Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:10 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 20, 2015 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Didier schreef:
Betrekkelijk maar weer. Want als je goed leest stopt Charles Knie VOOR ÉÉN SEIZOEN met de olifanten van Errani en de roofdieren van Dieck. Omdat ze er respectievelijk zes en twee jaar te zien waren. Ze gaan door met uitsluitend de (wilde!!) dieren die ze in eigen bezit hebben, en dat zijn er nogal wat! Wat er na een jaar gebeurt zal de toekomst leren....

Citeer:
Der Verzicht auf Elefanten und Raubtiere gelte zunächst nur für die Saison 2016 und sei keine grundsätzliche Entscheidung für die Zukunft.


En beste Nik, je moet nu maar eens ophouden te melden dat hij dat ALTIJD heeft gezegd, ik wil graag een lijstje voor je maken van de keren dat hij beweerde dat je zonder wilde dieren een uitstekend programma kunt maken en die dus helemaal niet nodig hebt. En hoe goed hij niet draaide zonder die dieren....


Volgens Milko 'gezwicht'. Citaat FB:

'Gisteren hoog bezoek gehad van het Duitse Circus Charles Knie. Ook die zijn gezwicht door de druk van de dieren activisten en hebben besloten om Geen Olifanten en Roofdieren mee te nemen. Ze doen dit met pijn in hun hart. Circus Charles Knie stond bekent om hun uitmuntende dierverzorging en om hun grote uitlopen voor de roofdieren en de olifanten jammer weer een circus die zijn traditie kwijt raakt. Heel veel succes voor de toekomst en de Familie Dieck en Arani heel veel succes en tot ziens'.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 20, 2015 4:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een duidelijke toelichting. Echt de tijd voor genomen, want aanzienlijk minder fouten dan we gewend waren.
Leert ons wel een paar dingen. Zoals dat hij geen directeur is. Dat maakt het al een stuk eenvoudiger. Want, zoals ik al schreef, het circus is hoogstens te redden met een andere goede directeur. En die vacature is er dus gewoon!
En:
Citeer:
Der is geen een circus met zoveel lastten als wij. der is geen een circus in nederland met zoveel personeel. Iedereen doet het op zijn manier wij gaan niet bezuinigen op programma en orkest.


Zo lijkt het er inderdaad op dat hij bovendien in het geheel NIETS wil gaan doen aan de ontstane problemen.
Gewoon doorgaan tot het schip niet strandt maar op de rotsen te pletter loopt.....

Jammer! Heel erg jammer!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2015 12:02 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
"Maar" 400 bezoekers bij Benefietconcert

http://www.nu.nl/binnenland/4130413/vie ... man-renz-5


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2015 4:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Misschien niet de juiste plek om dat te doen maar ik heb deze Facebook pagina als uitlaatklep ik kan hier mijn ei kwijt en het lucht op.


Tuurlijk hoor, dat mag en staat iedereen vrij! Maar wat voor jou facebook is is voor anderen dit forum!


Citeer:
'Gisteren hoog bezoek gehad van het Duitse Circus Charles Knie. Ook die zijn gezwicht door de druk van de dieren activisten en hebben besloten om Geen Olifanten en Roofdieren mee te nemen. Ze doen dit met pijn in hun hart. Circus Charles Knie stond bekent om hun uitmuntende dierverzorging en om hun grote uitlopen voor de roofdieren en de olifanten jammer weer een circus die zijn traditie kwijt raakt. Heel veel succes voor de toekomst en de Familie Dieck en Arani heel veel succes en tot ziens'.


Ik herinner me een vorige keer dat hetzelfde hoge bezoek ut Duitsland kwam, misschien dat ik er al eerder over schreef. Het was twee jaar geleden ter gelegenheid van de première in Nijmegen. Ze telden er het aantal bezoekers (uitgenodigd en betalend) en kwamen niet verder dan 180.
Korte tijd later sprak ik één van de leidinggevenden van dit fameuze circus in Duitsland, die me dit vertelde. Geschrokken van de geringe belangstelling voegde die er aan toe dit onvoorstelbaar te vinden. "Wanneer ons morgen hetzelfde zou overkomen stoppen we overmorgen!"

