Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:27 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 7:18 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
circusmeisje schreef:
Yoshi Berends schreef:
Wij hebben dus ook besloten om in 2013 niet met Wilde dieren te gaan reizen in verband met het verbod dat er wel of niet gaat komen


Ja hoor, aap de boel maar weer na!
Had toch wat meer lef verwacht van een dergelijke enthousiaste circusdirecteur!
Heb je al opvang voor al die (wilde) dieren geregeld?
Misschien kun je ruilen met Rutelli!


Waar bemoei jij je in godsnaam mee zeg, loop de boel niet zo op te fokken. Ik ken je niet ik weet niet wie je bent alleen dat je hier altijd een hoop onrust stookt. In welk topic het ook is !! laat deze jongen lekker zijn gang gaan zeg.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 7:22 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
circusmeisje schreef:
Yoshi Berends schreef:
Wij hebben dus ook besloten om in 2013 niet met Wilde dieren te gaan reizen in verband met het verbod dat er wel of niet gaat komen


Ja hoor, aap de boel maar weer na!
Had toch wat meer lef verwacht van een dergelijke enthousiaste circusdirecteur!
Heb je al opvang voor al die (wilde) dieren geregeld?
Misschien kun je ruilen met Rutelli!


Mijn dieren gaan alvast naar Frankrijk kan Leonie Vestering ze daar in haar opvangpark in kooien gaan stoppen!!!! :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 7:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ja ja, maak maar grapjes. De voorganger van Vestering, Jeroen van Kernebeek is er maar liefst twee maal ingetuind. In de eerste maanden van het verbod in Winschoten zou er een circus compleet met roofdieren komen. wddtu in paniek en zelfs Kamervragen in Den Haag. Ook in Zaandam zou er iets met dieren komen. Circus Etoile zou krokodillen meenemen. Ook hier een steigerende van Kernebeek en Kamervragen.

In Winschoten bleek het de "schoolmusical" te zijn in circusverpakking. Compleet met kinderen in leeuwen- en tijgerpakjes. In Zaandam stonden de variétéartiesten in een decor met opblaasbare plastic krokodillen...

wddtu en pvdd zouden in staat zijn om alweer Kamervragen te laten stellen als M.C.Y.B. reclame maakt voor een optreden met roofdieren in bijvoorbeeld Almere!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 7:56 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
circusmeisje schreef:
Maakt niet uit: hoe meer kinderen er circusje spelen, hoe meer er ook daadwerkelijk naar een echt circus toe willen!

Dus Lego doet hier aan promotie voor de hele circusbranche!!


Lego heeft bij mijn weten geen enkele circusdoos in de aanbieding ( je kan natuurlijk altijd met lose blokjes een piste tribunes en een tent knutselen)
Duplo heeft dan weer wel echte circusarrangementen.

Bij Playmobil bestaat het al heel lang: Lang geleden met de rode en blauwe piste daarna begonnen met de serie van circus Romani.
Helemaal in blauw inclusief masten, een gradin een artiesteningang enz..
Toen waren er ook diverse woon en transportwagens.

Toen is er lang niets meer nieuws uitgegeven en dan is er een aantal jaar geleden de nieuwe tent uitgekomen: eerst in Amerika.
Een volledige tent met ledverlichting en mooie act. En ook een paar wagens:waaronder een prachtige roofdierwagen.

Met de dieren kan ik je dus geen plezier doen maar als je voor de rest nog wat moet hebben moet je het maar zeggen Yoshi.
Als je alles openzet je twee grote keukentafels nodig.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 8:22 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

op de foto's het circus dat ik als kind had. Playmobil en mijn eigen kunstwerken de houten wagens.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 8:39 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
daar staan heel herkenbare dingen op!

Zoals die blauwe wagens en de gele artiesteningang.

De laatste nieuwe circusset die ze uitgebracht hebben is echt heeeel leuk voor kinderen; We hebben er glas moeten overzetten bij de tentoonsstelling of ze vlogen er allemaal op;
En het is ook erg interactief geworden: met die verlichte artiesteningang: de koorddansers die echt hun evenwicht kunnen houden. die draaibare pste waardoor de paarden rondgaan
en zeker super het muziekpodium dat circusmuziek maakt: uiteraard een soort vervormd "einzug der gladiatoren" en een trommelroffel.

