Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 10:23 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2016 4:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Burgemeester Reinaldapark, om precies te zijn. Dat zou dus een nieuwe locatie voor het Kerstcircus betekenen.

Ziet er vanuit een drone ongeveer zo uit:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2016 3:14 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Circus Herman Renz komt terug: nieuwe tent met dubbel zoveel plekken

EINDHOVEN - Circus Herman Renz wordt nieuw leven ingeblazen. De Duursma Groep in Noord-Holland gaat onder de oude naam circusvoorstellingen organiseren. Dat maakte het bedrijf dinsdag bekend.

De eerste voorstellingen onder de naam Circus Herman Renz zijn op 31 juli tijdens de Maashorstfair in Schaijk. Oud-directeur Milco Steyvers zal daar voor het eerst weer te zien zijn in zijn rol als clown.

Grote voorstellingen
Daarnaast is hij ook aan het nieuwe circus verbonden als organisator en adviseur. De eerste grote voorstellingen zijn vanaf 23 december in Haarlem te zien. ''We gaan van een tent voor achthonderd bezoekers naar eentje voor vijftienhonderd fans. Ook gaan we de programmering vernieuwen. De sfeer en beleving moet beter'', vertelt directeur René Duursma van De Duursma Groep.

Het circus zal niet meer in elke stad terugkeren. ''We moeten goed gaan kijken welke steden circusminnend zijn. Daar zullen ook plaatsen in Brabant tussen zitten.'' Het circus zal dan naar verwachting in de maanden oktober, november, december en januari rondtrekken.............


http://www.omroepbrabant.nl/?news%2F2519541003%2FCircus+Herman+Renz+komt+terug+nieuwe+tent+met+dubbel+zoveel+plekken.aspx

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 12, 2016 4:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En het laatste stuk van de tekst dan ook maar:

'Geen zorgen over financiën'
Clown Milko is trots met zijn terugkeer bij het circus. ''Ik ben dolblij dat ik weer terugkeer in de piste bij Circus Herman Renz. Die zes maanden thuiszitten is me niet in de koude kleren gaan zitten. Ik blijf toch een clown in hart en nieren.''

De Helmonder keert niet meer terug als directeur. ''Ik ben blij dat ik me nu geen zorgen meer hoef te maken over de financiën. Dat kan ik nu eindelijk aan iemand anders overlaten.''

Oude kassa's en wagens keren terug.
In februari werd het Helmondse circus failliet verklaard. Circus Herman Renz had een schuld van 130.000 euro bij de Belastingdienst. De financiële problemen ontstonden door tegenvallende bezoekersaantallen en hogere lasten.

De Duursma Groep nam na een veiling de naam en de kopstukken over, zoals de kassa's, de poort en een aantal wagens. De grote tent werd overgenomen door een tentverhuurbedrijf.


Waarop wij ons afvragen na het lezen van
Citeer:
Oud-directeur Milco Steyvers zal daar voor het eerst weer te zien zijn in zijn rol als clown.

wat hij precies eerder dit jaar op Texel heeft gedaan.....
Maar misschien wordt dat tot de overzeese gebiedsdelen gerekend.....
En een dubbel zo grote tent. Wellicht zat daar de fout: Milko wilde juist kleiner......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 11:22 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Dat begrijp ik nou toch ook niet....
Een dubbel zo grote tent! :o


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 4:31 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Circusboy schreef:
Dat begrijp ik nou toch ook niet....
Een dubbel zo grote tent! :o


De overreffende trap: groot, groter, grootheidswaanzin. Totaal de realiteit uit het oog verloren.

Nee, zonder gekheid: ik mag hopen dat die 'capaciteitstent' alleen gebruikt wordt voor het kerstcircus in Haarlem. Ik vraag me toch af wat nu het vernieuwende concept gaat worden?? Ik ben bang dat er niet veel veranderd.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 7:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Circusboy schreef:
Dat begrijp ik nou toch ook niet....
Een dubbel zo grote tent! :o


Laatste tent had 800 stoelen, nu zo'n 1500. Zo groot is dat nu ook weer niet. Zoiets als als Charles Knie volgens mij in orde van grootte. Dat is toch ook veel mooier dan zo'n klein tentje :P Is er misschien weer plaats voor een vliegende trapeze, dat trekt publiek! Een spectaculaire vliegende trapeze, spannende rad des doods en een mooi dierennummer en je hebt mij in de tent zitten :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2016 12:23 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Dan is er meer ruimte voor zo'n soort acts dat is waar....
Maar Circus Herman Renz kocht wel die tent met 800 plaatsen,
om in meer plaatsen te kunnen neerstrijken.
Hun huidige tent voordien was hiervoor te groot, juist?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2016 2:36 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
denk dat het gaat om een tent emmanuel horwood denk dat het vooral voor de shows in sint niklaas en haarlem is geloof niet dat ze alle 1500 plaatsen opbouwen in iedere stad of dorp


