Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 4:20 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2012 9:25 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
De recessie is bij sommige circussen flink toegeslagen, zo hoorden wij vandaag. In Winschoten is de voorstelling va Eerste Kerstdag helemaal niet doorgegaan, er hadden zich slechts 55 bezoekers aangemeld. http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article9665941.ece/Kerstpremi%C3%A8re-circus-Barani-in-Winschoten-op-Tweede-Kerstdag
De volgende dag werd het een beetje goed gemaakt, met de 55 bezoekers van Eerste Kerstdag was het de moeite waard. http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article9667571.ece/Barani-is-klein-maar-fijn

We zijn benieuwd of u bij circusbezoek hebt kunnen merken of het rustig of druk was. Reageer wie hier een waardevolle aanmerking op heeft.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2012 9:35 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Nou, bij het kerstcircus in Nijmegen was de tent zaterdagavond toch echt te klein..!

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2012 10:08 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De premiere van het groot kerstcircus Den Haag zat amper halfvol , ook daar gladde mediapraatjes dat de kaartverkoop spoedig verloopt maar andere kranten zeggen dat er veel lege stoelen waren.

Eindhoven zat afgelopen zaterdagmiddag helemaal vol , paar lege stoelen hier en daar.

In Echt was de opkomst zaterdagmiddag in orde, 's avonds viel deze ook tegen.

De opkomst in Den Bosch begon vanaf maandag een beetje aan te lopen en had gisterenmiddag en vanmiddag een mooie opkomst aan bezoekers.

Hoorde dat het overal afgelopen weekend een beetje tegenviel , denk ivm. de kerstaankopen doordat kerst dit jaar vroeg in de week valt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2012 11:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
ben zondag naar het kerstcircus ahoy geweest de zaal zat goed vol maandag bij ik bij het groot kerstcircus den haag geweest daar was het ook erg druk alleen de 2 vakken met de goedkoopste kaarten waren zo goed als leeg wat mij wel opviel was dat ze toen de show begon die plaatsen nog bezet waren maar toen de show eenmaal begon een massaal volks verhuizing plaats vond naar betere plaatsen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2012 11:55 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
rene schreef:
ben zondag naar het kerstcircus ahoy geweest de zaal zat goed vol maandag bij ik bij het groot kerstcircus den haag geweest daar was het ook erg druk alleen de 2 vakken met de goedkoopste kaarten waren zo goed als leeg wat mij wel opviel was dat ze toen de show begon die plaatsen nog bezet waren maar toen de show eenmaal begon een massaal volks verhuizing plaats vond naar betere plaatsen


Dat was donderdagavond ook al , ik was volgens mij bijna de enigste die netjes op zijn stoel bleef zitten die op het kaartje stond.
mijn zitplaats was prima , mooi overzicht door de tent en vrij zicht op de piste.... maarja groot deel wordt via ticketveiling ingevuld en dat is niet altijd het leukste volk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 12:15 am 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
MartijnH schreef:
rene schreef:
ben zondag naar het kerstcircus ahoy geweest de zaal zat goed vol maandag bij ik bij het groot kerstcircus den haag geweest daar was het ook erg druk alleen de 2 vakken met de goedkoopste kaarten waren zo goed als leeg wat mij wel opviel was dat ze toen de show begon die plaatsen nog bezet waren maar toen de show eenmaal begon een massaal volks verhuizing plaats vond naar betere plaatsen


Dat was donderdagavond ook al , ik was volgens mij bijna de enigste die netjes op zijn stoel bleef zitten die op het kaartje stond.
mijn zitplaats was prima , mooi overzicht door de tent en vrij zicht op de piste.... maarja groot deel wordt via ticketveiling ingevuld en dat is niet altijd het leukste volk.
had mijn kaarten ook via ticketveiling maar dat had zeker het grootste gedeelte van de het publiek dat was erg goed temerken als ik het vergelijk met het publiek wat zondag in ahoy zat


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 9:05 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Kan natuurlijk ook Haagse mentaliteit zijn.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 8:31 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
gera schreef:
Kan natuurlijk ook Haagse mentaliteit zijn.
denk ook dat het daar aan licht


