Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 12:35 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 29, 2015 11:08 am 
Offline

Lid geworden op: zo dec 04, 2011 7:03 am
Berichten: 14
Eindelijk iemand die durft zeggen, wat zoal op dit forum wordt gezeverd.
CHR is gewoon een fantastische zaak die niet mag verdwijnen.
Ik draag mijn steentje bij....... and that's it.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 29, 2015 11:21 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
En daar ben je gelukkig niet de enige in! Ook zanger Frans Bauer wil steun voor Herman Renz http://www.omroepbrabant.nl/?news/23499 ... lmond.aspx


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 29, 2015 7:57 pm 
Offline

Lid geworden op: di feb 05, 2013 8:20 pm
Berichten: 169
Locatie: Noordwijk aan zee. Nederland
Ik heb geprobeerd op via een youtube video het doneren of circus bezoeken te promoten!
http://youtu.be/5nxtUh6M5bg
Veel kijk plezier
Circusfreak :clown

_________________
The Show Must Go On! :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 29, 2015 8:08 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
En bekijk ook zeker deze geweldige facebook pagina!! https://www.facebook.com/pages/Circus-H ... 97?fref=ts
Of deze marktplaatsadvertentie van Ron Mikkenie http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-k ... ousPage=lr

Super leuk Circusfreak!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 30, 2015 10:07 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Pico schreef:
CHR is gewoon een fantastische zaak die niet mag verdwijnen.


Eensch. Sec je zelf je broek kunt ophouden en deze clowsbroek niet te groot wordt of anders gezegd: een te grote broek (bewust) willen ophouden onder het moto kijk eens wat wij allemaal kunnen. Stuk prestige.

Snijdt eens in de kosten van top A locaties, dit tegen top A euro's. Klein voorbeeldje: Eindhoven, Karpendonkse Plas. Meer dan de helft van de niet azijnzeikerds op dit forum weten niet wat deze lokatie op de kostenpost drukt. En dan valt Eindoven nog betrekkelijk mee. En zo zijn er nog veel meer...Fernand Banning zei ooit over Amsterdam: 'Ik wil deze plaats huren, niet kopen!'

En waarom geeft men op significante vragen van de curator geen antwoord? Zet je als normaal denkend mens toch te denken.

Maanden geleden opgericht: Stichting behoud erfgoed Circus Herman Renz (KVK 60418125). Zal wel binnenkort 'ontwaken', denk ik zo.

Oh ja..101% circusfan :mrgreen:

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 30, 2015 6:25 pm 
Offline

Lid geworden op: za aug 29, 2015 4:55 pm
Berichten: 1
Herman renz is zeker het meest ambitieuze circus van nederland. Ze hebben geprobeerd in te spelen op het wilde dierenverbod en klasseacts geboekt zoals vincent vignaud. Alleen een circus met 65 personeelsleden zal in Nederland nooit, maar dan ook nooit meer rendabel kunnen zijn. Uit de regionale pers begreep ik dat om break-even te draaien 600 bezoekers per voorstelling nodig zijn. Dit wordt meestal niet gehaald. Ook de investeerder die in het vorige faillissement nog de reddende engel leek wil nu zijn geld terug. In feite wordt elke dag dat niet break even gedraaid wordt het verlies groter. Alleen een doorstart na een nieuw faillissement onder nieuw management in een veel kleinere setting lijkt mij haalbaar. Het circuslandschap zal vrees ik in 2016 in Nederland wel ernstig verschralen.

Reist Belly Wien in 2016 nog in Nederland? Renz Berlin? Herman Renz? Eigelijk lijkt er alleen nog een goede boterham beschikbaar voor kleine efficient georganiseerde ondernemingen als Magic en Sijm en de echt kleine circussen.

ququ


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 30, 2015 7:00 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik denk echt dat Herman Renz wel gaat kijken wat er veranderd moet worden. Maar ze moeten niet alleen 600 man per show zien binnenkomen om het 65 man personeel te kunnen betalen. Maar ook om aan de (veel te) hoge (belasting) regels te voldoen. En ik denk dat het belangrijkste is dat die regels versoepeld worden. Dat proberen ze nu ook voor elkaar te krijgen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 30, 2015 7:24 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Nik Boris schreef:
Ik denk echt dat Herman Renz wel gaat kijken wat er veranderd moet worden. Maar ze moeten niet alleen 600 man per show zien binnenkomen om het 65 man personeel te kunnen betalen. Maar ook om aan de (veel te) hoge (belasting) regels te voldoen. En ik denk dat het belangrijkste is dat die regels versoepeld worden. Dat proberen ze nu ook voor elkaar te krijgen.


Belasting betalen is ook niet mijn hobby, maar helaas heeft iedere ondernemer daar mee te maken en ze vinden allemaal dat ze te veel betalen aan het rijk en er te veel regels zijn.

Nik Boris schreef:
En ik denk dat het belangrijkste is dat die regels versoepeld worden. Dat proberen ze nu ook voor elkaar te krijgen.


