Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 12:28 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr feb 26, 2016 7:17 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Citaat FB Milko Steyvers:

' Wat is het toch een fijn gevoel dat je weet dat er in Nederland mensen zijn die van Herman Renz houden. Dank jullie wel. Ik heb gevochten maar was niet alleen Tonie Hendriks bedankt Eurocircus Persoonlijk Peter Hendriks en Mirella, René Duursma ,Adri Lammers ,meneer de Boer, Paulo Duijker, Rolf Peters,mijn grootste schat Annette Combee bedankt ik hou van jullie we gaan proberen om in het Najaar weer circus te maken Herman Renz 2016.3 bedankt voor jullie steun'.

Mag ik dit dan kwalificeren als een geoorloofde vorm van oplichting/zwendel ?

In dit land is het helaas geoorloofd om de ene na de andere BV te laten klappen. Misschien wordt het een succes met iemand anders aan het hoofd van deze 'nieuwe' onderneming.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 27, 2016 11:44 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
In de circuswereld komt het vaker voor dat faillissementen een doorstart niet in de weg staan.
Zou wel goed zijn als er dan een goede zakelijk leider komt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 27, 2016 2:46 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Fototime: De 'nieuwe eigenaren'

Afbeelding

Afbeelding

Foto's FB Milko Steyvers.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 27, 2016 6:58 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Niks illegaals, gewoon gebruiken maken van...
Goed nieuws lijkt me.
Zal nog een lange weg terug zijn, hopelijk lukt het.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2016 9:07 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Omroep Brabant meldt:

54 trucks vol circusspullen op weg naar Uden: 'Maar ík ga er geen circus mee runnen'

UDEN - In een grote stoet trokken zaterdag 54 vrachtwagens van Ermelo naar Uden. Met in de laadruimte vrijwel alle spullen van het failliete circus Herman Renz.

Roland de Laak uit Uden kocht de boel vorig jaar maart en verhuurde het op zijn beurt weer aan circus Renz. Het gaf het noodlijdende circus toen wat ademruimte. Dit deed hij omdat hij zelf een groot circusliefhebber is.

Uitzwaaien
In Ermelo zwaaiden enkele belangstellende vanmiddag de wagens van Renz uit. De 54 wagens reden in optocht onder luid getoeter naar Uden toe.

Roland de Laak besloot, nu het doek voor het roemruchte circus definitief is gevallen, alle spullen van circus Renz terug te halen naar zijn woonplaats. Behalve de circustent. Die werd eerder deze week geveild aan iemand anders voor 80.000 euro.

Geen circus runnen
Wat De Laak, baas van een Jumbo-filiaal in Uden, met alle spullen gaat doen, weet hij nog niet. Een circus gaat hij in ieder geval niet runnen. Hij denkt erover na de spullen weer te verkopen. "Maar dan moeten geïnteresseerden wel de portemonnee trekken."

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2450771023/54+trucks+vol+circusspullen+op+weg+naar+Uden+Maar+ik+ga+er+geen+circus+mee+runnen.aspx

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2016 9:15 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Citaat FB Milko Steyvers:

'Beste vrienden bedankt voor jullie massale steun die wij de afgelopen dagen van jullie hebben mogen ontvangen. Echt hart verwarmend. We hebben gevochten en we weten nu waar we aan toe zijn. De tent en tribune zijn naar Amsterdam. En daar ben ik echt heel blij mee. Tonny Hendriks en Barry Nuisker heeft het naar zich toe weten te trekken en gaat er hele mooie evenementen mee doen. En in het najaar gaan wij er alles aan doen om weer een mooie productie neer te zetten. Het Rollend materiaal is naar Roland de Laak terug en wat hij met het Materiaal gaat doen is ons onduidelijk. De samenwerking is beëindigt en we gaan allebei onze eigen weg. We gaan ons nu concentreren op het najaar en daar gaat heel veel tijd en voorbereiding in zitten. Waar we ook heel blij mee zijn met de mensen die ons daar bij willen helpen. Circus maken kan ik niet alleen daar heb ik de hulp bij nodig van de juiste mensen. Die gaan we nu bij elkaar zoeken om samen met die mensen Circus Herman Renz 2016.4. Te maken. Wat ons de laatste 2 jaar is overkomen hopen wij nooit meer mee te maken. Daarom. Gaan wij alles goed op papier zetten en een goed concept ontwikkelen om nieuw en fris weer terug te komen de ideeën liggen er houd zeker Facebook en internet in de gaten. Als het aan mij legt komen we sept ,okt terug Dank jullie wel'.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2016 4:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mooi verhaal over de veiling in de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/binnenland/-ve ... 0f52500097

Met mooie treffende foto's.

