Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 2:43 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 611 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 4:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Misschien zou het nog verstandiger zijn wanneer iemand hem vertelt hoe het allemaal exact in elkaar zit, wat zich precies heeft afgespeeld en wat de mogelijkheden op dit moment zijn.
Persoonlijk vind ik het heel triest hoe het gegaan is en de manier van inbeslagname zelfs schandalig, maar hij moet niet blijven zeggen dat het onverwacht en onaangekondigd is gebeurd.
Zeker als je verder wil -op wat voor manier dan ook- is het zaak je verstand juist wel volledig te gebruiken. Ook al kost dat moeite. De (zijn) wereld is ingestort, maar nog niet vergaan!
En met slijmballen heeft het al helemaal niets te maken.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 5:05 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Milko zit nu nog denk ik in de verwerkingsperiode, ik denk dat je dat toch nog helemaal kan begrijpen als je het niet hebt meegemaakt. Laat hem dus maar even, zou ik zeggen.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 5:17 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het helemaal begrijpen terwijl je het niet hebt meegemaakt? Knap hoor!
Nou, ik denk daar inderdaad anders over. Niks een tijdje rouwverwerken (er is niemand dood...) of rustig laten bijkomen.
De kop ervoor, de juiste zakelijk leider zien te vinden en knallen met die hap! Het liefst nog voor 'Haarlem'!
Want tenslotte gaat Sint Niklaas ook 'gewoon' door, compleet met Milko!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: ma okt 19, 2015 6:02 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ik zeg ook niet dat ik het gevoel helemaal begrijp, maar ik kan me wel in Milko inleven, hij heeft psychisch alles gegeven en is nu gewoon kapot


