Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:03 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2016 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook het Brabants Dagblad was er (uiteraard) bij in Schaijk!
Compleet met verslag en video onder de kop:

Circus Renz maakt rentree in Schaijk

Afbeelding

http://www.bd.nl/regio/oss-uden-veghel- ... -1.6232578

de video rechtstreeks: https://www.youtube.com/watch?v=4Vba49iSM2c

Ook Hart van Nederland was van de partij en maakte de volgende beelden: http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... own-milko/

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoe meer je hoort en leest, hoe meer je de indruk krijgt dat de optredens in de spiegeltent op Texel eerder dit jaar in het geheel niet hebben plaatsgevonden.....
Daar deden ze al net zulke leuke en moderne dingen als in Schaijk. Zoals het stoelen- of krukkenwegtrekken onder vier mannen, echt iets waar we vandaag de dag op zitten te wachten. Zou hij daar het alleenrecht op hebben? Dan moeten al die honderden familiecircussen waar ik dit eerder zag nog flink over de brug komen!

Alsjeblieft, wanneer je een nieuwe en frisse start wil maken bedenk dan iets anders dan zoiets verschrikkelijk afgezaagds.....
MIsschien weet Marc Boon wel raad.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2016 9:56 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ik denk toch dat deze acts voor de meeste toeschouwertjes nieuw waren...
Straks in Haarlem verwacht ik toch wel iets anders.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 02, 2016 4:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
http://www.stiltwalkcompany.com/ Helaas, under construction. Past wel een beetje in het plaatje.


Maar facebook doet het wel, daarop deze foto van Adrie Lammers, mogelijk van de aankomst van de tent in Haarlem......

Afbeelding

Een beeld van het werkoverleg betreffende het Kerstcircus dat afgelopen week plaats vond en waar Marc (Boon) de regieconcepten presenteerde.

Afbeelding

Nog wat plaatjes van Schaijk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat ziet er in ieder geval wat vrolijker uit dan die afgezaagde stoelenact.
Ja hoor, Heuvels, voor kleine kindertjes -hoe jonger hoe beter- is alles wat ze zien nieuw!
Maar daar ging het hier niet over.....

Misschien een goed idee om de oude site eens te updaten? Die staat er nu maar triest en werkeloos bij....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2016 12:47 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Al met al oogt het enorm triest.
De ziel is er compleet uit. En het is jammer dat de mensen die nu bij Herman Renz betrokken zijn het maar om 1 ding doen: in een relatief korte tijd veel geld verdienen met een product dat NOOIT meer zó zal zijn als dat het is geweest.

Ik vind het respectloos dat Milko in een radio interview in een verkapte vorm vertelde dat de schuld eigenlijk maar heel klein was. Bij de belastingdienst misschien. Maar ik durf te wedden dat er een heleboel mensen meer (leveranciers etc.) een hele nare smaak aan circus Herman Renz hebben overgehouden.

Dhr. Steijvers had het allerbeste team om zich heen. Vakmensen die wisten hoe je een circus moest draaien. Maar daar wilde hij niet naar luisteren. En nu gaan een paar heren die vage contacten hebben met 'de wereld van het circus' er hun deel uit halen. En al het verstand en het harde werken wat het oude Renz team had, wordt weggezet als 'oubollig en het moet allemaal helemaal anders'. Terwijl juist zij het niveau van het Nederlandse circus de laatste jaren enorm hebben verhoogt. En daar vind ik producties als 'Miracles' en 'WoW' een heel goed voorbeeld van. Dat niveau, die sfeer en die teams krijg je nooit meer terug.

