Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 10:19 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 09, 2014 9:39 pm 
Offline

Lid geworden op: za jul 05, 2014 8:52 pm
Berichten: 3
Enigszins off topic too maar is het in nederland eigenlijk nog mogelijk om rendabel een circus van enige omvang te exploiteren? Ik weet het antwoord niet, maar slechts de relatief kleine zaken lijken nog enigszins te floreren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 10, 2014 12:12 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik denk dat het zeker mogelijk is om een circus van enige omvang te exploiteren. Herman Renz is nog steeds een grote onderneming maar heeft wel bezuinigd. Misschien niet genoeg maar ik denk dat zeker als ze bijv. goed kopere shows moeten gaan leveren dat ze er echt wel nog steeds iets moois van kunnne maken! Je ziet bijv. Ook dat ze alleen in Utrecht compleet met alle tenten stonden opgebouwd. Op andere terreinen had dat kwa omvang van het terrein dènk ik ook wel gekund maar als je per vierkante meter het terrein huurt wil je toch waar mogelijk ruimte besparen, ook scheelt het denk ik (wanneer het minder mooi weer is) stootkosten. Dat is volgensmij ook èèn van de redenen waar om Herman Renz in 2009 op een nieuwe foyertent is overgestapt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 10, 2014 1:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ik weet wel een tamelijk belangrijke oorzaak waardoor het met meerdere circussen niet al te geweldig gaat. Zachtjes uitgedrukt. Dat is het ENORME aantal mensen dat gratis naar de voorstellingen gaat. Waaronder heel veel zogenaamde circusliefhebbers!
Het is bij bijna alle circussen in ons land kennelijk mode dat wanneer ze je gezicht een keer gezien hebben en je een leuk praatje met ze maakt je vervolgens de rest van je leven geen entree meer hoeft te betalen! In sommige gevallen inclusief je hele familie! Sterker nog: je wordt zelfs uitgenodigd!
Nee, dat gaat niet om een enkeling die in een standplaats iets voor het circus gedaan heeft. Of belangrijk genoeg gevonden wordt om gratis naar binnen te laten. Zoals leden van het gemeentebestuur of overheidsinstanties.
Ik zie hele bossen zogenaamde journalisten (die misschien ooit wel eens een stukje schreven voor een huis-aan-huisblad, een zogenaamd vakblad of op internet!) bedelen om vrijkaarten of zo naar binnen gaan. Ja, ook mensen die nooit iets op journalistiek gebied presteren maar met regelmaat bij hetzelfde circus (of verschillende) komen en daardoor menen recht te hebben op vrij entree.
Werk je bij of voor een ander circus? Negen van de tien keer mag je zo naar binnen! Sterker nog, ze voelen zich zelfs beledigd wanneer ze een keer wel moeten betalen!
Ik zou nog tijden door kunnen gaan met voorbeelden. Maar iedereen die ik bedoel en die dit leest weet het zelf wel......

Mensen die ALTIJD betalen (omdat ze weten wat het allemaal kost...) en daar soms zelfs grote moeite voor moeten doen (echt waar!) zijn hier met een lampje te zoeken.
Ik ken een enkeling die op dat gebied (ook) erg principieel is. En juist die is dan weer zo actief op circusgebied dat hij juist wel een gratis ereplaats verdient.....

