Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 1:50 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 17 8 9 10 11 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2016 3:03 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Vanmiddag eerst nog even een goed gesprek op de De Krim (Texel), samen met Rene Duursma. Adri Lammers zal ongetwijfeld ook nog wel even aanschuiven.... |o| Je moet toch wat met je geld doen??

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2016 3:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ietsje duidelijker kan geen kwaad.......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2016 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
OnbelangRick schreef:
Vanmiddag eerst nog even een goed gesprek op de De Krim (Texel), samen met Rene Duursma. Adri Lammers zal ongetwijfeld ook nog wel even aanschuiven.... |o| Je moet toch wat met je geld doen??


Facebook..... Over Rene Duursma heb ik niks gelezen, maar dat zal jij wel weten....(?) :?:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do feb 25, 2016 5:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dit is dus nog steeds even onduidelijk.....
Alsof facebook overal maar antwoord op geeft....

En ja, die ken ik wel. Van naam dan. Het is een multi-kermisexploitant, en Adri Lammers is één van zijn adviseurs.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: vr feb 26, 2016 1:31 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
De tent is voor €80.000 verkocht aan een nederlandse evenementenorganisator
http://www.destentor.nl/regio/ermelo/te ... -1.5765509

Milko hoopt de tent wel eens te kunnen huren om verder te gaan met een 'nieuwe vorm' waar hij het al eens eerder over had.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: vr feb 26, 2016 2:42 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Tja, .....

'Nieuwe eigenaars zijn Barry Nuisker, een vastgoedondernemer uit Zwanenburg en zijn vriend Tonny Hendriks, die volgens eigen zeggen 'een circusverleden' heeft. Na deze aankoop gaan de twee mannen een nieuw bedrijf oprichten, dat de tent aan festivalorganisatoren verhuurt. Ook de voormalige eigenaar, Milko Steyvers, is volgens de mannen welkom om de tent voor voorstellingen van circus Herman Renz te huren.'

Denkt: 'Mundus vult decipi, ergo decipiatur'.

Inclusief filmpjes: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4252367/2016/02/26/Circustent-failliet-Herman-Renz-geveild-voor-80-000-euro.dhtml

De NOS meldt: http://nos.nl/artikel/2089218-tent-circus-renz-voor-80-000-euro-geveild.html 'De tent van Circus Herman Renz is voor 80.000 euro gekocht door een Nederlandse ondernemer. Dat gebeurde op een veiling van de Belastingdienst in Ermelo.

Milko Steyvers, oud-directeur van het failliete circus, is de circustent dus definitief kwijt. Enkele personen hadden nog wel voor hem geprobeerd om de tent terug te krijgen, maar dat is dus niet gelukt.

De circustent moest geveild worden omdat het circus een schuld van 130.000 euro had bij de Belastingdienst. De man die de circustent gekocht heeft, wil die nu gaan verhuren.

Vluchtelingen

Steyvers had de tent, die volgens hem officieel van een investeerder is, willen gebruiken om een nieuw circus te beginnen.

Hij zei gisteren in het radioprogramma Met het Oog op Morgen dat hij het vreselijk zou vinden als de tent in andere handen zou komen. "Want die tent en die tribune zijn helemaal naar mijn idee gemaakt en ik vind het gewoon verschrikkelijk dat iemand anders er met mijn idee vandoor gaat."

Steyvers had liever gezien dat de circustent zou worden gebruikt om vluchtelingen in onder te brengen. "Er is een tekort aan slaapplaatsen voor de vluchtelingen. Als deze tent dan toch gebruikt moet worden, dan zou ik hem gebruiken voor vluchtelingenopvang."

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: vr feb 26, 2016 4:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De radio-uitzending van gisteravond: http://www.radio1.nl/item/345779-5voor1 ... -Renz.html

Inderdaad merkt hij daarin op -terwijl hij zich nog steeds directeur vindt- dat de tent teruggegeven moet worden aan de rechtmatige eigenaar. Dat is niet hij, maar een investeerder.
Daar moet dan toch wel iets van op papier staan, denk ik. Want zelfs de belastingdienst verkoopt niet zo maar een circustent die van iemand anders is dan van de gefailleerde.
Die investeerder had zich in dit geval uiteraard moeten melden bij de curatoren. Dat is kennelijk niet gebeurd, en dus kun je vraagtekens zetten bij het verhaal van Milko.
Niet voor het eerst, overigens.
Hij snapt het nog steeds niet, zegt hij, en dat begrip zal er ook wel nooit komen.
Met vluchtelingenopvang -in de tent- zou hij kunnen leven.......
Terwijl hij eerder verklaarde het allemaal niet aan te kunnen is hij wel op de veiling gaan kijken.
Met als doel mensen tegen te houden om op de tent te bieden.
Ook al niet al te slim, want even later verklaart hij dat er een paar mensen namens hem -of voor hem- gaan bieden.
Ja, en een mogelijk geïnteresseerde weet dan helemaal niet waar hij aan toe is....

