Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 6:21 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 16 7 8 9 10 11 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 12:56 pm 
heuvels schreef:
Anneke Olivier doet haar verhaal in het ED.
Achteraf had het circus veel eerder moeten stoppen.
http://www.ed.nl/regio/helmond/anneke-o ... -1.5579942


Toen een van hun Bv's failliet ging, riep ik dat het wellicht beter was om te stoppen met reizen
en alleen het kerstcircus er op na te houden, en toen werd ik voor gek verklaard op dit forum.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Overigens is dit niet het hele verhaal. Dat staat in de krant en is alleen voor abonnees op de site te zien.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 3:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
circusfan schreef:
heuvels schreef:
Anneke Olivier doet haar verhaal in het ED.
Achteraf had het circus veel eerder moeten stoppen.
http://www.ed.nl/regio/helmond/anneke-o ... -1.5579942


Toen een van hun Bv's failliet ging, riep ik dat het wellicht beter was om te stoppen met reizen
en alleen het kerstcircus er op na te houden, en toen werd ik voor gek verklaard op dit forum.

heb je nog meer visioenen? Bijvoorbeeld wat het nieuwe jaar gaat brengen? Kunnen we over een jaar kijken wat er van gaat uitkomen...
hmmmm, wellicht een idee voor een nieuw onderwerp waar meer visionairs hun ei kunnen leggen :idea:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 5:01 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Didier schreef:
Overigens is dit niet het hele verhaal. Dat staat in de krant en is alleen voor abonnees op de site te zien.


Zover waren we al hoor.... ;)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 5:06 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Circusboy schreef:
Didier schreef:
Overigens is dit niet het hele verhaal. Dat staat in de krant en is alleen voor abonnees op de site te zien.


Zover waren we al hoor.... ;)

Didier kennende was dit een stille wenk om abonnees van het ED te bewegen deze tekst met ons te delen.. Kwestie van bijvoorbeeld een PDF'je maken.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 5:15 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
heuvels schreef:
Didier kennende was dit een stille wenk om abonnees van het ED te bewegen deze tekst met ons te delen.. Kwestie van bijvoorbeeld een PDF'je maken.


En daar zeggen wij, circusliefhebbers natuurlijk geen 'neen' tegen! :clown


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2015 7:31 pm 
heuvels schreef:
circusfan schreef:
heuvels schreef:
Anneke Olivier doet haar verhaal in het ED.
Achteraf had het circus veel eerder moeten stoppen.
http://www.ed.nl/regio/helmond/anneke-o ... -1.5579942


Toen een van hun Bv's failliet ging, riep ik dat het wellicht beter was om te stoppen met reizen
en alleen het kerstcircus er op na te houden, en toen werd ik voor gek verklaard op dit forum.

heb je nog meer visioenen? Bijvoorbeeld wat het nieuwe jaar gaat brengen? Kunnen we over een jaar kijken wat er van gaat uitkomen...
hmmmm, wellicht een idee voor een nieuw onderwerp waar meer visionairs hun ei kunnen leggen :idea:



Ja ik heb idd visioenen, en wel dat ik zag dat er een bv failliet ging en Robert ronday er uit stapte
en Milko die over teruglopende bezoekers klaagde, en met dergelijke visioenen zou je dus nooit kunnen bedenken
dat dat het begin van het einde in zou kunnen luiden. Nee, zoiets komt dan echt niet in je op hoor, daarvoor moet
je dan ook een visionair zijn als ik, maar ook als Robert ronday, want die moet ook een visioen gehad hebben
dat het slecht zou gaan lopen, en dat terwijl er niks aan de hand was hoor, maar hij wilde gewoon eens wat anders,
toch Sjaak?
En het word nog spannender, want de volgende visioen die ik binnen krijg is dat ik 2 dingen zie,
en dat is een Milko die een partner heeft gevonden die geld steekt vanaf dec 2016 in het kerstcircus in Haarlem,
en het gewoon weer verder gaat als kerstcircus herman renz, maar dan met ingehuurd materiaal.
Maar ik zie ook een Milko die dat niet doet en lijdzaam toekijkt hoe een ander circus met "zijn" plaats aan de haal gaat.
Oja, en welk circus er ook staat, het gaat wel vriezen tijdens de kerstweken. In haarlem wel iets minder
dan in de rest van het land, maar toch genoeg om meer kachels dan dit jaar te laten draaien.
En de diesel gaat omhoog, want goedkoper dan nu gaat hij dan niet meer zijn. :clown


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 12:20 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
heuvels schreef:
circusfan schreef:
heuvels schreef:
Anneke Olivier doet haar verhaal in het ED.
Achteraf had het circus veel eerder moeten stoppen.
http://www.ed.nl/regio/helmond/anneke-o ... -1.5579942


Citeer:
................................hmmmm, wellicht een idee voor een nieuw onderwerp waar meer visionairs hun ei kunnen leggen :idea:


Misschien beter om een nieuwe rubriek aan te maken die 'uit de bladen' heet of 'knipsels'. Dan wel op circus gerangschikt.

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 12:36 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Vaak is een visioen het resultaat van "wishfull thinking". Daarnaast zijn er zoveel onzekere factoren. Nu lijkt V&D bijvoorbeeld de genadeklap te hebben gekregen doordat de wintercollectie is blijven hangen.

Ik krijg ineens een visioen over een tv serie over de laatste jaren van circus HR. Kan ook een film zijn. Drama genoeg.
Met misschien een happy end in Haarlem? Wie źal het zeggen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 1:16 pm 
heuvels schreef:
Vaak is een visioen het resultaat van "wishfull thinking". Daarnaast zijn er zoveel onzekere factoren. Nu lijkt V&D bijvoorbeeld de genadeklap te hebben gekregen doordat de wintercollectie is blijven hangen.

