Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 9:07 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2012 5:53 pm 
Mario Rutelli schreef:
vraag is of elk rad des doods dezelfde afmetingen heeft?

Die dingen worden immers niet standaard gemaakt en misschien heeft zijn rad dus een meterje meer in doorsnee.

Ook al gezien een enkel rad: waar er aan de andere kant geen mogelijkheid is om in te lopen en er enkel tegengewicht hangt: die kan je anders opstellen.


Er bestaan zover ik weet geen bedrijven die dergelijke acts op voorraad hebben liggen, dus zal geen een rad hetzelfde zijn. Wat ik wel weet dat er bij zijn die
zonodig er een stuk tussen kunnen zetten of weghalen natuurlijk. Verder ben je wel aan een paar minimale maten gebonden, dus de doorsnee vd ring, de ruimte
tussen de ring en as, en een meter aan de onderkant ( als de ring helemaal beneden staat) en 2 meter boven de ring ( als de ring helemaal boven staat en de artiest
er overheen loopt) dus al snel een meter of 11


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2012 7:28 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
En die twee meter boven de bovenste ring hadden ze in Dordrecht kennelijk niet over gehad:

als de artiest in kwestie dus niet in volle lengte recht kan gaan staan dan is het enorm gevaarlijk.
En tegen die snelheid elke keer bukken als je bovenaan bent: moet je wel heel snel zijn en er nog elke keer aan denken ook!

Stel je voor dat die artiest aan een van de stangen van de koepel blijft hangen!!

Vind het alleen gek dat ze dat niet op voorhand hebben getest bij het boeken van de act: dan vraagt de artiest toch hoe hoog is de tent?
effe rekenen met de hoogte van zijn rad en de veiligheidsmarges onder en bovenaan en je bent een heel pak wijzer.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2012 7:45 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Hier de foto's die vanmiddag gemaakt zijn door John Zoomers:

Een sfeer plaatje van het tentencomplex en de ingang
Afbeelding

De sfeervolle voortent
Afbeelding

Nigel Voets
Afbeelding

Het luchtnummer waar ik de naam van de artiesten niet onthouden heb :D Maar erg mooi was!!!
Afbeelding

The Extreem Boys
Afbeelding

De dames van Sonny Frankello. ''het mooiste olifanten nummer dat ik ooit heb gezien''
Afbeelding

Nu is het pauze ''Er komt nog meer''


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2012 7:54 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Na de pauze Michael Betrian met orkest begeleiding wat ik veel mooie vind dan die ingeblikte muziek
Afbeelding

Los Gino's dit was lachen gieren brullen voor het hele publiek
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duo Peris
Afbeelding

Tonie vond het zo leuk dat wij helemaal uit Apeldoorn gekomen waren dat ik even asistent van Duo Peris mocht zijn
Afbeelding

En ja heb ook lessen bij Circus Stoffel gevolgd en daarom even een echte circus begroeting die voor John te snel was
En voor Tonie, Duo Peris en het publiek heel erg grappig was :clown
Afbeelding