Dan kan ik je alvast uit een droom helpen.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2015 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Verschillende acties tegelijk en door elkaar, dat gaat dus niet helpen, hoe nobel ook van opzet.
Veel verschillende meningen en overal kernen van waarheid. Zowel bij voor- als tegenstanders.
Niet alleen blinden zijn azijnzeikers, ook realisten worden zo genoemd.
Het circus begint nu zelf met crowdfunding, kennelijk zonder zich goed te realiseren en te verdiepen in wat dat inhoud.
Het klinkt goed, er is zelfs een organisatie die het voor ze regelt. Gratis denkt u? Ik denk het niet....
Maakt op zich niet echt uit, maar crowdfunding, dat de laatste tijd aardig in de mode is en soms met verbluffende resultaten, is wel iets anders dan een bedelactie of nationale collecte.
Een precieze uitleg vind je op: https://nl.wikipedia.org/wiki/Crowdfunding

Juist ja, het is het zoeken naar investeerders, en niet naar mensen die een doel een goed hart toedragen. Om, bij gebrek aan startkapitaal (dat elders niet verkregen kan worden of daar te duur is), een bedrijf aan dat kapitaal te helpen teneinde een project te starten.
Allemaal geen sprake van bij CHR.
Oja, het kan ook bij al bestande ondernemingen. Maar daar dient de soliditeit gewaarborgd te zijn. En dat lijkt me een probleempje...
Uitgaande van het nu genoemde bedrag van 4 ton ben je, zelfs wanneer dit behaald zou worden, nog geen streep verder.
De waarborg dat het vervolgens probleemloos verloopt is niet te geven.
Minder ophalen dan die 4 ton is niet mogelijk: het totale bedrag moet behaald zijn anders gaat het feest niet door en het toegezegde geld terug naar de inlegger.
Lukt het wel: ook dan krijgt de inlegger nog steeds op termijn zijn geld terug en bovendien met rente.
Het lijkt me een herhaling van zetten te worden, want in feite is dit laatste precies wat die meneer van de Jumbo eerder al deed. Met een heel groot circushart, net als de mensen die nu vooraan staan om te helpen.

Misschien is het beter dat iemand anders het stokje overneemt en, desnoods met crowdfunding, een nieuw circus begint.
Want dit lijkt me een heilloze weg.
Overigens niet het einde der tijden voor de circuswereld. Toen Toni Boltini stopte waren er ook mensen die dachten dat nu de wereld verging. En we zijn er nog steeds......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2015 6:09 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Nou, wanneer is de eerste voorstelling van "Circus Didier: een financieel succes!" :clown

En dacht je aan het maken van een doorstart?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 01, 2015 12:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Bij een eventuele doorstart zal er inderdaad het één en ander dienen te veranderen. Herman Renz heeft altijd gekozen voor Kwaliteit met een gouden randje. En dat is helaas in deze tijden niet meer op te brengen. Voorzichtig investeren is het motto.

Mijn vroegere werkgever zei ooit toen de zaken minder gingen "je kunt beter knippen in de franje dan in het tafelkleed". En daar gingen mijn 13e maand en diverse vergoedingen...

Hopelijk kan de politiek nog iets betekenen qua belastingen subsidies etc. maar daar zie ik een hard hoofd in.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2015 3:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Nou, wanneer is de eerste voorstelling van "Circus Didier: een financieel succes!"


Dan altijd nog: Circus Didier Renz!
Tenslotte had ik ooit bijna een relatie met een èchte Renz!
In mijn geval is Renz echter geen achternaam, maar staat voor Ras Echte Nederlandse Zeveraar.
En dat zal niemand durven te ontkennen....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2015 3:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een ingezonden brief in de Volkskrant van afgelopen vrijdag 28 augustus, ook te vinden op de site van het circus, spreekt boekdelen!

Bijlage:
brief de volkskrant.jpg
brief de volkskrant.jpg [ 206.94 KiB | 4148 keer bekeken ]

(vergroot door er op te klikken)

Een zeer te respecteren visie, niet alleen aangaande het circus maar zeker ook wat het houden van dieren in een circus aangaat!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2015 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar hoeveel ophef dan ook -zelden hadden ze meer gratis reclame- storm loopt het volgens Omroep Brabant in Den Bosch nog niet:

http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/s- ... -1.5203171

Den Bosch loopt nog niet warm voor noodlijdend Circus Herman Renz

DEN BOSCH – De Bosschenaren zijn dinsdagavond niet massaal naar Herman Renz gekomen om het noodlijdende circus te steunen. Het Nederlandse circus komt in directe financiële problemen als er geen oplossing komt voor een belastingschuld van 100.000 euro. Daarnaast is op korte termijn nog eens drie ton nodig.

“De tent zat tijdens de première bijna halfvol”, aldus circusdirecteur Milko Steyvers. “Dat zijn met pijn en moeite vierhonderd bezoekers.” Het circus verdient overigens weinig aan de eerste voorstelling in Den Bosch. Er zijn veel vrijkaarten uitgedeeld. “We hopen op mond-tot-mondreclame”, aldus Steyvers.

Circus Herman Renz staat nog tot en met zes september op het terrein bij de Zuiderplas in Den Bosch. Volgens Steyvers zijn er allerlei acties op touw gezet om het circus van de ondergang te redden. “Een jongetje uit Helmond haalt flessen op. Het statiegeld gaat naar het circus. Er komt op 21 september een benefietavond in Eindhoven met artiesten. De PVV steunt ons in de Tweede Kamer omdat we een Nederlands circus zijn. Het is hartverwarmend”, aldus de circusdirecteur.


Lees ook de reacties......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2015 5:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Hulp komt er uit het hele land.....:

http://www.omroepwest.nl/nieuws/02-09-2 ... ge-flessen

Goed bedoeld uiteraard, maar iemand rekende al uit hoeveel lege flessen er nodig zijn.....
Lege tonnen helpen ook al niet. Volle tonnen, dat zou mooi zijn!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.