Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 10:46 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 9:24 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Milko zit vanavond bij Pauw.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2015 4:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Las ergens -weet niet meer waar- de naam van Ad Ouborg als nieuwe redder van het circus.
Geen onbekende in dit verband. Ouborg is de eigenaar/directeur van de Ouborg Group. Bestaande uit diverse bedrijven en ooit groot geworden met Princess huishoudelijke artikelen. Die divisie werd in 2009 verkocht, de naam Princess is nog wel aan andere activiteiten verbonden. En sierde ook onder meer de deuren van de vrachtwagens van dit circus.
Bedrijf en circus zijn dus geen onbekenden voor elkaar, wie weet wat voor moois daar nog uit voort kan komen!

Een stukje geschiedenis dat voor herhaling vatbaar zou kunnen zijn:

Unieke evenementen
Princess Jubileum Kerstborrel 2008
Op woensdagavond 17 december 2008, vierde Princess haar jubileum. De Princess kerstborrel werd op feestelijke wijze in Circus Herman Renz gevierd. De keuze voor deze locatie was niet toevallig: in 2008 vieren Circus Herman Renz en Princess hun 12,5-jarige samenwerking. Met vele circusacts, show, glitter & glamour en culinaire verrassingen werden de ruim 900 genodigden vermaakt. Bij aankomst werden de gasten al getrakteerd op glühwein en warme chocolademelk en werden zij toegezongen door een heuse zingende kerstboom.


Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2015 5:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Er is denk ik geen krant in Nederland die er geen aandacht aan besteedde. Op zich positief, want de mogelijke ondergang van dit circus is natuurlijk groot nieuws.
Het Algemeen Dagblad ontbrak niet in de rij.
Afgelopen zaterdag wijdde de krant zelfs haar voorpaginaverhaal er aan. Een grote staande foto van Milko die van tussen de coulissen een vraagtekengezicht trekt siert de voorkant voor meer dan een derde. Met als kop: Een clown mag niet huilen en een introductie die verwijst naar het eigenlijke verhaal op pagina 18 en 19.
Daar opnieuw een grote foto van de familie en Mathijs te Kiefte. Voor de oude wagen en lachend, maar dat is volgens het bijschrift een lach die de zorgen verbergt.
Behalve Milko in het grote verhaal komen ook Sylvia, dochter Kelly en Mathijs aan het woord in afzonderlijke kadertjes.
Een aardig verhaal met op zich weinig nieuwe zienswijzen. Of het zou de uitsmijter van Milko moeten zijn wanneer het over de status van cultureel erfgoed gaat en hij zich beklaagt dat dit niets oplevert. In financiële zin dan wel te verstaan.
Vandaar dan ook zijn conclusie: 'Echt, met zo'n status veeg ik eerlijk gezegd m'n kont af'.

Het verhaal is ook te vinden op de site van deze krant:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... eken.dhtml

Ha, en daar uitvergroot nog een extra klacht(je) van de pr bedrijvende spreekstalmeester:

Citeer:
Ik werk 6 jaar bij dit circus en zou niets anders willen, maar het vraagt wel wat van me. Relaties lukken niet.
Mathijs, spreekstalmeester


Ach guttegut, hoe ken dat nou weer...? Zo slecht ziet hij er toch helemaal niet uit?
Ook in dit geval is het denk ik een kwestie van blijven hopen en goed je best doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2015 7:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Hugo schreef:
Milko zit vanavond bij Pauw.


Kan er mij iemand vertellen hoe het hen vooruithelpt om voortdurend met modder de gooien naar andere (buitenlandse) circussen? Ik hoop van harte dat Circus Herman Renz het redt want ik vind het een bijzonder fijn circus maar het is niet omdat het water je aan de lippen staat dat je het recht hebt om andere ondernemingen zwart te maken en op basis van wat? Het enige wat ze hier mee bereiken is het creëren van een nog negatiever sfeer rondom het item van dierenwelzijn. Die Dion Graus zegt daarbij zelfs nog, zomaar even uit de losse pols, dat dierenwelzijn in circussen natuurlijk wat aangetast is?! En dit is dan de mens die het moet opnemen voor circussen in Nederland? Dergelijke optredens brengen meer kwaad dan goed teweeg. Jammer dat men dit nog steeds niet lijkt door te hebben.

