Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 1:47 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 11:32 am 
Ron_Mikkenie schreef:
Wil je in elke stad van betekenis nou opeens een kerstcircus? Droom maar lekker verder! Het wordt duidelijk tijd dat alle circussen weer op reis gaan...


Ik wil helemaal niks, ik geef alleen maar aan dat je in het noorden niet het zout in de pap kunt verdienen met een kerstcircus. Hetzelfde geld voor steden als maastricht, tilburg de bosch en breda. En dat baseer ik op
feiten van circussen die het geprobeerd hebben en er dus na een of enkele keren niet meer zijn teruggekeerd.
Een uitzondering was hans martens die nog in januari in tilburg ging staan, en dat zal wel hebben gelegen dat
hij een niet al te duur programma had, en geen cent aan kerstversieringen uitgaf en omdat hij nogal eens in tilburg overwinterde.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 11:52 am 
heuvels schreef:
Noorden misschien een beetje circusmoe? De laatste jaren een overdosis aan "familiecircussen" gekregen? Met veel van het zelfde?
Ik roep zomaar wat hoor..... :roll:


Kijk maar uit, want het woord familiecircussen ligt nogal gevoelig bij sommige lieden hier, en voor je het weet
laten ze hun emoties weer eens de vrije loop, en dan moeten de zakdoeken weer uitgedeeld worden,
en sta je weer vuile was te ruimen. Maar je hebt wel gelijk hoor, want van teveel klooncircussen word geen mens vrolijk van. In duitsland schijnen wel 350 van die klonen te reizen, en die hebben heel dat duitsland gewoon kapotgespeelt en her en der een bijzondere slechte naam achter gelaten voor het circus in het algemeen, en las ik dacht ik hier dat er zelfs bij zijn die elkaar met vuurwapens te lijf gaan, dus laten we hopen dat dergelijk asociaal komediantentuig hier mooi wegblijft. Daarom is het maar goed dat hier veel gemeenten alleen een vergunning afgeven aan circussen die bij de vnco zijn aangesloten, en zou diezelfde vnco er voor moeten zorgen dat elke gemeente er zo over gaat denken, en dan moet de vnco ook geen buitenlandse circussen lid laten worden.
Als ik me niet vergis, staat er op het duitse circusweb, dat al jaren niet meer up-to date is, dan ook nog een berg verhalen waar gewoon je mond van openvalt, want ik heb daar dingen gelezen over de praktijken van sommige bedelcircussen waar zelfs zigeuners heilig bij zijn.
Maar goed, dat is een heel andere discussie waarvoor vast wel een ander draadje bestaat, en ik daar hier niet verder op in zal gaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 12:26 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 25, 2011 9:34 am
Berichten: 436
Locatie: Yerseke
Daarom is het maar goed dat hier veel gemeenten alleen een vergunning afgeven aan circussen die bij de vnco zijn aangesloten, en zou diezelfde vnco er voor moeten zorgen dat elke gemeente er zo over gaat denken, en dan moet de vnco ook geen buitenlandse circussen lid laten worden.
Als ik me niet vergis, staat er op het duitse circusweb, dat al jaren niet meer up-to date is, dan ook nog een berg verhalen waar gewoon je mond van openvalt, want ik heb daar dingen gelezen over de praktijken van sommige bedelcircussen waar zelfs zigeuners heilig bij zijn.
Maar goed, dat is een heel andere discussie waarvoor vast wel een ander draadje bestaat, en ik daar hier niet verder op in zal gaan.[/quote]

nu zal ik wel weer de gebeten hond zijn
maar kijk eens op de site van de vnco welke circussen er lid zijn
en kijk dan eens hoeveel circussen er reizen in nederland
en als je dan nog zin hebt zoek dan uit hoeveel nederlandse circussen er zijn en hoeveel er bij de vnco zitten


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 12:54 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
In Duitsland zijn er zelfs komedianten onderlin die niks met elkaar te maken willen hebben , je hebt daar wat achternamen die eerder met criminelen geassocieerd worden dan met circus.
Naamloze circussen die in elk dorp weer anders heten en in elk dorp gooien ze een medewerker met een pony bij de plaatselijke supermarkt neer om te bedelen om geld voor de dieren/benzine omdat ze anders niet verder kunnen.

