Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 1:38 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 2:55 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Het geduld van de belastingdienst is op. Er is beslag gelegd op spullen, en een faillissementsaanvraag zit er aan te komen..

http://www.omroepbrabant.nl/?news/23705 ... rcus+.aspx

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 3:11 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Vreemd, zo vlak voor een lucratieve Kerstcircus periode, en niet te vergeten een aantal uitverkochte tenten in Sint-Niklaas.
Rücksichtlose actie van de Belastingdienst, die wellicht bang was voor een grote verdwijntruc van het materiaal.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Zeer zeer zeer slecht nieuws. En maar enveloppen met geld blijven uitdelen aan vluchtelingen. Of ben ik te kort door de bocht. Zal wel dan. Weg zwarte piet. Weg vuurwerk. Weg katholieke kerk weg herman renz. Hallo broodje kabab hallo moskee hallo circus moestafa. Waarschijnlijk zal Didier dit wel weer ongenuanceerd vinden maar toch is 97% het stilzwijgend met mij eens. Ik zou zeggen met de hooivork naar den haag en verjagen dat tuig.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 3:33 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
borm schreef:
Zeer zeer zeer slecht nieuws. En maar enveloppen met geld blijven uitdelen aan vluchtelingen. Of ben ik te kort door de bocht. Zal wel dan. Weg zwarte piet. Weg vuurwerk. Weg katholieke kerk weg herman renz. Hallo broodje kabab hallo moskee hallo circus moestafa.


Borm, je bent 50 jaar te laat op de wereld gezet, en die wereld houdt nu niet meer op aan de rand van het dorp.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 3:47 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Wie is tijger ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 3:51 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
borm schreef:
Wie is tijger ?

Ik zou zeggen stuur Tijger een PB (persoonlijk bericht) en vraag het even.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 4:04 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Weer een fanatieke EU aanhanger. Zeker de perschef van circus Hamadi Afsel die binnenkort op toernee gaat door Nederland met als hoogtepunt een gastspel in hoofdstad Gouda met oa in het programma de Hongaarse post met 10 gesluierde dames, het op zijn kop staande voorlezen uit de Koran en als hoogtepunt het messenwerpen naar vrouwen die een vreemde man hebben aangekeken. Flauwekul natuurlijk maar als iemand de essentie van iets niet begrijpt krijg je van mij dit soort antwoorden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 4:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Waarschijnlijk zal Didier dit wel weer ongenuanceerd vinden


Natuurlijk vind Didier dit ongenuanceerd, of vind je zelf van nietl?
Je mag best bij het argumenteren overdrijven om een scherper beeld te krijgen, maar de nuance moet je niet uit het oog verliezen. Veel succes met de komende regering Wilders, die slaagt er pas echt in de mensen tegen elkaar op te zetten!
Heb je het beeld nog wel voor ogen van dat aangespoelde kindje op dat Turkse strand? Zelfs bij Wilders werd op dat moment enige empathie verwacht, nou die kwam er dus niet!

Over de kwestie op zich. Het is en blijft heel erg jammer, zachtjes uitgedrukt, dat een dergelijk fantastisch bedrijf op deze manier aan zijn einde komt. Maar een verrassing is het niet. Dat de belastingdienst nu doorpakt is onder meer het gevolg van het faillissement van vorig jaar, waarbij ze ook het schip in gingen. Gebrek aan medewerking bij de curator speelt dan ongetwijfeld ook een rol. Ze vrezen kennelijk met een jaarlijks fenomeen te maken te krijgen en willen dat voorkomen.
Neemt niet weg dat het uitermate triest is dat dit gebeurt. In de eerste plaats voor de betrokkenen. Maar ook voor de Nederlandse circuswereld. En het zal uitsluitend verliezers opleveren.
Opvallend is wel de teneur van de reacties, overigens ook al bij eerdere berichten. Dan bedoel ik niet hier maar in de media die erover publiceren.
Steun is er maar weinig, te weinig is denk ik wel gebleken. De meesten gaan van 'Ach, ja, dat kan elk bedrijf overkomen' tot 'Niet meer van deze tijd, dat circus'.
Het eerste is zeker waar, het tweede meen ik sterk te betwijfelen.

O, en nog iets over hoofddoekjes. Al een behoorlijke tijd zie je die steeds meer in de circustent. Opvallend veel ook tijdens de wintercircussen. En wat blijkt? Dat ze deel uitmaken van zeer enthousiast publiek!
Ook al een onderdeel van de toekomst waar vriend Borm over zwijgt.....
Hem wil ik adviseren eens een wetenschappelijke benadering te lezen waarom die mensen met name in Duitsland in zulke grote getale welkom zijn. Dat heeft economische achtergronden, daar zijn Duitsers nu eenmaal altijd al erg sterk in.
Die argumenten gelden evenzeer voor ons land.
Maar misschien wil meneer Borm later helemaal geen hoofddoekje aan zijn bed....
Ik hoop voor hem dat hij die inderdaad nooit nodig zal hebben!


Laatst gewijzigd door Didier op ma okt 05, 2015 4:19 pm, 5 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 4:10 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Maarrrrr het gaat over circus Herman Renz. Doodzonde dat de Nederlandse overheid dit laat gebeuren. Ik ben een voorstander van 1 of 2 nationale circussen die ondersteund door de overheid met goed amusement mensen kan vermaken tegen redelijke entreeprijzen. Zoals dat voor 1990 ook in de DDR gebeurde. Toneel wordt toch ook gesubsidieerd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 4:15 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Didier. Dus dit was het belangrijker nieuws ?
Dat je steeds meer hoofddoekjes aantreft komt door de vrijkaartjes.
Trouwens, moet jij niet werken. Het is maandag.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 4:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Weer een fantastische bijzonder genuanceerde reactie. Dit is mijn werk!!!!
Citeer:
Dat je steeds meer hoofddoekjes aantreft komt door de vrijkaartjes.


Laat ik nou nog nooit gehoord hebben van vrijkaartjes bij (bijvoorbeeld) het Kerstcircus in Den Haag of in Ahoy in Rotterdam.
Of bij Magic of Zanzara. Maar die laatste tellen vast al helemaal niet mee, want die hebben houten banken!
Op jou afgaande loop ik heel wat mis wat vrijkaartjes betreft!

En inderdaad, dit was het belangrijkere nieuws. Of vind je van niet?


Laatst gewijzigd door Didier op ma okt 05, 2015 4:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 4:24 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Daar heb ik nu nog nooit van gehoord. Iemand die het als werk ziet te schrijven op een redelijk onbevolkt forum over circus. Ik ook dan maar. Wanneer en waar krijg ik mijn salaris. Of betreft het hier een uitkering ? Want dan begrijp ik ook het voorgaande. Van Wilders krijg je het niet namelijk.


Laatst gewijzigd door borm op ma okt 05, 2015 4:30 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 4:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat is juist het mooie van het leven: er bestaan dingen waar jij nog nooit van gehoord hebt!
Gelukkig heb je van de impact van dit forum meer verstand!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 4:31 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Beide zijn waar


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 4:33 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Maar ik nu even boodschappen doen. De koelkast klaagt


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.