Ik krijg ineens een visioen over een tv serie over de laatste jaren van circus HR. Kan ook een film zijn. Drama genoeg.
Met misschien een happy end in Haarlem? Wie źal het zeggen.


Nou, ik heb CHR nooit failliet gewenst, sterker nog, ik heb het altijd geprezen als het mooiste circus van
heel de benelux, en vond ik zowel Milko als ook vooral Robert Ronday altijd zeer goed hun woord deden
en kwam het mij altijd zo over alsof ze een media training hebben gehad, iets wat bv bij joop en z'n zoon
zwaar ontbrak, want dat waren net 2 achterbuurtfiguren met hu grote smoel en gevloek en getier voor de camera.
Vandaar dat ze hun eigen ruiten dan ook ingegooid hebben, en dat zal ik van CHR dus nooit zeggen!
Wat ik wel dom vindt van Milko, is dat hij een nieuwe tent en inrichting heeft aangeschaft, want
als hij dat niet had gedaan, had CHR nog bestaan. Als hij nou nog goede tijden had gehad, dan zou ik
die aanschaf wel begrepen hebben, maar toch niet in de tijd toen de crisis nog in volle gang was,
en hij al problemen had met teruglopende bezoekersaantallen en er al een bv klapte en hij ook nog eens
Robert Ronday heeft moeten uitkopen. Dus erg veel geld uitgegeven in tijden van crisis,
en dat is wat je dus niet moet doen, maar je centen achter de hand houden voor slechte tijden.

Maar goed, het is zo gelopen als het is, en niet meer terug te draaien, en de enige redding
die Milko nog een beetje kan helpen, is dat als hij Haarlem blijft houden en daar een
partner bij vind die dat wil voorschieten en organiseren met ingehuurd materiaal.
Milko komt dan met de vergunning, de partner met geld, en dan de winst door 2 delen.
Alleen dan zou Milko z'n schulden kunnen af betalen en wellicht over 5 tot 10 jaar
weer schuldvrij kunnen zijn, en dan moet hij nooit meer op reis gaan, en alleen het kerstcircus
blijven doen.
En dit is geen afkraken of afzeiken, maar welgemeend hardop meedenken om een oplossing te vinden
voor zijn ellende, en voor het behoud van CHR.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 1:35 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Ik doelde op de visioenen van Milko, waarin het circus groot succes boekt. Helaas werkten de omstandigheden tegen. Bijna de wet van Murphy.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 4:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Sorry, maar ik kan het niet laten. Want de hoeveelheid uitgekraamde onzin neemt weer in rap tempo toe.
Iemand die zijn hele leven (naar eigen zeggen) al actief is in de circuswereld en daarin dus maar weinig heeft bereikt -anders zouden we hem wel kennen....- gaat even vertellen wat mensen met serieuze problemen moeten gaan doen om die op te lossen!
Zoals bijvoorbeeld dat lulkoekverhaal over alleen maar een kerstcircus in Haarlem draaien en daarmee de kip met de gouden eieren binnenhalen. Vijf jaar stug volhouden en je nieuwe leven begint!
Hoe kun je zoiets bedenken! Want de winst in Haarlem zat hem bij CHR in het feit dat hij HET HELE SEIZOEN al contracten had met topartiesten, inclusief die kerstperiode!
Wanneer je uitsluitend voor die periode artiesten van datzelfde niveau zou moeten gaan inhuren ben je op slag kansloos om ook maar een stuiver te gaan verdienen.
Want naast alle extra kosten als publiciteit, ingehuurd materiaal en giga-stookkosten (met uitzondering van 2015) krijg je te maken met een steeds maar toenemende concurrentie op de binnen- en buitenlandse markt in deze periode.

Het zou leuk en aardig zijn wanneer mensen die hier berichten plaatsen iets langer nadenken of iets meer verstand van zaken hadden.
Maar daar ga ik gelukkig niet over.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 5:01 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Naast het mogelijke kerstcircus Haarlem 2016 zal men ook Sint-Niklaas - Sint in de Piste wel blijven doen denk ik!
Dit als een 'generale repetitie' van het aankomende kerstcircus dan denk ik.
Ook dit jaar verliep alles zover ik zag naar wens met allemaal ingehuurd materieel en Marc Boon nzo.
En met volle tenten! (waar 2.000 personen per show in konden)

Ik wens hun die eventuele 'heropstanding' alvast zeker toe!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 5:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat denk ik om dezelfde redenen (de artiesten) evenmin! Want wanneer er in de zomer geen CHR is zal ook Sint Niklaas naarstig op zoek moeten naar een eigen programma en idem artiesten.
Nu zal dat in die tijd nog wel meevallen omdat de echte kerstdrukte nog niet begonnen is.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 5:09 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Didier schreef:
Dat denk ik om dezelfde redenen (de artiesten) evenmin! Want wanneer er in de zomer geen CHR is zal ook Sint Niklaas naarstig op zoek moeten naar een eigen programma en idem artiesten.
Nu zal dat in die tijd nog wel meevallen omdat de echte kerstdrukte nog niet begonnen is.


Als Milko wil verder samenwerken met Marc Boon, zou dit toch kunnen?
Hij en het productieteam van Sint in de Piste zorgen tijdens het jaar voor de artiesten en dan is dit in orde tegen einde november 2016.
Waarna al deze artiesten doorreizen naar Haarlem voor het Kerstcircus? Zijn maar mogelijke pistes, maar wie weet hé!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 16 7 8 9 10 11 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.