Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:11 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 17 8 9 10 11 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 8:58 pm 
Didier schreef:
Sorry, maar ik kan het niet laten. Want de hoeveelheid uitgekraamde onzin neemt weer in rap tempo toe.
Iemand die zijn hele leven (naar eigen zeggen) al actief is in de circuswereld en daarin dus maar weinig heeft bereikt -anders zouden we hem wel kennen....- gaat even vertellen wat mensen met serieuze problemen moeten gaan doen om die op te lossen!
Zoals bijvoorbeeld dat lulkoekverhaal over alleen maar een kerstcircus in Haarlem draaien en daarmee de kip met de gouden eieren binnenhalen. Vijf jaar stug volhouden en je nieuwe leven begint!
Hoe kun je zoiets bedenken! Want de winst in Haarlem zat hem bij CHR in het feit dat hij HET HELE SEIZOEN al contracten had met topartiesten, inclusief die kerstperiode!
Wanneer je uitsluitend voor die periode artiesten van datzelfde niveau zou moeten gaan inhuren ben je op slag kansloos om ook maar een stuiver te gaan verdienen.
Want naast alle extra kosten als publiciteit, ingehuurd materiaal en giga-stookkosten (met uitzondering van 2015) krijg je te maken met een steeds maar toenemende concurrentie op de binnen- en buitenlandse markt in deze periode.

Het zou leuk en aardig zijn wanneer mensen die hier berichten plaatsen iets langer nadenken of iets meer verstand van zaken hadden.
Maar daar ga ik gelukkig niet over.....


Als het om verstand van zaken hebben gaat, dan zijn we ook echt blij met u, want alleen u weet hoe je een circus uit de grond stampt
door de materialen met uw EIGEN handen te vervaardigen en dan te exploiteren, en daarmee heeft u dan ook uw leven lang
alleen maar successen geboekt, en bent u nu meervoudig miljonair en met pensioen, en heeft u uw circus imperium dan ook verkocht,
want u gunt de concurrentie natuurlijk ook de ruimte, en komen de circussen dan ook bij u langs om advies te vragen, en heeft heel het circus
in het algemeen dan ook zo'n beetje hun bestaansrecht aan u te danken, want zonder uw wijze raad en daad zouden de circussen het niet zover
geschopt hebben.
Daarom, Oh almachtige, maar nog steeds helaas ongekroonde koning van het circus, zou u mij kunnen vergeven? Want ik heb wellicht gezondigd door
dingen te roepen die alleen de almachtige over kan meepraten, u dus!

En u portret hangt bij mij aan de muur hoor, geheel zoals dat verplicht is natuurlijk!

Afbeelding

Hier een foto toen onze great circus leader, the almighty Didier de tent in wandelde bij een kerstcirus in nederland.

Commentaar vd great leader luide dan ook, "u mag allemaal weer gaan zitten"


Zo, nu genoeg gelachen, want we zullen het eens hebben over iets bereiken, en het wel of geen succes is hebben,
daar iets mee te maken heeft. Je bereikt iets door het gewoon te doen, en als het dan geen succes is, dan leer je daarvan
maar je hebt dan wel iets bereikt of gepresteerd, want je hebt dan toch de moed en de poen en de beste bedoelingen er
in gestoken en dat is dan een prestatie op zich, dus heb ik op circusgebied meer gepresteerd dan jij,
en heb ik dus verstand van zaken en jij niet.

Zo, en dan zullen we het eens over jou hebben. Heb jij wel eens een circus georganiseerd gehad?
Ik gok van niet, dus wie ben jij dan om over verstand van zaken te beginnen, nitwit?
En als ik nou Milko af zou zitten zeiken, dan zou ik je reactie nog kunnen begrijpen, maar ik bedoel het alleen maar goed
en doe gewoon hardop zeggen van wat mij idee is van wat hem zou kunnen redden, maar dat mag schijnbaar niet van
de grote leider, jij dus! En daarom ga ik je wakker schudden en uit je natte droom van the great circus leader helpen,
want we zijn hier niet in noord korea.