Kan ik er iemand zijn kinderen mee blij maken: het mag van de echte eigenaar weg. En als je dat nu in de winkel nieuw gaat halen dan schrik je behoorlijk van de prijs!!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 9:22 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Kort overzicht Playmobilcircussen:

Blauw met een een-assige kassawagen (ex bouwkeet)
Rood, zelfde als blauwe circus, maar zonder kassawagen.
Oranje, zelfde als het rode circus.

De Romani set met de façade, masten, brug, trapeze en strakke koord.
Daarbij los leverbaar woonwagen (sterke man) en kooiwagen.

Een van de Romani set afgeleid circus. Zelfde tribune en gardine/orkestbak maar zonder de masten of facade, maar dan wel weer met een witte kooiwagen. Deze set was voornamelijk te koop bij een Duitse winkelketen.

En dat de laatste versie: de tent (gezien de constructie eigenlijk een kiosk) met licht en vele losse toebehoren.


Lego-Duplo heeft een complete circusset en meerdere duwtreinen in het programma.


Lego heeft een kleine doos (nummer weet ik niet, komt later wel eens) waarmee je eenclown, leeuwentemmer/directeur en leeuwen kunt maken.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 9:35 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik heb op zolder een combinatie van zowat alle boven genoemde Playmobil circussen staan , heb diverse sets goedkoop over kunnen nemen. Diverse woonwagens , de grote roofdierenwagen en een hele hoop verschillende roofdieren en olifanten maken deel uit van mijn "minatuurcircus" die op zolder staat opgesteld.

Mijn oma heeft destijds het blauwe circus gekocht toen het net uit was , wat toen een hele hoop geld koste in die tijd.
Inmiddels zwerft dat circus ook nog ergens rond bij iemand in de familie in de hoop dat het niet verkocht is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 9:40 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
En anders kun je met veel geduld een goed exemplaar vinden via Marktplaats. Soms zelfs compleet met de verpakking!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 9:42 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ron_Mikkenie schreef:
En anders kun je met veel geduld een goed exemplaar vinden via Marktplaats. Soms zelfs compleet met de verpakking!


Zo heb ik inderdaad diverse oude sets kunnen bemachtigen zoals bijv. de Olifant e.d.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 9:46 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Het leukste van alles is dat ieder persoon zijn eigen fantasie erbij heeft en het op zijn manier opbouwt. De standaard dozen maken de basis en de fantasie van de persoon het circus gezien door die persoon.

Als iemand nog wat zoekt van een playmobil circus en toevallig eens in duitsland is en een trodelmarkt ziet stop dan maar hier zijn ook vaak complete stands met playmobil ingericht en ook van alles te koop.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 11:12 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Das een feit iedereen maakte er zelf wat van: betrok er ook nog vaak elementen uit een andere dozen bij.
Zo deden vroeger mijn Indianen dienst als paardenact en messenwerp nummer.

En uiteraard is er een deel van de wagens met modelbouwlak in de kleuren van een paar gekende circussen geverfd.

Wat ook echt prachtig is zijn die modellen van Preiser ( meestal circus Krone) Maar daar heb ik nooit aan dureven beginnen.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 11:20 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Faller heeft dit jaar ook een modelbouwset in thema circus.
Compleet met circustent, woonwagens en staltenten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 11:23 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Ik heb ook nog ergens op zolder een tent liggen om op te bouwen met katoenen zeil, keer tijdens de tournee gekocht bij een winkel in Sittard of Heerlen. Ik waag me er ook nog niet aan veel gepriegel haha, misschien iets voor na mijn pensioen!!!

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 05, 2013 8:03 am 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Sorry van dat opvangpark Ron!!!! was niet zo bedoeld ben juist een voorstander van Wilde Dieren In het circus

En de eigen fantasie is belangrijk ik vind het ook erg leuk om zelf dingen te maken. Dit jaar heeft de tent een nieuw tentzeil gekregen en nieuwe zijkantjes. Ook is er een lichtinstalatie aangesloten. Dus wij kunnen er tegen aan!!!! Groeten Yoshi


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.