Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 1:09 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 31, 2012 2:52 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Gisteren was ik bij Kerstwintercircus Eindhoven in het Parktheater en daar zat de zaal zo goed als vol, terwijl die zaal rond de 950 zitplaatsen telt. (Ik weet overigens niet of dat inclusief of exclusief de zijbeuken is; die zijbeuken zaten ook zo goed als vol). Het was goed om een zo mooi bezochte voorstelling te zien. Prima sfeer en waarschijnlijk ook prima promotie, waaronder een wedstrijd voor de basisscholen (en daar zit toch een belangrijk deel van de doelgroep). Ook positief opvallend was het gegeven dat de prijzen (tussen de 27.50 en 30 euro) geen hoge drempel bleken te zijn. Ik ben benieuwd wat de determinanten van dit succes zijn: goede artiesten (zondermeer het geval wat mij betreft; echt een prima show), effectieve promotie of een traditie van 42 jaar die als een soot 'olifantenpaadje' werkt? =o=


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 1:36 pm 
gera schreef:
De recessie is bij sommige circussen flink toegeslagen, zo hoorden wij vandaag. In Winschoten is de voorstelling va Eerste Kerstdag helemaal niet doorgegaan, er hadden zich slechts 55 bezoekers aangemeld. http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article9665941.ece/Kerstpremi%C3%A8re-circus-Barani-in-Winschoten-op-Tweede-Kerstdag
De volgende dag werd het een beetje goed gemaakt, met de 55 bezoekers van Eerste Kerstdag was het de moeite waard. http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article9667571.ece/Barani-is-klein-maar-fijn

We zijn benieuwd of u bij circusbezoek hebt kunnen merken of het rustig of druk was. Reageer wie hier een waardevolle aanmerking op heeft.


Uiteraard zullen alle kerstcircussen stukken minder goed gelopen hebben dan voor de crisis, maar om nou te zeggen dat de recessie heeft toegeslagen omdat er nou 1 nikszeggend circusje zonder naam of faam
zeer slecht heeft gedraaid, vind ik geen maatstaaf voor de rest.
Daarnaast moet je ook een naam opbouwen met een kerstcircus, want je kunt niet zomaar even uit het niets komen en dan denken dat het dan meteen storm gaat lopen.
Neem nou wintercircus apeldoorn. Wim Zomer is ooit begonnen met circus alladin in te huren, en dat trok het eerste jaar maar iets van 3500 mensen zover ik me nog kan herinneren, en dat werden er elk jaar maar mondjesmaat meer, en pas na een jaar of 10 trok het dan ook meer dan 10000 tot 15000 bezoekers,
dus een mooi voorbeeld dat je een goede naam en traditie pas na lange tijd kunt opbouwen.
Tuurlijk is er een uitzondering zoals circus knie dat hierheen kwam en meteen 20.000 bezoekers trok, maar
dat is al een zaak met een grote naam, en is er een flink pak met geld uitgetrokken voor de promotie ervan,
en ze zeggen wel eens, als je poen hebt, kun je ook poen verdienen.
En dan het feit dat dat circusje in het hoge noorden kerstcircus is gaan doen, want dat hebben er al meer geprobeert, en wil dat daar gewoon niet aanslaan, dus nog een belangrijke factor waarom ze daar zo slecht gedraaid hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 4:34 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Zie het verband met het Noorden niet.
Want er zijn ook wintercircussen in het (hoge?) Noorden die DEZE winter prima tot goed gedraaid hebben.

Maar kennelijk heeft Circusfan alle cijfers in huis....
Bovendien citeert hij iets van eind vorig jaar, terwijl nog niemand meldde hoe het met Barani afliep....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 4:46 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
zo slecht hebben de circussen niet gelopen afgelopen kerstperiode ben in ahoy geweest zat het gewoon goed vol net als bij royal en het kerstcircus den haag en op 3 januari was het zelfs uitverkocht bij louis knie toen ik daar een bezoekje bracht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 5:15 pm 
circusmeisje schreef:
Zie het verband met het Noorden niet.
Want er zijn ook wintercircussen in het (hoge?) Noorden die DEZE winter prima tot goed gedraaid hebben.

