Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 8:07 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 3:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Gespannen wachten we af.......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 4:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
En ik blijf me afvragen hoe -niet alleen de belastingdienst maar ook de overige gedupeerden hier tegenover staan... Er zijn mensen die financieel het schip in gegaan zijn, leveranciers, de geldschieters én het personeel dat op straat kwam te staan! Nu wordt er doodleuk een 'doorstart' gemaakt en iedereen is oh zo blij maar ik kan me voorstellen dat deze mensen daar anders over denken.
Kan en mag dit zomaar? En hoe zit het met oudere berichten dat een bv van het circus failliet ging voor rond de 1 miljoen (!) euro en vlak voor het failissement alle activa nog even snel over hevelde naar een andere bv?? Dat is toch gewoon failissementsfraude! Hier zullen mensen (de directie?) zich toch over moeten verantwoorden. Al met al gun ik iedereen zijn nering maar het lijkt me dat nu een hoofdrolspeler bejubeld wordt én de sentimenten bespeelt terwijl de echte gedupeerden niet gehoord worden....
Begrijp me niet verkeerd = ik ben een bewonderaar van mooi klassiek circus maar ook een voorstander van eerlijk zaken doen! Recht is recht en krom is krom


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 4:55 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Als je in de schuldsanering zit of bijstand of wat dan ook dan mag je gewoon wat verdienen, niet zwart uiteraard en de UWV moet er van af weten indien je daar klant bent.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 5:26 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat laatste lijkt me heel iets anders en in het geval van Milko beide niet aan de orde!
Het eerdere faillissement waar liefhebber op doelt loopt nog steeds en verkeert nog steeds in de onderzoeksfase.
Wat hij fraude noemt heet paulianeus handelen en komt in een aardig groot aantal faillissementen voor, zeker in 10% van de gevallen. Maar waarschijnlijk meer.
Er kwam vorig jaar nog een verhaal over voorbij in een landelijke kwaliteitskrant, waarin de conclusie werd getrokken dat aangifte en vervolging slechts sporadisch voor kwamen.
Dat gebeurt eigenlijk uitsluitend in de grotere en bekendere zaken waarvan de gegevens zo goed als algemeen bekend zijn.
Maar tot veroordelingen kwam het al helemaal nauwelijks.
Vaak is het een jarenlang 'welles-nietes', ontbreken de juiste gegevens of wordt geen of onvoldoende medewerking verleend door de gefailleerde, meestal de enige die weet hoe het precies in elkaar zit.
Dat wordt dan weer gezien als een soort van recht, want je hoeft tenslotte niet mee te werken aan je eigen ondergang of veroordeling.