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2015 10:47 pm 
Het ging al langer slecht met CHR, dus moet Milko niet doen alsof het als een donderslag bij heldere hemel kwam. Verder heeft Milko z'n best gedaan, dus dat is alleen maar lovenswaardig,
maar het is geen zakenman en dat in combinatie met de crisis heeft er dan ook voor gezorgd dat het nu voorbij is. Een 2e punt is ook dat Robert Ronday is weggegaan, en dat zal een aardige
cent gekost hebben, en ga ik niet speculeren over hoeveel dat is, maar ik ga er vanuit dat het een aardige cent is geweest, en die zijn toch van Milko z'n spaarpotje moeten komen,
en het vervelende is dan dat het net in de goede tijd was, dus Robert Ronday er op tijd uit is gestapt, en Milko de pech heeft gehad dat het vanaf die tijd alleen maar minder
is gaan lopen, en z'n reserves alleen maar verder zijn gaan afnemen en hij nu dus failliet is.
Hij klaagt nu wel dat de duitse familiecircussen geen cent belasting betalen, maar dat weet je niet, maar wat ik wel weet, is dat de kracht van die familie circussen zit in het feit
dat zij het hele circus zelf runnen, dus pa en ma en de kinderen, en als er dan een week geen hond in de tent komt, ze dan geen salaris krijgen, maar de tafel nog steeds gedekt
is en iedereen gewoon te eten heeft. En mee werkende kinderen in het eigen bedrijf, kost gewoon peanuts, en daar hoef je geen econoom voor te zijn om dat te snappen,
en dat is dus niet het geval als je Milko heet en voor elk klusje tot act, iemand in moet huren, want die moeten elke week gewoon hun poen zien,
en dat kan wel eens een week langer duren, maar dan is het wel dubbel, en doe er dan nog 2 weken bij, en je hebt een probleem, want dan komt de dag dat je moet
kiezen, of je personeel/artiesten lopen weg, of even de belastingen maar uitstellen, en om iedereen maar aan het eten te houden, is de keus dan snel gemaakt,
en zo is menig circus dan ook ten onder gegaan.
Ik heb het dan ook al eerder gezegd dat hij jaren geleden al had moeten stoppen met reizen, en alleen in de winter het kerstcircus in Haarlem moeten doen,
want dat levert tenminste geld op ipv dat er bij moet, en nou kan ik niet in de kassa kijken, en gaat me dat ook niks aan, maar ik denk dat er genoeg
overblijft om de rest van het jaar normaal van te kunnen leven, en dan had hij kunnen schnabbelen zoveel hij wilde en dan in de winter 1 maand kerstcircus doen.
Het materiaal was toen ook nog tip top in orde en al afbetaald, dus had hij verder geen materiaal hoeven inhuren zoals veel andere kerstcircussen dat wel moeten
doen en er toch ook alsnog aan verdienen. Maar goed, het is achteraf geklets, want nu is het te laat en niet meer terug te draaien. Helaas heeft nederland
z'n grootste circus van eigen bodem verloren, en wat jammer, want wat zag het er mooi uit en waren de voorstellingen prachtig, maar het lijkt er dan ook op dat
kerstcircussen die nieuwe trend zal worden, want je hoort en ziet zelf wel dat het voor de meesten toch altijd aardig tot zeer goed uit pakt tijdens de winterdagen,
en in de zomer lees je alleen maar kommer en kwel, dus waarom dan voort blijven tobben, als je in de zomer het zout in de pap niet meer kunt verdienen?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2015 10:55 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
circusfan schreef:
Het ging al langer slecht met CHR, dus moet Milko niet doen alsof het als een donderslag bij heldere hemel kwam. Verder heeft Milko z'n best gedaan, dus dat is alleen maar lovenswaardig,
maar het is geen zakenman en dat in combinatie met de crisis heeft er dan ook voor gezorgd dat het nu voorbij is. Een 2e punt is ook dat Robert Ronday is weggegaan, en dat zal een aardige
cent gekost hebben, en ga ik niet speculeren over hoeveel dat is, maar ik ga er vanuit dat het een aardige cent is geweest, en die zijn toch van Milko z'n spaarpotje moeten komen,
en het vervelende is dan dat het net in de goede tijd was, dus Robert Ronday er op tijd uit is gestapt, en Milko de pech heeft gehad dat het vanaf die tijd alleen maar minder
is gaan lopen, en z'n reserves alleen maar verder zijn gaan afnemen en hij nu dus failliet is.
Hij klaagt nu wel dat de duitse familiecircussen geen cent belasting betalen, maar dat weet je niet, maar wat ik wel weet, is dat de kracht van die familie circussen zit in het feit
dat zij het hele circus zelf runnen, dus pa en ma en de kinderen, en als er dan een week geen hond in de tent komt, ze dan geen salaris krijgen, maar de tafel nog steeds gedekt
is en iedereen gewoon te eten heeft. En mee werkende kinderen in het eigen bedrijf, kost gewoon peanuts, en daar hoef je geen econoom voor te zijn om dat te snappen,
en dat is dus niet het geval als je Milko heet en voor elk klusje tot act, iemand in moet huren, want die moeten elke week gewoon hun poen zien,
en dat kan wel eens een week langer duren, maar dan is het wel dubbel, en doe er dan nog 2 weken bij, en je hebt een probleem, want dan komt de dag dat je moet
kiezen, of je personeel/artiesten lopen weg, of even de belastingen maar uitstellen, en om iedereen maar aan het eten te houden, is de keus dan snel gemaakt,
en zo is menig circus dan ook ten onder gegaan.
Ik heb het dan ook al eerder gezegd dat hij jaren geleden al had moeten stoppen met reizen, en alleen in de winter het kerstcircus in Haarlem moeten doen,
want dat levert tenminste geld op ipv dat er bij moet, en nou kan ik niet in de kassa kijken, en gaat me dat ook niks aan, maar ik denk dat er genoeg
overblijft om de rest van het jaar normaal van te kunnen leven, en dan had hij kunnen schnabbelen zoveel hij wilde en dan in de winter 1 maand kerstcircus doen.
Het materiaal was toen ook nog tip top in orde en al afbetaald, dus had hij verder geen materiaal hoeven inhuren zoals veel andere kerstcircussen dat wel moeten
doen en er toch ook alsnog aan verdienen. Maar goed, het is achteraf geklets, want nu is het te laat en niet meer terug te draaien. Helaas heeft nederland
z'n grootste circus van eigen bodem verloren, en wat jammer, want wat zag het er mooi uit en waren de voorstellingen prachtig, maar het lijkt er dan ook op dat
kerstcircussen die nieuwe trend zal worden, want je hoort en ziet zelf wel dat het voor de meesten toch altijd aardig tot zeer goed uit pakt tijdens de winterdagen,
en in de zomer lees je alleen maar kommer en kwel, dus waarom dan voort blijven tobben, als je in de zomer het zout in de pap niet meer kunt verdienen?


Ik heb me met heel de discussie rond Herman Renz eigenlijk niet echt bemoeid.... maar dit vind ik prima verwoord en ik deel je mening eigenlijk wel!!!

Afgeven op iemand anders als het slecht gaat is altijd makkelijk, maar begin eerst bij jezelf voor je aan een ander begint.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo okt 21, 2015 2:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inderdaad, uitstekend verwoord! Hulde aan de schrijver!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo okt 21, 2015 10:44 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
het is heel jammer dat het zo gelopen is milko had er gewoon 2 jaar geleden voor moeten kiezen om naar een tent van de grote als sijm moeten gaan en een kleiner programma had zoveel geld gescheeld in de plaats van met een groot duur programma rond te reizen door nederland en dan gewoon rond sinterklaas en kerst groot uit te pakken wellicht een idee als er nog een doorstart komt


