Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo apr 24, 2024 3:09 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 6:54 pm 
rene schreef:
dan is het van de laatste jaren want ben er in 1999 naar het american circus geweest en toen zat de tent prop vol


Het gaat over kerstcircussen, niet wat er in de rest van het jaar te zien is.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 8:13 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
circusfan schreef:
rene schreef:
dan is het van de laatste jaren want ben er in 1999 naar het american circus geweest en toen zat de tent prop vol


Het gaat over kerstcircussen, niet wat er in de rest van het jaar te zien is.
ik bedoel er alleen mee tezegen dan er opzich wel publiek voor een kerstcircus is


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 8:33 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Voor Hans Martens kwam er enkele keren het Benelux circus. Die deelden toen nog foldertjes uit met "Het circus met meer dan 100 dieren". Hans Martens heeft er overigens nooit kerstcircus gemaakt.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 8:37 pm 
rene schreef:
ik bedoel er alleen mee tezegen dan er opzich wel publiek voor een kerstcircus is


Ik ook, alleen onder de voorwaarde dat er dan ook een echt kerstcircus staat, dat uit een tentencomplex bestaat dat geheel in kerstsfeer is aangekleed, en waar je het voor de helft al warm van krijgt als je er alleen naar kijkt. De andere helft dient dan door een goede verwarmingsinstallatie verzorg te worden,
en moet er een hoogwaardig internationaal programma staan zoals je dat in de 4 grote steden ziet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 8:39 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5433
Locatie: Belgie
Guido schreef:
Ze sparen liever voor de kermis.


De grootste van de Benelux !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 8:54 pm 
Ron_Mikkenie schreef:
Voor Hans Martens kwam er enkele keren het Benelux circus. Die deelden toen nog foldertjes uit met "Het circus met meer dan 100 dieren". Hans Martens heeft er overigens nooit kerstcircus gemaakt.


Klopt, hans stond er idd pas in januari, maar dan liggen de muizen dood voor de kast, want dan is de feestmaand om, gaan de scholen weer beginnen en staat de carnaval voor de deur, dus geen massa's
naar de kassa's.
Hoe dan ook, ik denk dat niemand staat te popelen om in tilburg een kerstcircus neer te zetten,
want wie er ook in dec/jan stond, een succes is het nooit geweest. Wel raar, want met 200.000+
inwoners zou er toch genoeg animo moeten zijn.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: di dec 18, 2012 4:20 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Even wat rechtzetten vanwege mijn eerder melding:
de familie Martens heeft inderdaad een vaste vergunning voor deze plek, met een looptijd van 25 december tot 6 januari.
Dus daar valt ook de kerstcircus-periode onder.
Tilburg bleek overigens voor de familie Iarz die daar wel een kerstcircus heeft gehouden, geen succesvolle onderneming;
zwaar tegenvallende bezoekersaantallen.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: di dec 18, 2012 7:39 pm 
Tijger schreef:
Even wat rechtzetten vanwege mijn eerder melding:
de familie Martens heeft inderdaad een vaste vergunning voor deze plek, met een looptijd van 25 december tot 6 januari.
Dus daar valt ook de kerstcircus-periode onder.
Tilburg bleek overigens voor de familie Iarz die daar wel een kerstcircus heeft gehouden, geen succesvolle onderneming;
zwaar tegenvallende bezoekersaantallen.


Hoe kunnen ze nou een vergunning geven voor een circus dat er niet meer komt, gewoon omdat het niet meer bestaat?
Lijkt me dan ook een sterk verhaal, of ergens van een paar jaar geleden dat dus nu niet meer van toepassing is.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: di dec 18, 2012 7:55 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
circusfan schreef:
Tijger schreef:
Even wat rechtzetten vanwege mijn eerder melding:
de familie Martens heeft inderdaad een vaste vergunning voor deze plek, met een looptijd van 25 december tot 6 januari.
Dus daar valt ook de kerstcircus-periode onder.
Tilburg bleek overigens voor de familie Iarz die daar wel een kerstcircus heeft gehouden, geen succesvolle onderneming;
zwaar tegenvallende bezoekersaantallen.


Hoe kunnen ze nou een vergunning geven voor een circus dat er niet meer komt, gewoon omdat het niet meer bestaat?
Lijkt me dan ook een sterk verhaal, of ergens van een paar jaar geleden dat dus nu niet meer van toepassing is.