Persoonlijk twijfel ik aan het bestaan van eerlijk zakendoen, maar dat is wellicht een kwestie van ervaring.
Eerlijk zijn betekent arm blijven, hoorde ik vroeger wel eens iemand zeggen....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 6:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Kijk dit laatste ben ik nu weer geheel eens met Didier en uitermate goed geformuleerd. Moet kunnen. Het lijkt wel op het bekende haat-liefde spelletje. Milko is vrij om te gaan en staan waar hij wil zoalang er geen veroordeling is en die komt er waarschijnlijk niet. Als direkteur van een BV kan hij ook gewoon opnieuw beginnen. De vraag is echter of hij de naam Herman Renz mag blijven gebruiken in wat voor vorm dan ook. Maar hij mag ten allen tijde zeggen met kleine letters 'bekend van" en met hele grote 'circus Herman Renz"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 10:58 pm 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
Tja ik kan mezelf dan misschien niet zo goed verwoorden maar ik krijg gewoon een beetje raar gevoel bij alle blije reacties over de come-back van Milko terwijl er compleet wordt voorbij gegaan aan het spoor van leed dat achter hem ligt....
Verder niets ten nadele van Milko als artiest want wij -vooral mijn kinderen hebben altijd erg van hem genoten
maar om zo gemakkelijk erover heen te stappen dat er vele mensen door (wan)beleid zijn gedupeerd voelt gewoon niet goed.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 11:19 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
faillissementen, doorstarts en knarsetandende schuldeisers zijn aan de orde van de dag. deze discussie kan dus losgeweekt worden van het faillissement van Herman Renz. het is een verschijnsel op zich.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 11:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Liefhebber, heeft u zelf wel eens in de situatie verkeerd waarbij er gedurende een langere periode meer geld uit gaat of moet dan er in komt? Dat is een moeilijke situatie. Je gaat door omdat je op betere tijden hoopt en helaas zijn zijn er veel orzaken te noemen wasrom Milko de strijd wel moest verliezen. Maar een mens mag wel verder na een debacle. Iedereen heeft het recht om door te gaan of ziet u liever dat hij zichzelf ophangt. Na regen komt zonneschijn en ik hoop voor Milko ook. Uw vreemde smaak is niet terecht vind ik. Ik hoop dat u nooit hetzelfde hoeft mee te maken. Ook wilnik nog even vermelden dat als er al mensen gedupeerd zijn niet vergeten moet worden dat het circus ook 20 jaar brood op de plank heeft gebracht voor velen. Als iedereen die in deze twintig jaar heeft meegegeten uit de ruif van Herman Renz hondetd euro had neergelegd hadden ze nog bestaan. Wel waren er maatregelen nodig geweest in de virm van grootschalige kostenbeheersing. Flink kleiner dan het was en ff groter dan bijvoorbeeld een Sijm en ze hadden nog jaren voort gekund.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 11:33 pm 
Offline

Lid geworden op: ma dec 28, 2015 10:45 am
Berichten: 27
@Tobi: ja ik ben in die situatie geweest! Waarschijnlijk komt daar mijn gevoel ook vandaan... Want natuurlijk mag iedereen verder na een debacel maar wél NA de afwikkeling!! En met de informatie die er naar buiten komt en is gekomen lijkt deze zaak gewoon nog niet afgehandeld. En om dan nu een gevierde rentree te maken waar niemand kanttekeningen bij plaatst vind ik niet correct. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten -en pas als die weggetrokken zijn kan je weer in een of ander zadel plaats nemen anders gaat het over de ruggen van anderen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 11:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:05 pm
Berichten: 58
Een afwikkeling kan jaren duren. Moet hij daarop wachten ? Er zit wel degelijk een stuk waarheid in jou verhaal maar zo is het niet geregeld in Nederland. Bovendien moet iemand zichzelf toch in leven kunnen houden. Zie verder mijn nieuwe onderwerp Milko en Mischa


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 06, 2016 7:28 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Citaat FB Milko Steijvers:

"Kreeg vandaag de vraag had circus Herman Renz gered kunnen worden. Wij van onze kant hebben er van alles aan gedaan om te kijken of we geholpen konden worden. Al de ministers hebben persoonlijk een brief gekregen. De politiek heeft zijn kop in de grond gestoken en was niet thuis. We hebben iedereen een persoonlijke smeekbede gestuurd om hulp totaal geen reactie. Ook onze persoonlijke vriend Dion Graus was niet thuis. Ook de brief van de voorzitter van de tweede kamer bleef onbeantwoord. Meer dan de ontvangst bevestiging kregen wij niet. Zelfs niet de maandenlange strijd met de belastingdienst en al de gesprekken hebben niet geholpen. Wat ons er door heen heeft geholpen waren de spontane acties van vrienden ,bezoekers ,en van vrijwilligers die verschillende acties op touw hadden gezet ,buttons,lege flessen een actie nummer op Facebook. En zo kunnen we nog wel even door gaan. Ook Frans Bauwer schreeuwde in de media we moeten Circus Herman Renz helpen. Ook dat was een loze belofte. Toen we hem gingen bellen,mailen of zelfs aan de deur kwamen was er niemand meer thuis. We zijn der nu achter gekomen dat we het gewoon weer gaan proberen met de mensen die ons altijd trouw zijn gebleven en die er nu nog in geloven en die mensen hebben een plaats in ons hart verdiend ga niemand persoonlijk noemen maar jullie weten wel. Bedankt".

