Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 12:12 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 26, 2015 2:29 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Veel leesplezier..

http://vlaardingen24.nl/nieuws/nieuws/c ... in-de-stad

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 26, 2015 3:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou, dat is goed gelukt! Prachtig, zelfs wanneer je het niet in alles met hem eens bent.......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 26, 2015 6:28 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Didier schreef:
Nou, dat is goed gelukt! Prachtig, zelfs wanneer je het niet in alles met hem eens bent.......


Er staat eigenlijk niet veel in waar ik het wel mee eens ben...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 26, 2015 11:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Verschrikkelijk stuk door Bas van Toor waaruit zoals altijd blijkt dat iedereen fout is behalve hem. Kind van de tribune gevallen door rugleuning? Ha ha. Laten we er maar weer om lachen. Bassie doet een extra duid in het negatieve zakje dat helaas de laatste tijd steeds groter wordt. Zijn zak met geld is overvol dus wat maakt hem het uit.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2015 7:45 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
kevin schreef:
Verschrikkelijk stuk door Bas van Toor waaruit zoals altijd blijkt dat iedereen fout is behalve hem. Kind van de tribune gevallen door rugleuning? Ha ha. Laten we er maar weer om lachen. Bassie doet een extra duid in het negatieve zakje dat helaas de laatste tijd steeds groter wordt. Zijn zak met geld is overvol dus wat maakt hem het uit.


En iedereen denkt dat ze HEM moeten geloven, hij heeft tenslotte toch zelf meegereisd in een circus? En het is natuurlijk helemaal het zelfde als vroeger, en de circuswereld zelf weet niet hoe het zit natuurlijk.... :(

Henk van der Meijden of Pammy Boltini, ook wel mensen met een bekende naam, moeten zij niet eens een stukje schrijven over hun circuservaringen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2015 9:27 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Als hij na al die jaren met zo'n negatief verslag komt, moeten de frustraties van destijds hem wel nog steeds erg hoog zitten. Het gaat er ook niet echt om of je akkoord bent of niet. Het is zijn mening en hij heeft, net als ieder ander mens, het recht om die te geven. Het is alleen te hopen dat niet enkel negatieve bedenkingen in de media komen maar dat ook mensen met positieve ervaringen een klankbord vinden. Anders krijgt Jan modaal natuurlijk wel een heel ongenuanceerde kijk op de zaak.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2015 12:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Bas van Toor de man die eens in een kleine gemeente onder de rook van Rotterdam een paar honderd kindertjes voor niets op Bassie en Adriaan liet wachten en weigerde op te treden omdat het podium een paar centimeter te laag was naar zijn zin.
Bas van Toor de man waar artiesten van naam en faam tijdens de tournee bij circus Renz weigerde samen met hem in het programma te staan.
Bas van Toor de man die vele malen beheerders van sporthallen, feestzalen enz. omgekocht heeft om gunstige voorwaarden te hebben voor het gebruik van deze zalen. Dat deed hij met " platmakertjes " zoals hij dat noemde. De beheerder kreeg dan bv een videorecorder als geschenk om een oogje dicht te doen.
Bas van Toor die ik eens in een restaurant in Vlaardingen ontzettend irritant bezig heb gezien en gehoord. Zo irritant en ordinair dat verschillende gasten in dit restaurant zonder verder te eten deze zaak verlieten.
Deze Bas van Toor door velen in de circuswereld niet zo gewaardeerd ( om het maar voorzichtig te zeggen) vindt het nu kennelijk zijn tijd en plaats om ons laatste grote Nederlandse circus en de mensen die hem mede een podium hebben gegeven, een mes in hun rug te steken. Wat zeg ik een mes een heel messenblok.
Bedankt Bas namens alle echte circusliefhebbers en wat fijn dat jij nergens meer te zien bent en bedankt Bas dat je zonder je clownspak laat zien wat een verschrikkelijke man je werkelijk bent.
En mocht de lezer dezens twijfelen aan de feiten 3 ervan heb ik uit eigen ervaring en wetenschap. 1 ervan heb ik uit zeer dichte kring vernomen en in die periode gecheckt.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2015 12:57 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Citeer:
''Want toen wij rond de jaren ‘84-‘85 met hen op reis waren en Milko zijn optreden nog beperkte tot vlaggetjes verkopen''

Ja dat Milko alleen maar vlaggetjes verkocht, komt toch gewoon omdat ze niet wilden dat er andere clowns dan de almachtige Bassie & Adriaan optraden?

