Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 3:12 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2015 7:48 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Hier http://www.dreamordonate.nl/2911-red-herman-renz is Thom Stam een inzamelingsactie begonnen om Herman Renz te kunnen helpen, inderdaad alle kleine beetjes helpen! Help of stuur het door naar bekenden, of onbekenden, om Herman Renz te helpen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2015 9:19 pm 
Offline

Lid geworden op: di feb 05, 2013 8:20 pm
Berichten: 169
Locatie: Noordwijk aan zee. Nederland
De beste manier om CHR te steunen op dit moment is geld doneren ik heb vanmiddag 20 euro gedoneerd
Als iedereen van ons nou 20 euro zou doneren gaat het al harder en natuurlijk andere acties om geld in te zamelen :clown

_________________
The Show Must Go On! :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2015 9:56 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Denk dat het wegwerken van de schulden niet het grootste probleem is. Denk dat de bedrijfsleiding gewoon niet klopt en dit eventuele (grote) sponsoren ervan weerhoud aan Herman Renz te beginnen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 27, 2015 10:36 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Ben het je eens Stars. Wellicht moet hier iemand ingezet worden die echt verstand van zaken heeft.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 11:30 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
stars schreef:
Denk dat het wegwerken van de schulden niet het grootste probleem is. Denk dat de bedrijfsleiding gewoon niet klopt en dit eventuele (grote) sponsoren ervan weerhoud aan Herman Renz te beginnen


Helemaal mee eens. Hier stapt geen ondernemer in of je blijft dweilen met de kraan open. Gewoon de hele zaak grondig doorlichten en bezuinigen. Maar of Milko dit wel wilt? Hij moet wel!

Misschien geen seizoensvullende tournee, maar een aantal maanden per jaar; zie American Cirucs.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 1:32 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Om ook maar iets te kunnen veranderen moeten de schulden toch weggewerkt/verminderd worden, dan kan men pas verder veranderen. Als het beleid inderdaad niet goed is moeten ze dat lijkt mij inderdaad goed onder een vergrootglas houden. Als ze dan hebben gezien dat (en wat) ze misschien moeten veranderen zouden ze dat lijkt mij goed communiceren naar de buitenwereld.

Verder wens ik Herman Renz nogmaals veel succes!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 2:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Wat mij betreft zijn de mensen die hier aan het 'suggereren' zijn ENORME losers.
Momenteel is het volgens mij niet belangrijk waarom bepaalde dingen zijn zoals ze zijn.
Op dit moment is er een schuldbedrag en dat moet snel op tafel komen. Want de toekomst van een stukje Nederlandse cultuur staat op het spel. Dat is waar het om gaat. En als je een echte 'circusfan' bent, denk je mee hoe het circus gered kan worden zonder veilig achter je computer allemaal BAGGER te typen.
Dus bij deze de link voor de crowdfundactie van circus Herman Renz: http://renz.crowdaboutnow.nl
Steun deze zaak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 3:10 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Warren, ik ben het met je eens maar misschien denken anonieme lezers: "ze hebben het er zelf naar gemaakt, ze lossen het zelf maar op." En denk dat a.u.b. NIET!!! Red deze Parel, en vertel het door! Laat iedereen én de (sociale) media weten dat we moeten én kunnen helpen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 3:31 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Warren schreef:
Wat mij betreft zijn de mensen die hier aan het 'suggereren' zijn ENORME losers.
Momenteel is het volgens mij niet belangrijk waarom bepaalde dingen zijn zoals ze zijn.
Op dit moment is er een schuldbedrag en dat moet snel op tafel komen. Want de toekomst van een stukje Nederlandse cultuur staat op het spel. Dat is waar het om gaat. En als je een echte 'circusfan' bent, denk je mee hoe het circus gered kan worden zonder veilig achter je computer allemaal BAGGER te typen.
Dus bij deze de link voor de crowdfundactie van circus Herman Renz: http://renz.crowdaboutnow.nl
Steun deze zaak!


Het is volgens mij wel belangrijk waarom bepaalde dingen zijn zoals ze zijn. Als een zaak in huidige vorm niet levensvatbaar is, helaas einde oefening. Door even € 400.000,- op te hoesten, haal je de oorzaak niet weg en indien er niets veranderd, weggegooid geld.

Bovenstaande moet je lezen als BAGGER en ondergetekende is ook een ENORME loser. Gekukkig zonder € 863.597,12 + € 300.000 van de heer de Laak, maakt totaal: -€ 1.116359.12

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 8:30 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Warren! Bedankt dat je mij en andere forumleden een loser vind.
Als jij denkt dat het wegwerken van (enorme) schulden genoeg is om Herman Renz te redden denk ik dat je er goed naast zit. Natuurlijk is het belangrijk om de oorzaak te vinden en dit bij een hopelijk vervolg te corrigeren.
persoonlijk vind ik dat Herman Renz de afgelopen jaren de verkeerde keuzes heeft gemaakt, men heeft het bedrijf veranderd van een klassiek circus naar een soort reizend theater. Waarom heeft men bij onvoldoende geld gekozen voor een splinternieuwe tent en dito zitinrichting?Waarom niet een gebruikte tent en inrichting?
wat ik hier eerder heb geschreven vind ik de keuze van de artiesten dit jaar ongelukkig. met Vincent Vignaud, Alla & Yevheniia en Geoffrey Berhault benadruk je het theater-niveau.
Waarom niet een piste voor zaagsel ipv een houten vloer na de pauze? Met naar mijn voorkeur een mooi tableau met kamelen, lama's en runderen, de Friese paarden met mooie pluimen, artiesten als de Navratil Familie met hun laddernummer, het duo Nikita (Alexander Bouglione), Skating Ernesto (Sijm) of de Igen familie met geiten en honden. Toegankelijkere artiesten, klassiek circus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 9:24 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Stars, je kan het wel leuker vinden, maar ik denk dat Herman Renz zeker de goede keuzes heeft gemaakt. Ik ben al redelijk wat keertjes geweest en soms hoorde ik van te voren: jammer dat er zo weinig dieren zijn (maar bijna iedereen dacht dat het al verboden was, dus kan niet anders) maar na de show alleen maar positieve reacties. Veel mensen vinden het (theateraal maar prachtig aangeklede) hoela hoep nummer van Vanessa Labat prachtig en ook Vincent Vignaud (of 'de illusionist') geweldig! " Hoe doet die dat?", "huh" of "dat kan toch niet?" Reken maar dat hij indruk maakt. Ook mensen die ik hoorden zeggen: "ja, ik ga soms naar een circus" hoorde zeiden dat ze bijvoorbeeld het draadnummer van Geoffrey Bethault "nog nooit gezien!" hebben. Misschien zitten niet alle circusliefhebbers op een prachtige (misschien iets te lange) lasershow te wachten, voornamelijk kids vinden het echt cool!