Op dat moment klonk dat nog niet eens als een advies, op dit moment in feite wel!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2015 5:13 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Milko krijgt advies van 'Mister' Pinkpop, Jan Smeets. Zoals ik al eerder melde, niet eens een slecht advies. Citaat FB:

'Verleden week in Maastricht een goed gesprek gehad met jan Smeets. de grote baas van Pink Pop. Hij vond het niet vreemd dat de bezoekers aantallen minder werden. de reden per jaar 700 festivals. in iedere stad ieder weekend braderie met mini kermis en straat theater. De jaarmarkten springen als paddestoelen de lucht uit. De straat circussen op iedere grote braderie. Het zijn gewoon de aantallen van evenementen die ieder weekend plaats neemt en dan hebben we het niet over het grote aantal kerst circussen wat Nederland overspoeld en gaf me een goed advies pas gaan werken als het festival seizoen is afgelopen na Augustus en deze raad nemen wij zeker aan. Hij is lid van het cultuur beleid in de PVDA en gaat onze problematiek bespreken.'

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2015 5:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het festivalseizoen is NOOIT afgelopen. Want daarna gaan ze indoor, komen de Nazomerfairs, de Herfstfairs en de Winterfairs sluiten haast naadloos aan...
Om over plaatselijke feestweken nog maar te zwijgen......
Maar goed, fijn dat hij Jan Smeets ontmoette die hem kon vertellen wat we al wisten: er wordt gewoon veel teveel georganiseerd en de mensen zijn enorm verwend. En ze kunnen kun geld nu eenmaal maar één keer uitgeven.....
Maar wie weet, een gouden idee. Pas op tournee gaan na eind augustus. Daar zal de concurrentie bijzonder blij mee zijn!
Wel heb je dan gemiddeld meer nattigheid en al snel ook hogere stookkosten.
En teveel kerstcircussen die ons land overspoelen? Dat valt denk ik wel mee. Er zijn er een paar geweest die mislukten en die zijn verdwenen. Daar zijn ondertussen wel weer minimaal evenveel nieuwe voor teruggekomen. Die dan wel weer redelijk succes noteren, want sommige blijken blijvers te zijn. En overspoelen? Nee, dan moet je eens in Duitsland gaan kijken!
Over Haarlem heeft Milko denk ik al helemaal niet heeft te klagen, ondanks dat hij onder de rook van Amsterdam (met drie circussen) zit, en bovendien met Sijm in Alkmaar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2015 6:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
"Maar" 400 bezoekers bij Benefietconcert


Het circus heeft bekend gemaakt dat de benefietavond € 15.000 heeft opgebracht.
Een mooi bedrag, maar het blijft de vraag of de belastingdienst dit straks een substantieel bedrag vindt....

Intussen op de site van het circus wel heel vreemd nieuws, kennelijk bestemd voor de echte insider of ondernemers....
In het kader van 'Milko klapt uit de school' staat/stond daar het volgende lange bericht:

Citeer:
donderdag 24 september 2015 16:50:20

Complexe Product Ontwikkeling: PRINCE2 en SCRUM

Klanten vragen vaak of PRINCE2 en SCRUM met elkaar samen gaan? Waarin verschillen beide raamwerken van elkaar en komen ze met elkaar overeen? Hoe kijken beide aan tegen het managen en het management van complexe product ontwikkeling in een weinig voorspelbare omgeving?

PRINCE2: 7 waarden, 7 thema's en 7 processen (bron: wikipedia).

PRINCE staat voor Projects in Controlled Environments. In deze titel besloten is de aanname dat projecten in controlled environments plaatsvinden. Wat betekent controlled dan? De 7 principes waaraan een "echt" PRINCE2 project moet voldoen zijn:

▪ Voortdurende businessrechtvaardiging

▪ Leren van ervaringen

▪ Duidelijke rollen en verantwoordelijkheden

▪ Managen per fase

▪ Manage bij exception

▪ Product gericht

▪ Aanpassen aan de projectomgeving

Een project kent binnen PRINCE 7 fases en de project manager dient continu oog te hebben voor 7 thema's, waaronder documentatie van het project, PID en rapportages. PRINCE2 gaat uit van een start-stop-start principe, kent een projectmanager die tussen teams en klanten en stuurgroep in staat en die fasen managet en beheerst.