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2016 4:37 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Didier schreef:
Ook over de eigendomsrechten van de naam van het Circus Herman Renz kwam een reactie binnen van iemand die op dit gebied zeer goed is ingevoerd.
Hij schreef:

De naam is beschermd en eigendom van de Beheersmaatschappij Herman Renz B.V..

Naam is nu in bruikleen gegeven aan de Duursma Groep voor Milko’s optreden op Texel.

Iedereen die gebruik wil maken van de naam Circus Herman Renz heeft toestemming nodig van Milko.


'Iemand die zeer goed is ingevoerd' jaja, een slimme of slinkse manier om belangen te verkondigen.

Even voor de duidelijkheid, met het stof van het veilingterrein nog aan mijn schoenen:

De merknaam "Nederlands Nationaal Circus Herman Renz" is op 14 maart 2011 verpand aan Rabobank Dommelstreek.
De Duursma Groep heeft overlegd met de curator(!) over het gebruik van de naam.
En tenslotte: Milko heeft niets meer te zeggen over wat voor gebruik dan ook.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2016 7:37 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
De kassa, de horecawagen en de horecawagen zijn in bezit van de Duursma groep. Ook het stroomaggregaat gaat in het nieuwe project gebruikt worden. Niet alles is verloren.... En het lijkt mij dat ze nu toch echt wel de 'hoopfase' voorbij zijn maar dat de plannen nu wel ver gevorderd zijn.

(bron; Facebook)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2016 11:34 am 
Offline

Lid geworden op: zo mei 22, 2016 11:26 am
Berichten: 12
Locatie: Overal en nergens
Nik Boris schreef:
De kassa, de horecawagen en de horecawagen zijn in bezit van de Duursma groep. Ook het stroomaggregaat gaat in het nieuwe project gebruikt worden. Niet alles is verloren.... En het lijkt mij dat ze nu toch echt wel de 'hoopfase' voorbij zijn maar dat de plannen nu wel ver gevorderd zijn.

(bron; Facebook)


De "hoop fase" is denk ik nog lang niet afgelopen. Hoewel ik met je eens ben dat de plannen vast al ver gevorderd zullen zijn. Nu nog de hoop dat de "nieuwe" onderneming me al zijn samenwerkings verbanden een kans gaat krijgen zichzelf te bewijzen. Want een schip kan immers maar 1 "kapitein" hebben anders ga je van je koers.

Overigens gun ik het Milko en alle betrokkenen ook zeker wel. Zo'n debacle als afgelopen jaar gun ik niemand. Zelfs niet als er misschien een soort Eigen-schuld-dike-bult factor was.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jun 28, 2016 4:05 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Citaat FB Marc Boon: "Alles wordt momenteel opgefrist en vernieuwd. De lampjes zullen weer gaan branden ! Het oord van de mooiste dromen : het Nederlands Nationaal Circus Herman Renz keert terug. # Blij dat ons geloof in een redding steeds is gebleven, ondanks veel pessimisme en negativisme van de spreekwoordelijke ratten die tijdens de hevige storm het dek verlieten ..." en

"Heb er zin in om op deze fascinerende locatie als regisseur aan de slag te gaan tijdens één van de wellicht meest opgemerkte evenementen in de zeer nabije toekomst van Nederland. Wat een ruimte, wat een rust, wat een uitstraling. Haarlem, here we come ...".

Reinaldapark Haarlem. Op FB is het moddergooien weer begonnen. Dhr. Steijvers leert het nooit en zal het ook nooit leren.

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.