Dit is een forum waar nieuws geplaatst word en mensen daar dan hun mening of ideeën op los laten,
en als die niet in jou straatje passen, ga je dan iedereen maar af zitten zeiken en een grote bek geven,
en nu zelfs beschuldigen van geen enkele prestaties leveren, terwijl je zelf een boerenburgerlul bent,
die nog geen ankerpen in z'n bezit heeft gehad, dus heb je eigen nu wel onsterfelijk belachelijk gemaakt,
want als het over verstand van zaken gaat, dan delf jij het onderspit bij mij.
Verder lever je alleen maar commentaar, maar een beetje mee proberen te denken om een oplossing te vinden
of een ideetje aandragen ho maar.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 12:51 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Zie ik daar een olifant aankomen.....hij gaat richting Heuvels....hoop dat hij hem gastvrij zal ontvangen. =o= =o= =o= =o=

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 11:12 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Vandaag 31 december in Dagblad Trouw een paginagroot artikel met een interview met Milko Steyvers.
Kop: 'Ik had ze een heel seizoen beloofd'
Geen link, want de digitale versie is te zien via ofwel het abonnement, ofwel registratie via Facebook, Google+ of LinkedIn.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 5:27 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
hadeja schreef:
Zie ik daar een olifant aankomen.....hij gaat richting Heuvels....hoop dat hij hem gastvrij zal ontvangen. =o= =o= =o= =o=
Ik hoor in de verte al wat gestamp!
ik hoop dat beide forumleden hun punt hebben gemaakt. zoals eerder gezegd: er kan geen winnaar zijn. dit forum is geen dispuut waarin debating wedstrijden worden gehouden.
laat iedereen gewoon van zijn eigen invalshoek een bijdrage leveren.

mochten er forumleden zijn die wel behoefte hebben om op het scherpst van de snede discussies te voeren dan wil ik met alle plezier een aparte rubriek inrichten...

fijne jaarwisseling allemaal!
en veel plezier morgenavond met het 39ste Monte Carlo Festival op ned.1

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 6:59 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Wijne jaarwisseling en een gelukkig nieuw jaar met hopelijk weer een wat fijner circusjaar!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2016 4:29 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Nostalgie! :cry:

Het mooie rode wagenpark is helaas niet meer onderweg,
laten we nog even in het verleden kijken aan de hand van enkele filmpjes.

Hier krijgt u het oprijden in Haarlem te zien, van de laatste editie kerstcircus 2014.

Deel 1: https://www.youtube.com/watch?v=YPIaciYN0uA

Deel 2: https://www.youtube.com/watch?v=Bjg60n_zOs4

Deel 3: https://www.youtube.com/watch?v=MnclQ0s3DJM

Deel 4: https://www.youtube.com/watch?v=mL1S4CGqKuY


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di feb 09, 2016 12:08 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Dat het circus nog lang niet vergeten is bleek tijdens het carnaval wel. Ik zag deze foto op FB voorbijkomen en ben zo vrij geweest hem in dit forum te plaatsen. Weet echter niet wie of welke carnavalsvereniging deze wagen gemaakt heeft.


Bijlagen:
renz carnaval wagen.jpg
renz carnaval wagen.jpg [ 33.71 KiB | 5124 keer bekeken ]

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)
Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: vr feb 19, 2016 8:35 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Tent en tribune worden volgende week vrijdag geveild: https://www.bva-auctions.com/auction/lot/20365/6962050


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: za feb 20, 2016 12:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar niet via deze veilingsite! Het lijkt alsof er op die site geboden kan worden, maar ook dat is dus niet het geval!
Bezichtiging eveneens op de dag van verkoop, vrijdag 26 februari.
Niet veel te bezichtigen, de tent zal vast niet worden opgezet.
Maar aannemende dat iedere geïnteresseerde wel weet waar het om gaat is dat denk ik ook niet nodig.

Executieverkoop Nederlands Nationaal Circus Herman Renz B.V.
Veilinginformatie

Overzicht
Executieverkoop in opdracht van de ontvanger van de Belastingdienst Oost-Brabant.

Belangrijke informatie
Het betreft een openbare verkoop voor rekening van Nederlands Nationaal Circus Herman Renz B.V.

Te koop wordt aangeboden:
Circustent (31,5m diameter) met tribunes (2013/2014) van gecertificeerde fabrikant Anceschi Carlo uit Rio Saliceto, met oplegger.
Inclusief tent- en tribuneboek.

De plaats van verkoop is:
Fokko Kortlanglaan 192 te Ermelo.
De zaken zijn van 11.30-13.00 uur te bezichtigen.
Betaling enkel contant of met PIN. Geen opgeld van toepassing.

