Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 5:58 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Voor het eerst naar het circus
BerichtGeplaatst: wo dec 12, 2012 9:32 pm 
Offline

Lid geworden op: wo dec 12, 2012 1:57 pm
Berichten: 3
Wij willen met onze dochter van 8 jaar naar een kerstcircus. Wat is leuker, het kerstcircus in Ahoy of het groot kerstcircus in Den Haag? Alvast bedankt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 12, 2012 9:56 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Moeilijke vraag. De antwoorden zijn zeer persoonlijk. Zie de recensies en ervaringen van vorige jaren. Laat het programma eventueel meespreken.

Mijns inziens is de kwaliteit bij Ahoy constanter dan bij Den Haag. Maar Den Haag speelt in een echte tent, met het publiek wat dichterbij de piste. Is het niet mogelijk ze allebei te bezoeken?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 12, 2012 11:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2011 2:56 pm
Berichten: 16
Ik zou zeggen kerstcircus ahoy, misschien is dat persoonlijk maar ik ben dit jaar niet zo super fan van het programma van Den Haag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 12, 2012 11:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Beste Tooske,

Leuk dat je hiervoor het circuswereld forum raadpleegt!!
Ik zou het kerstcircus Den Haag aanraden, puur om het feit dat dit in een tent is en de beleving voor kinderen dus net iets groter is. Of kijk anders voor een kleiner kerstcircus in de buurt, voor kleine kinderen vaak leuker. En voor de portemonnee ook.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 12, 2012 11:50 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Nick schreef:
Ik zou zeggen kerstcircus ahoy, misschien is dat persoonlijk maar ik ben dit jaar niet zo super fan van het programma van Den Haag


Ahoy maakt 4 artiesten bekend.... een kaartje kopen zonder te weten wat er precies komt is ook weer zoiets vind ik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 12:00 am 
Offline

Lid geworden op: do nov 24, 2011 2:56 pm
Berichten: 16
MartijnH schreef:
Nick schreef:
Ik zou zeggen kerstcircus ahoy, misschien is dat persoonlijk maar ik ben dit jaar niet zo super fan van het programma van Den Haag


Ahoy maakt 4 artiesten bekend.... een kaartje kopen zonder te weten wat er precies komt is ook weer zoiets vind ik.



daar heb je gelijk in, maar over het algemeen kan je er vanuit gaan dat ahoy goede programma's heeft en die verassing heeft ook wel weer iets, den haag is in een tent maar ahoy heeft zeker ook een leuke sfeer het heeft alemaal zen charmes


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 8:44 am 
Offline

Lid geworden op: wo dec 12, 2012 1:57 pm
Berichten: 3
Tja, wij zijn ook nog nooit in een circus geweest dus het gaat ons echt om de beleving en voor ons meisje zou het leuk zijn als er dieren zijn. Zijn deze in beide circussen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 9:24 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
In principe hebben beide circussen dieren in hun programma. Het programma van Den Haag is intussen helemaal bekendgemaakt. Ahoy heeft pas vier nummers bekendgemaakt, maar in de praktijk zijn daar altijd meerdere grote en goede dierennummers.

Ik weet niet hoe lang uw dochter de aandacht erbij kan houden. De voorstelling in Ahoy duurt meestal zo'n 3 uur. Nee niet drie uren aan een stuk, maar met de pauze meegerekend is het alles bij elkaar toch een lange zit voor de meeste kinderen. In Den Haag is het vaak 2,5 uren. Sommige kinderen kunnen dat prima volhouden, maar ik zie ook vaak genoeg dat kinderen onrustig worden na het eerste uur van de voorstelling. Die bij de meeste circussen na 75 minuten komt.

Een voorstelling die, wat lengte betreft, goed bij kinderen past is die van Wintercircus Martin Hanson. Die reist door heel Nederland en komt mogelijk ook bij u in de buurt. Met dieren. Voor roofdieren (leeuwen of tijgers) moet je dit jaar in Haarlem, Vlissingen of Zoetermeer zijn. Al is het nummer in Zoetermeer (Iarz Italiano) wel heel erg kort. Zie mijn programmabeschrijving met foto's elders in dit forum.

