Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za mei 04, 2024 5:43 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 5:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Legt u mij dan eens uit waarom Milko circus Herman Renz naar de knoppen heeft geholpen. Zoals u schreef. Niet als mening maar als feit. Als u dat kunt bent u een hele grote. Maar wees alert. Ik zal u van repliek dienen. U kunt als outsider namelijk nooit weten hoe het gaat in de praktijk. Ik hoor graag uw gefundeerde feiten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Vragen stellen in een pb, was mijn voorstel!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 5:56 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Hoe je het ook wilt noemen, het beleid van Milko is niet goed genoeg geweest. Een betere bedrijfsvoerder had beter ingespeeld op andere tijden. Maar Milko wilde koste wat het kost vasthouden aan zijn idee van circus maken. Prima voor de klassieke liefhebbers maar blijkbaar niet voor het grote publiek. Hij heeft gegokt met investeren en verloren. Ik heb wel respect voor zijn doorzettingsvermogen. En tja, op de keper beschouwd kun je stellen dat hij het circus naar de knoppen heeft geholpen, al klinkt het wat hard...
Een topclown hoeft nog geen topdirecteur te zijn.
Dat is zoals ik er tegenaan kijk...

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 6:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
In voor- en tegenspoed geldt niet in de echte wereld. Ik weet nog hoe iedereen er als de kippen bij waren als Milko bij de entree stond. Even de arm om hem heen en hup een foto om aan kennissen te laten zien. Kijk mij en mijn VRIEND. En nu hij tijdelijk uitgeschakeld is hem afzeiken. Nee beslist niet mijn stijl maar schijnbaar wel die van velen anderen.
Wees eerlijk. Hij was de laatste die gedegen tentcircus maskte in Nederland. Wie is de volgende eikel die wederom bij succes vele vrienden heeft en verguist wordt na een niet te voorkomen debacle. Circus op hoog niveau is niet meer haalbaar. Met dank aan het wilde dieren verbod. Circus in Nederland wordt algemeen beschouwd als kindervermaak. En kinderen willen olifanten en tijgers zien. Een Juffrouw met een ring om hasr middel boeit slechts 2 minuten. Terug naar het onderwerp. Milko had 7 jaar terug de verdiende miljoenen in zijn zak moeten stoppen en ophouden. Maar nee hoor hij ging door. Dat is hem in elk opzicht fataal geworden. Zoals het gezegde luid. Beter een levende lafaard dan een dode held.
En dan nog even voor Didier. Waarom moeten we overschakelen op bp ? Als je zegt dat Milko de boel naar de knoppen hielp leg dan in het openbaar uit waarom. Of bent u ook een lafaard ?




..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 6:38 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Didier kennende zal hij zijn redenen hebben om even privé te gaan.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 6:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Jammer. Gemiste kans


