Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mei 23, 2024 6:50 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 511 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2015 6:06 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Didier je bent een hufter. En als ik dat zeg moet je ver zijn afgezakt.
Je citeert mij verkeert.
Schrijf de hele allinia dan op in de JUISTE volgorde en ontdek je faliekant gebrek aan eerlijkheid. Waarschijnlijk een noodsprong bij gebrek aan gelijk.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2015 10:09 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7478
Locatie: Maassluis
Mag het weer over het topic gaan??

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2015 3:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Didier. Waar staat dat ik goed voor mijzelf heb gezorgd TEN TIJDE van mijn faillissement? Je snapt er niets van en bent in mijn ogen een toekijker die graag wil meespelen.


Hier om precies te zijn:

Citeer:
...... Als beide niet van toepassing zijn hoop ik dat Milko na 25 jaar inzet zijn zaakjes voor elkaar heeft. Ook ik ging failliet maar zorgde goed voor mijzelf. Een ieder die dit gaat veroordelen heeft nooit meer dan een tientje in zijn zak gehad. Ik hoop van harte dat het goed komt en dat zit er dik in.


Altijd leuk om te lezen, zulke opmerkingen, met name voor de 'slachtoffers'!

Verder is het gebruik van het woord 'hufter' tegen een ander forumlid niet toegestaan.
Wanneer je het niet eens bent met de regels kun je wellicht beter opkrassen....
Zoals je in het verleden al een keer eerder deed.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2015 8:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Zou het mogelijk zijn dat alle experts, de ikweetallesbetermensen en niet te vergeten de twee bekende azijnzeikers van dit forum eens een keer hun negatieve woorden willen ruilen voor positieve waar het Circus Herman Renz betreft. De mensen van deze zaak kunnen een steuntje in de rug goed gebruiken.
Vele jaren hebben zij zich maximaal ingezet voor u allen. Zodat u kon genieten van circus in zijn puurste vorm. Vermaak voor groot en klein. Azijnzekers zonder dit circus hadden jullie nooit je zielige podium op dit forum kunnen uitnutten. Gelukkig zijn er ook forum bezoekers die dit bedrijf een warm hart toedragen. Zij snappen de offers die door de medewerkers van circus Herman Renz zijn gebracht.
Het lelijke woord dat tegen een van deze mensen is gebezigd op dit forum is nog te vriendelijk.
Ik ben boos zeer boos op een ieder die de erfenis van Herman en Diana op dit forum bezoedeld. Kennelijk genoegen scheppen in het citeren van teksten, afzeiken waar mensen knokten voor hun bestaan en dat van hun medewerkers. Triest en jammer dat dit gebeurt op een forum waar circusliefhebbers hun liefde voor het circus kunnen delen.
Lasterlijke insinuaties van de man die beter zou moeten weten gezien zijn achtergrond en opleiding.
Zo ik ben weer eens even op bezoek geweest bij u. Vind er van wat je wil. Echte circusvrienden laat uw goede herinneringen aan het prachtige circus Herman Renz niet ontnemen door deze twee nee eigenlijk drie minder plezierige mensen.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Laatst gewijzigd door polianta op do okt 08, 2015 9:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2015 8:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Nou nou.

Maar even over het onderwerp: Milko gaf in RTL late night aan dat nu investeren weinig zin heeft omdat er dan snel weer een tekort is door alle regelgeving in Nederland, waar buitenlandse circussen geen last van hebben. Dus als je van CHR een Belgisch bedrijf maakt en ook toert door Nederland, kom je daar dan niet onderuit? Of is het niet zo makkelijk? Connecties met België zijn er toch met een Belgische regisseur en Sint Niklaas.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2015 2:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat laatste heb ik dus al een paar keer voorgesteld, Duitsland was ook een optie geweest.
Maar zoals jullie weten van de grote Polianta is alles wat ik voorstel alleen maar bedoeld om dit circus verder naar de verdommenis te helpen.....
Voor haar is te hopen dat er later in de hemel een forum bestaat waarin uitsluitend positieve geluidjes over 'het circus' te lezen zullen zijn.
Waarom ik denk zoals ik denk en schrijf zoals ik schrijf? Ach, ik hoef het eigenlijk niet (opnieuw) uit te leggen.
Want ook dit keer was het kennelijk weer nodig 'de buitenlandse circussen' de Zwarte Piet (mag je dat nog wel schrijven?) toe te spelen.
Zo lang er sprake blijft van dat Calimero-effect (ha, die term gebruikte ik nog niet eerder....) zal ik blijven doen wat ik doe.