Ik denk echt dat het voor betere mond tot mond reclame zorgt! Het publiek zit gewoon minder te wachten op gepluimde paarden. En zelfs Knie, Carré, Stuttgart en Monte Carlo maken wel eens gebruik van een houten vloer, en dat zijn toch wel een paar van de grote klassieke circussen uit Europa, zo niet de hele Wereld. Voor de één de reden om geen nummers te nemen die dat nodig hebben, en de ander vind het ook wel mooi staan als dat bij een bepaalde act (in dit geval Vincent Vignaud) nodig is.

En over het nieuwe tentenpaleis: daar hebben ze achteraf volgensmij ook spijt van, risico's van het ondernemen hé?

Tja Stars, circussen kunnen niet alleen op de wil van bepaalde circusliefhebbers afgaan, daar zijn het er te weinig voor!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2015 9:40 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Nik, ik begrijp jouw uitleg en respecteer je mening zeker. Misschien spreek ik teveel persoonlijk en heb ik misschien een te klassieke blik op het huidige circus. Afgelopen weken heb ik Renz Berlin en Renz International bezocht, en eerder dit jaar Belly Wien. Deze programma's zullen waarschijnlijk op papier minder kwaliteit hebben dan Herman Renz, maar de uitstraling raakt mij meer. Ook als ik de reacties hoor in en rond deze bedrijven kan ik alleen maar concluderen dat het grote publiek dit kan waarderen.
Ik heb misschien wat moeite met de artiestenkeuze van dit jaar. dat had ik ook bijvoorbeeld met de Liazeed in 2013.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 29, 2015 7:20 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
De verschillende circussen spreken inderdaad een verschillend publiek aan. Ik vind Herman Renz echt nog klassiek circus, maast wel in een modern jasje (of moderne jas :clown ) Maar van de meer klassiek circus blijf ik ook kunnen genieten hoor! Maar ik vind dat een goed licht, en het liefst een mooi orkest de show echt beter maakt. Creatief zijn, en toch niet het klassieke circus behouden. Ik vind dat dit jaar nog steeds goed gedaan

Maar iedereen z'n eigen smaak toch?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 29, 2015 9:02 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Het is niet de invulling van de artiesten die ervoor gezorgd heeft dat het slecht gaat met dit circus hé. Heel veel mensen weten op voorhand helemaal niet welke acts er in een circus optreden. Bovendien vind ik Herman Renz nog steeds een echt klassiek circus. Dat gevoel ebt helemaal niet weg omdat er met een houten vloer gewerkt moet worden.
Het lijkt mij ook onmogelijk om zo maar even met de natte vinger de zeggen waar het mis liep bij het circus. Neemt niet weg dat er over een aantal zaken vragen kunnen gesteld worden. Denk ik daarbij aan de eerder aangehaalde nieuwe tent. Lijkt me niet slim om dat te doen wanneer je al met financiële problemen kampt en het niet echt nodig is. Daarnaast hadden ze er ook voor kunnen opteren om het orkest de vervangen door bandmuziek. Natuurlijk is dat jammer en als ik de keuze heb verkies ik ook een live orkest maar dat zijn wel onmiddellijk zeven lonen uitgespaard.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 29, 2015 9:29 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Het is mij weer erg duidelijk dat er op dit forum niet veel echte circusvrienden te vinden zijn. Ja een paar zijn er wel maar er zijn er kennelijk meer die het bijna een genoegen vinden dat een mooi circus bedrijf voorgoed uit ons land zal gaan verdwijnen.
Als circusliefhebber zou je dat verschrikkelijk moeten vinden en je in kunnen zetten, op welke manier dan ook, om dit te helpen voorkomen. Maar nee de vaste azijnzeikers op dit forum, je weet de beste stuurlui die aan de wal staan, doen er nog een schepje bovenop en gaan verder met hun vuilspuiterij. Mocht het circus Herman Renz niet lukken dan zijn zij in ieder geval verlost van deze irritante negatieve figuren. en dat is dan weer mooi. Deze figuren kunnen dan verder via dit forum hun best blijven doen om andere mooie circusbedrijven onder uit te halen. Tenslotte hebben deze figuren kennelijk het forum als podium nodig om een beetje voldoening uit hun leven te halen.

Wat mij betreft ik hou van ieder circus groot of klein en ik doe nu mijn best voor circus Herman Renz en probeer mijn bijdrage te leveren aan het voorbestaan van deze laatste grote Nederlandse circusonderneming. Het is de laatste nog reizende grote Nederlandse circus onderneming. Lezers op het forum besef wel als deze zaak verdwijnt er een stuk circus geschiedenis verdwenen is en nooit meer zal terugkeren.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.