Denk hier maar eens over na met z'n allen.......
Dan maken we misschien ook nog weer betere tijden mee!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 10, 2014 6:49 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Ben het niet met je eens circusmeisje. Beetje kort door de bocht door te beweren dat iedereen gratis toegang krjjgt. Bij de exploitatie van een circus komt veel kijken en de lasten zijn hoog. Transoort, stageld, gages, sociale lasten, Btw, wegenbelasting en ik kan nog wel even doorgaan. En een aantal zaken zijn moeilijk te beïnvloeden. Jetent neerzetten en borden plaatsen betekent niet dat je tent vol zit. Elk weldenkend mens weet dat geatis kaarten geven niet het effect heeft dat je circus genorg opbrengt. Maar ik geloof ook niet dat dit het probleem is. Als de kosten hoger zijn dan de baten moet je in de kosten gaan snijden. Daar is CHR nu mee bezig en ik ben benieuwd naar het resultaat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 10, 2014 6:57 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Ze sparen nu in ieder geval een peperdure première uit in Amsterdam, waar traditie getrouw altijd behoorlijk werd uitgepakt.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 10, 2014 7:36 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik denk niet dat Herman Renz loopt te strooien met vrijkaartjes. Dat was volgens mij ook één van de redenen waar om het steeds minder ij Royal ging. Sponsoren vroegen gratis voorstelling in ruil voor geld en misschien werd er wel te veel met vrijkaartjes gesmeten, maar ik kan daar geen oordeel over geven, het is alleen wat ik denk.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 10, 2014 8:55 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Klopt niet helemaal met wat je schrijft "een grstis voorstelling in ruil voor geld". Ook de vrijkaarten geloof ik niet, denk dat men te laat is gaan snijden in de kosten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2014 1:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Hugo schreef:
Ben het niet met je eens circusmeisje. Beetje kort door de bocht door te beweren dat iedereen gratis toegang krjjgt. Bij de exploitatie van een circus komt veel kijken en de lasten zijn hoog. Transport, stageld, gages, sociale lasten, btw, wegenbelasting en ik kan nog wel even doorgaan. En een aantal zaken zijn moeilijk te beïnvloeden. Je tent neerzetten en borden plaatsen betekent niet dat je tent vol zit. Elk weldenkend mens weet dat gratis kaarten geven niet het effect heeft dat je circus genoeg opbrengt. Maar ik geloof ook niet dat dit het probleem is. Als de kosten hoger zijn dan de baten moet je in de kosten gaan snijden. Daar is CHR nu mee bezig en ik ben benieuwd naar het resultaat.


Nergens heb ik het over 'iedereen' gehad. Als je het punt dat ik maakte niet herkent ben je niet goed thuis in de circuswereld. Want het is een waarheid als een koe!
En iedereen (nu gebruik ik dat woord dus wel) die zich herkent in het gedrag dat ik omschreef weet dat het waar is. Juist zij zouden de circussen eens wat meer moeten steunen in plaats van klap te lopen. Zo, dat woord is er eindelijk uit.....
Daarnaast hoef je me niet uit te leggen wat er komt kijken bij de exploitatie van een circus. Daar weet ik voldoende van.
De tering naar de nering zetten, zoals jij bedoelt, is inderdaad in deze tijd geen eenvoudige zaak.
Een grote verrassing hoef je bij CHR niet te verwachten, want daar zijn ze al jaren mee bezig.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2014 2:35 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
De nuance de enorme aantallen die gratis naar binnen mogen omschrijf je als een belangrijke oorzaak. Ik denk dat dit bij CHR minder vaak gebeurt dan bij andere circussen. Ben het dus niet met je eens. Overigens mag je van mij gelijk hebben als jij daar prijs opstelt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 11, 2014 4:19 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Over nuance gesproken: ik had het over een tamelijk belangrijke oorzaak. Dat is dus wel wat anders......
En het ging bij mij niet specifiek om CHR, al gebeurt het daar ook wel, ik was er getuige van.
Wellicht dat het elders meer gebeurt, dat kan best zijn.
Dat de belangstelling vandaag de dag niet overweldigend is speelt nu eenmaal bij meerdere circussen.
En dat ik dan wijs naar (veel) mensen die met de mond het circus een warm hart toedragen maar het vervolgens financieel laten afweten wordt mij niet in dank afgenomen. Lijkt me logisch.....

Dit dan vervolgens ontkennen lost ook al weinig op.....
Geef oren en ogen maar eens goed de kost, misschien geef je me dan wel (gemeend) gelijk.
En niet alleen omdat ik dat zo graag wil....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 18, 2014 10:23 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
update van vandaag:
http://www.ed.nl/regio/helmond/onderzoe ... -1.4537836

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2014 1:19 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Vervolgverslag 1 december 2014:

Voor zover de tekst in dit verslag afwijkt van hetgeen in het vorige verslag is vermeld, is die
tekst vetgedrukt weergegeven. De inhoud van dit verslag is identiek aan de aan de
Rechtbank verzonden digitale versie van dit verslag.

Saldo einde verslagperiode: € 3.029,62

Bedrijfsmiddelen
3.5 Beschrijving
Er werden geen bedrijfsmiddelen aangetroffen. Volgens opgave van het bestuur
werden de bedrijfsmiddelen per 1 januari 2013 door gefailleerde overgedragen aan de
holding. De curator heeft de transactie in onderzoek.

