Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:24 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Cirque Ambique 1:24
BerichtGeplaatst: do apr 04, 2013 2:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do mar 31, 2011 6:41 pm
Berichten: 22
beste circusvrienden,

Nu was ik een tijdje niet op dit forum geweest en wist dus niet dat er nu een aparte miniatuur/model hoek was toegevoegd.
Nu ben ik sinds enige tijd bezig met het bouwen van mijn eigen (fantasie) miniatuur circus en wil jullie daar wel het een en ander van laten zien.
De naam van het circus is Ambique en dat komt omdat ik vroeger als kind een Playmobil circus had dat zo heten.
Dit omdat mijn vader eens thuis kwam met een hele stapel stickers van een reisbureau met daarop de tekst mozambique , goed moz eraf en je heb een naam.
Nu ik wat ouder ben leek het mij leuk dit circus weer nieuw leven in te blazen maar dan met een wat realistischer uitstraling dan speelgoed.
Goed modelbouwen dus, nu ben ik al wel even bezig maar heb nog niet echt een heel circus omdat ik de tijd neem om de kwaliteit zo hoog mogelijk te krijgen en een hoop technieken moet uitvinden en proberen omdat ik geen ervaring heb/had met de modelbouw.

Goed een hoop tekst nu maar wat plaatjes van wat ik zoal heb gebouwd tot nu toe,

Afbeelding

met deze twee wagens is het zo een beetje begonnen, de een is een pakwagen en de ander een personeels wagen met 6 vertrekken.

Afbeelding

en hoewel ik geen kaas heb gegeten van elektriciteit is het mij wel geluk een paar lampjes te verwerken zoals jullie zien.

Afbeelding

hier zien jullie het logo dat ik heb gemaakt''Cirque Ambique'' Cirque nouveau Variété classico".
Ik wil alleen de kleurstelling van de wagens veranderen om een wat frissere uitstraling te krijgen en dus denk ik dat ik deze wagens uiteindelijk in het archief zet of om schilder.

Verder ben ik ook begonnen aan een van de belangrijkste onderdelen van een circus , de tent.
de bedoeling is deze zo realistisch mogelijk demontabel te maken zodat hij zowel in op gebouwde stand kan staan alsmede op de (nog te maken) transporten kan worden geladen.

Afbeelding

de masten zijn ongeveer 80cm hoog maar deelbaar voor transport , deze heb ik voledig zelf gesoldeerd wat een aardig tijdrovende klus was.

Afbeelding

Tussen de masten komt een Pagode te hangen en ook daarvoor heb ik truss zitten solderen, ook deze is volledig demontabel zodat hij straks op een trailer past.

Afbeelding

om een mooi glooiend dak te krijgen heb ik wat zitten stoeien maar dit is het resultaat, het zeil is echt tentzeil maar dan van een wat dunnere kwaliteit als een echte tent maar dus wel de zelfde uitstraling.

Afbeelding

en zo ziet hij er van onder uit, het zeildak kan zoals de rest ook gewoon gedemonteerd worden door middel van kleine haakjes.

Afbeelding

de tent is nog lang niet af maar als ik opbouw wat ik tot nu toe heb krijg je dit

Afbeelding

de tent wordt 2m doorsnede en ik ben wat klein behuisd dus komt het goed uit dat hij demontabel is.

Om de kabels te spannen worden er in het echt tirfors gebruikt en dus heb ik die ook maar gemaakt als is de werking een beetje aan de modelbouw aangepast ( soms moeten er concessies gedaan worden)

Afbeelding

dus van dit spannertje uit de scheeps modelbouw

Afbeelding

heb ik dit gemaakt zodat ik de masten echt kan spannen en stellen.

de anker en voetplaten heb ik ook reeds gemaakt

Afbeelding

verder heb ik ook al een poging gedaan om wat par 64 spots (theaterlampen) te maken van de achterkant van een paar oude viltstiften.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

even naast zijn grote 1:1 broer

Er is zoals jullie zien al wel wat werk verricht al moet er nog een hoop worden gedaan maar daarover zal ik van tijd tot tijd hier wel verslag doen als jullie dat leuk vinden.

Ik weet niet of dit mag maar het meer complete verslag kunnen jullie vinden al hier.

http://themepark.nl/ubb/ubbthreads.php/ ... 118/1.html

tot later,

Jasper


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Cirque Ambique 1:24
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 8:07 pm 
Offline

Lid geworden op: di okt 30, 2012 1:43 pm
Berichten: 18
Locatie: Ieper,België
Beste Jasper,

Ik heb sommige dingen van je al op diverse forums gevolgd. Veel heb ik niet te zeggen,
maar het is echt een mooi stukje modelbouw.

Franklin


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Cirque Ambique 1:24
BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 11:50 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Hier is maar 1 woord voor: Wauw!!

Nog veel mooier dan de bestaande circusmodelbouwpakketten die je in ,de modelbouwwinkels kan vinden.
zelfs de hele techniek helemaal nagemaakt. Chapeau!! Het eindresultaat word vast schitterend.

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.