Leuk geprobeerd zo'n try-out met houten bankjes en strobalen als circusinrichting (modern zeg!). En dan kun je leuk een mega tent zonder sfeer van Horwood er neer zetten, een orkest dat minder is, twee clowns waarvan er één continu aan het jeugdige publiek vraagt 'vinden jullie het leuk?!?!?' (hoe onzeker ben je dan?) en ga maar door. Circus Herman Renz is voor mij ter ziele gegaan in oktober 2015. En ik denk dat het beter was geweest dat meer mensen er zo over dachten... Gewoon omdat dingen in dit geval niet meer terug zullen keren zoals ze ooit waren. En daar geloof ik heilig in.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 04, 2016 3:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een erg goed en doordacht commentaar!
Toen ik er gisternacht over na lag te denken -zelfs dat gebeurt- kwam er maar één gedachte bij me op: trekken aan een dood paard.
Dat sluit aardig aan bij het bovenstaande bericht van Warren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2016 10:16 am 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Een dood paard is deels waar. Echter gooit een kermisbaas er een paar euro's tegenaan. Die doet daar niet zo moeilijk over. Destijds was het een groot ding dat hij de naam 'Herman Renz' had gekocht. Dat is mooi voor hem, maar ik durf te wedden dat niemand anders zijn vingers daar aan zou willen branden. Want hoe wil je het verpeste imago dat aan die naam kleeft OOIT gaan wegvegen? En waarom zal het circus met het hele 'projectteam' nu wel succesvol worden? Omdat er een 'projectteam' aan het werk is die mega veel verstand heeft van circus maken? Laat me niet lachen... Met het respect dat ik voor mensen heb, kun je toch gewoon zien dat dit mensen zijn die denken dat ze er nu eindelijk eens 'toe gaan doen'. Omdat ze elders in de circuswereld niet aan de bak komen. Zodra ik hier en daar lees dat er motoren naar Herman Renz komen, weet ik al genoeg. En zodra er te lezen is welke clowns er optreden weet ik al helemaal genoeg. Stel: er zijn 20 clowns talentvoller, waarom ga je dan met deze in zee?

Het meest pijnlijke aan dit alles vind ik de mensen die door het faillissement echt inkomsten mis zijn gelopen. Want vaak vergeten mensen dat die mensen er ook zijn. En dat zijn mensen die niet huilie huilie zitten te doen aan de tafel bij RTL Late Night. Terwijl diegene zelf het grote probleem was. Hoe gaat het nu met die mensen? Kunnen zij nog in hun huis wonen? Hebben zij de rekeningen kunnen betalen? Hoeveel geld hebben zij misgelopen? En... wat vinden zij ervan dat Milko nu doodleuk 'mooiweer' loopt te spelen met zijn nieuwe 'projectteam'. Ik ben benieuwd of de heer Duursma bereid is een wintertje (of misschien wel 2) de inkomsten af te dragen aan de mensen die in de problemen zijn gekomen door de naam 'Herman Renz'. Niet dat hij dat verplicht is, maar het kopen van een naam neemt toch eigenlijk ook morele verplichtingen mee? Ik gok dat ik het antwoord wel weet...