De verkoop vindt plaats in opdracht van de ontvanger van de Belastingdienst Oost-Brabant/kantoor Eindhoven, Karel de Grotelaan 4, Eindhoven.
Inlichtingen tussen 07.00-09.00 uur (06) 29339025

Veilinggegevens
Start veiling vrijdag 26 februari 2016 om 13:00 uur
Sluiting vanaf vrijdag 26 februari 2016 om 13:00 uur

Toelichting
Let op! Deze verkoop vindt plaats via de belastingdienst en niet via de veilingsite.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2016 10:57 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Eens benieuwd of we die prachtige tent nadien dan gaan kunnen zien, in Nederland of Belgie.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 2:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De media duiken er op, zij het bescheiden. Omroep Brabant, Nu.nl en de NOS.
Met allemaal een bericht(je) van dezelfde strekking.....

http://nos.nl/artikel/2088579-circusten ... veild.html

Het blijft een vreemde zaak, want het volgende rapport van de curatoren is nog steeds niet verschenen.
Het eerste (en laatste) dateert van 13 november 2015 en staat hier onder dit onderwerp volledig vermeld, op of rond genoemde datum.
Het volgende rapport werd of wordt uiterlijk op 30 april 2016 verwacht.
Daar heeft de Belastingdienst dus niet op willen wachten.....
Kennelijk denken ze daar dat nog voor het begin van het nieuwe seizoen zo´n tent mogelijk het meeste opbrengt.....
Dan hadden ze aan die veiling best wat meer ruchtbaarheid mogen geven!
De kans bestaat nu dat er niemand in geïnteresseerd is en/of iemand er voor een prikkie mee vandoor gaat.
Gewoon veilen of per opbod verkopen lijkt me al heel wat zinvoller.
Maar misschien vinden ze dit bij de Belastingdienst wel minder leuk....
Ook nog zo iets raars, de wijze van betaling. Uitsluitend cash of pin.
Dat laatste is doorgaans begrensd met een maximum per dag...... Bij mij althans.
Daar kan ik wel een tentje voor kopen, maar uitsluitend om te kamperen.
En 'de zaken zijn te bezichtigen....'?! Ingepakt en wel? Of komen er mannetjes om hem even op te zetten?

Veel reacties onder bovenvermelde publicaties wijzen in dezelfde richting: het COA zal de tent wel kopen, uitermate geschikt om asielzoekers in onder te brengen.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 3:26 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Leuke tent voor de verhuur. Zal zeker niet misstaan in de portefeuille van Mega :mrgreen:

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2016 9:22 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Hier het laatste interview dat Milko de komende tijd geeft, zegt hij.

http://nieuws.nl/entertainment/20160224/710008/

Daarin verteld hij dat hij met de welbekende Aad Ouborg een nieuw plan maakt; "Oma’s en opa’s met kleinkinderen komen niet meer, we moeten ons richten op jonge volwassenen", hij wil meer de Flic Flac kant opgaan, laat hij doorschemeren.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo feb 24, 2016 9:25 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Nik Boris schreef:
Hier het laatste interview dat Milko de komende tijd geeft, zegt hij.

http://nieuws.nl/entertainment/20160224/710008/

Daarin verteld hij dat hij met de welbekende Aad Ouborg een nieuw plan maakt; "Oma’s en opa’s met kleinkinderen komen niet meer, we moeten ons richten op jonge volwassenen", hij wil meer de Flic Flac kant opgaan, laat hij doorschemeren.


Moet hij eens gaan praten met oud-werknemer Rogier Schol, die wil al jaren die kant op (limburgs kerstcircus , Crazy kerstcircus Uden)
Wie weet kunnen ze de handen ineen slaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2016 1:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Aad Ouborg? De man die hem vorig jaar met gemak had kunnen redden en dat toen ook al niet deed?
Gaat die morgen de tent kopen?
Ben benieuwd!

Laatste deel van het (allerlaatste........?!) interview:

Gevaarlijker, extremer


“In dit soort zwarte tijden is het cliché helemaal waar: je leert je echte vrienden kennen. En ik kan je wel vertellen, die groep is erg klein geworden.
Een ervan is Aad Ouborg (miljonair en eigenaar van Princess Household Appliances, red.).
Ik maak nu een nieuw plan en Aad helpt mij.
Het circus mag niet verdwijnen uit Nederland, daar zal ik altijd voor blijven vechten.
Er moet een nieuw concept komen. Gevaarlijker, extremer.
Mensen willen geen klassiek circus meer. Oma’s en opa’s met kleinkinderen komen niet meer, we moeten ons richten op jonge volwassenen.
Met een show die bijvoorbeeld gevaarlijke acrobatiek, vuur en effecten bevat. En misschien ook erotischer is hier en daar; burlesque.
Maar ik geef eerlijk toe, ik ben een hele goede clown, maar zakelijk ben ik een nul. Laat iemand anders dat gedeelte maar doen.”


Dat laatste had hij eens een tijdje eerder in moeten zien!
Ook bij de eerder genoemde openheid kun je vraagtekens zetten.
Na het faillissement een jaar eerder was hij voor de curatoren lange tijd zo goed als onbereikbaar. Want te druk.
Het is zelfs nog steeds niet afgerond!
Mogelijk was dat zijn tactiek, waar hij dan maar bitter weinig mee op is geschoten.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 17 8 9 10 11 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.