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo okt 21, 2015 11:16 pm 
@ Rene
Het is het meest bekende en toonaangevende circus van de Benelux, en dan kun je niet aan komen zetten met een goedkoop programmaatje,
want als je dat één keer aan de vaste CHR gangers durft te presenteren, dan kun je wel inpakken de volgende keer, dus dat is geen oplossing.
En de tent en tribune is ook iets kleiner geworden, maar ook dat levert geen besparing op, dan wellicht 2 arbeidskrachten, dus peanuts
die geen zoden aan de dijk zetten. En waar je ook bespaart, de gemeentes en roverheid maken alles alleen maar duurder, dus
ben je aan het beknibbelen op de kwaliteit ten gunste van de hebberigheid, dus er moet helemaal niet kapot bezuinigd worden,
maar de gemeentes moeten eens ophouden om voor alles bakken met geld te vragen, en juist een kleine duit in het zakje doen,
door die dingen die ik noemde, en dan heeft geen een circus subsidie nodig.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do okt 22, 2015 10:01 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
circusfan schreef:
roverheid maken alles alleen maar duurder, dus
ben je aan het beknibbelen op de kwaliteit ten gunste van de hebberigheid, dus er moet helemaal niet kapot bezuinigd worden,
maar de gemeentes moeten eens ophouden om voor alles bakken met geld te vragen, en juist een kleine duit in het zakje doen,
door die dingen die ik noemde, en dan heeft geen een circus subsidie nodig.


=o= =o= :lol:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do okt 22, 2015 3:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inderdaad: hulde!

En corrigeren hoef ik al niet meer, want terug naar maatje Sijm was inderdaad een stapje te ver terug geweest.
Niets ten nadele van Sijm overigens.
Prima analyse, het publiek van CHR verwacht dit, dus moeten ze het krijgen.
Het probleem was eerder: waar halen we meer bezoekers vandaan?! En hoe kunnen we (meer) kosten besparen?!
Sommige besparingen zou ik zelfs nog wel weten, zoals het afschaffen van het orkest, maar daar moet je bij anderen dan weer niet mee aankomen....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do okt 22, 2015 5:12 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
je moet als circus kijken wat er binnenkomt en daar naar handelen helaas voor CHR is dat niet gebeurt bij het aanschaffen van de nieuwe tent had CHR gewoon moeten kiezen voor een tent maar maximaal 500 man in kunnen waardoor je minder personeel's kosten had gehad minder trailers minder stookkosten dan maar een iets minder groot programma maar wel een voortaan van CHR


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do okt 22, 2015 6:39 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Kleine dingen als, kleinere en goedkopere programma's misschien? En kunnen ze de grote twee masters foyertent niet verhuren en alleen in het na-seizoen gebruiken? En inderdaad Didier, afschaffen orkest, dan wordt het Herman Renz gevoel gelijk weer een stuk weggenomen. Misschien één mannetje minder?
En ook kijken op opleidingen denk ik, alhoewel die ook niet altijd goedkoper hoeven te zijn.

Maar goed, ik heb van dat soort dingen niet écht verstand....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do okt 22, 2015 11:44 pm 
Echt, als je het meest bekende en toonaangevende circus bent, dan kun je niet terug naar minder. En zoals ik al eerder zei, een kleinere tent levert geen noemenswaardige besparing op,
want dan heb je wellicht 4 tentenbouwers minder nodig en een trailer waarin ze verblijven minder te verrijden van plaats naar plaats, maar daar houd het wel zo'n beetje mee op.
Ja, dan kun je nog wat goedkopere artiesten zoeken, maar dat gaat dan ook ten koste van het programma, dus doe een beetje water bij de wijn, en neem 2 goedkopere artiesten
en laat de rest gewoon bij het oude, dus goede artiesten. Wat levert zo'n besparing dan op? Een paar honderd euro per week tov een duurdere artiest? En dat maal 2?
Kortom, dit is en paar honderd hier en een paar honderd daar per week, dus niet iets waarmee je tonnen bespaart die milko nu zwaar te kort komt.
Het zijn die zware lasten die ik al noemde zoals stageld en precario voor reclameborden, als ze die al mogen zetten, en idiote prijzen voor wat nutsvoorzieningen
als water en stroom, en de 21% btw ipv 7% op de kaartenverkoop, en de jaarlijkse apk plicht voor materieel dat meer stil staat dan rijd, en de goedkope rode diesel
afgeschaft, en de kosten voor afval, en dat zijn de zaken die aantikken, want dat gaat letterlijk met honderden zo niet enkele duizenden euro's per dag,
en dat is wat het circus de nek omdraait. daarom blijf ik er op hameren dat gemeentes voor een fatsoenlijk evenemententerrein moet zorgen,
en daar GRATIS stroom en water beschikbaar moet stellen, en een afvalcontainer en verder geen precario en stageld, en 1 x in de 5 jaar een apk plicht, en de btw
op de kaarten terug naar 7%. Dat zet zoden aan de dijk.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: vr okt 23, 2015 6:35 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Een kleine correctie maar de BTW op de kaartjes is 6% en niet verhoogd naar 21%.
Overigens neemt dat niet weg dat de overige lasten wel buitensporig zijn toegenomen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 611 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.