Of ik er in de winter bij ben in Haarlem? Absoluut niet. En om antwoord te geven op de naam van dit forumonderwerp: wat mij betreft is het inderdaad een grote 1 april grap. Succes met het spelen van circus. Voor hetzelfde geld heb ik een paar leuke plekken in een circusgebouw in de hoofdstad waar circus met een hart en ziel gemaakt wordt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2016 5:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Moeten we dit 'nieuwe' circus Herman Renz niet een stukje los van Milko zien? Deze naam doet tegenwoordig blijkbaar snel de gemoederen oplopen :-) Het interview is inderdaad van laag allooi maar dat neemt niet weg dat dit 'nieuwe team' volgens mij een kans verdient. Ik ben blij dat er mensen zijn die alsnog willen investeren in het circus. Ik denk dat het echt niet alleen is om op korte tijd pakken geld te verdienen, want daarvoor stop je je geld beter in een andere branche dan het circus. Ik loop ook niet direct warm voor de kleine initiatieven die ze nu op poten zetten (zoals in Schaijk) maar ik ben wel benieuwd naar hun toekomstplannen. En dat verpeste imaga zal wel meevallen. De gewone mens heeft nog steeds goede herinneringen aan Herman Renz. Wanneer jij een gedupeerde bent, dan is dat natuurlijk niet het geval maar de gedupeerden zijn natuurlijk niet de grote ticketkopers. Zij zullen niet beslissend zijn voor het al dan niet slagen van dit project.
Voor ze echt starten zou ik Milko wel enkele lessen mediatraining laten volgen. Wat gebeurd is, is gebeurd en ik zie niet in wat voor zin al dat natrappen heeft. Of hij moet dat nu eindelijk eens leren of ze kiezen beter een andere woordvoerder.
Ik wacht alvast af en zal pas mijn oordeel vellen als hun product er effectief staat. En ik hoop dat ze slagen want we kunnen wel wat positief circusnieuws gebruiken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 05, 2016 8:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Hoe wil je het los van Milko zien als hij wel als woordvoerder optreedt. Ik vind dat niet zo slim ook want de negatieve lading zal blijven. Tuurlijk verdient de nieuwe groep een kans maar ik zou een andere woordvoerder kiezen. Tot nu toe lijken de activiteiten vrij mager maar mrt een topproductie in Haarlem ben ik er wel bij deze winter.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 06, 2016 6:33 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Sommigen hier hebben wel snel hun oordeel klaar hoor. Geef ze een kans a.u.b. We hebben kleine familiecircussen genoeg. Nederland verlangd naar een groot circus met internationale topacts. Ik hoop van harte dat dit fantastische initiatief gaat slagen. Ik volg al het nieuws op de voet.

Ik kan de commotie over het gebruik van de naam Herman Renz wel begrijpen, maar van de andere kant is het een gevestigde naam. Net zoals Milko een van Nederland's bekendste clowns is. Ik zie ook een naam als Marc Boon, de voormalige regisseur van CHR dus qua kwaliteitsbewaking zit het wel goed denk ik.

Enige minpuntje; weer alleen nationaal gericht. Nederland is schijnbaar te klein voor een groot topcircus om een heel jaar te touren. Dus komt de oplossing om korter te touren. Jammer, ik denk dat de oplossing is de grens over te gaan en zo je markt te vergroten. Want, krijg je wel topartiesten voor zo'n korte tournee? Ik denk dat de meeste topartiesten aanbiedingen voor jaarcontracten genoeg hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2016 2:31 am 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Milko moet gewoon doen waar hij goed in is en dat is clown zijn en niet als persvoorlichter ze hebben gewoon iemand zoals in het verleden mathijs te kiefte of robert ronday nodig die alles perfect kunnen verwoorden en gewoon een goed uithangbord voor CHR waren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 07, 2016 6:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Ik vind Milko hellemaal niet zo'n goede clown.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2016 11:19 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
stars schreef:
Ik vind Milko hellemaal niet zo'n goede clown.

Maar dat is natuurlijk een andere discussie (waar je nooit uit komt, want over smaak valt niet te twisten)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2016 7:57 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
heuvels schreef:
stars schreef:
Ik vind Milko hellemaal niet zo'n goede clown.

Maar dat is natuurlijk een andere discussie (waar je nooit uit komt, want over smaak valt niet te twisten)


Helemaal gelijk, over smaak valt niet te twisten. Ik vind hem wel een hele goede clown :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2016 10:58 am 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
CLOWN MILKO STEYVERS: 'ONDERNEMER MOET OOK ENTERTAINEN'

Nu het failliete circus Herman Renz van de ondergang is gered, keert oud-directeur Milko Steyvers terug. Als clown in loondienst. Een gesprek over ondernemerslessen, een nieuwe bedrijfsstrategie en de toekomst van de branche. "Het circus moet erotischer. Burlesque, daar zit toekomst in."