Zie http://www.circus-web.nl/winter/index.html voor het meest complete overzicht van alle kerst/wintercircussen in Nederland.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 12:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Tooske schreef:
Tja, wij zijn ook nog nooit in een circus geweest dus het gaat ons echt om de beleving en voor ons meisje zou het leuk zijn als er dieren zijn. Zijn deze in beide circussen?

Ik zou u van harte willen adviseren om naar Haarlem te gaan. Hier kunt u het Nederlands Nationaal circus Herman Renz zien. Dit kwaliteits circus heeft een programma om je vingers bij af te likken. Ik kan u verzekeren dat dit circus ook echt waar voor zijn geld aan u biedt. En dat u voor de rest uw leven verkocht zult zijn aan circussen.
Naar mijn persoonlijke mening is dit het mooiste circus bedrijf van ons land.
Maar goed er zijn zoveel kerstcircussen in ons land en er zijn er meer die zeker de moeite waard zijn.
Dit is mijn persoonlijke voorkeur zonder andere circussen te kort te willen doen.
Ik zal er meerder gaan bezoeken zoals ik alle jaren gedaan heb.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 4:33 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
denk dat royal in dordrecht een leuke aanrader zeker voor een eerste keer


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 5:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Tjsa, wat je nu krijgt: iedereen prijst zijn favoriete circus aan. Opzich ook wel logisch maar voor Tooske nogal verwarrrend. Bedenk voor jezelf gewoon of je naar een groot of klein circus wilt gaan en kijk in het overzicht welke het beste past qua reistijd, programma en andere faciliteiten.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
rene schreef:
denk dat royal in dordrecht een leuke aanrader zeker voor een eerste keer


Denk dat ik het daar helemaal mee eens ben!
Als de keuze tussen Den Haag of Rotterdam gaat is Dordrecht ook niet ver uit de buurt!

Nog wel een toevoeging wat de dieren betreft.
Weten we van Rotterdam nog niet alles, heel veel dieren zijn er in Den Haag dus niet.
Vraag me verder af of roofdieren in Zoetermeer wel mogen.

Maar naast roofdieren zijn er nog meer indrukwekkende dieren als paarden, kamelen en exotische dieren die je niet elke week ziet in de kinderboerderij!
Uniek zijn in dat verband de neusberen bij Martin Hanson's Wintercircus.

Met name olifanten zijn natuurlijk altijd uitermate indrukwekkend, voor groot en klein.
En op termijn gedoemd te verdwijnen (als artiest), dus dat mag ze niet missen!
Zodat ze later kan vertellen die ooit nog gezien te hebben!
En laat nu uitgerekend één van de meest ervaren olifantendresseurs die we kennen, Sonni Frankello, met zijn prachtige dieren in Dordrecht komen!

En de duur van de voorstelling? Een meisje van acht is geen kleuter meer, dat lukt overal prima!
Dat aandacht vasthouden geldt eerder voor een kindje van twee!
Geen moment zal ze zich vervelen!

Inderdaad, wat anderen al schreven, probeer zo vroeg mogelijk te gaan, wedden dat ze nog een keer wil?
En nog een keer wordt dan een ander circus.....
En misschien nog wel een derde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 5:59 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Er zijn geen roofdieren in Zoetermeer, die zijn nu in Luik te zien.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 8:59 pm 
Offline

Lid geworden op: wo dec 12, 2012 1:57 pm
Berichten: 3
Het gaat echt niet om roofdieren maar een olifant of kameel zou al heel leuk zijn. Wij weten dus helemaal niets van circussen vandaar mijn vragen. :-)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 13, 2012 10:37 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
dan zou ik voor royal kiezen daar hangt een echt circus sfeer en hebben ze zelfs 3 olifanten paarden


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.