Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:59 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Wintercircus Royal, Dordrecht
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2012 12:30 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ondanks de soapachtige voorbereiding is de première op 20 december succesvol verlopen. Het materiaal staat er allemaal prima bij, het licht en geluid zijn prima in orde, het 7-mans orkest klinkt als een klok en het programma is heel goed te genieten. En de horeca is er ook weer...
Opvallend:
Joop Teuteberg was de grote afwezige, moest even het bed houden vanwege een gezondheidspobleem, hopelijk is hij weer snel op de been.
Clownerie ontbrak in het programma, maar als Joop weer op de been is, zal dit onderdeel er vast weer zijn. Er viel wel genoeg te lachen..
Het rad des doods ontbrak wegens persoonlijke omstandigheden van één van de artiesten. Ook was er sprake van dat het rad niet goed in de tent zou passen.
Het programma heeft twee absolute hoogtepunten: ik heb nog nooit zo'n mooi olifantennummer gezien. En het hogedraadnummer is werkelijk schitterend, met zang en dans op hoog niveau. Letterlijk en figuurlijk. Alleen al deze twee nummers zijn de moeite om er heen te gaan.
Morgen meer tekst en foto's

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2012 12:47 am 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
jammer dat joop er niet bij was hoop dat hij er volgende week wel weer bij is als ik een bezoek ga brengen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2012 11:01 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Van Gool heeft vorige week in Zweden zijn vrouw tijdens het boogschietnummer geraakt, zijn vrouw zal nog herstellende zijn van het ongeval en zal waarschijnlijk daarom niet bij Royal aanwezig zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2012 11:34 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Als je tijdens de soap de olifantendresseur zag spreken over zijn dieren wist je meteen dat hij ervaring zat had,
Net nog een mooie prijs op circusfestival gewonnen ook.
Het rad des doods, jammer dat die act niet heeft plaatsgevonden.
Hopelijk zijn de persoonlijke omstandigheden van de artiest snel van de baan,
En kan de act toch doorgaan in de nog komende voorstellingen.
Aan de tent zou het toch niet kunnen liggen, zat er in augustus in, lijkt me toch groot genoeg !
Of het rad zou vrij groot moeten uitvallen, dat weet ik niet natuurlijk.
Goed dat alles toch goed is verlopen dan, op het clownsdeel na.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2012 12:17 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Afbeelding

Ik heb de foto's geplaatst op
http://www.circusforum.nl/album/displa ... play_media

een tekstueel verslag volgt

Van Gool, waar Martijn het over had, bedoelde ik met de artiest met de persoonlijke omstandigheden. Zal nu wel even vol zitten met zelfverwijt en gebrek aan zelfvertrouwen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2012 12:25 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Dat van de boogschietact is echt wel groot nieuws: het was zelfs 's middags op radio WDR 4 te horen.
Ze hebben dan wel geen naam vernoemd.

En dat hij daarna nog wel opgetreden is maar het bewuste deel van de act weggelaten is.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2012 4:29 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
heuvels schreef:
ik heb nog nooit zo'n mooi olifantennummer gezien.
Gelooft u me nu wanneer ik zeg dat deze man de beste in zijn soort ter wereld is?
Ik kom er nog wel een keer op terug, hij heeft een olifantenfarm in Platschow, in de deelstaat Mecklenburg-Vorpommern.
Waar je normaal in het seizoen ook welkom bent om tegen een geringe entreeprijs van alles met de olifanten mee te maken.
De band die hij met zijn dieren heeft is uniek!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2012 4:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
circusmeisje schreef:
Gelooft u me nu wanneer ik zeg dat deze man de beste in zijn soort ter wereld is?
Ik kom er nog wel een keer op terug, hij heeft een olifantenfarm in Platschow, in de deelstaat Mecklenburg-Vorpommern. Waar je normaal in het seizoen ook welkom bent om tegen een geringe entreeprijs van alles met de olifanten mee te maken. De band die hij met zijn dieren heeft is uniek!
Ik geloof het. Deze olifanten straalden echt plezier uit. Ze deden demonstraties met de lenigheid van hun slurf: hoepelden er mee en speelden met een bal. Deden alles vanzelf zonder de geringste aansporing. Beloning in de vorm van kleine brokjes is voldoende. En zijn ontzettend vertrouwd met mensen. Diverse mensen uit het publiek, waaronder ook een huiverige Pammy Boltini, mochten de piste in komen voor een kunstje met de dieren. Komt dat allen zien!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2012 7:00 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Sonni Frankello is dan ook niet voor niets "Monaco-ganger".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2012 7:06 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Zeer mooi, zo liefdevol met z'n olifanten !!
En dan krijg je ook van je dieren meer gedaan, dat is duidelijk !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2012 7:10 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Circusboy schreef:
Zeer mooi, zo liefdevol met z'n olifanten !!
En dan krijg je ook van je dieren meer gedaan, dat is duidelijk !
Dat liefdevolle komt pas echt tot uiting als je de show live ziet.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 21, 2012 7:37 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Dan nu mijn verslag van de première.
Traditioneel kwam, onder toeziend oog van de volledige Dordtse raad van elf, de kopersectie van Jubal in actie met enkele kerstliederen, waarna het de beurt was van het zevenkoppige circusorkest om spreekstalmeester en gastheer Toni Teuteberg aan te kondigen voor de opening.