Het interview van Milko bij Omroep Brabant bewijst echter dat het ook anders kan.
https://www.youtube.com/watch?v=qK5FAcpkGGQ


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2015 9:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Hoewel ze wel een punt hadden, lijkt het mij niet slim om zo duidelijk op tv kleur te bekennen.
Ik hoorde vandaag rond met heen "PVV-circus" en op facebook zag ik voorbij komen: "NL Nationalistisch circus Herman Renz i.p.v. NL Nationaal circus Herman Renz". Beide belachelijk natuurlijk, maarja beeldvorming gaat snel. De tent komt niet vol als er alleen PVV'ers komen...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 9:34 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Las ergens -weet niet meer waar- de naam van Ad Ouborg als nieuwe redder van het circus.
Geen onbekende in dit verband. Ouborg is de eigenaar/directeur van de Ouborg Group. Bestaande uit diverse bedrijven en ooit groot geworden met Princess huishoudelijke artikelen. Die divisie werd in 2009 verkocht, de naam Princess is nog wel aan andere activiteiten verbonden. En sierde ook onder meer de deuren van de vrachtwagens van dit circus.
Bedrijf en circus zijn dus geen onbekenden voor elkaar, wie weet wat voor moois daar nog uit voort kan komen!


Milko noemde deze naam tijdens het programma Avondgasten op L1.
http://www.l1.nl/video/circus-renz-avon ... 7-sep-2015

en als we toch naar L1 zitten te kijken:
http://www.l1.nl/video/l1nws-moeilijke-tijden-circussen

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 3:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Uitzending gemist van Pauw, met live act van de equilibrist Sven Jahn-Munoz, kijk dan hier voor de herhaling:

http://pauw.vara.nl/media/345417

Op de site aldus aangekondigd:

Het is vijf voor twaalf voor Circus Renz. Het enige Nationale Circus van Nederland is nog 4 ton schuldig aan onder meer de fiscus en een investeerder. Maandag vindt daarom een gesprek plaats met de Belastingdienst en over twee weken komt er een benefietvoorstelling. Hulp komt er uit de hoek van de PVV. Kamerlid Dion Graus vindt dat het circus tot het immaterieel erfgoed en de volkscultuur behoort. In Pauw een gesprek met circusdirecteur Milko Steyvers en Kamerlid Dion Graus. Is het enige Nationale Circus nog te redden? Dion Graus denkt van wel.


Wat opmerkingen en kritiek naar aanleiding van de uitzending zagen we al wel, en terecht. Want soms wordt de waarheid wel heel erg geweld aangedaan. Zoals de opmerking van Milko dat hij er tot nu toe iedere keer weer is uitgekomen, uit de financiële problemen. Daar denkt de curator na vorig jaar wellicht iets genuanceerder over....
We horen weer een nieuwe reden waarom de wilde dieren bij dit circus al zijn weggedaan: Milko werd naar eigen zeggen zo verschrikkelijk gestalkt door de dierenactivisten. Wat zullen ze het bij bijvoorbeeld Belly Wien dan moeilijk hebben! Persoonlijk weinig van gemerkt trouwens....
Ha, daar is hij al met een passende oplossing: Er zijn teveel circussen in Nederland waar wel iets gebeurt. En dan gaat het over negatieve dierenbehandeling. Dat hebben we vaker gehoord.
Eindelijk geeft hij het volmondig toe na het eerder in alle toonaarden ontkend te hebben: Minder publiek komt door gebrek aan dieren! Maatje Graus bevestigt dit.
Diens opmerking dat de PVV voor nationaal staat lokt bepaalde reacties uit, maar slaat dus wellicht ook op de herkomst van de circussen. Brothers in arms, derhalve!
Graus meldt trots de VNCO in contact te hebben gebracht met de verantwoordelijke minister. We kennen intussen het resultaat en op de afloop wordt gewacht....
Zijn opmerking over ritueel martelen is uiteraard een stokpaardje van de PVV, maar in dit verband -de vergelijking met circusdieren- meer dan een paar straten te ver.
Benieuwd naar de lijst van investeerders die al toezeggingen hebben gedaan, volgens Graus 'heel wat'.
De Jumbo-actie in en rond Eindhoven is plotseling veranderd in een steunactie teneinde het circus te helpen.
Milko zegt geen subsidie te willen, een ferm standpunt.
Hij vergist zich schromelijk door te veronderstellen dat theaters artiesten van ver weg zo maar gratis krijgen, terwijl hij ze flink moet betalen. Dat eerste is natuurlijk grote onzin.
Tot slot verspreekt iemand in het gezelschap zich tijdens de overgang naar de act doordat hij niet in de gaten heeft dat zijn microfoon nog open staat. Met iets in de geest van 'Ik laat me niet voor lul zetten'.
Vaak lukt dat nog het beste door niet naar Pauw te gaan, tenzij je echt een ijzersterk verhaal hebt.
En dat was hier zeker niet het geval....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 7:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Ik vond het van beide heren geen sterk optreden. Een gemiste kans