AUTEUR: Bram de Vrind | Foto's ANP/Remko de Waal PUBLICATIEDATUM: 12 aug 2016, 11.28 uur

Milko Steyvers zag afgelopen februari nog jankend toe hoe de boedel van zijn geliefde circus op last van de Belastingdienst onder de hamer ging. De fiscus had na het faillissement afgelopen oktober nog een rekening van 130.000 euro met het circus te vereffenen.

Maar inmiddels treedt de kleine clown - die door dwerggroei niet langer dan 1 meter 38 werd - weer op. In dienst van de Duursma Groep, een bedrijf in evenementen en kermissen - dat de merknaam Herman Renz overnam. Dit najaar wil Steyvers weer met een volwaardig circus door het land trekken.

Van circusdirecteur naar clown in loondienst. Hoe voelt dat?

"Het werkt bevrijdend! Ik ben altijd clown geweest, maar toen Herman en Diana Renz twintig jaar terug na een tragisch ongeluk overleden (koolmonoxidevergiftiging in hun woontrailer, red), kreeg ik het circus in de schoot geworpen. Toen was ik plotseling circusdirecteur en clown inéén. Uiteindelijk is gebleken dat ik toch niet zo goed met de financiën ben. Het runnen van een circus met 65 man is niet gelukt. Nu het circus door meneer Duursma is overgenomen, kan ik eindelijk weer doen waar ik goed in ben."

Hoe is de nieuwe rolverdeling binnen het circus?

"Meneer Duursma leidt de zakelijke kant en ik doe clown Milko en de PR. Iedereen kent circus Herman Renz en clown Milko is de bekenste clown van Nederland. Het voortbestaan van die combinatie hebben we contractueel vastgelegd."

Wat wordt de grootste verandering in het bedrijfsmodel?

"Meneer Duursma gaat het financieel heel slim aanpakken. We gaan alleen nog de beste drie maanden van het jaar toeren: oktober, november, december en de eerste week van januari. Dat scheelt vijf maanden per jaar aan personeelskosten, waaronder 45.000 euro aan sociale lasten per maand. We concentreren ons op de toplocaties Eindhoven, Breda, Den Haag en een locatie in het oosten. Het tentencomplex gaan we huren vanuit Engeland. Als je een tent koopt, moet je ook een eigen bouwploeg in dienst nemen. Straks huren we een bouwploeg voor drie weken in en dan zijn ze weer weg."

Heeft het circus als zodanig überhaupt nog wel toekomst?

"Het circus kan alleen voortbestaan als het met zijn tijd mee gaat. De tijd van het balletmeisje op een gespannen koord en geitjes die een kunstje doen, is voorbij. Het circus moet grover, spectaculairer en erotischer. Met prachtige jonge mensen die gewaagde trucs doen. Of een acrobatische paaldansact. Burlesque, daar zit toekomst in. Dat zul je ook terug zien in onze nieuwe kostuums. Netjes bedekt, maar dat papa en mama denken: toch wel mooi om te zien! Kijk naar Hans Klok. Als hij verdwijnt in een bak water, staan daar zes dames bij die alles geven. Dat bedoel ik."

Tipje van de sluier: wat kunnen we in het nieuwe programma verwachten?

"We krijgen een spectaculaire show met vier stuntmannen uit Colombia. Maar hoe en wat precies kondigen we aan in een grote persconferentie op 7 september in Haarlem. Ik heb nu eigenlijk al te veel gezegd."

Wat is de belangrijkste ondernemersles die u trok na het faillissement?

"Dat je een zinkend schip op tijd moet verlaten. Ik heb me te veel laten leiden door mijn circushart. Het ging de laatste drie jaar bergafwaarts, maar ik durfde geen mensen naar huis te sturen. Het klinkt een beetje cru, maar je moet niet aan je personeel maar aan jezelf denken. Op tijd inzien: we gaan het niet redden. Anders word je compleet opgeslokt door de Belastingdienst. Dat gun ik niemand."

Wat kan een ondernemer leren van een goede circusact?

