Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 9:46 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2015 6:43 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Neen ik noem B & A geen legendes. Ondanks een grote betekenis.
Natuurlijk een persoonlijke mening maar legendes in de Nederlandse circuswereld zijn voor mij Toni Boltini, Karel Strassburger, Jos Mullens en Oscar Carré. Zijn er dan nog levende legendes in de circuwereld? Ik zie deze niet in Nederland. Internationaal een Fredy Knie.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2015 2:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
....de man die in feite een levende legende is....


Maar inderdaad, je hebt gelijk. Andere 'levende legendes' zijn niet of nauwelijks te bedenken. 'In feite' is bovendien ook al een soort voorbehoud. De vergelijking met genoemde overleden legendes is absoluut niet te maken!
Aanvullend 'grapje': ik mis eigenlijk Pipo wel in jouw rijtje!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2015 4:33 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Oleg Popov, Carl Wallenda en Grock dan? Of Carl Hagenbeck en Flavio Togni? Ook best legendes


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 2:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zo zijn er nog wel heel wat te noemen.....
Maar we hadden het oorspronkelijk over Nederlandse legendes, en bovendien levende!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 3:35 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Er zijn alleen dode helden omdat bij leven het heldendom onmogelijk wordt gemaakt door levende lafaards. Neem nou Popov. Ook de lastste jaten afgebrand als zou hij te lang zijn doorgegaan. Nou en!. Diegenen die zijn staat van dienst en geweldige acts zijn vergeten zijn vaak zelf de knip voor de neus niet waard. Ook Charles Asvenour zingt niet meer zoals vroeger maar wordt door de Fransen nog op handen gedragen. Daarentegen was in Nederland Toon Hermans de laatste jaren een zielepiet. Typisch Nederlands.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 8:07 pm 
Offline

Lid geworden op: vr sep 27, 2013 6:15 pm
Berichten: 34
Eigenlijk zou je zo'n interview, live van "Bassie" zelf moeten horen. Nu is er te weinig beeld van wat er wel en niet is gezegd en in welke context. Hij geeft volgens dit interview "zijn" mening in "zijn" eigen woorden. Maar dat dit niet het juiste moment is, vind ik wel. Het is spijtig dat het doek lijkt te vallen voor CHR en er juist nu dit gezegd word, helaas.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2015 2:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het staat niet (helemaal) los van elkaar: al eerder werd hem om zijn mening gevraagd naar aanleiding van de financiële perikelen bij CHR. Dat zal ook hier de invalshoek zijn geweest.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.