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2016 3:31 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
rene schreef:
denk dat het gaat om een tent emmanuel horwood denk dat het vooral voor de shows in sint niklaas en haarlem is geloof niet dat ze alle 1500 plaatsen opbouwen in iedere stad of dorp


Het zal voor Haarlem inderdaad wel een van de Robberts-Tenten worden die toch al vanaf oktober mee op tournee zijn door Frankrijk,Belgie en Nederland.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 20, 2016 4:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En de Volkskrant besteedde er afgelopen zaterdag aandacht aan:

Afbeelding


Failliet circus Herman Renz komt terug

Circus Herman Renz komt terug, inclusief oud-eigenaar en clown Milko Steyvers. De Duursma Groep uit Hippolytushoef gaat het circus nieuw leven inblazen. Het evenementenbureau heeft bij de veiling van de goederen van het failliete circus de entreeboog gekocht en is ook eigenaar van de merknaam.


Voor het hele verhaal: http://www.volkskrant.nl/binnenland/fai ... ~a4339298/


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2016 5:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Komende zondag dus, de 10e MaashorstFair aan de Brobbelbiesweg 2 in Schaijk. Nou ja, in de buurt van Schaijk. Er wordt zelfs geadviseerd om als navigatieadres de Zeelandseweg in Nistelrode in de voeren, vanaf daar zullen er wel pijlen staan.
Met onze grote kleine clown en collega's alsmede andere artiesten.
De entree van Circus Herman Renz zal er aangepast aan deze tijd worden opgebouwd. Maar de Fair blijft de hoofdzaak, al zal het circus wel alomvattend aanwezig zijn.
Was het trouwens niet Circus Herman Renz Presenteert....., de nieuwe naam? Of gold dat alleen maar voor Texel, waarover je nu niets meer hoort. Want Schaijk wordt nu gepresenteerd als de 'wederopstanding' of 'wedergeboorte' van dit circus.

Een regionaal artikel daarover, met foto's verscheen op de site van Omroep Arena Lokaal: http://www.arenalokaal.nl/arena/nieuws/ ... nden-ineen

Maashorstfair en Circus Herman Renz slaan handen ineen

Bij de presentatie gaf hij een voorproefje:

Afbeelding

“Dit is een primeur”, vertelt Adri Lammers van de Duursma Groep, de nieuwe organisatie achter het circus.
Met weer eens een andere pet op, daar is de man sterk in. Ook hij is kennelijk niet op Texel geweest of dat al lang weer vergeten.....

Afbeelding

Van 10.00 tot 17.00 uur kunt u er aanstaande zondag terecht.

Zelf zou ik de voorkeur aan de traditionele knuffelkoe geven....

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 30, 2016 2:03 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Milko en Rene Duursma op BNR radio 29-juli 2016

http://www.bnr.nl/incoming/10308740/cir ... onder-tent

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2016 3:05 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Afbeelding

Citaat FB: "Iedereen vrienden vijanden bedankt voor al de positieve en negatieve berichten. We hebben gisteren met een top team laten zien dat er weer Circus gemaakt kan worden. We kunnen nu positieve voor uitkijken de tijd van achterom kijken is voor bij. Ik wil het hele team Duursma bedanken voor het vertrouwen wat ze in me hebben. en zie de toekomst zonnig tegemoet. ook Mischa voor het geduld en vertrouwen wat je in mij hebt. Dank jullie wel".

Afbeelding

Veel van hetzelfde, weinig vernieuwing; er zijn helaas geen andere woorden voor. Milko riep weer dat HIJ met 65 man personel op reis gaat. En Adri Lammers, wat heeft die man daar te zoeken?? Zeker ruzie met zijn vrouw, want hij is dagelijks van huis.Ik geloof er niks van.

Edit:

Citaat FB A. Lammers: 'van MaashorstFair naar Wintercircus Haarlem vingeroefeningen met progressie binnen het project 2602. ook gisteren weer pareltjes toegevoegd aan een nieuw perspectief. The Stilt Walk Company welkom!
Oh ja ook gisteren vroeg mij weer iemand, "waar doe je dit eigenlijk voor?"
Gewoon, mijn kleinkinderen hebben recht op kermis en circus op hoog niveau!'

http://www.stiltwalkcompany.com/ Helaas, under construction. Past wel een beetje in het plaatje.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Laatst gewijzigd door OnbelangRick op ma aug 01, 2016 3:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2016 3:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wat geloof je niet? Van die vrouw of dat hij zo vaak van huis is? Of geen van beide?
Het is niet te hopen dat hij spreekstalmeester wordt in Haarlem, want dan hebben ze in Apeldoorn een nieuw probleem!