Is nu nog steeds van toepassing, desbetreffende persoon van afdeling vergunningen regelmatig aan de lijn gehad dit najaar dus het is nog actueel.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2012 9:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Vandaag was ik als geboren en getogen Tilburger uitgeweken naar Eindhoven om daar het kerstcircus te bezoeken, en ik moet zeggen dat men daar de zaken heel erg goed op orde had. De zaal van het Parktheater zat vrijwel vol, het programma was van hoog niveau en de sfeer prima. De promotie - o.a. een prijsvraag voor alle basisscholen - was ook heel doordacht uitgevoerd. Een dergelijk initiatief zou toch ook in Tilburg moeten kunnen slagen?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 1:03 pm 
MartijnH schreef:
circusfan schreef:
Tijger schreef:
Even wat rechtzetten vanwege mijn eerder melding:
de familie Martens heeft inderdaad een vaste vergunning voor deze plek, met een looptijd van 25 december tot 6 januari.
Dus daar valt ook de kerstcircus-periode onder.
Tilburg bleek overigens voor de familie Iarz die daar wel een kerstcircus heeft gehouden, geen succesvolle onderneming;
zwaar tegenvallende bezoekersaantallen.


Hoe kunnen ze nou een vergunning geven voor een circus dat er niet meer komt, gewoon omdat het niet meer bestaat?
Lijkt me dan ook een sterk verhaal, of ergens van een paar jaar geleden dat dus nu niet meer van toepassing is.


Is nu nog steeds van toepassing, desbetreffende persoon van afdeling vergunningen regelmatig aan de lijn gehad dit najaar dus het is nog actueel.


En weet die beste man dan dat het circus niet meer bestaat, en dat hans martens overleden is en dat zijn zoon
het circus niet voortzet omdat hij tentmeester is geworden bij cirque de soleil?
Ik weet dus niet wie of wat hier achter zit, maar het is niet normaal dat een vergunning vast word gehouden
voor een circus dat niet meer bestaat, gewoon omdat de eigenaar overleden is, en er dus geen opvolgers zijn
die het circus voort willen zetten.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 2:14 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
circusfan schreef:

En weet die beste man dan dat het circus niet meer bestaat, en dat hans martens overleden is


jazeker

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 2:31 pm 
Tijger schreef:
circusfan schreef:

En weet die beste man dan dat het circus niet meer bestaat, en dat hans martens overleden is


jazeker


Vreemd, want die mag helemaal geen vergunning vasthouden als een ander die zou willen hebben,
en zou een circus zelfs een kort geding kunnen aanspannen wat ze met glans zouden winnen.
Niet dat er een circus in de rij staat om in tilburg te willen spelen, maar het gaat gewoon om het principe.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 3:34 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
circusfan schreef:
Tijger schreef:
circusfan schreef:

En weet die beste man dan dat het circus niet meer bestaat, en dat hans martens overleden is


jazeker


Vreemd, want die mag helemaal geen vergunning vasthouden als een ander die zou willen hebben,
en zou een circus zelfs een kort geding kunnen aanspannen wat ze met glans zouden winnen.
Niet dat er een circus in de rij staat om in tilburg te willen spelen, maar het gaat gewoon om het principe.


Onjuist; als je de details niet kent, kun je ook niet oordelen.
Maar naar ik heb vernomen zal dit vanuit het voormalige Moskoucircus netjes geregeld gaan worden, zodat in Tilburg ook weer andere circussen kunnen staan.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus in Tilburg?
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 4:49 pm 
Tijger schreef:
Onjuist; als je de details niet kent, kun je ook niet oordelen.
Maar naar ik heb vernomen zal dit vanuit het voormalige Moskoucircus netjes geregeld gaan worden, zodat in Tilburg ook weer andere circussen kunnen staan.


Als je de details weet, doe dan niet zo geheimzinnig en zeg dan gewoon hoe dit rare verhaal in elkaar zit, of is dat soms een staatsgeheim?
Je wekt dan ook de suggestie dat niet de gemeente maar de erfgenamen bepalen welk circus in tilburg zou mogen staan, dus dat zou dan wel een heel vreemde manier van doen zijn, vind je ook niet?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.