Tonie met zes prachtige paarden
Afbeelding

Hoge Draad een prachtig slot nummer!!!!
Afbeelding

Finale
Afbeelding

Ik wil Tonie nogmaals bedanken voor de leuke ervaring en Coty voor het gezelige Bakkie Koffie
En alle artiesten en Joop voor een GEWELDIGE VOORSTELLING!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 03, 2013 7:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja, loftuitingen kun je nooit teveel krijgen, zeker niet na zo'n voorbereidingsperiode!
Gisteren met eigen ogen wezen kijken en inderdaad: fantastisch!
Het heeft weinig zin om de acts opnieuw te bespreken, toch wil ik nog wel een paar dingetjes kwijt.
Waar ik woorden voor tekort kom is het geweldige orkest! Kennelijk gejonkt (Heuvels) want ze waren nu acht man sterk!
En leek het in den beginne (zoals altijd) wat moeizaam te gaan (in de soap), met het vorderen van de voorstellingen hebben ze zich vast en zeker verbeterd!
Tot subliem, wat ze nu zijn! En niet te hard, wat elders ook nog wel eens gebeurt, dan zie je met name kindertjes soms de hele voorstelling met de handen voor de oren zitten! Nee hoor, in één woord: perfect.
Wat niet gezegd kon worden van het geluid via de microfoon van de spreekstalmeester. Ik kon schatten waar hij het over had, maar verstaan niet.
Sluit me aan bij de vorige sprekers: uitstekend programma in een niet al te hoog tempo gepresenteerd.
En dit bedoel ik positief, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het Kerstcircus in Ahoy, met eveneens een prima programma maar waar horen en zien je haast verging.
Absolute hoogtepunten (uiteraard) Sonni Frankello en het werkelijk fascinerende draadnummer aan te eind.
Wat een uitsmijter, jammer dat we zo iets moois niet een heel seizoen kunnen zien!
Op de schuine draad zie je maar zelden, kijk nog maar eens goed op de voorlaatste foto van John Zoomers, met mevrouw op zijn nek en het hele nummer allebei ongezekerd!! Absolute wereldklasse! En bovendien al weer een heel poosje geleden dat je kon zien waar de term 'koorddanser' vandaan komt!

En met Sonni Frankello en zijn geweldige Afrikaanse meiden kwam het helemaal goed!
Lekker brutaal veel te vroeg aanwezig en bijna een uur met hem en zijn vrouw gepraat en me met de drie schoonheden vermaakt. En weer een hele hoop gehoord en geleerd. Bij gelegenheid kom ik er op terug.

Niet vergeten hoor, nu het nog kan: het Grote Internationale Kerstcircus in Dordrecht, nog tot en met zondag 6 januari!!

(En al die criticasters, hebben die stiekem ook een beetje genoten? Van het uitstekende programma of de nostalgische sfeer in die erg leuke strandtent?)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 4:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Toch nog wel wat vergeten, bedacht ik vannacht....
Want bij de absolute toppers horen zondermeer ook de X-treme Brothers! Zelden een dergelijke bijzonder complexe en inspannende oefening zo perfect en vloeiend zien uitvoeren! Ja, ook voor hen ging ik staan tijdens het applaus!

En uiteraard nog een toevoeging wat de olifanten betreft: ook nog nooit een olifant op de muziek zo zien swingen! Ze ging echt uit haar dak! Geweldig!

Nog een geheimpje? Voor de voorstelling had ik het met de trotse eigenaar over die schilderende olifanten in (ondermeer) Thailand. Hij kende het fenomeen en vertelde dat één van de drie hier aanwezige dames dezelfde hobby beoefende. 'Alleen kiest zij wel meer voor abstract werk', aldus Frankello.
Van de drie was het zeker de meest eigenzinnige. Twee waren ondeugend (dat zijn alle olifanten van nature) maar verder superbraaf. De derde was dat wat minder, ze hield er niet van gecorrigeerd te worden. En al zeker niet door een vreemde! Zoals Sonni al zei in het tv-interview: het zijn net kinderen....

Nog een laatste opmerking over het programma: opvallend groot blijkt de invloed van meneer Heuvels te zijn!
Na zijn bespreking zijn niet alleen de Blues Brothers, maar ook de loopeenden uit de voorstelling verdwenen en op kerstreces gestuurd!
Voor die laatste een beetje sneu, want ze waren nog wel (werkeloos) op het terrein aanwezig.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 6:16 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5435
Locatie: Belgie
circusmeisje schreef:
En uiteraard nog een toevoeging wat de olifanten betreft: ook nog nooit een olifant op de muziek zo zien swingen! Ze ging echt uit haar dak! Geweldig!