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 7:13 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1150
Even terugkomend op de eerdere opmerking over de naam CHR.
Vanaf 1911 reisde de familie Van der Vegt onder de naam Circus Renz. Voor de oorlog is hier ooit bezwaar tegen gemaakt en is vastgesteld dat de naam R.E.N.Z. stond voor Ras Echte Nederlandse Zwervers. Dat echter terzijde.
In 1989 overleed Nol van der Vegt en aan het einde van dat seizoen werd het circus verkocht door zijn vrouw Marina. Nol en Marina waren de ouders van Herman.
Zoals bekend begon Herman met zijn vriendin Diana Luijckx, dochter van de dompteur Henk en zus van Milko zijn vrouw Sylvia, in 1991 Circus Herman Renz. In eerste instantie als Herman Renz junior. Hij bouwde met hulp van Anneke en Louis Steijvers, Milko en Sylvia en Rob en Brenda Ronday het circus uit tot het grootste circus van Nederland.
Na het tragisch overlijden van Herman en Diana werd het circus inclusief de naam door Marina verkocht voor naar ik meen €800.000,- aan eerder genoemden. Daarmee werd ook de naam Circus Herman Renz vrrkocht.
Dat Milko deze verpacht zou hebben weet ik niet maar de naam CHR is wel degelijk rechtmatig verkregen. Als Milko een doorstart zou maken is het volgens mij slim om die naam weer te gebruiken. Een paar jaar geleden is er onderzoek gedaan naar de bekendhied vsn circussen en toen bleek dat CHR de bekendste circusnaam was van de bedrijven die toen op reis waren.
Denk dat dit nog steeds zo is en vergeet niet dat dit circus jarenlang tot de Europese top behoorde.
Overigens of het verstandig is dat er een doorstsrt komt waag ik te betwijfelen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 9:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Helemaal de waarheid
Dat laatste is - hoe treurig ook - inderdaad voorlopig het beste. Als Milko toch weer circus wil maken kan hij beter onder de naam circus mini gaan werken in een klein tentje voor 300 persinen met een hele kleine ploeg. In de jaren 70 heeft de familie Steyvers eerder onder die naam gewerkt. Anno nu kan je beter gaan voor een kleine winst in plaats van een groot verlies. Als hij metnzijn bekendheid de dorpen pakt kan hij nog enkele jaren leuk klein circus maken en een aardig stuivertje verdienen. Zijn droom hoeft nog niet te stoppen maar hij moet het wel even slim aanpakken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 10:30 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
De merknaam "Nederlands Nationaal Circus Herman Renz" is op 14 maart 2011 verpand aan Rabobank Dommelstreek.
Wat er daarna allemaal gebeurd is met CHR is bekend; Circus Herman Renz is nu net zoveel historie als Circus Boltini, Circus Holiday en het daaropvolgende Moskoucircus.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 15, 2016 11:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Hugo schreef:
Even terugkomend op de eerdere opmerking over de naam CHR.
Vanaf 1911 reisde de familie Van der Vegt onder de naam Circus Renz. Voor de oorlog is hier ooit bezwaar tegen gemaakt en is vastgesteld dat de naam R.E.N.Z. stond voor Ras Echte Nederlandse Zwervers. Dat echter terzijde.
In 1989 overleed Nol van der Vegt en aan het einde van dat seizoen werd het circus verkocht door zijn vrouw Marina. Nol en Marina waren de ouders van Herman.
Zoals bekend begon Herman met zijn vriendin Diana Luijckx, dochter van de dompteur Henk en zus van Milko zijn vrouw Sylvia, in 1991 Circus Herman Renz. In eerste instantie als Herman Renz junior. Hij bouwde met hulp van Anneke en Louis Steijvers, Milko en Sylvia en Rob en Brenda Ronday het circus uit tot het grootste circus van Nederland.
Na het tragisch overlijden van Herman en Diana werd het circus inclusief de naam door Marina verkocht voor naar ik meen €800.000,- aan eerder genoemden. Daarmee werd ook de naam Circus Herman Renz vrrkocht.
Dat Milko deze verpacht zou hebben weet ik niet maar de naam CHR is wel degelijk rechtmatig verkregen. Als Milko een doorstart zou maken is het volgens mij slim om die naam weer te gebruiken. Een paar jaar geleden is er onderzoek gedaan naar de bekendhied vsn circussen en toen bleek dat CHR de bekendste circusnaam was van de bedrijven die toen op reis waren.
Denk dat dit nog steeds zo is en vergeet niet dat dit circus jarenlang tot de Europese top behoorde.
Overigens of het verstandig is dat er een doorstsrt komt waag ik te betwijfelen.


Dir verhaal is bij de meesten bekend, denk ik. "Ras Echte Nederlandse Zwervers" was destijds een beetje brutale zet, maar ook een slimme zet omdat de naam RENZ gewoon veel mensen trok. De familie Renz was destijds immers een zeer bekende circus familie. De laatste 15 jaar werkte het precies andersom. Maar intussen was de naam Circus Herman RENZ zo bekend geworden dat ze de imagoschade die de andere RENZ circussen brachten voor lief namen.

Wat ik jammer vind aan circussen is dat ze vaak enorm achterlopen met alles, CHR inclusief, als je het vergelijkt met andere producties en bedrijven. Daardoor lijkt het alsof circussen niet meer "in" zijn. Iedereen roept; een groot circus in Nederland gaat niet meer. Onzin. Het is de laatste jaren niet fatsoenlijk gedaan. Alles veranderd momenteel enorm snel en circussen passen zich te langzaam aan. Wintercircussen doen dat alweer een stuk beter.
Alleen al de manier van marketing. Je bereikt de jonge mensen (waar het geld zit) niet meer met een paar klapborden langs de kant van de weg, die vaak ook nog worden beplakt door dierenactivisten. Het is de tijd van viral video's en social media. Er zijn maar weinig circussen die dat goed doen. Arlette Gruss bijvoorbeeld, doet dat best wel redelijk. Bekijk hun digitale bereik maar eens.
Ik heb misschien makkelijk praten, de beste stuurlui staan aan wal. Maar vanuit het bedrijfsleven verbaas ik me daar wel eens over. Misschien komt het doordat circussen altijd onderweg zijn, druk zijn. Te druk om zich snel aan te passen aan de snel veranderende wereld.

