Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 12:12 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 511 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 4:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dit schreef je:

Citeer:
Didier, jij hebt ook bijna altijd wel kritiek op circussen op een manier die ook wel een duidelijke voorkeur duidelijk maakt.


Vandaar....
Uit mijn laatste 'toelichting' blijkt hopelijk de oorzaak....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 4:35 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Didier schreef:
Dit schreef je:

Citeer:
Didier, jij hebt ook bijna altijd wel kritiek op circussen op een manier die ook wel een duidelijke voorkeur duidelijk maakt.


Vandaar....


Je hebt gelijk, ik kan het best toegeven, het was misschien niet zo goede opmerking.
Maar toch vind ik dat je in sommige circussen wel erg veel negatieve punten weet te vinden, en soms verbaast me dat en vraag ik me af waar je het allemaal van daan haalt..... Dat zegt niet dat het nooit waar is....

En met voorkeur bedoel ik ook smaak, ik vind het CHR programma dit jaar op enkele puntjes na perfect! En jij minder, het zelfde bij het afgelopen Wereldkerstcircus in Carré. En dan moet voorkeur misschien toch smaak zijn.... :mrgreen:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 5:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Duidelijk!
De laatste zin van mijn vorige bericht, die je niet overnam, was ook als uitleg bedoeld!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2015 4:44 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
De rechter heeft het circus officieel failliet verklaard. Er wordt een curator aangesteld die de financiën verder zo goed mogelijk afwikkelt.

http://nos.nl/artikel/2062808-circus-he ... lliet.html
en nog veel meer links

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2015 5:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nu in veel bladen en andere media hetzelfde nieuws.
Op de site van De Rechtspraak:


Circus Herman Renz failliet verklaard
's-Hertogenbosch , 13-10-2015

Het Nederlands Nationaal Circus Herman Renz B.V. uit Helmond is failliet. De rechtbank Oost-Brabant heeft zojuist het faillissement uitgesproken.

Als curatoren heeft de rechtbank de heer S.H.F. Hoppenbrouwers van Holla Advocaten uit 's-Hertogenbosch en de heer M.J.G.A. Filemon van TRC advocaten uit Veldhoven aangesteld.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di okt 13, 2015 8:50 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Didier schreef:
Als curatoren heeft de rechtbank de heer S.H.F. Hoppenbrouwers van Holla Advocaten uit 's-Hertogenbosch en de heer M.J.G.A. Filemon van TRC advocaten uit Veldhoven aangesteld.[/b]


De heer Filemon heeft ervaring met CHR. Eerder genoemde is thans curator in het vorige faillisementsdossier.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2015 4:17 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook tot de eigen site is het slechte nieuws nu doorgedrongen:

dinsdag 13 oktober 2015 20:17:50
Circus Herman Renz moet tournee voortijdig beëindigen

Hooggeëerd publiek, helaas heeft Circus Herman Renz haar tournee 2015 voortijdig moeten beëindigen. Het twinkelende rode doek zal dit jaar niet meer openen voor 'WOW - World Of Wonders'. Dat spijt ons oprecht. Afgelopen week kwam er abrupt een einde aan een bijzonder circusseizoen, waarin jonge, getalenteerde circusartiesten een betoverende circusvoorstelling brachten. Helaas hebben we geen afscheid kunnen nemen, maar we geloven dat de magie van Circus Herman Renz nooit verloren zal gaan...


Met een paar mooie foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Wel staat op de tourpagina nog 'gewoon' dat het circus t/m 25 okt in Den Haag staat. Dat is dus nog niet aangepast.
Maar kaarten kopen lukt al sinds begin vorige week niet meer.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2015 8:39 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Reactie op faillissement, FB Milko Steyvers:

'Ondanks dat wij er gisteren alles aan hebben gedaan om het faillissement niet uitgesproken te krijgen is dit niet gelukt. De belastingdienst stond niet open voor ons betoog dat er ook rekening gehouden dient te worden met de overige schuldeisers, zij zijn nu immers ook slachtoffer van dit handelen terwijl de beste drie maanden van het jaar nog moeten komen. Het was aan dovemans oren gericht want de belastingdienst bleef volhardend richting de rechter en wilde koste wat het kost vandaag het faillissement uitgesproken hebben. De belastingdienst wordt door de curator als eerste betaald dus zij staan vooraan. Mocht er dan onverhoopt boedel (geld) overblijven dan komen de overige schuldeisers pas aan bod. Door het faillissement krijgen wij (Circus Herman Renz) geen mogelijkheid om voor alle schuldeisers het beste te doen en zijn zowel de schuldeisers als wij overgeleverd aan de curator.