Jongleur Nigel Voets, inmiddels bekend van optredens in diverse Nederlandse circussen liet zien dat hij de lat weer iets hoger heeft gelegd en zette een wervelende show neer. Wat onwennig omdat het orkest hem begeleidt in plaats van zijn eigen ingeblikte muziek, maar dat was niet echt te merken.

Daarna kwamen de Bluesbrothers opdraven voor de komische noot, met het bekende gooi- en smijtwerk. Een nummer dat nog duidelijk moet groeien maar aardig is als reprise. Misschien wel leuk voor de kinderen maar dat kon ik wegens een gebrek daaraan niet controleren. Er waren bijna uitsluitend volwassenen in de tent.

Hierna een mooi trapezenummer waarin de dame uitblonk met het draaien van pirouetjes in de nok, met een verrassende confettiregen aan het eind.

Toen de beurt aan de X-treme brothers met een mooi uitgevoerd krachtbalans nummer.

Sonny Frankello kreeg met zijn olifanten het publiek op de banken (zie ook de berichten hierboven), niet voor niets in Monte Carlo in de prijzen gevallen.

Michael Betrian ging als een wervelwind door de piste met zijn diabolo's. Knap hoe die dingen net niet het tentzeil in de nok raken.

Als een reprise (meer kan ik het niet vinden) werden een aantal loopeenden in piratenstijl (de combinatie snap ik niet helemaal) door de piste gestuurd. Misschien vinden de kinderen het leuk, maar dan alleen die in de loge want op de tribune was het nauwelijks te zien. Tip: laat de piraat zijn eenden wat meer richting de orkestbak paraderen. Ik hoopte nog op een fuckaduck actie maar die kwam niet ;-)

De eenden werden afgelost door een rolschaatsnummer. Mooi om te zien maar niet erg origineel.

Toni Teuteberg stuurde zes prachtige witte paarden de piste in. Hij deed dat bekwaam, maar de verwachte steigers kwamen niet, misschien nog even oefenen?

Met een echt klapstuk werd het programma besloten. Duo Guerrero kwam op in zigeunerstijl met gitaar en zang, en besteeg daarna het hoge koord om zingend en dansend hun kunsten te vertonen. Koorddansen in de breedste zin van het woord. Een genot voor oog en oor. Terecht een staande ovatie na afloop, die gelijk het startsein was voor de finale.

Conclusie: nu al een prachtig programma, kan zelfs nog groeien. Ga dat zien!

Een groot compliment voor de familie dat ze zo'n goed programma hebben kunnen bieden, ondanks de traditionele tegenslagen voor de première. Ik dank ze voor de gastvrijheid en hoop dat ze volle tenten gaan trekken met deze productie. En Joop: beterschap! En ik hoop dat je gauw weer de muzikale clown kunt uithangen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 22, 2012 2:47 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Rtv rijnmond bij de try out

http://youtu.be/OCzwrn-RVoU


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 23, 2012 4:07 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Als dan toch de archieven open gaan mag deze foto natuurlijk niet ontbreken!

Het is een PR-foto van Circus Krone/Sonni Frankello van vorig jaar.
En mijn huidige bureaublad, maar dat is minder belangrijk...

Waar het om gaat is dat hierop de fantastische band die de man met zijn dieren heeft wordt weergegeven.
Wel eens eerder schreef ik vast wel hoe gevoelig de slurf van een olifant en met name het uiteinde, zo je wilt tuitje, is.
Precies is dat uiteraard niet uit te rekenen, maar men neemt uit onderzoeken en ervaringen aan dat dat wel een keer of tien gevoeliger is dan onze mensenhanden!
Nu verzorgen olifanten, ook dat meldde ik al wel, elkaar. Op verzoek. En spontaan.
Niet zo heel bijzonder, er zijn veel meer dieren die dat doen. Maar daar zijn toch ook wel hele verschillen in.
Wanneer je een beetje bekend bent met paarden dan zal het je niet vreemd overkomen wanneer ik zeg dat die zich vaak laten verzorgen door een ondergeschikt dier in de rangvolgorde. Een soort van dwang dus.
Bij olifanten is dat niet zo. Die doen dat vaak uit zichzelf bij een dier dat ze graag mogen. Of waar ze veel om geven.

Vaste plaatsen die ze verzorgen vind je bijvoorbeeld aan de achterkant....
Maar heel prettig vinden ze het vooral wanneer een andere olifant hun oren verzorgt en daar in kriebelt...
Want ook daar zijn ze dus heel gevoelig.....

En vandaar ook het bijzondere aan deze foto!
Het gedrag van de olifant spreekt boekdelen!

Afbeelding

Overigens kun je de prima relatie tussen die twee ook al afleiden uit de manier waarop de olifant kijkt....

Niet vergeten hoor en gaan kijken in Dordrecht! Nu het nog kan en mag!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 12:05 am 
Offline

Lid geworden op: vr mei 28, 2010 8:43 pm
Berichten: 68
Hallo iedereen,

Weet iemand wat de artiestennaam is van de trapeze act (soort cradle act).

Alvast bedankt!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.