Commentaar en beelden ook bij RTV Noord-Holland: http://www.rtvnh.nl/nieuws/180558/nieuw ... fd-benquot

En Hart van Nederland van afgelopen vrijdagavond: http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... g-geveild/


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2016 9:07 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
van september tot begin januari is gewoon het slimste wat milko kan doen waren altijd de beste maanden voor CHR gewoon de steden doen waar de laatste jaren het meeste publiek kwam een circus wat van april tot januari is gewoon voor een groot circus in nederland niet meer rendabel


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 5:57 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
rene schreef:
van september tot begin januari is gewoon het slimste wat milko kan doen waren altijd de beste maanden voor CHR gewoon de steden doen waar de laatste jaren het meeste publiek kwam een circus wat van april tot januari is gewoon voor een groot circus in nederland niet meer rendabel


Ik weet niet of een groot circus niet rendabel is het hele jaar door. Ligt er ook maar aan wat voor een circus het is en hoe je het in de markt zet. Theatervoorstellingen en shows doen het goed. Circus wordt (onterecht) gezien als uitsluitend geschikt voor families met kinderen. En dat is nu net de doelgroep die minder geld te besteden hebben voor dit soort uitstapjes. Volwassenen zonder kinderen hebben het meeste geld te besteden. Kijk maar wat er in een gemiddeld theater zit of bij shows zoals musicals, holiday on ice etc.

Al zou Nederland te klein zijn, we leven in Europa... waarom niet Belgie en Duitsland meenemen in de tournee...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 5:58 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
De eigenaar van de tent is ervaren genoeg om te weten dat een tournee met deze tent er niet van gaat komen.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 8:09 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Paul schreef:
rene schreef:
van september tot begin januari is gewoon het slimste wat milko kan doen waren altijd de beste maanden voor CHR gewoon de steden doen waar de laatste jaren het meeste publiek kwam een circus wat van april tot januari is gewoon voor een groot circus in nederland niet meer rendabel


Ik weet niet of een groot circus niet rendabel is het hele jaar door. Ligt er ook maar aan wat voor een circus het is en hoe je het in de markt zet. Theatervoorstellingen en shows doen het goed. Circus wordt (onterecht) gezien als uitsluitend geschikt voor families met kinderen. En dat is nu net de doelgroep die minder geld te besteden hebben voor dit soort uitstapjes. Volwassenen zonder kinderen hebben het meeste geld te besteden. Kijk maar wat er in een gemiddeld theater zit of bij shows zoals musicals, holiday on ice etc.

Al zou Nederland te klein zijn, we leven in Europa... waarom niet Belgie en Duitsland meenemen in de tournee...
de doelgroep waar jij op doelt gaat niet echt niet in een tent zitten op een kuipstoeltje die gaan gewoon naar de schouwburg of het theater buitenland heeft al zat van die vergelijkbare shows dan herman renz er nog bij gaat hem niet worden ze moeten gewoon doen waar ze goed in zijn en in de zomer de tent verhuren aan festivals


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 01, 2016 3:01 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Didier schreef:
Mooi verhaal over de veiling in de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/binnenland/-ve ... 0f52500097

Met mooie treffende foto's.


Mooi samengevat inderdaad!

Ik ben alvast benieuwd naar september, men zal alvast een programma kunnen beginnen bij elkaar sprokkelen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 04, 2016 4:24 pm 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
Zal wel aan mij liggen.........maar ik vind dit dus echt niet kunnen naar de mensen toe die nog geld te goed hebben van deze firma! Over het algemeen is er bij een failissement meer dan één schuldeiser dus kan me voorstellen dat er naast de belastingdienst nog meer gedupeerde partijen zijn. Dus hoe leuk dit circus ook was lijkt me dit niet de manier (ben zelf ondernemer)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 04, 2016 4:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat klopt:
Citeer:
Wat leert ons dit in het kort.

Er werden in ieder geval geen roerende zaken gehuurd of geleased.
De eigendomsverhoudingen worden door de curatoren onderzocht, want meerdere partijen claimen eigenaar te zijn van inbeslaggenomen zaken.
Vier leveranciers hebben een beroep gedaan op eigendomsvoorbehoud.
Voortzetten van de activiteiten van gefailleerde is niet aan de orde, evenmin als een doorstart.
Op het moment van faillissement telde het bedrijf 48 personeelsleden, evenveel als een jaar eerder.
Er wordt een onderzoek gedaan naar onbehoorlijk bestuur en paulianeus handelen, maar dat is gewoon een standaard-procedure.
Er hebben zich 50 crediteuren gemeld voor in totaal € 134.034,81.

Kans op snel zicht op de exacte situatie is niet groot, het volgende verslag verschijnt (uiterlijk) op 30 april 2016.


Er bestaat veel onduidelijkheid over de eigendomsrechten -voor ons buitenstaanders dan- van vrachtwagens en ander materiaal.
Die zijn inmiddels vrijgegeven, zoals te zien was, en overgebracht naar Uden.
Het zal vast een hele klus worden de inhoud van de wagens te verdelen, zeker wanneer de verstandhouding tussen de voormalig directeur en de Udense geldschieter niet is verbeterd.
Ook daarover wordt weinig bekend gemaakt.
Voorlopig is het wachten op het volgende rapport van curatoren, maar ook nog op de afloop van het faillissement van een jaar eerder.

Daarentegen staat het iedere ondernemer vrij om een nieuw bedrijf te starten, mits hij aan de voorwaarden voldoet.
Dat Milko daarbij niet de zakelijk leider moet worden kwam al eerder ter sprake en zei hij zelf ook niet te ambiëren.
Maar circus maken kan hij wel, en zijn rol in die wereld is vast nog niet uitgespeeld!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.