Maar kennelijk heeft Circusfan alle cijfers in huis....
Bovendien citeert hij iets van eind vorig jaar, terwijl nog niemand meldde hoe het met Barani afliep....


Ja, ik vergeet erbij te vertellen dat mijn bewering gaat over grote circussen, want er is toch geen groot kerst/wintercircus in het noorden? Of zie ik er nu een (paar) over het hoofd? want zover ik weet houd
het bij enschede toch op?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 5:19 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Renz-Berlin heeft vele jaren kerstcircus gemaakt in "Het Noorden". Heb je soms onder een steen geslapen? Renz-Berlin kun je toch echt niet klein noemen!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 7:17 pm 
Ron_Mikkenie schreef:
Renz-Berlin heeft vele jaren kerstcircus gemaakt in "Het Noorden". Heb je soms onder een steen geslapen? Renz-Berlin kun je toch echt niet klein noemen!


Ik heb niet onder een steen geslapen, want ik zat eigenlijk op dit antwoord te wachten, want ik zei dat een
groot circus daar niet veel kan verdienen in de kerstweken, en dat blijkt dus wel te kloppen, want
als renz berlin er zo goede zaken gedaan zou hebben, zouden er wel elk jaar teruggekeerd zijn,
en dat is dus niet het geval, dus de conclusie die ik dan trek, is dat het dan niet zo'n succes was,
tenzij je me gaat vertellen dat ze er weg zijn gebleven omdat ze de bezoekers aantallen niet aan konden
en ze van al die drukte in de stress raakten en ze dan maar liever wat minder willen verdienen?
Nee, circussen kunnen vertellen wat ze willen, maar als een plaats erg goed is geweest, dan geven ze die
niet meer op, want je weet zelf ook wel dat als een kerstcircus eenmaal in een gemeente staat, dat circus dan altijd als eerste de vergunning voor het jaar er op krijgt, en dan nogmaals kerstcircus, dus niet te verwarren met de vergunningen voor het zomerseizoen, want dat werkt uiteraard anders, maar in het kerstcircusverhaal is het dus zo van opgestaan is plaats vergaan, dus als een kerstcircus niet meer terugkomt, dan is een ander weer aan de beurt die het alleenrecht dan weer krijgt voor zolang ze maar terugblijven komen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 9:41 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Zou het ook kunnen zijn dat de eigenaar van het terrein (Friesland Expo Center) onredelijke eisen gaat stellen? Want ze hebben nog een keer kerstcircus gemaakt, maar dan op een andere locatie.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 20, 2013 11:46 pm 
Ron_Mikkenie schreef:
Zou het ook kunnen zijn dat de eigenaar van het terrein (Friesland Expo Center) onredelijke eisen gaat stellen? Want ze hebben nog een keer kerstcircus gemaakt, maar dan op een andere locatie.


Dus een groot kerstcircus is voor heel het noorden afhankelijk van het expo center in friesland?
En waarom zijn ze dan niet op die andere locatie blijven terugkomen? En waarom hebben steden
als leeuwarden, groningen, assen, zwolle dan geen vast terugkerend kerstcircus?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 8:00 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Wil je in elke stad van betekenis nou opeens een kerstcircus? Droom maar lekker verder! Het wordt duidelijk tijd dat alle circussen weer op reis gaan...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 9:08 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Omdat bijvoorbeeld in Assen geen rooie cent te verdienen is. Waarom denk je dat de meeste circussen niet boven Emmen komen. Omdat het daar 90% van alle plaatsen slecht is.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 9:29 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
de discussie zou dus kunnen zijn: "waarom draaien circussen slecht in het noorden?" en "geldt dat alleen voor het winterseizoen?".

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 9:43 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dunbevolkt gebied, kleine plaatsen?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 10:10 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Heeft denk ik weinig met dunbevolkt gebied te maken. Assen bv. is toch een grote stad maar niemand die er de afgelopen 10 jaar geld heeft verdiend.....

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 11:13 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Noorden misschien een beetje circusmoe? De laatste jaren een overdosis aan "familiecircussen" gekregen? Met veel van het zelfde?
Ik roep zomaar wat hoor..... :roll:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.