Afbeelding

Er was ook buitenlandse belangstelling, zelfs helemaal uit Beieren.
Voor € 80.000,- verkocht dus. Inclusief de trailers? Dat is dan helemaal het bekende 'prikkie'.
Want wat was de (geschatte) waarde ook weer, minder dan twee jaar geleden bij aankomst in ons land?
Als ik me niet vergis minimaal € 350.000,-.
Tel uit je winst.....
Of je verlies.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: di mar 01, 2016 12:28 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Een dramatisch maar toch ook wel kostelijk verslag van de veiling op
https://www.deondernemer.nl/nieuwsberic ... stent-renz

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do mar 10, 2016 5:58 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Lithse ondernemer koopt en veilt boedel Circus Renz

LITH – Trailers, caravans en kleinere tenten van het failliete Circus Renz worden op 10 mei geveild. Martien van Rossum uit Lith, eigenaar van Keros Veilingen, is opkoper van restpartijen, overtollige voorraden, nalatenschappen en/of faillissementen. In samenwerking met Troostwijk Auctions gooit hij de boedel van circus Renz onder de veilinghamer. De hoofdtent van het circus werd al eerder geveild in opdracht van de belastingdienst.

Lees meer op: http://www.bd.nl/regio/oss-uden-veghel-e-o/oss/lithse-ondernemer-koopt-en-veilt-boedel-circus-renz-1.5807614

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: do mar 10, 2016 6:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zie ook: viewtopic.php?f=6&t=6555


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo mar 23, 2016 1:43 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
https://www.troostwijkauctions.com/nl/c ... 19/00/?p=1

Het is nu toch echt voorbij :( :( :(

Of moet ik op een wondertje hopen??????????????

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: wo mar 23, 2016 3:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Staat er netjes opgebouwd bij, wel wat anders dan in Ermelo!
Verdere informatie:

INVENTARIS CIRCUS HERMAN RENZ


Sluitingsdatum

10-05-2016 14:00 CET

Startdatum

26-04-2016 16:00 CET

Inventaris Circus Herman Renz

Bezichtiging De Corridor [afrit 13] Uden [NL]

06-05-2016 van 10:00 tot 16:00

07-05-2016 van 10:00 tot 16:00

Afhalen

17-05-2016 van 9:00 tot 16:00

Op de vorige pagina: https://www.troostwijkauctions.com/nl/c ... /01-22419/

staat ergens Let op!.......
Zonder dat je gewaar wordt waar je voor op moet letten.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: vr mar 25, 2016 5:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Grote foto in de NRC deze week van de inventarisatie:

Afbeelding

met de volgende tekst:

Failliet Boedel Circus Herman Renz geïnventariseerd

UDEN. De inboedel van Circus Herman Renz wordt geïnventariseerd, in de aanloop naar de liquidatieveiling in mei. Onder meer een ‘pipowagen’, zo’n twintig vrachtwagens, twee tenten en kassa’s worden per opbod verkocht.
Afgelopen oktober werd het circus failliet verklaard. De directeur kon de schuld van 130.000 euro aan de Belastingdienst niet opbrengen. De fiscus legde al eerder beslag op de grote circustent. Die leverde 80.000 euro op.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: za apr 02, 2016 2:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De koper van de circusinboedel -minus de inmiddels verkochte grote tent- Martin van Rossum uit Lith gisteren aan het woord bij Omroep Brabant.
En dat is bepaald geen grap......

http://www.omroepbrabant.nl/?news/24688 ... kstuk.aspx

Opvallend dat zelfs hij het 'zonde' vindt wat er hier gebeurt. Daar kun je wel je twijfels over hebben......
Vragen, veel vragen resten. Heeft hij wel voldoende geprobeerd alles bij elkaar te houden?
Dat is een zakenman uiteraard niet verplicht, maar wel iemand die het 'zonde' vindt dat alles uit elkaar valt...
Wanneer je er goed over nadenkt, zelfs zonder alle ins en outs te kennen, kun je wel concluderen dat er hier en daar mensen heel aardig aan deze situatie verdienen. Of dat nog gaan doen....
Stilte rond de kruidenier, die alles in één klap verkocht aan Van Rossum. Mogelijk ging die uitsluitend voor 'eigen geld'.
Ja, en wanneer je dan alles ziet staan dan moet de veiling straks toch heel wat meer op gaan brengen.
Van tweedehands vrachtwagens heb ik weinig verstand. Maar wanneer je het aantal neemt maal een niet eens zo hoge gemiddelde prijs dan kom je op een mooi kapitaaltje uit....
Hoe weinig geliefd dit deels oudere materieel ook is, zelfs Milko klaagde al dat hij er steeds meer steden niet meer mee in mocht.
Niemand vertelde tot nu toe wat er in die vrachtwagens zat of zit, want leeg waren ze vast niet.
Mogelijk dat een deel van de inhoud al rechtstreeks vanuit Uden terug is gegaan naar de rechtmatige eigenaren.
Op zijn zachts gezegd vreemd is de opmerking van de koper over aanwezige persoonlijke spullen, zoals de was die nog aan de lijn hing.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is Milko niet persoonlijk failliet verklaard, en dan blijven die spullen gewoon zijn eigendom.
Slechte curator die het zo ver heeft laten komen. Maar de rekening zal ongetwijfeld gepeperd zijn, dat soort mannen rekent een uurtarief waar ik wel een dag voor wil werken.....
Het veilinghuis en de koper springen er straks uit als de grote winnaar.
Zonde, eigenlijk......