Dat steuntje in de rug konden die mensen van CHR al een paar jaar goed gebruiken, op dit moment is dat een beetje te laat, denk ik. Hoewel ik regelmatig ook aangeef hoe dat toch nog zou kunnen, maar daar lezen bepaalde mensen kennelijk liever overheen.
Het nog te vriendelijke lelijke woord stond overigens los van mijn opinie over dit circus.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2015 2:39 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Ik ben het met polianta eens. Ik zal dan zelf ook niet meer reageren op de bedriegelijke wijze van communicatie van bijvoorbeeld een Didier. Ik ben een liefhebber van het circus en niet van haat en venijn.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2015 5:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nog een petitie, waarover ik hier nog niet las:

http://www.thepetitionsite.com/nl-nl/77 ... &cid=fb_na

Initiatiefnemer is Robin Mittelmeijer en de teller staat op 2.906. Van de gewenste 100.000, dus moet er nog wel wat gebeuren!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2015 9:29 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
polianta schreef:
Ik ben boos zeer boos op een ieder die de erfenis van Herman en Diana op dit forum bezoedeld. Kennelijk genoegen scheppen in het citeren van teksten, afzeiken waar mensen knokten voor hun bestaan en dat van hun medewerkers.


Ik denk dat jij eens heel boos moet worden op 'Herr Direktor' Milko Steyvers. Een goede, degelijke cursus media/communicatietraining zou hem goed doen. Of is dat volgens jou niet nodig?

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2015 3:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Een van de twee op dit forum bekende azijnzeikers gaat nu wel heel erg ver met zijn kwaadsprekerij. Door zeer kwetsend " onder de gordel" en volledig uit zijn verband gerukt te citeren. Schandalig! Totaal losgeslagen ben je en kennelijk zonder enig empatisch vermogen. Kwetsend en zeer vals.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2015 5:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7478
Locatie: Maassluis
polianta schreef:
Een van de twee op dit forum bekende azijnzeikers gaat nu wel heel erg ver met zijn kwaadsprekerij. Door zeer kwetsend " onder de gordel" en volledig uit zijn verband gerukt te citeren. Schandalig! Totaal losgeslagen ben je en kennelijk zonder enig empatisch vermogen. Kwetsend en zeer vals.
Zal mij ontgaan zijn ondanks dat ik denk dat ik alle berichten lees...
En volgens mij is het beter om persoonlijke berichten in een PB te verwoorden in plaats van openbaar.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2015 7:53 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Beste Polianta.
Ik hoop dat je mij geen azijnzeikerd vindt.
Ik probeer alleen maar leuke en opbeurende verhalen te schrijven . Laatstelijk over Herman Renz, Krone etc.
Ik wordt alleen steeds aangevallen door bepaalde personen die sommige zaken verkeerd uitleggen. Ik laat mij niet meer verleiden tot reacties en zal zo nu en dan leuke stukjes blijven schrijven. Ik vindt persoonlijk dat dit circusforum een podium moet zijn voor circusliefhebbers met nieuws en positieve invalshoeken. Kritiek mag maar er is een verschil tussen kritiek en kapot praten. En nu ga ik lekker de dvd van Krone kijken die ik gisteren gekocht heb.

P.s.
Ik denk elke dag aan Milko en familie en medewerkers, want uit het oog is bij mij niet uit het hart. Ik stap er niet zomaar overheen en leg me er niet bij neer. Dit is eeuwig zonde.
Een kroonjuweel minder in de circuswereld.
Ook Benneweis stopt de tenttoernee en Scott en Merano zijn ook al opgehouden.
Voor Krone is dit hoogstwaarschijnlijk de laatste tenttoernee hoorde ik gisteren van de spreekstalmeester. De kosten rijsen de pan uit terwijl er nog geen soepkommetje geld binnen komt.

Laten we zuinig zijn met kritiek en royaal met leuke verhalen want dat helpt het circus verder.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2015 10:22 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1154
Met in achtneming van fatsoensnormen moet op een forum alles gezegd kunnen worden. Van opbouwende kritiek word je ook niet slechter.
Het is jammer dat op dit forum zaken vaak zo persoonlijk opgevat worden.
Los van alles is het faillissement van CHR voor de betrokkenen, maar ook voor circusliefhebbers een groot drama. Ik hoop dst er een doorstart kan komen maar heb er een hsrd hoofd in.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 3:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kijk, en zo blijken er toch ook nog objectieve forumleden te zijn die wel behoorlijk begrijpen hoe de vork in de steel steekt!

Want wat de laatste uitbarsting van Polianta betreft: opnieuw ongehoord en buiten alle proporties!
Eerder schreef zij/hij of in ombouw ook al dat het forum zou moeten bestaan uit leuke positieve nieuwtjes en verslagen van voorstellingen. Ten dele onzin, daar hebben we al een tijdschrift voor en desnoods Circusweb. Een mening geven over een ervaring (als een voorstelling) is uiteraard prima, maar daar mag vervolgens gerust over gediscussieerd worden.