Maar gelukkig zijn er in Duitsland ook veel mooie kleine/middelgrote zaken die alles netjes op orde hebben, alles netjes betalen en niet gaan bedelen als het eens wat minder gaat....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 1:29 pm 
Bas-Roest schreef:
nu zal ik wel weer de gebeten hond zijn
maar kijk eens op de site van de vnco welke circussen er lid zijn
en kijk dan eens hoeveel circussen er reizen in nederland
en als je dan nog zin hebt zoek dan uit hoeveel nederlandse circussen er zijn en hoeveel er bij de vnco zitten

Tja, als je het zo bekijkt hebben we idd alleen maar magic circus, herman renz en alberto althoff, en die die laatste is geeneens lid. De rest zijn kerstcircussen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 1:46 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
circusfan schreef:
Bas-Roest schreef:
nu zal ik wel weer de gebeten hond zijn
maar kijk eens op de site van de vnco welke circussen er lid zijn
en kijk dan eens hoeveel circussen er reizen in nederland
en als je dan nog zin hebt zoek dan uit hoeveel nederlandse circussen er zijn en hoeveel er bij de vnco zitten

Tja, als je het zo bekijkt hebben we idd alleen maar magic circus, herman renz en alberto althoff, en die die laatste is geeneens lid. De rest zijn kerstcircussen.

Oh ja? en het nederlandse circusbedrijf van Freiwald dan? Die hebben niet alleen een prachtig kerstcircus, maar touren ook wel degelijk rond!

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 1:50 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
circusfan schreef:
heuvels schreef:
Noorden misschien een beetje circusmoe? De laatste jaren een overdosis aan "familiecircussen" gekregen? Met veel van het zelfde?
Ik roep zomaar wat hoor..... :roll:


Kijk maar uit, want het woord familiecircussen ligt nogal gevoelig bij sommige lieden hier, en voor je het weet
laten ze hun emoties weer eens de vrije loop, en dan moeten de zakdoeken weer uitgedeeld worden,
en sta je weer vuile was te ruimen. Maar je hebt wel gelijk hoor, want van teveel klooncircussen word geen mens vrolijk van. In duitsland schijnen wel 350 van die klonen te reizen, en die hebben heel dat duitsland gewoon kapotgespeelt en her en der een bijzondere slechte naam achter gelaten voor het circus in het algemeen, en las ik dacht ik hier dat er zelfs bij zijn die elkaar met vuurwapens te lijf gaan, dus laten we hopen dat dergelijk asociaal komediantentuig hier mooi wegblijft. Daarom is het maar goed dat hier veel gemeenten alleen een vergunning afgeven aan circussen die bij de vnco zijn aangesloten, en zou diezelfde vnco er voor moeten zorgen dat elke gemeente er zo over gaat denken, en dan moet de vnco ook geen buitenlandse circussen lid laten worden.
Als ik me niet vergis, staat er op het duitse circusweb, dat al jaren niet meer up-to date is, dan ook nog een berg verhalen waar gewoon je mond van openvalt, want ik heb daar dingen gelezen over de praktijken van sommige bedelcircussen waar zelfs zigeuners heilig bij zijn.
Maar goed, dat is een heel andere discussie waarvoor vast wel een ander draadje bestaat, en ik daar hier niet verder op in zal gaan.

@circusfan: Ik weet niet waardoor je zo gefrustreerd raakt, maar het wordt tijd dat je in je eentje op een eiland verder gaat zitten mopperen....
Voordeel voor jou: een eiland heeft duidelijke grenzen, heel anders dan Nederland en de buurlanden, daar komen regelmatig mensen overheen.
Vrij verkeer van personen, goederen en diensten, heet dat. En dus ook vrij verkeer van circusssen.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 2:08 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
heuvels schreef:
Noorden misschien een beetje circusmoe? De laatste jaren een overdosis aan "familiecircussen" gekregen? Met veel van het zelfde?
Ik roep zomaar wat hoor..... :roll:
Wat ik dus eigenlijk bedoel is niet zozeer de kwaliteit van het gebodene, als wel de variatie in het programma. Als je één "familiecircus" hebt gezien, heb je ze allemaal gezien. Misschien niet zo zeer voor de kenners, maar zeker voor het grote publiek. Het verrassende is er wel af. Waarbij geldt: hoe groter zo'n circus hoe gevarieerder het programma.
En ik heb het idee dat het noorden van het land al aardig bezocht is door dit soort circussen. Niet geheel toevallig omdat "Veendam" al jaren in het noorden van het land actief was, vermoed ik.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 21, 2013 4:10 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Eerst nog iets rechtzetten wat hier nog niet gemeld is: Circus Renz Berlin had rond de afgelopen jaarwisseling het Kerstcircus in Emmen. Dat ligt toch echt in het Noorden. Zouden ze daarvoor gekozen hebben omdat ze weinig of geen publiek verwachtten? Emmen is de grootste stad in Drenthe en in grootte de derde in het Noorden.
(En nu niet gaan zeuren dat het eigenlijk een dorp is, want dat zijn bijvoorbeeld Hilversum, Apeldoorn en Den Haag dan ook. Officieel overigens een achterhaalde vorm van indelen...)

Leeuwarden heeft al weer een paar jaar een vast Kerstcircus, en wel Sander & Friends. Midden in het centrum en met leuke sponsors onder andere uit de mediawereld.
Een erg leuke voorstelling daar gezien op 1e Kerstdag.