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 27, 2012 11:55 pm 
rene schreef:
gera schreef:
Kan natuurlijk ook Haagse mentaliteit zijn.
denk ook dat het daar aan licht

Ik hou het op hollandse zuinigheid, want met dergelijke torenhoge entreeprijzen, die overigens imo totaal ongepast zijn in deze tijden van crisis, kijk ik er niet van op dat men de boel probeert te bedonderen. 8)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 12:12 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Er is bijna geen circus meer dat niet via ticketveiling enz werkt, dus als je slim werkt kom je vanzelf op allerlei kortingsites. En met Kerst is alles duurder, kerstdiner voor 72 euro pp is tegenwoordig ook al normaal. Kerstcircussen zetten hun beste beentje voor, en alle circusartiesten vragen rond die tijd ook het dubbele, je moet extra stoken om de boel comfortabel te krijgen, en je geeft ook nog eens een smak geld uit aan versieringen enz. Dus dat Kerstcircussen wat duurder zijn is toch nog echt vreemd. Maar mijn gevoel is... als je een parketplek koopt, ga dan niet loge zitten... Gun die circussen ook wat. Of neem een toneelkijker mee.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 10:15 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
gera schreef:
Er is bijna geen circus meer dat niet via ticketveiling enz werkt, dus als je slim werkt kom je vanzelf op allerlei kortingsites. En met Kerst is alles duurder, kerstdiner voor 72 euro pp is tegenwoordig ook al normaal. Kerstcircussen zetten hun beste beentje voor, en alle circusartiesten vragen rond die tijd ook het dubbele, je moet extra stoken om de boel comfortabel te krijgen, en je geeft ook nog eens een smak geld uit aan versieringen enz. Dus dat Kerstcircussen wat duurder zijn is toch nog echt vreemd. Maar mijn gevoel is... als je een parketplek koopt, ga dan niet loge zitten... Gun die circussen ook wat. Of neem een toneelkijker mee.


Als je een parketplek koopt ga je inderdaad geen loge zitten. Maar als je in Blok 3 direct achter de mast terechtkomt waardoor je gewoon niets kan zien dan heb ik er geen moeite mee om verder op te gaan zitten. Dit betreft overigens het Kerstcircus Den Haag waar de normale entreeprijzen in mijn ogen veel te duur zijn voor de kwaliteit die er geboden wordt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 11:27 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Hugo, wellicht is het handig dat je een soort van recensie schrijft, zodat alle forumbezoekers goed worden geinformeerd.

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 12:36 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Tot nu toe alleen maar behoorlijk goed gevulde tenten en gebouwen gezien bij Kerstcircus Ahoy, Internationaal Circusfestival Enschede, Noordhollands Wintercircus, Wintercircus Martin Hanson, Circus Herman Renz en Kerstcircus Nijmegen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 2:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Alle circussen die ik tot vandaag aan toe bezocht heb waren lekker druk of gewoon volle bak.
Bij allen de sfeer goed met goede programma's. Het (kerst) publiek geniet echt van het circus maar vooral bij de dierennummers gaan de mensen uit hun dak. De circusmensen die ik gesproken heb zijn niet ontevreden. Sommigen zijn bezig een deel van hun slechte seizoen voor een deel in te lopen.
Nee het seizoen is een stuk slechter geweest dan de bezoekersaantallen in deze twee weken.
Maar ja sommige mensen zijn nu eenmaal nooit tevreden of willen graag negatief zijn.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 28, 2012 10:18 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
Ik was vandaag bij het Wintercircus Noord Holland van Alex Sijm. Grandioze sfeer, leuke kraampjes met lekkers in de sfeervol ingerichte voortent, en bomvol. Alex Sijm bevestigde dat dit eigenlijk al gedurende alle dagen was, behalve eerste kerstdag. Wellicht komt dit omdat hij trouw is aan de kwaliteitseis, ik sprak mensen op de tribune die elk jaar van de partij waren. Leuk dat er nog zo'n jonge initiatiefrijke enthousiaste circusondernemer aan t werk is in Nederland, alle lof. De vier circusvrienden die voor mij op de tribune zaten gaven aan t eind van de voorstelling een staande ovatie onder het luid roepen van "Bravo! Bravo". En daarmee stalen ze mijn hart...

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.