SCRUM: 5 waarden, 3 rollen, 5 events en 3 artefacten (bron: scrum.org)

De 5 SCRUM waarden zijn

▪ Commitment

▪ Courage

▪ Focus

▪ Openness

▪ Respect

SCRUM gaat over zelfsturende teams die empirisme gebruiken om waarde te creëren. Transparantie, Inspectie en adoptie zijn nodig om planning en oplevering steeds te toetsen aan de realiteit. SCRUM is bij uitstek geschikt in complexe productontwikkelomgevingen. We gaan ervan uit dat niets voorspelbaar is, dat de klantvraag kan wijzigen. En doordat klant en team nauw samenwerking gedurende een sprint van zeg 2 weken, wordt continue het plan van het team gemonitord, de uitkomsten met de klant getoetst en elke sprint geleerd. SCRUM kent 3 rollen: die van product owner (bepaalt prioriteit en het WAT), de scrum master (helpt organisaties zoveel mogelijk waarde uit scrum te halen) en het development team. De 5 events zijn planningsessie, dagelijkse scrummeeting voor voortgang, opleveren en retrsopective. En dat alles binnen maximaal een maand, liefst kortere feedbackloops.

PRINCE2 en SCRUM: vergelijkende opmerkingen

De naam Projecten in Controlled Environments geeft al aan dat dat een uitgangspunt is dat haaks staat op de uitgangspunten van SCRUM: Controle van de projectomgeving, voorspellen en vastleggen van de uitkomst vooraf met een projectdocument waarvan de fases door een projectmanager worden gemanaged. Dat zijn practices die we niet bij SCRUM terug vinden.

De feedbackloops zijn bij PRINCE 2 langer, vooral voor het leren van de teams. Er wordt geleerd van andere projecten en waarschijnlijk ook wel in en door teams. Maar Prince2 biedt geen kader voor het leren binnen een korte feedbackloop, zowel van de klant en gebruikers als van het door het team gevolgde proces.

Transparantie, inspectie en adaptie is iets wat binnen PRINCE2 door de projectmanager wordt geinitieerd en ook deels uitgevoerd. Binnen SCRUM wordt dat door het team zelf gedaan en is zwaar verankerd in het hele framework. Deze 3 uitgangspunten vergen moed, openheid omdat je dan ook wilt laten zien dat er gefaald wordt, zonder af te rekenen.

Prioriteiten en businessvalue: een belangrijk verschil tussen beide aanpakken is dat de projectleider binnen Prince2 samen werkt met stuurgroep en klanten om de scope vast te leggen en te managen binnen een fase. Binnen SCRUM is de product eigenaar zelf diegene die dat werk doet en het team managet zelf de voortgang, brengt ook voortgang naar de organisatie.

Veranderen in scope, tijd, geld en kwaliteit: Voor zowel PRINCE 2 als SCRUM staan kwaliteit voorop. Binnen PRINCE2 is de scope per fase gedefinieerd. Binnen SCRUM bepaalt de product eigenaar iedere sprint weer wat dan belangrijk is.

Plangedreven (waterfall)of waardegedreven: uit de 7 fases van PRINCE 2 wordt niet duidelijk of er al dan niet expliciet waterval wordt gewerkt. Slechts de Closing Phase duidt op een waterval achtige benadering. Binnen scrum is iedere oplevering "done" ofwel in principe releasbaar en klaar voor feedback van de klant.

Empirisme of voorspellen: PRINCE2 gaat uit meer uit van plangedreven projectwerken dan van empiristisch: In plannen worden requirements vastgelegd en die worden gemanaged door de projectmanager. Alleen bij nood is er sprake van het betrekken van management. De SCRUM methode verwacht dat management regelmatig oog heeft voor wat er werkelijk "is" in plaats van te varen op projectleiders die stoplichtrapportages aanbieden.

SCRUM en PRINCE2 samen?