Aanleiding tot heel deze discussie is het gemelde niet-doorgaan van de voorstelling op diezelfde dag bij Barani in Winschoten wegens te geringe belangstelling.
Tweede kerstdag was het al een stuk beter, hebben we in dat verband kunnen lezen.
Hoe het daar verder verliep hebben we nog niet gehoord.

Absoluut oneens met wat Heuvels stelt in zijn laatste bericht.
'Heb je er een gezien dan heb je ze allemaal gezien'? Gaat u nu ook al lariekoeken?
Ik ken ze allemaal en er bestaat een aanzienlijk verschil tussen de circussen onderling.
'Misschien niet zozeer voor de kenners...'? Dit is dan in flagrante strijd met wat u daarvoor schreef en geeft alleen maar aan dat u dus geen kenner bent....!
'....maar zeker voor het grote publiek.'? Zou het daarom zijn dat Renz Berlin bij voorkeur in het noorden van het land toert? Zoals een ander opmerkte, omdat ze een hekel hebben aan veel publiek?

En wat 'Veendam' betreft, de circussen die van daaruit geregeld worden reisden de afgelopen jaren door het hele land volgens een redelijk vast patroon.
En niet hoofdzakelijk in het Noorden.
Kijk de speellijst van Iarz van vorig jaar er maar eens op na.
Klopt hoogstens wanneer u de grens van het Noorden ter hoogte van Maassluis trekt!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 11:17 am 
heuvels schreef:
heuvels schreef:
Noorden misschien een beetje circusmoe? De laatste jaren een overdosis aan "familiecircussen" gekregen? Met veel van het zelfde?

Een beetje duitse toestanden dus, en dat moeten we in ons kleine landje niet willen, toch?


Citeer:
Ik roep zomaar wat hoor..... :roll:

Kijk maar uit, want dat doe ik zo vaak, alleen word dat meteen afgestraft door de "experts" hier.

Citeer:
Wat ik dus eigenlijk bedoel is niet zozeer de kwaliteit van het gebodene, als wel de variatie in het programma. Als je één "familiecircus" hebt gezien, heb je ze allemaal gezien. Misschien niet zo zeer voor de kenners, maar zeker voor het grote publiek. Het verrassende is er wel af. Waarbij geldt: hoe groter zo'n circus hoe gevarieerder het programma.

En dat is dan nou de reden waarom ik een soort van keurmerk wilde zien, zodat het publiek weet met wat voor soort circus ze te maken krijgen, maar dat is ook weer taboe bij de liefhebbers van de importcircussen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 12:02 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
omdat ze een hekel aan veel publiek?

das een heel goeie grap ja: welk circus heeft er nou een hekel aan veel publiek.
Er is niets leukers dan voor een volle tent te spelen.

om maar te zwijgen van de omzet heeft het ook zo zijn invloed op de voorstelling zelf:
een volle tent heeft instant sfeer en vrijwel direct is heel de boel in gang gezet.
En je voorstelling loopt een pak vlotter en aangenamer voor de artiesten.

Niks zo erg als een grote tent met een 100 man publiek in want zelden krijg je die mee.
Er zijn uitzonderingen natuurlijk: want geen 1 publiek is hetzelfde, maar meestal moet je veel meer moeite doen om de ambiance erin te krijgen.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 12:13 pm 
Mario Rutelli schreef:
omdat ze een hekel aan veel publiek?

das een heel goeie grap ja: welk circus heeft er nou een hekel aan veel publiek.
Er is niets leukers dan voor een volle tent te spelen.

om maar te zwijgen van de omzet heeft het ook zo zijn invloed op de voorstelling zelf:
een volle tent heeft instant sfeer en vrijwel direct is heel de boel in gang gezet.
En je voorstelling loopt een pak vlotter en aangenamer voor de artiesten.

Niks zo erg als een grote tent met een 100 man publiek in want zelden krijg je die mee.
Er zijn uitzonderingen natuurlijk: want geen 1 publiek is hetzelfde, maar meestal moet je veel meer moeite doen om de ambiance erin te krijgen.


haha, hoe herkenbaar dit! Als er bijna geen mens in je tent zit, heb je idd minder zin allemaal, maar als het volle bak is, dan krijg je toch weer een soort van plankenkoorts en ga je toch elke keer weer een beetje paniekerig een tandje harder lopen om alle mensen netjes te bedienen, dus meer koffie zetten, meet suikerspinnen draaien, zijn er nog broodjes genoeg, of moet er even snel naar de sligro gereden worden, want je wilt geen nee verkopen in de pauze, enz enz enz. :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 12:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Nou minder zin zou ik het niet durven noemen, want die mensen die er zitten hebben ook recht op een goede voorstelling.
Maar als er veel volk is dan reageren ze op de een of andere manier een stuk vlugger en makkelijk.
10 minuten voor de voorstelling wat van die meeklappers opzetten en het publiek begint zelf al wat ambiance te maken.