De koopprijs van de roerende zaken is verrekend in rekening courant met de
holding. De roerende zaken waren overigens verpand aan de bank, die als
rechthebbende op zich geen probleem heeft met de transactie. Naar aanleiding
van de voorlopige bevindingen van het onderzoek heeft een bespreking
plaatsgevonden met het bestuur. Naar aanleiding daarvan zal op korte termijn
een vervolgbespreking worden gepland.


3.9 Beschrijving
De curator heeft geen voorraad aangetroffen. Volgens opgave van het bestuur was per
31 december 2013 sprake van een voorraad welke in totaal een waarde van € 33.000,-
vertegenwoordigde. De curator heeft één en ander in onderzoek.

De voorraad is grotendeels als incourant afgeboekt voor het faillissement. Voorts
is de voorraad voor de resterende boekwaarde verkocht aan de holding. De
koopprijs is in rekening courant verrekend. De voorraad was verpand aan de
bank. Het onderzoek ter zake is afgerond en zal worden meegenomen bij de
verdere afwikkeling van het faillissement.


5.6 Eigendomsvoorbehoud
Door één leverancier werd een eigendomsvoorbehoud geclaimd. De curator heeft één
en ander in onderzoek.

Energieleverancier Liander claimt een eigendomsvoorbehoud met betrekking tot
een aan gefailleerde beschikbaar gestelde transformator. Onduidelijk is of het
contract in kwestie werd voortgezet door de holding dan wel een
zustermaatschappij van gefailleerde. De curator is daaromtrent thans in overleg
met de desbetreffende crediteur.


6.1 Exploitatie / zekerheden
De activiteiten van gefailleerde werden korte tijd voorafgaand aan het faillissement
ondergebracht/voortgezet in een nieuw opgerichte zustervennootschap. Deze zuster
vennootschap handelt onder de oude handelsnaam van gefailleerde, “Nederlands
Nationaal Circus Herman Renz”. De curator heeft een en ander in onderzoek.

In feite zijn de bedrijfsactiviteiten overgenomen door de nieuwe vennootschap.
Daarvoor is niet afgerekend met failliet. De schade zal moeten worden vergoed
door de nieuwe vennootschap. Dit is o.a. onderwerp van de vervolgbespreking
met het bestuur.


7.1 Boekhoudplicht
De administratie is bijgewerkt tot datum faillissement.

Naar aanleiding van het
onderzoek naar de administratie zijn diverse vraagpunten gerezen. Deze zijn ter
beantwoording voorgelegd aan het bestuur.


7.6 Paulianeus handelen
Betalingen aan de holding van € 3.000,-- en € 15.000,-- op 25 en 27 maart 2014
zijn vernietigd op grond van artikel 47 subsidiair 42jo. 43 Fw.


8.1 Boedelvorderingen
Er is op dit moment nog onvoldoende zicht op de omvang van eventuele
boedelvorderingen.

Er is vooralsnog geen sprake van boedelvorderingen.

10. OVERIG
10.1 Termijn afwikkeling faillissement
Nog niet bekend.

10.2 Plan van aanpak
De navolgende werkzaamheden dienen nog te worden verricht:
- afwikkeling openstaande vraagpunten;
- onderzoek gevoerde beleid.


10.3 Indiening volgend verslag
Uiterlijk op 31 mei 2015.

Financieel verslag:

F. Berekening (voorlopig) tekort
1. Saldo Boedelrekening (C. incl. BTW) € 3.029,62
2. Nagekomen baten (rente) € -
3. Af te dragen omzetbelasting (E) € -
€ 3.029,62
Nog te betalen algemene faillissementskosten (D) € -
Voorlopig voor uitdeling beschikbaar saldo € 3.029,62
Af: ingediende preferente vorderingen € 479.316,00
Af: ingediende concurrente vorderingen € 379.869,28
Af: ingediende achtergestelde vorderingen € -
Voorlopig tekort € 856.155,66-

Veldhoven, 1 december 2014
mr. P.C.H.H. Kager
curator

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2014 2:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Alweer wordt vervolgd dus, nu eind mei volgend jaar....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2014 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Met alle respect, maar waarom staat dit hele lijstje in dit forum?
Volgens mij gaat de zaak nu als een trein, en de lijst geeft het idee dat men het leuk vindt om te zien hoe slecht cijfers uit verleden waren.
Dus nogmaals: WAAROM?
Ik kan volgens mij van een keur aan circussen die in Nederland reizen en er een stuk slechter voorstaan ook wel lijstjes plaatsen, maar wat schieten we er mee op?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 10, 2014 5:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Gaan die ook allemaal failliet?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.