Helaas is alles anders gelopen dan verwacht en gehoopt. Wij zijn zeer teleurgesteld dat wij niet de kans krijgen om op normale wijze ons circus te proberen te behouden. Het mag en kan toch niet zo zijn dat wij ons circus kwijt raken en Nederlands enige en mooiste circus dadelijk niet meer kunnen laten reizen. Wij gaan de komende weken diep nadenken hoe wij toch het circus kunnen laten bestaan, kunnen doorstarten of wat dan ook. Wij krijgen veel reacties en steun van vele mensen die een steentje willen bijdragen. Wij zijn op dit moment goed aan het denken en bespreken hoe wij onze droom met het juiste businessplan kunnen blijven verwezenlijken.
Wij hopen hier binnen enkele weken duidelijkheid over te kunnen hebben. Laten we het hopen heel veel groet Milko'.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2015 11:13 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ik kom op het forum nogal wat kritiek tegen richting directie van CHR, terecht of onterecht..

Ik kwam een fragment tegen uit het radio programma "Spijkers met koppen". Hier wordt Milko aangepakt op een manier waar de honden geen brood van lusten.

http://pauwenwitteman.vara.nl/media/346478 vanaf minuut 64.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do okt 15, 2015 2:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat heet dan een parodie.... Soms, zelfs vaak, moet ik daar wel om lachen. Maar in dit geval slaat het echt nergens op!
Om mensen op zo'n manier in de zeik te zetten gaat zelfs mij te ver.....
Schandalig!

Een betere link, rechtstreeks naar het fragment: http://pauwenwitteman.vara.nl/media/347279

De link om te starten zit boven in beeld, in de zwarte balk. Startpijltje rechtsboven.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat het bericht van OnbelangRick betreft: dit heeft hij dus duidelijk niet zelf geschreven! Geeft niks hoor, het geeft de situiatie wel goed weer. Al had ik eerder begrepen dat hij niet meer met de belastingdienst wilde praten.
O nee, dit is een verslag van de rechtszaak.... Misschien was tevoren gaan praten toch verstandiger geweest!

Wat ik mij intussen wel afvraag: in België gaan ze gewoon draaien alsof er (bijna) niets aan de hand is.
Wordt er al over nagedacht hetzelfde in Haarlem te gaan doen? Een tent (en de rest) is snel genoeg gehuurd en de artoesten waren ook al beschikbaar. Tenzij die inmiddels snel andere contracten hebben getekend...... Voor een deel mogelijk wel in die populaire kersttijd.
Aan de medewerking van de gemeente Haarlem zal het niet liggen! Daar bestaat immers al jarenlang maar één circus voor!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: vr okt 16, 2015 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
'Milko laat facebook even links liggen'. Citaat FB, Milko Steyvers:

'Lieve Facebook vrienden en vriendinnen ik kan het op dit moment nog niet opbrengen om leuke foto's en verhalen te posten ben in en in zo triest dat ik Facebook even links laat liggen. War ons is gebeurd gaat niet in ons koude kleren zitten. We zijn alles op een rijtje aan het zetten. We weten even niet hoe we hier mee om moeten gaan. Iedere dag mensen in 3 delig pak over de vloer die praten in economie taal waar ik totaal geen kaas van hebt gegeten. Ook is het heel vreemd om op dit moment niet aan het werk bent. Op het drukste moment van het jaar zit je thuis. De hele dag kijk je naar de poort wie komt er nu weer met slecht nieuws. Ik ben op dit moment alleen maar aan het Nadenken Waarom. Hoe verder op dit moment is der geen verder. Wij willen nu alleen rust. Toekomst in mijn hoofd is die weg. Ik wil der niet aan denken. Wat ons wel heel blij maakt zijn al de mensen die voor ons aan het vechten zijn al de kinderen die allemaal acties doen de verschillende pagina's die Herman Renz steunen. De grootste op dit moment en ook de actiefste red nationaal circus Herman Renz die ik op de voet volg. Daar worden wij heel blij van iedereen vraagt wat brengt de toekomst. Op dit moment hebben wij die niet. Er is ons zoveel aangedaan dat we eerst dit moeten verwerken. Op dit moment kunnen we niet helder denken. En dat is toch een beslissing die je op een helder moment moet nemen. Wij hopen dat iedereen die nu bezig is met acties om gewoon door te gaan de Nederlanders mogen voorlopig Herman Renz niet vergeten. Hou Nederland warm voor Herman Renz Ik kan geen antwoord geven op vragen over de belasting en het materiaal dat ligt in handen van anderen. Waar we wel heel blij mee zijn onze investeerder heeft gezegd als we in de toekomst het materiaal nodig hebben mogen we het gelijk weer ophalen om verder te gaan. Ook hij is het slachtoffer geworden van de ontvanger van belasting meneer de Dapperen. Zijn materiaal is mee genomen zonder al de contracten en afspraken na te kijken. Hopende jullie even genoeg te hebben geïnformeerd heel veel groet en heel veel dank allemaal liefs Milko'.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: za okt 17, 2015 1:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zoals ik al eerder suggereerde: een goede zakelijk leider zou (zelfs nu nog of juist nu) uitkomst bieden!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: za okt 17, 2015 7:01 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Een interview in het AD:

Clown Milko is klaar met lachen na faillissement

Afbeelding

Milko Steyvers, clown en directeur van het failliete circus Herman Renz, vergelijkt zich met Laurel en Hardy: ,,Ook zij hadden de wereld aan hun zijde, maar stierven als trieste, arme zielen. Ik leef nog, maar psychisch zit ik aan de grond.''

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4165536/2015/10/17/Clown-Milko-is-klaar-met-lachen-na-faillissement.dhtml

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2015 10:49 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
OnbelangRick schreef:
'Milko laat facebook even links liggen'. Citaat FB, Milko Steyvers:

'....Lieve Facebook vrienden en vriendinnen ik kan het op dit moment nog niet opbrengen om leuke foto's en verhalen te posten ben in en in zo triest dat ik Facebook even links laat liggen.


De 'Facebook stilte' heeft niet lang geduurd. Op 17 oktober lezen we het volgende, citaat FB Milko Steyvers:

'Waarom waarom op het beste moment van het jaar maken ze 65 man werkeloos. Waarom pakken ze een relatief klein bedrijfje op zo,n hardhandige mannier aan. Waarom hebben ze zonder waarschuwing alles in beslag genomen. Waarom geen schrijven binnen een week hebben we 100.000 euro nodig of we komen het materiaal in beslag nemen. Dan hadden we nog wat tijd gehad om 100.000 euro bij elkaar te krijgen. Nee radicaal een eerlijk bedrijf ten gronde richten. Waarom al die buitenlandse ondernemingen. Voor meer dan 200 miljard naar het buitenland laten sluizen. Waarom zijn der maar 4 circussen bekent bij de belasting (allemaal v n c o leden) waarom van de 25 jaar dat je bestaat waarvan 23 jaar altijd alles netjes betaald heb en altijd in gesprek gebleven voor een oplossing te zoeken radicaal het NEDERLANDS NATIONAAL CIRCUS HERMAN RENZ HET ZWIJGEN OPGELEGD.Kan der met mijn verstand niet bij. Als ik de naam had veranderd in het Nederlandse vluchtelingen circus Herman Renz dan had ik waarschijnlijk nog subsidie gehad ook. Triest ben der kapot van'.

Krijg de indruk dat het modergooien weer begint. Is er nou niemand die deze man tegen zichzelf in bescherming kan nemen? Lijkt me dat de PR man capabel genoeg is daarvoor.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: zo okt 18, 2015 6:39 pm 
Offline

Lid geworden op: za okt 03, 2015 2:05 am
Berichten: 62
Voor een verwerkingsperiode is het nodig om af te blazen zonder je verstand 100% te gebruiken. Milko heeft alle recht om zijn frustraties te ventileren. Dat lucht op en voorkomt hart problemen. Na de rouwperiode kan hij dan weer door.
Niemand moet deze grote kleine man nu vertellen hoe hij zich uiten. Dat maakt hij zelf wel uit. Ik weet uit ervaring dat als je op de grond ligt wordt geschopt door lieden die al lang op je loerden. Maar als hij straks weer opstaat hangen diezelfde lieden weer om hem heen. Walgelijk volk.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 511 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.