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het programma van de benefietavond is bekend:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 8:23 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Een opmerkelijk bericht van Robert Ronday, volgens een plan in 2011 zou er een kortere na-jaars tournee gemaakt worden en een binnenspeeltuin 'Milkoland' gemaakt moeten worden om Herman Renz op de baan ge houden, Milko zelf zegt geen idee te hebben. Klinkt trouwens wel als een grappig idee maar ik, dat zegt natuurlijk niks, heb er eigenlijk nog nooit van gehoord

http://www.ed.nl/regio/eindhoven/milkol ... -1.5241271


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 10:18 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Nik Boris schreef:
Een opmerkelijk bericht van Robert Ronday, volgens een plan in 2011 zou er een kortere na-jaars tournee gemaakt worden en een binnenspeeltuin 'Milkoland' gemaakt moeten worden om Herman Renz op de baan ge houden, Milko zelf zegt geen idee te hebben. Klinkt trouwens wel als een grappig idee maar ik, dat zegt natuurlijk niks, heb er eigenlijk nog nooit van gehoord

http://www.ed.nl/regio/eindhoven/milkol ... -1.5241271


Citaat Eindhovens Dagblad:

'Alarmklok

Oud-directeur en voormalig spreekstalmeester Robert Ronday luidde in 2011 al intern de alarmklok. "Ik zag dat het het lastig was de bezoekersaantallen op niveau te houden", vertelt hij. Dus ontwikkelde Ronday een toekomstplan. "Met een veel kortere tournee in het najaar."

Milkoland

Het belangrijkste onderdeel van het plan was Milkoland, een soort binnenspeeltuin, rondom de clown en huidig directeur van het in Helmond gevestigde Circus Herman Renz, Milko Steyvers. Milkoland was gepland op het bedrijfsterrein aan de Vlierdensedijk in Helmond. Milko Steyvers zegt in een reactie 'van niets te weten'.'

Kijk nu wordt het 'leuk'. Sugestief: Waarom is die Ronday er eigenlijk uitgestapt? Die is natuurlijk niet gek. Milko over de plannen van Rob, om een andere clown maar eens aan te halen: 'Ik ben wel dom, maar niet slim'. Die kortere tournee is natuurlijk helemaal geen slecht idee. Maar die Milko wilde dat helemaal niet. Hij wil(de) graag alleen in de belangstelling staan....

Laat de waarheid maar eens flink boven tafel komen |o|

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 4:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Milko Steyvers zegt in een reactie 'van niets te weten'.


Dit spreekt natuurlijk boekdelen!

Niet alleen wanbeleid (zoals ik elders constateerde) maar ook nog een fraai staaltje miscommunicatie!
Het spijt me, maar ik zie echt nog maar één oplossing. En dat is dat meneer Steyvers het veld ruimt en liefst zo snel mogelijk!
Met hem aan het roer gaat dit prachtige bedrijf zeker de ondergang tegemoet.
Want wat nu Benefietavond in Eindhoven? Een benefietvoorstelling of -optreden houd je teneinde een persoon of instantie die BUITEN EIGEN SCHULD in de malaise is gekomen er weer bovenop te krijgen. Daar is hier geen sprake van.
Stel, ze halen die avond € 40.000 bijeen. Toch een prachtig bedrag. Maar waarvoor bestemd? Juist ja, om een belastingschuld van € 130.000 te helpen betalen, om over verdere schulden nog maar te zwijgen. Dus waar wordt in feite die benefietavond voor gehouden? Voor de belastingdienst!! Lijkt me een ongekend ideëel doel!

Stel, nogmaals, met hulp van allen wordt dit keer een bankroet voorlopig afgewend en er kan doorgereisd worden tot en met dat lucratieve kerstcircus in Haarlem. Misschien, heel misschien, biedt dat voldoende soelaas om de huidige schuldeisers te voldoen en de lopende zaken te betalen. Dan straalt geen gouden toekomst, nee, dan begint alles gewoon weer van voren af aan! Of dacht je echt dat dan ineens hele volksstammen uit meelij massaal richting circustent gaan stromen?

Heb ik het nog niet eens over die vroegere lening met het niet al te glanzende wagenpark als onderpand waarvan nog nooit een stuiver is terugbetaald.