Een forum is in de eerste plaats een plek om te discussiëren, en dat betekent al snel dat het tussen voor- en tegenstanders gaat. Of gematigden, dat kan ook nog.
Veel verder dan de constateringen over het azijnzeiken en hoe hard al die circusmensen wel niet werken komt P. niet.
Niet een keer, nee tientallen malen, zo ongeveer de enige keren dat de laatste tijd (jaren) werd gereageerd.
Mag ik nog even in herinnering roepen hoe Polianta zich hier ontpopte?
Om te beginnen werd een hetze begonnen tegen de Circusweb-award. Geen idee waarom, want op zich was dit toch een leuk en positief circusnieuwtje. Misschien wel omdat geen enkel familielid bleek te zijn genomineerd.....
Vervolgens werd het gif gespuid (en dat is nog iets anders dan azijn!) op het Kerstcircus in Dordrecht, althans de financiële afhandeling tussen de organisator en de artiesten. Ook daar lustten de honden geen brood van! Het is hier nog allemaal terug te vinden. Ook in dit geval was het in het geheel niet uitgesloten dat een familielid betrokkene was.....

En na deze twee 'grote' zaken dus niets als eerdergenoemde herhalingen.
Nooit, nee echt nooit, eens een leuk en positief verslagje of een opzienbarend nieuwtje! NOOIT!
Terwijl dat nu juist, volgens het voorlaatste bericht, de dingen zijn waar zo naar wordt verlangd en die hier zouden moeten thuishoren.
Zelf heb ik, als erelid van de orde van azijnzeikers, best wel eens kritiek op zaken in de circuswereld. Ik behoor nu eenmaal niet tot de categorie van grote slijmballen die alles maar voor lieve koek slikken.
Circus is voor mij een soort van religie, kun je wel stellen. En met het belichten van wat er in dat wereldje gebeurt hoop ik het geheel te verbeteren. Ter ere en meerdere glorie van dat circus, nee, van het circus in het algemeen!
Vandaar ook mijn aankondigingen van randverschijnselen: hoe vaker waar dan ook de term circus valt hoe groter en langer het bestaansrecht!
Dat bereik je niet door bijvoorbeeld te schrijven hoe fantastisch de voorstelling van dit of dat grote beroemde circus nu weer was (want daar twijfelen we helemaal niet aan), maar eerder door de vinger op de zere plek te leggen en te vertellen hoe er iets verbeterd zou kunnen worden zodat er wat gedaan kan worden aan die omlaagvliegende bezoekersaantallen.

Dat ik op het ene circus mogelijk meer kritiek heb dan op het andere heeft niets te maken met voorkeuren, hoewel Nik meent die zo goed te kennen. Oké, ik ben een bijzonder groot liefhebber van dieren en vind de aanwezigheid daarvan eigenlijk essentieel.
Maar ik kan me ook prima vermaken bij een kleiner circus en zelfs een jeugdcircus. En dat mag allemaal zo heten en verdient allemaal die naam....
Dat ik in het ene geval mogelijk kritischer ben dan in het andere houdt eerder verband het de kwaliteit van het gebodene (en de randvoorwaarden): ook hier moet naar mijn gevoel perfectie het streven zijn.
Vandaar dat je van mij niet snel kritische opmerkingen zult kunnen verwachten op voorstellingen van bijvoorbeeld Cirque du Soleil of Roncalli. Omdat daar niets aan het toeval wordt overgelaten. Wanneer er daar in een voorstelling iets mis gaat is het tegelijkertijd nieuws!
De omlijstende zaken staan daar weer wel los van, zoals bijvoorbeeld dat je bij CdS tijdens de voorverkoop in ons land niet eens met een bankpas kan betalen, maar uitsluitend met een creditcard. Tot de laatste keer, althans. Of stoeltjes die ontworpen zijn voor de Aziatische markt....
Verder wil ik wel toegeven dat dubieuze handelingen of uitspraken van de kant van een circus wel degelijk invloed hebben op mijn opinie.
De aandachtige lezer behoeft hierover geen verdere uitleg.

De steeds maar herhaalde opmerking van Polianta over hoe verschrikkelijk hard al die circusmensen toch maar niet werken is volledig waar en daardoor volkomen overbodig. Iemand die daar inmiddels nog niet van overtuigd is kan maar beter een andere hobby gaan zoeken!

Wat de ellende bij CHR betreft moet ik je toch verzoeken mijn teksten beter te lezen. Ik denk dat ik de eerste was die constateerde hoe schandalig het was dat de belastingdienst ALLES in beslag nam -waardoor het circus inderdaad de strop werd omgedaan en niet verder kon draaien- in plaats van bijvoorbeeld een paar mobilhomes met al snel een hogere waarde dan het verschuldigde bedrag.

Maar ja, wanneer je graag zuur wilt lezen helpen zoete woorden niet.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 4:17 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Niet boos bedoelt, maar wat meen ik zo goed te kennen, jouw 'voorkeuren'?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 511 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.