Citeer:
''Daarna zijn wij 17 jaar lang jaar in Nederland en België op reis geweest met de Lachspektakelshow. Meestal in sporthallen omdat de theaters voor ons te klein waren geworden. Dit programma verzorgde ik alleen met broer Adriaan. ''


En meneer liep laatst nog te schreeuwen dat het circus altijd hetzelfde is, niet vernieuwend e.d. Maar wat die twee zo'n lange tijd hebben gedaan was dus wel 'vernieuwend'? Die hebben toch ook veel te lang met veel te veel van hetzelfde veel te veel geld verdiend...

Citeer:
Natuurlijk zijn er nog een groot aantal kleine circussen op reis. Maar dat noemen wij een paraplu met een stoel, geit en een ezel. Ook zijn er nog talloze jeugdcircussen. Dat is heel leuk voor kinderen om naar toe te gaan. Maar als je er je brood in wil gaan verdienen zeg ik: Koop een gitaar, leer drie akkoorden, schrijf zelf je teksten en wordt zingend rijk via YouTube.


Ja.. je hebt er echt COMPLEET geen verstand van.

Al met al is het voor de bejaarde man weer een leuke bezigheid, het schrijven van zo'n column. Maar na het stuk te hebben gelezen dacht ik: wat is nou het verhaal dat je zeggen wil? Bijna alle mensen en dieren waar je het over hebt in het tekststuk zijn de pijp al uit, de tijden veranderen dus verander je verhaal dan ook. En als je niet weet hoe het vandaag de dag is: hou dan gewoon je mond dicht.

Ik kan me daarnaast storen aan hoe iedereen zich opstelt tegenover circus Herman Renz. Wees trots op dit bedrijf, het is het beste circus van Nederland. Om dan opeens in mindere tijden met stront te gaan lopen gooien. Misschien zegt dat genoeg over de mensen die dat nu opeens allemaal doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2015 1:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ach, die anekdotes zijn uit de prehistorie. Maar wel ontzettend leuk om te lezen. Natuurlijk wel een schep zout bij de hand houden. De visie van Bas over de toekomst van het circus is geheel voor zijn rekening natuurlijk.
Kortom, mooi opgeschreven maar het zegt meer over Bassie dan over de circuswereld.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma sep 28, 2015 11:43 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Aardig stukje tekst zeg... :clown
Hij heeft wel aardig wat negativisme in zich blijkbaar.
Wat er wel en niet van waar is, kan ik niet over oordelen.

Straf stukje over die olifanten en de logeplaatsen.
Daar had ik nu precies niet bij willen zijn =o=

17 jaar aan een stuk met hetzelfde programma rondtrekken....
Zo saai! Hoe kregen zij die sporthallen nog steeds vol denk ik dan!
Want al de theaters waren kennelijk te klein :shock: :lol:

Waarschijnlijk deden ze ook senioren-lachspektakelshows.
Met een heleboel vrijkaarten aan de inkom om uit te delen.
Die mensen hebben toch niets anders om handen!

Op televisie was ook ik, zoals velen allicht een trouwe kijker van hen.
Maar achter de camera's waren ze een stuk minder vrolijk blijkbaar.

Achja,

Dag vriendjes en vriendinnetjes, tot de volgende keer maar weer!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2015 3:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Bas van Toor verteld uit de oude doos....
Maar nee hoor, de man die in feite een levende legende is, mag dat niet. Want aan de vuile was buiten hangen hebben we nu eenmaal een enorme hekel.
Persoonlijk ben ik helemaal niet zo´n grote bewonderaar van hem en Adriaan geweest. Ik vond het nogal flauw, zal er dus wel te oud voor zijn geweest. Maar geheel toevallig lopen er in Nederland en België wel honderdduizenden, zo niet miljoenen mensen rond die altijd wel enorm van het duo heeft genoten.
De voormalige clown en circusartiest (wat is het verschil?) blikt terug in het verleden en geeft zijn visie op de tijd van vandaag de dag. Dat doet hij helemaal niet slecht, ik herken zijn stijl. Daar is maar voor een gering deel de hand van een ghostwriter aan te pas gekomen, als dat al zo is. Er zijn er maar weinigen die hem dat kunnen nazeggen.
Omstreden was met name Bassie zolang als ik me kan herinneren. Roddels en achterklap, het was gedurende zijn hele carrière niet van de lucht. Ja hoor, ook de ontdekkingen van Polianta hoorden we voor een deel al eerder. Plus dat hij eigenlijk een kinderhater zou zijn, ook al een niet uit te roeien gerucht....
Dat maakt het extra knap om zoveel jaren door te gaan met wat je doet: het vermaken van hoofdzakelijk kinderen!

Ze hadden de buit al lange tijd binnen, en toch ging hij door. Het zal uit verveling zijn geweest.....