Iemand wezen kijken bij dit openluchtcircus?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2016 4:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Milko en Rene Duursma op BNR radio 29-juli 2016


Iedereen helemaal afgeluisterd? Dan hoef je hier niet verder te lezen.
Voor de anderen een korte samenvatting.
Alles verkeert in een vergevorderd stadium.
Van de winter (het Kerstcircus in Haarlem) wordt een grote try-out, daarvoor komen er nog vier kleinere.
Robert Ronday krijgt deels de schuld van het misgaan. Dat was de man van de cijfers, waar Milko zich nooit mee bemoeide en dus ook geen verstand van had, vertelt hij nu.
Hij noemt 1 oktober als datum dat zijn wereld verging, in feite was dat natuurlijk al eerder in Heerde toen alles in beslag werd genomen.
Het ging volgens hem maar om een klein bedrag, en dat is natuurlijk niet waar. De goede gespreksleider haalt dat al snel boven tafel.
De relatie tussen Duursma en Milko stamt al van enkele jaren geleden. Dat eerstgenoemde er niet eerder in stapte kwam doordat Milko niet volledig opening van zaken gaf.
(Een buitenstaander zal kunnen concluderen dat hij geen trek had om alle bestaande schulden mee te nemen bij de nieuwe start, heel gebruikelijk in de zakenwereld. D.)
René Duursma denkt dat een geheel ander verdienmodel dan in het verleden mogelijk is, waarbij het een seizoen lang reizen taboe is.
Milko deed dat omdat hij niet beter of anders wist.
Geld gaan ze verdienen vanaf oktober en 'Haarlem' moet gewoon kloppen.
De crisis slaat overal toe in de circuswereld, in de laatste maanden van het jaar liggen heel veel circussen stil, dus is het niet moeilijk om aan artiesten te komen.
(HIer wordt volledig voorbij gegaan aan de successen van Kerst- en Wintercircussen elders in dezelfde periode. D.)
Bovendien zijn er voor drie maanden geen werkvergunningen nodig, wat het ook al een stuk goedkoper maakt.
Ook de artiesten zijn dan een stuk goedkoper, ze zijn blij dat ze werk hebben.
Herman Renz hoort nog altijd bij de beste tien circussen van Europa, daar komen ze graag heen.
(Dit is uiteraard mede de reden dat de oude naam gehandhaafd blijft. D.)
Huren van een tent is zo maar meer dan de helft goedkoper dan er zelf een hebben, wordt ons voorgerekend.
Zoals vroeger zal het nooit meer worden.
(Een beetje een dooddoener, dat roept men al zo lang er circus bestaat..... D.)
Er zijn inmiddels programmabesprekingen gevoerd, maar daar wil men niets over loslaten.
Het wordt geen circus in traditionele zin, maar uiterst modern.
De presentatie van het programma is in september.

Milko kan het uiteraard niet laten om nog maar even flink naar de concurrentie te trappen. Hij gooit alles op één hoop en noemt familiebedrijven kindercircusjes.
Mensen willen volgens hem geen aangeklede hond of hondjes op de achterbenen meer zien.
(Hij zou gedwongen moeten worden eens bij Alberti te gaan kijken hoe het publiek en met name de jeugd daar geniet. Met een verklede hond in een hoofdrol. D.)
Een live orkest is een absolute eis, in feite de hoofdeis.
Het is een eer dat er met Marc Boon mag worden gewerkt.
De invulling ligt er dus wel, maar mag nog niet bekend worden gemaakt.
Grote dieren mogen helaas niet meer, maar paarden zullen er zeker te zien zijn, alsmede nog wat kleinere dieren.
Een act wordt genoemd, maar niet met name. Die komt uit Brazilië en is zo sensationeel dat de mensen die absoluut willen zien.
Wat ze doen is niet met circus te vergelijken.
De komst daarvan staat reeds vast en zal eveneens op 7 september bekend worden gemaakt.

De gespreksleider stelt een talentenjacht voor, ook dat idee wordt positief ontvangen.
Volgens Milko komt er uit Nederland geen talent, een paar uitzonderingen daar gelaten.
De opleidingen deugen niet, ze leren het kunstje wel maar niet de presentatie.
Hij wil geen lang haar, kapotte spijkerbroeken en ongeschminkte artiesten in de piste. Of in een sportbroekje.
(Wat ervan getuigt dat hij al evenmin een goed beeld heeft van het moderne circus.... D.)
Naar Carré gaan de mensen in een driedelig pak, weet hij te melden.
(Daar was hier al eens een discussie over en is absoluut onwaar. Hoogstens op de galapremière, en dan nog uitsluitend bij de genodigden. D.)
Ook gaat hij volledig voorbij aan reeds bestaande talentenjachten op dit gebied.
Van entreeprijzen heeft de heer Duursma geen verstand (!?), dat weet Milko beter (!?). Die moeten volgens hem tussen de € 10,- en € 35,- liggen.
Ooit probeerde hij het met € 5,- en dan hebben de mensen er geen vertrouwen meer in, dat is te goedkoop.
(Naar zeggen vorig jaar, kan het me niet heugen. D.)
Een tournee dus vanaf oktober tot en met het Kerstcircus is de bedoeling, de rest van het jaar gaat hij 'kleinere dingen' doen. Samen met Mischa.
Er staat zoveel op stapel dat hij zelfs verwacht volgend jaar in tijdnood te komen.
Hij zegt niet te weten wat nog roet in het eten zou kunnen gooien.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.