Afbeelding
De mooie zichtlocatie langs de A50 bij Uden....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Het doek is gevallen....
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2016 2:03 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Kruidenier Ronald de Laak aan het woord:

Citeer:
UDEN | Ja, het heeft hem veel geld gekost. Nee, spijt heeft hij er niet van. Ondernemer Roland de Laak kocht medio 2015 het wagenpark en drie tenten van Circus Renz, met als doel het circus in leven te houden. Het avontuur mislukte, maar De laak zit niet bij de pakken neer. "Ik wilde mensen helpen, maar heb stank voor dank gekregen. Nu is het tijd om het boek dicht te doen."

Afbeelding

Toen Circus Renz in maart 2015 in financiële nood zat, zag De Laak kans om iets bijzonders te doen voor een van zijn grootste passies. "Ik heb altijd iets met circussen gehad, al van jongs af aan. Ik vind het idee van een rondreizend commercieel dorp, dat in vijf uur helemaal op- of afgebouwd is, heel mooi. Wat het is? Geen idee. De een houdt van straaljagers, ik van het circus."

Inbeslagname
De Laak telde enkele tonnen neer en kocht de drie circustenten en 54 woonwagens, vrachtwagens en caravans. "Compleet met inventaris. Geluidsinstallaties, verlichting, zelfs popcornmachines. Via een huurovereenkomst verhuurde ik alles terug aan het circus. Daarmee kon ik de wens van Milko Steyvers (circusdirecteur en clown, red.) laten uitkomen: hij wilde op zijn minst het seizoen afmaken. Later bleek dat het circus zelfs niet meer de vaste lasten kon betalen. Verzekeringen, motorrijtuigenbelasting, APK, huur, bekeuringen, enzovoorts."

Juridische fouten
De fiscus nam daarop alles in beslag. Op zich geen ramp, dacht De Laak, want de spullen waren van hem en niet van het circus. Terugkrijgen zou een formaliteit zijn. Door juridische fouten bleken de kaarten echter anders geschud. "Ik was al mijn spullen kwijt. Later heb ik alle voertuigen op kenteken teruggekregen, maar voor de inventaris en de tenten heb ik opnieuw mijn portemonnee moeten trekken. Dat heb ik gedaan, omdat de spullen mét inventaris meer waard zijn dan zonder. Alleen de grote tent heb ik laten gaan."

Stank voor dank
Momenteel worden er kopers gezocht voor de vele voertuigen en items. "Ik hoop dat alles goed terechtkomt, liefst bij circusmensen. Ja, ik heb er best een kater aan overgehouden. Ik heb geprobeerd om mensen te helpen, maar ik kreeg stank voor dank en ook nog een paar trappen na. Zo hebben de circusmensen mij doodleuk gevraagd of ik de spullen niet aan hen terug kon geven. Maar zo werkt het natuurlijk niet."

Alleen verliezers
Toch heeft De Laak geen spijt. "Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik de kans gegrepen heb. Ik had best ergens in de toekomst een eigen circus willen hebben. Maar ik ben er nu achter dat de romantiek van het circus veel mooier is dan de werkelijkheid. Uiteindelijk levert dit verhaal alleen maar verliezers op. Het circus, de fiscus, ikzelf, niemand is er beter van geworden. Mij heeft het geleerd dat ik beter gewoon kruidenier kan blijven, hier heb ik tenminste zelf de touwtjes in handen."

Boek gaat dicht
Dat iedereen een mening heeft (gehad) over zijn circusuitstap, deert De Laak niet. "De een koopt van zijn spaargeld een huis in Spanje, de ander golft zich suf. Ik wilde dit doen. Toen het misging, namen mensen me van alles kwalijk, vooral via social media. En dan waren er ook de gelukszoekers! Op een gegeven moment was er een Duitse partij geïnteresseerd in de tenten. Belt ineens de broer van Pim Fortuyn mij op: 'We gaan toch zeker geen spullen aan Duitsers verkopen, hè…' Of Peter-Jan Rens die met een wild idee voor crowdfunding kwam. Het is echt bizar wat voor mensen op je pad komen. Voor nu heb ik genoeg circus gezien. De opbrengst van de verkoop van de circusspullen steek ik in de zaak en een deel schenk ik aan de kankerbestrijding. Daarna gaat het circusboek dicht."


http://www.kliknieuws.nl/regio/uden/894 ... us-gezien-

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 17 8 9 10 11 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.