Blijkbaar nog geen voorstelling van Belly Wien gezien....
De twist opzetten en dan zag je wat moois !! :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 7:41 pm 
circusmeisje schreef:
Nog een laatste opmerking over het programma: opvallend groot blijkt de invloed van meneer Heuvels te zijn!
Na zijn bespreking zijn niet alleen de Blues Brothers, maar ook de loopeenden uit de voorstelling verdwenen en op kerstreces gestuurd!
Voor die laatste een beetje sneu, want ze waren nog wel (werkeloos) op het terrein aanwezig.....


Als sjaak het programma gezien heeft MET die artiesten en daar dan een stukje over schrijft, en dan LATER pas die artiesten, om wat voor reden dan ook, er niet meer werken, wat kan Sjaak daar dan aan doen?

En wat die eenden betreft, vroegah hadden wir ein nuumer mit ein hund und ein tuif, maar toen kwam
die hungerwinter, und daarna hatten wir dan nur nog ein nuumer mit die hund, dus mogen die enten fro sein dat die niet in unze nuumer hebben gezeten, want dan hatten wir ze vast mit der kerst aufgegeten! :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 8:20 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
of misschien hebben ze bij de Teutenbergen na een paar voorstelling ook ingezien dat die twee nummers niet op het niveau van de rest zaten.

Vaak plan je iets en maak je een volgorde op en dan blijk na een tijdje dat dat toch niet ideaal is.
En dan ga je eerst schuiven: soms iets van programhelft wisselen voor een beter evenwicht
of omdat een artiest niet snel genoeg kan omkleden een nummer naar achter ofzo.

En als dat ook niet werkt en het nummer blijft mindere publieksreacties halen: wat is dan het beste dat je kan doen?
Als je programma genoeg hebt toch: hoppa de schaar erin!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 9:47 pm 
Mario Rutelli schreef:
of misschien hebben ze bij de Teutenbergen na een paar voorstelling ook ingezien dat die twee nummers niet op het niveau van de rest zaten.

Vaak plan je iets en maak je een volgorde op en dan blijk na een tijdje dat dat toch niet ideaal is.
En dan ga je eerst schuiven: soms iets van programhelft wisselen voor een beter evenwicht
of omdat een artiest niet snel genoeg kan omkleden een nummer naar achter ofzo.

En als dat ook niet werkt en het nummer blijft mindere publieksreacties halen: wat is dan het beste dat je kan doen?
Als je programma genoeg hebt toch: hoppa de schaar erin!


Joh, zo werkt het niet hoor. Artiesten geef je een contract voor een winter of zomercircus,
en die kun je niet zomaar even opzeggen omdat je ineens bedenkt dat het toch maar niet
in je programma past. De enige reden om een artiest aan de kant te zetten zijn, of het zijn
asocialen waarmee niet te werken valt, of ze doen hun werk niet zoals afgesproken,
of de zaken gaan slecht en moet je ze ontslaan omdat je zie niet kunt betalen,
of vanwege plostelinge ziekte waardoor de artiest niet meer kan werken, en that's it.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 04, 2013 10:50 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
zie je nou daar zit achter die eendjes een heel ander verhaal:

das geen nummer met een contract maar een "noodoplossing"
in zo'n geval wat moet je dan: eens rondhoren he jongens wie heeft er nog een nummer.
Frankello zal wel gezegd hebben "Joop ik heb m'n eendjes nog bij."
Nou ja vooruit dan maar.

En wat circusfan schrijft: jaa zo zou het moeten lopen ja.
de praktijk is ook heel anders.

Wel raar trouwens dat jij "de zaken lopen slecht en we hebben geen geld "WEL als een goeie reden noemt maar een artiest die ondermaats is niet.
in het eerste geval is dat wat ze bussinessrisico noemen en daar heeft de artiest dan geen fout aan: en betaald de organisator dan niet dan zal de curator het wel oplossen en proberen het contract te voldoen.