Het Eindhovens Dagblad had recentelijk een poll op de site van de krant over de stelling: CIRCUS RENZ REDDEN HEEFT GEEN ZIN. Op dit moment is nadat 845 mensen hun stem uitbrachten 41% het daarmee eens en 59% oneens.

Ook in veel reacties lees je dat het beter is dit bedrijf te stoppen en op een andere manier mogelijk een doorstart te maken.
Zoals dat nu eenmaal gaat in het 'normale' bedrijfsleven.

Een eerste vereiste daarbij is denk ik wel een andere kapitein op het schip. Want hoe hij er in het verleden -samen met anderen!!- ook in geslaagd is dit circus uit te laten groeien tot het grootste en meest toonaangevende van ons land, de wijze waarop het de laatste tijd bergafwaarts gaat is evenzeer aan hem te wijten.
Om nog maar te zwijgen over de bijzonder kinderachtige wijze waarop hij steeds met zijn vingertje naar de concurrentie heeft gewezen en nog steeds wijst, zelfs nu met de dierenproblematiek. En de wijze waarop hij zich daarover schriftelijk uit: werkelijk beneden alle peil!

Dus een nieuw plan voor een nieuw circus. Een frisse start onder een andere leiding. Niemand in ons land die zo'n kar zou kunnen trekken? Die van de hoed en de rand weet en zich bovendien op een volwaardige manier kan uiten? Jawel hoor, ik ken er wel een met kennis van zaken en jeugdig enthousiasme die ik het graag zou toevertrouwen: Kevin van Geet.
Die bovendien wel weet hoe je een dergelijk bedrijf op zou kunnen zetten zonder onmiddellijk veel te veel hooi op je vork te nemen.

Wellicht een stuk minder groot, die weg was met een kleinere tent tenslotte al ingezet. Met voor een deel jonge beginnende artiesten -en die zijn er in ruime mate- die pas een opleiding voltooid hebben en maar al te graag aan de bak willen.
Bovendien weet hij inmiddels ook als geen ander hoe je vrachtwagens moet laten glimmen! Dit lijkt een flauwe opmerking, maar het is een meer dan uitstekend visitekaartje van een circus! Uitstraling, daar gaat het om! Dieren (en mensen) op het terrein die het volk naar binnen lokken. Zo is er nog wel meer te noemen.
Een stuk kleiner hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Want denk er aan dat circussen als Magic, Sijm en Barani (om er maar een paar te noemen, er zijn er meer) soms ook wel eens zorgen hebben maar altijd in een hele andere orde van grootte dan bij Herman Renz.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 5:01 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Kinderachtiger kunnen we het helaas niet maken. Citaat FB Milko Steyvers:

'MILKO LAND HA HA HA HA HA HA HA SPROOKJES HA HA HA HA HA GAT IN ME HAND HA HA HA HA HAHA HIJ HEEFT GEZEGD HA HA HA HA HA IEDEREEN LACHT HA HA HA HA BINNEN PRETJE. IK LIG HELEMAAL DUBBEL'.

Misschien is dochter Kelly Steyvers de meest verstandige in het gezin gezien haar reactie: ' :( jij leert echt nooit'.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 6:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Een circus leiden is pokeren heeft een circusdirecteur uit vroegere jaren eens gezegd.
Lijkt mij dat in elk geval een strak financieel beleid vereist is wil je kunnen overleven. Want het klopt ook andere circussen maken soms moeilijke tijden mee.
Ook ik vind niet alle acties van Milko even gelukkig, maar ik heb niet, en anderen hier hebben dat ook niet, het inzicht dat nodig is voor CHR om uit de financiële malaise te komen. Het wijzen naar Milko, en het al voordragen van een opvolger is veel te kort door de bocht. Hoop van harte dat CHR het wel redt en dat de verantwoordelijken de juiste besluiten zullen nemen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 7:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Het lijkt me nu ook niet helemaal netjes om de schuld van heel deze malaise enkel en alleen bij Milko te leggen. Dat er in het verleden verkeerde keuzes gemaakt zijn is wel duidelijk, maar wij hebben toch te weinig zicht op alle interne aangelegenheden om hier te duiden waar en hoe het is fout gelopen.
Ik hoop nog steeds dat circus Herman Renz het haalt maar de communicatiestijl van Milko is niet echt gelukkig te noemen en daarmee doet hij meer kwaad dan goed. Ik kan begrijpen dat de huidige situatie voor hem erg moeilijk is (emoties zijn niet altijd even makkelijk onder controle te houden) maar er moet intern toch iemand zijn die hem duidelijk kan maken dat hij het beter op een andere manier communiceert.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.