Jammer dat hij niet wat meer rekening heeft gehouden met nieuwkomers als Nik en Kevin. Zodat die het ook wat meer met hem eens konden zijn.....
In feite totaal onbelangrijk: hij geeft na zoveel jaar ervaring zijn mening en daar heb je het maar mee te doen.
Misschien wensen ze wel een spoedig overlijden teneinde hem voorgoed het zwijgen op te leggen, daar lijkt het haast wel op....
Nou, pas na zijn dood wordt iemand echt onsterfelijk. Een vergelijkbaar voorbeeld? André Hazes, bij leven verguisd en vertrapt, daar lusten de honden geen brood van! Ook wellicht deels terecht, hij was jarenlang echt a pain in the head voor zaaleigenaren en concertorganisatoren. Door het niet nakomen van afspraken. Maar amper heeft hij het stoffelijke voor het eeuwige verwisseld of hij is zo ongeveer de grootste cultheld die ons land in dat genre ooit heeft voortgebracht. Compleet met film en musical, en zijn nakomelingen spinnen er goed garen bij.

Citeer:
Henk van der Meijden of Pammy Boltini, ook wel mensen met een bekende naam, moeten zij niet eens een stukje schrijven over hun circuservaringen?

Ja en wat dan? Wat wordt er daar anders door? Zeker vergeten wie buiten de circuswereld Henk van der Meijden eigenlijk was? De ontdekker en uitvinder van een soort stinkende journalistiek, door meer mensen verguisd als dat Bassie werd bewonderd! En Pammy Boltini, ook dat kan leuk worden! Maar dan moet ze het toch vooral niet over de relaties in haar tijd in de circuswereld gaan hebben.....

Persoonlijk denk ik dat de frustraties en de afgunst links en rechts hoog zitten: succes wordt mensen maar weinig gegund.
En wie wil ontkennen dat dit duo succesvol is geweest slaat de plank pas echt goed mis!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2015 8:54 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Deels heb je gelijk, maar voor een deel ook zeker niet. Allereerst heeft Bassie nooit bij CHR gewerkt maar bij hetmCircus Renz van Arnold van der Vegt. Dit al in de jaren 70 en inderdaad de optredens van B & A hebben lange tijd goed geld opgebracht. Ik vind Bassie geen levende legende maar het is wel waar dat zij als B & A razend populair waren.
Kletskoek zijn de verhalen waar hij al jaren meestrooit. En eerdere uitspraken waarin hij zaken buiten zichzelf lag zij herkenbaar. Toen in 1982 Joop van den Ende met het B&A circus stopte deed meneer exact hetzelfde.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2015 2:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ik zal het wel verkeerd lezen, maar waar staat dat Bassie bij CHR heeft gewerkt? Ik kan het niet vinden. Voor de rest schetst hij de gang van zaken wat de voorloper van dit circus betreft volgens mij aardig correct. Want wie schetst mijn verbazing: nadat vier jaar geleden het 100-bestaan uitvoerig werd herdacht en gevierd, compleet met een postzegelvel van ons nationale postbedrijf, las ik onlangs dat dit circus volgend jaar het 25-jarig bestaan hoopt te gaan vieren! Dat past dan wat beter in het plaatje, ook in dat van Bassie.
Wat ik gisteren vergat te schrijven was nota bene de essentie van mijn bijdrage! Namelijk het feit dat de waarheid vele gezichten kent. En dus de waarheid volgens de heer B. van Toor best een hele andere kan zijn dan die van anderen, ondanks dat die in hetzelfde tijdsgewricht hun ervaringen opdeden.
Voor 'nieuwkomers' geldt dit dan weer niet: zij baseren hun mening uitsluitend op de verhalen die ze hoorden van anderen.

Niet alleen als Bassie & Adriaan waren ze razend populair, vergeet niet de tijd dat ze als circusartiesten een uitgebreide en riante basis legden voor wat later gebeurde.
Hoe dan ook, het succes bleef tot aan het eind.
En zelfs daarna, leuke film wordt dat die volgende week in première gaat!
Als je hen dan geen legende mag noemen, wie in de vaderlandse circuswereld in hemelsnaam dan wel?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2015 2:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Ik zal het wel verkeerd lezen, maar waar staat dat Bassie bij CHR heeft gewerkt?


Ha, nu zie ik het: de titel van dit onderwerp! Maar het eerste bericht hierover kwam van Heuvels, en die heeft dat bedacht!
Hij zou het makkelijk kunnen corrigeren door 'Herman Renz' te veranderen in 'Circus Renz', maar dan slaat deze discussie weer nergens op.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2015 5:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kijk, zo werkt dat: de grootmeester heeft de titel zojuist aan de actualiteit aangepast!
Alleen staat de oude titel nu nog wel boven een aantal berichten, maar dat is van minder belang.
Vraagje: in die pre-CHR-tijd, hadden ze toen al een jaartelling of liepen de klokjes toen gewoon achteruit?
Tenslotte kun je in de circuswereld van alles verwachten....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.