"Een ondernemer moet zijn klanten entertainen. Mensen willen niet alleen boodschappen doen. Ze willen vermaakt worden. Bepaalde supermarkten maken er al een circus van. Dan kom je binnen en is het: proef dit, proef dat en zus en zo. Klantvriendelijkheid! Bij ons moeten klanten van de kassa tot het verlaten van de tent het gevoel hebben dat ze gasten zijn. Caissières die naar hun smartphone staren, kunnen echt niet. Ze moeten met je meedenken. Niet het duurste kaartje verkopen als dat niet past bij het bestedingspatroon. Want dan kan de klant er geen popcorn of blikje cola meer bij kopen. De ondernemer die zijn klanten entertaint, die komt er wel."

http://www.deondernemer.nl/nieuwsbericht/100184/clown-milko-steyvers-ondernemer-moet-ook-entertainen

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2016 4:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Met foto's, waaronder deze:

Afbeelding

Ach ja, zo houden kennelijk ook ondernemers en 'ondernemers' elkaar bezig! Denk dat met een interview met de heer Duursma het waarheidsgehalte iets hoger had gelegen. Maar die wilde wellicht niet.

De kop klopt al niet: volgens mij heeft Milko als ondernemer al die jaren lopen entertainen. Er wordt dus geen nieuwe ontdekking gedaan.

Dan maar even een nadere verklaring van het nieuwe toverwoord BURLESQUE:

Burlesque is een showstijl waarbij alles draait om de kunst van het verleiden.
Burlesque artiesten zijn meestal zeer mooi gekleed: extravagante en sexy outfits, strakke korsetten en vele accessoires zoals de grote veren waaiers waarmee zij delen van hun lichaam op een ondeugende manier verbergen.
Dit alles zorgt om het publiek te kunnen verleiden met hun theatrale, sexy, stijlvolle en komische acts ...


Nieuw? Niks hoor. Meer dan 150 jaar oud. En dat gaan we nu dus opnieuw uitvinden. Was bovendien al die tijd de basis voor de zogenaamd ondeugende kleertjes die algemeen gebruik zijn in de circuswereld!
Cirque du Soleil was de eerste die er in slaagde daar een nieuw en bij deze tijd passend hoofdstuk aan toe te voegen.

Milko kreeg het circus in de schoot geworpen..... Ach gut...... Arme hij. Gedwongen directeur en clown inéén te zijn...
Er is gebleken dat dit niet ging. Alleen de ontdekking daarvan duurde wel heel lang!

Eindelijk mag hij weer doen waar hij goed in is. Zie eerdere berichten voor twijfels daarover.

Hij gaat de PR doen. Net als vroeger?

Dan:

Citeer:
Milko Steyvers zag afgelopen februari nog jankend toe hoe de boedel van zijn geliefde circus op last van de Belastingdienst onder de hamer ging. De fiscus had na het faillissement afgelopen oktober nog een rekening van 130.000 euro met het circus te vereffenen.


Onzin natuurlijk. De belastingdienst was geen schuldeiser meer op het moment van de veiling. Die was al tevreden gesteld met de verkoop van de tent.
In dat verband hoorde ik recent nog een aardige opmerking over de gang van zaken uit de eerste hand. De ondernemer die hem financieel hielp bij de aanschaf van een nieuwe tent met inrichting stelde los daarvan ook een bedrag beschikbaar om de belastingdienst tevreden te stellen en zo een faillissement te voorkomen. Dat geld heeft genoemde dienst echter nooit bereikt......
En Milko maar verbaasd reageren dat hij zijn vriend(en) en circus kwijt raakte....
(Het is overigens niet uitgesloten dat dit al ten tijde van een eerder faillissement plaats vond. D.)

Prachtige jonge mensen die gewaagde trucs doen. Grover, spectaculairder en erotischer. We kunnen niet wachten.....
Waarom dat niet op een gespannen koord of samen met geitjes zou kunnen krijgen we dan weer niet uitgelegd.
Alsof paaldansen wel een nieuwe uitvinding is...


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.