En met artiesten word er de dag van vandaag "gesmeten"; zoals ergens anders al gezegd redeneren de directies: nou mooi jij voldoet niet of wil dit niet: goed jongen er staan er nog klaar.
Ik geloof dat dat mes aan twee kanten snijd.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 12:11 am 
Mario Rutelli schreef:
zie je nou daar zit achter die eendjes een heel ander verhaal:

das geen nummer met een contract maar een "noodoplossing"
in zo'n geval wat moet je dan: eens rondhoren he jongens wie heeft er nog een nummer.
Frankello zal wel gezegd hebben "Joop ik heb m'n eendjes nog bij."
Nou ja vooruit dan maar.

En wat circusfan schrijft: jaa zo zou het moeten lopen ja.
de praktijk is ook heel anders.

Wel raar trouwens dat jij "de zaken lopen slecht en we hebben geen geld "WEL als een goeie reden noemt maar een artiest die ondermaats is niet.
in het eerste geval is dat wat ze bussinessrisico noemen en daar heeft de artiest dan geen fout aan: en betaald de organisator dan niet dan zal de curator het wel oplossen en proberen het contract te voldoen.

En met artiesten word er de dag van vandaag "gesmeten"; zoals ergens anders al gezegd redeneren de directies: nou mooi jij voldoet niet of wil dit niet: goed jongen er staan er nog klaar.
Ik geloof dat dat mes aan twee kanten snijd.


Nou, de praktijk is de punten die ik noemde en niks anders. Verder neemt een circus bij voorbaat geen artiesten aan die ondermaats presteren, want je gaat geen contract geven en dan achteraf pas kijken wat je ingehuurt hebt. Er is verder nog 1 optie, en dat is dat een artiest op voorhand laat weten dat hij maar, ik noem maar wat, 7 van de 8 maanden tijd heeft, en dan is het aan een directie of ze daar genoegen mee nemen, en voor die laatste maand nog een andere artiest contracteert, of gewoon niet, dat kan ook.

Verder liggen artiesten idd voor het oprapen, maar daar zit een wereld van veschil in, want henkie jansen uit schuidebuikerveen die ooit een miniatuurcircus heeft gemaakt en nu als manusje van alles bij een circus ook een rode neus mag opzetten, is imo geen artiest, dus alleen professionele goede echte artiesten er uit pikken en kunnen strikken is de kunst, en vaak een kostbare kunst, want echt goede artiesten don't come cheap.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 7:58 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
nou dan zijn er toch een hoop gevallen waarvan je zou schrikken: er is namelijk ook nog zoiets als agenten
die artiesten verkopen met erg oude video's enz...

Om je maar een voorbeeld te geven: een circus huurt een trio clowns in van ooit eens erg goede naam.
Via een bureau die gaf ze echt garantie dat dat prima was hoor.

Wat bleek er bleek een serieuze personeelswissel bij het trio geweest te zijn
en grote delen van de act waren of omgewerkt of weggelaten.

Is ook al bij een groep acrobaten gebeurd: daar bleek het ineens zelfs om de zoon te gaan met dezelfde naam ( jnr en senior je kent het wel):
En dat was dan in een topcircus.
Wat doe je dan in dat geval: die act een heel seizoen laten verderwerken of toch echt wel iemand anders opbellen??

Kan je zeggen nou das dan behoorlijk dom om artiesten in te huren op basis van een video die een agentschap doorstuurd.
En toch gebeurd dat erg vaak.

In het zangersvak is het zelfs nog erger: daar leggen ze de contracten soms jaren op voorhand vast: een grote naam soms tot 5 jaar vooraf.
Maar in 5 jaar kan er veel veranderd zijn. Sommigen hebben stemschade opgelopen en kunnen bepaalde rollen niet meer aan: maar ze hebben er al wel 5 jaar een contract voor liggen en moeten dus.
En dan beginnen ze er maar aan he. En de problemen worden erger.
En wat krijgt het publiek dan?? letterlijk en figuurlijk een uitgezongen ster die tegen beter weten in probeert er wat van te maken.