Voorstanders van PRINCE 2 vinden zeker van wel, maar dan wel met PRINCE 2 als overkoepelende aanpak met een stuurgroep, een PID en de stages. Ik geloof daar niet in, omdat ik bij mijn opdrachtgevers heb gezien hoe SCRUM binnen waterval niet werkt:

- er blijven vaak waterval milestones bestaan die haaks staan op de tweewekelijkse oplevering van teams

- je ziet pas heel laat wat risico's zijn, in plaats van na iedere sprint je ervan te vergewissen hoe het er echt voorstaat

- je houdt "oud" management gedrag in stand: een projectleider die namens een team schattingen doet over haalbaarheid, kwaliteit en voortgang.

Daarom ben ik ook erg benieuwd naar PRINCE2 Agile dat sinds juni in ieder geval in boekvorm op de markt is en hoe PRINCE2 dan agile werkt.



Pfffffff..... Nou, als dat niet interessant is weet ik het niet meer!
Soms ben ik toch wel heel erg blij dat ik geen circusondernemer ben! Want waar je dan allemaal verstand van moet hebben... Nee, dat gaat mijn petje te boven!
Maar misschien kan onze Heuvels hier een taart van bakken.....?!
In het kader van "Heel Holland Bakt in de Circustent"......

Ha, tenminste één zin begrijp ik wel en kan ik plaatsen:
Citeer:
- je houdt "oud" management gedrag in stand: een projectleider die namens een team schattingen doet over haalbaarheid, kwaliteit en voortgang.

Kijk, dat komt me wel tamelijk bekend voor!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2015 6:43 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Bovenstaand bericht is duidelijk om de concurrentie te verwarren :o . Ook de fiscus kan hier uit opmaken dat bij Herman Renz alles uit de kast wordt gehaald om de marketing op orde te krijgen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2015 3:28 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Milko hoopt op 2de kamer en andere circussen moeten hun mond houden. Citaat FB:

'Het zou echt zonde zijn als dit zou verdwijnen iedereen vraagt hoe het gaat wat gaat er gebeuren tot op heden weren wij het nog niet. We maken dit seizoen af en wat er na 3 jan gaat gebeuren geen idee. We zijn druk in onderhandeling maar daar kunnen we nog niks oververtellen. Het wordt gewoon onmogelijk gemaakt om met een circus van deze grote te reizen. Iedereen in Nederland weet het beter. maar der is niemand in Nederland die de ons formaat heeft en zoveel betaald als wij. zelfs de kleinste met de grootste mond kijken hoe ze overal onderuit kunnen komen. Geef ze groot gelijk maar hou aub je commentaar bij je en hou je bij je eigen zaak. Ik wens iedereen heel veel succes maar dat er dingen moeten veranderen is een feit. Hou de media goed in de gaten want zonder de media was ik er al niet meer. Over 3 weken gesprek in de 2de kamer. Ben benieuwd wat er uit komt. En nu gaan we weer verder waar we goed in zijn Circus maken'.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2015 12:02 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Initiatief uit onverwachte hoek:
Meneer Cactus doet een doorstart poging.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/23710 ... +Rens.aspx

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2015 12:23 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Deze man is zakelijk geestelijk en artistiek tot niets meer in staat. Wil wel graag in de publiciteit en dat is het enige wat hem nog lukt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2015 12:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
borm schreef:
Deze man is zakelijk geestelijk en artistiek tot niets meer in staat. Wil wel graag in de publiciteit en dat is het enige wat hem nog lukt.

Er zit wel een luchtje aan deze man. Hij vertelt er zelf over op
http://www.nu.nl/weekend/3837525/peter- ... -leer.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2015 12:41 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
borm schreef:
Deze man is zakelijk geestelijk en artistiek tot niets meer in staat. Wil wel graag in de publiciteit en dat is het enige wat hem nog lukt.


Ik denk dat je gelijk hebt, het klonk ook wel bijzonder vaag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2015 1:06 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
heuvels schreef:
Initiatief uit onverwachte hoek:
Meneer Cactus doet een doorstart poging.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/23710 ... +Rens.aspx


Iemand die zelf aan de afgrond zit en failliet is , die een failliet bedrijf wil redden......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2015 2:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Sommige dingen komen me toch bekend voor. Zoals hoe fijn facebook is als uitlaatklep.
Wat me echter het meest verbaast is dat Bassie het in zijn uiteenzetting ook al over Circus Rens (met een s) had.
Is die man soms helderziende?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.