Als je dan als spreekstalmeester aan je verwelkoming begint heb je ze al mee en het applaus loopt van zelf.
anders moet je toch effe een extra duwtje geven.

En vooral voor de clowns is het ook allemaal wat "makkelijker"

Maar vooral bij de "einlass" en de pauze is het dan een beetje spannend ja:
de voorstelling begint gegarandeerd een beetje te laat want heel die bende moet de ticketcontrole passeren
en gegarandeerd doet er wel iemand lastig omdat er geen plaatsen in het midden van de loges meer zijn en ze dus opzij moeten gaan zitten
of omdat ze maar 5 minuten voor voorstellingsaanvang binnenkomen en enkel nog wat gaatjes kunnen opvullen en dus niet bij elkaar kunnen zitten.
Duurt ook de pauze wat langer om heel die bende te bedienen.

Maar dat beetje "ongemak" neem je er toch graag bij he als je de voordelen ziet.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 12:52 pm 
Mario Rutelli schreef:
Nou minder zin zou ik het niet durven noemen, want die mensen die er zitten hebben ook recht op een goede voorstelling.
Maar als er veel volk is dan reageren ze op de een of andere manier een stuk vlugger en makkelijk.
10 minuten voor de voorstelling wat van die meeklappers opzetten en het publiek begint zelf al wat ambiance te maken.

Als je dan als spreekstalmeester aan je verwelkoming begint heb je ze al mee en het applaus loopt van zelf.
anders moet je toch effe een extra duwtje geven.

En vooral voor de clowns is het ook allemaal wat "makkelijker"

Maar vooral bij de "einlass" en de pauze is het dan een beetje spannend ja:
de voorstelling begint gegarandeerd een beetje te laat want heel die bende moet de ticketcontrole passeren
en gegarandeerd doet er wel iemand lastig omdat er geen plaatsen in het midden van de loges meer zijn en ze dus opzij moeten gaan zitten
of omdat ze maar 5 minuten voor voorstellingsaanvang binnenkomen en enkel nog wat gaatjes kunnen opvullen en dus niet bij elkaar kunnen zitten.
Duurt ook de pauze wat langer om heel die bende te bedienen.

Maar dat beetje "ongemak" neem je er toch graag bij he als je de voordelen ziet.


tuurlijk hebben de mensen die er wel zijn ook recht op een goede voorstelling, want het is al mooi dat ze er zijn,
maar dat neemt niet weg dat je dan gewoon minder zin hebt, en dat is niet met opzet maar zit dat dan gewoon tussen je oren, want je hebt dan de pest in dat er niet meer volk zit, maar daar kunnen die mensen die er dan zijn ook niks aan doen, en die neem je dat dan ook niet kwalijk, dus trek je toch maar een big smile op, maar dan toch met iets minder zin dan waneer de tent vol zit, want dat doet toch iets met je, ook al zit je 100 jaar in het vak.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 23, 2013 2:03 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
ik vind 1 ding nog zaliger : een goed bezette scholenvoorstelling.


En dan zijn de volwassen in de tent op 1 hand te tellen;
Die kinderen hebben er dan echt zin in en dan kan je zeker als clown er lekker op gaan inspelen.

Ik denk dat je als clown de enige artiest bent die kan zeggen dat het goed is als ze boeeeeeee naar je roepen:
Als alles goed loopt heeft de august natuurlijk alle sympathie van de kinderen en de witte clown is de vervelende.
telkens je dan je collega bij z'n kraag pakt om die uit te tent te zetten of je zegt dat hij iets niet mag, heel die meute kinderen keihaard Boooeeeeeee of neeeeee.
En dan ga je daar op door en zet je die dingen ook extra aan: tot heel die tent megaluid aan het schreeuwen is. En dat spelletje zich al begint te herhalen van zodra je nog maar je hoofd laat zien.
Op den duur hoef je als witte clown nog maar je vinger op je lippen te leggen eens boos te kijken en sssst te doen en dan roepen ze nog luider
Als je het dan helemaal ten top wil drijven betrek je ook nog een leerkracht in je spel en dan gaan ze door het dolle heen.

Als er dan de spreekwoordelijke 5 man en een paardekop publiek zit: eeeeuhm ja. Dan is het inderdaad gewoon knokken en alle zeilen bijzetten om ook die paar mensen enthousiast te krijgen.
Maar dan is het ook gewoon de truc om jezelf en je medespelers te amuseren en op dat moment niet op automatische piloot te gaan spelen.En het voor jezelf boeiend te houden.

En dat zet de vonk ook wel over als ze merken dater ook in de piste enthousiasme is.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.