Soms gaan ze dan de gekende trucs toepassen: zich een halfuur voor aanvang ziek melden: kan de vervanger het toneel op.

En wat doen de directeurs als dat wel heel vaak voorkomt: wat anders dan die clausule die hun toelaat van dat te doen gebruiken en de artiest aan de deur zetten.
en twee dagen later is de invaller al ter plekke.

Een uitspraak van Pavarotti himself: een contract? nou en? Daar kan je toch altijd onderuit hoor.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 05, 2013 11:19 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Doordat het bij de Blues Brothers om een last-minute boeking ging, had een van de twee artiesten al een opdracht staan op een datum.... hierdoor vielen zij één of twee dagen uit.
Ze waren erna gewoon weer te zien bij Royal


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 12:51 am 
Mario Rutelli schreef:
nou dan zijn er toch een hoop gevallen waarvan je zou schrikken: er is namelijk ook nog zoiets als agenten
die artiesten verkopen met erg oude video's enz...

Om je maar een voorbeeld te geven: een circus huurt een trio clowns in van ooit eens erg goede naam.
Via een bureau die gaf ze echt garantie dat dat prima was hoor.

Wat bleek er bleek een serieuze personeelswissel bij het trio geweest te zijn
en grote delen van de act waren of omgewerkt of weggelaten.

Is ook al bij een groep acrobaten gebeurd: daar bleek het ineens zelfs om de zoon te gaan met dezelfde naam ( jnr en senior je kent het wel):
En dat was dan in een topcircus.
Wat doe je dan in dat geval: die act een heel seizoen laten verderwerken of toch echt wel iemand anders opbellen??

Kan je zeggen nou das dan behoorlijk dom om artiesten in te huren op basis van een video die een agentschap doorstuurd.
En toch gebeurd dat erg vaak.

In het zangersvak is het zelfs nog erger: daar leggen ze de contracten soms jaren op voorhand vast: een grote naam soms tot 5 jaar vooraf.
Maar in 5 jaar kan er veel veranderd zijn. Sommigen hebben stemschade opgelopen en kunnen bepaalde rollen niet meer aan: maar ze hebben er al wel 5 jaar een contract voor liggen en moeten dus.
En dan beginnen ze er maar aan he. En de problemen worden erger.
En wat krijgt het publiek dan?? letterlijk en figuurlijk een uitgezongen ster die tegen beter weten in probeert er wat van te maken.

Soms gaan ze dan de gekende trucs toepassen: zich een halfuur voor aanvang ziek melden: kan de vervanger het toneel op.

En wat doen de directeurs als dat wel heel vaak voorkomt: wat anders dan die clausule die hun toelaat van dat te doen gebruiken en de artiest aan de deur zetten.
en twee dagen later is de invaller al ter plekke.

Een uitspraak van Pavarotti himself: een contract? nou en? Daar kan je toch altijd onderuit hoor.


Ik beperk me tot circus, want wat zangers en pavarotti doen heb ik geen ervaring, maar als je een beetje kennis van zaken hebt, dan zie je
wel aan een videoopname of die oud is of niet, en moet je ook altijd vragen of die opname up to date is. Als je dan alsnog bedonderd word, kun je zo'n artiest
gewoon weigeren door gewoon in het contract te eisen dat de act hetzelfde moet zijn als wat op de tape te zien is.
Bovendien zal een zelfrespecterend artiestenbureau z'n eigen niet met dergelijke praktijken inlaten, want dan ben je zo artiestenbureau af in dit kleine circuswereldtje.
Dat je dan als directie met dubieuze bureau's in zee gaat is dan of dom, of een last minute wanhoopspoging om nog snel een programma rond te krijgen als
er bv een andere artiest uitvalt.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.