Er bestaan zelfs nog circussen waar je niet kan pinnen bij het kopen van versnaperingen of soms zelfs bij de kassa. Tsja... in een tijd dat 80% van het betalingsverkeer via PIN gaat loop je dan gewoon enorm achter. En dan maar afvragen waarom mensen geen popcorn meer kopen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2016 7:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Ik blijf het jammer vinden dat als het te moeilijk wordt Didier niet thuis geeft. Dingen roepen kan iedereen maar ze hard maken is een stuk ingewikkelder. En dat dit dan achter de schermen moet gebeuren vindt ik al helemaal bezopen. Didier ik daag u uit om echt inhoudelijk weer te geven waarom Milko de naam Herman Renz naar de knoppen heeft geholpen en als u dit niet doet moet je het terug nemen. Vindt ik althans. Ik blijf er zelf bij dat hij het tij niet mee had in combinatie met het wilde dierenverbod. Tot het einde toe was de show in alle opzichten goed te noemen hoewel de financiële middelen veel beperkter waren dan tien jaar terug. Ga er maar aan staan. Als u de uren die u doorbracht achter uw duivelse computer had besteed aan hulp aan Milko had ik respect voor u maar vanuit een achterkamertje doelloze beschuldigingen plaatsen is niet fair. Dat u het vervolgens opneemt voor een rondreizende zichzelf met circus spelende in leven houdende familie (Alberti) opneemt siert u maar dan had u met eigen ogen moeten zien hoe triest de dieren er bij stonden met de knieën in de stront. Een programma minder dan in de slechtste tijden van vader Nol Renz en voor een prijs waar je ook voor naar Krone of Knie kan. Ik vindt nog altijd dat deze wijze van overleven beter is dan stelen maar het beschadigd de volwassen circuswereld. Als je 10 of 20 euro betaald wil je meer zien dan een clown die ballen in zijn schepnet laat gooien en een meisje van 15 met een ring om haar buik. U moet dit toch erkennen ? Ik waardeer hun harde werken maar toch is het voor velen een teleurstelling. Ik wil deze mensen niet naar beneden halen maar gaf slechts mijn mening waarna u uw razernij op mij botvierde. Het voor hen opnemen en Milko met zijn mooie Herman Renz onttronen is in mijn optiek niet alleen unfair maar ook een blijk van onkunde. Of is het omdat u gewoon dwars wilt zijn? Dat zou een hoop verklaren en rest mij u gewoonweg zielig te vinden
Wederom mijn mening.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2016 7:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1150
Jammer dat discussies vaak op de man gespeeld worden. Ik mag mij sinds eind jaren 70 circusvriend noemen. In elk geval bezoek ik sinds die tijd circussen in binnen- en buitenland. Persoonlijk ging ik liever naar Herman Renz in plaats van Renz-Berlin. Maar voorkeuren zijn persoonlijk en laten wij dat maar eens respecteren op dit forum.
Sowieso zijn wij circusvrienden buitenstaanders en krijgen wij onze informatie van circusmensen, via derden en via media. Tuurlijk mag je daar iets van vinden ofmzelfs over oordelen.
Maar laten wij op dit forum eens ophouden op personen te spelen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za apr 16, 2016 9:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Hugo. Ik ben het met je eens. Ook ik werd eind jaren 70 gegrepen door het circusvirus. Het begon bij Busch Roland 1979. Ik was dertien en ben er nooit van af gekomen. Topshows in die tijd. Nu alleen nog te evenaren door misschien tien circussen in Europa. Bijna elk rondtrekkende onderneming had een aardig programma. Zelfs de familie circussen.
Die tijd is voorbij en we moeten thans helaas genoegen nemen met vaak naar bedrog riekende voorstellingen. Uitgezonderd uiteraard de welwillenden. Ik ben van mening dat wij onze ervaringen op dit forum mogen delen met mijns inziens eerlijke reacties. Maar... er huist een persoon op dit forum die altijd alles en iedereen behalve zichzelf op de korrel neemt en vaak gesteund door de moderator. Ik vindt zowieso dat deze laatste onpartijdig moet blijven. Ook ik vindt dat dit forum veel leuker zou zijn met leuke anekdotes en recenties. Weetjes en verhalen.
Na bestudering van deze Didier ben ik tot de conclusie gekomen dat velen alleen lezen en niet schrijven. Dat is jammer en alleen omdat deze persoon met iedereen woorden maakt. En vaak dingen verdraait ook. Een echte journalist die spijkers op laag water zoekt in plaats van objectief te zijn. Als je zijn vijand bent ga je er aan! Meerdere interessante schrijvers zijn verdwenen van dit forum omdat zijn haan koning kraait. Dit is niet acceptabel. Deze meneer moet van repliek gediend worden ondanks dat hij ook vaak goede en leuke stukken schrijft. Als hij een ander in zijn waarde zou laten laat ik hem in zijn waarde. Anders blijf ik hem op beschaafde wijze ervan langs geven. Lang leve het circus in al haar vormen maar wel enigszins met niveau. Lang leve Didier en voor hem geldt hetzelfde.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2016 11:23 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tobi schreef:
Maar... er huist een persoon op dit forum die altijd alles en iedereen behalve zichzelf op de korrel neemt en vaak gesteund door de moderator. Ik vindt zowieso dat deze laatste onpartijdig moet blijven.

Als ik vind dat het nodig is steun ik iedereen. En als ik vind dat het escaleert neem ik maatregelen.
Heb je intussen al persoonlijk contact met Didier opgenomen per PB? Dit kan veel verheldering geven, en dan hoeft de rest van de wereld niet mee te genieten als de discussie té persoonlijk wordt.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2016 11:58 am 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Daar bedank ik voor. Een vuurtje aanmaken in het openbaar en vervolgens verschuilen achter de schermen doe ik niet aan mee. We laten het verder rusten. Ik hoop wel dat Didier geen uitspraken meer in het openbaar doet die hij niet wil of kan onderbouwen. Ik hou echter mooie herinneringen aan de twintig jaar dat Milko zich honderd uur per week inzette voor dit laatste echte oerhollandse circus.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.