Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 26, 2024 3:11 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2016 5:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zojuist is bekend gemaakt dat de nieuwe show die Circus Herman Renz (Presenteert?) tijdens de kerst in Haarlem gaat laten zien de titel REVIEVEL heeft meegekregen.
Een beetje vreemde naam, want het is geen Nederlands en ook geen Engels. Revival, dat bestaat wel en betekent Herleving.
Kennelijk heeft men daar een Nederlands aftreksel van gemaakt, of het moet plaatselijk dialect zijn.....

http://hcnieuws.nl/lokaal/circus-herman ... vel-167552

'Circus Herman Renz komt terug met Revievel'

Afbeelding

HOOFDDORP Dit nieuws is bekend gemaakt in centrum van Hoofddorp waar al weer enkele jaren de Duuursma Groep het Winter Wonderland organiseert. Dezelfde groep die niet alleen de naam 'Circus Herman Renz' heeft gekocht, maar tevens meerdere beeldbepalende elementen van het 'oude' circus (zoals de kassawagen en entreeboog).

Dat hebben clown Milko en woordvoerder René Duuursma bekend gemaakt in het centrum van Hoofddorp, op loopafstand van de locatie waar Winter Wonderland op 4 november 2016 van start gaat.

Volgens Milko komt Circus Herman Renz ijzersterk terug met een nieuwe, nog grote show en dat in een tent met ruim 1600 zitplaatsen.

Die wordt opgezet in het Reinaldapark in Haarlem, waar de nieuwe show onder de naam 'Reveivel' drie weken zal staan (23-12-2016 t/m 8-1-2017).

Lezers van HCnieuws.nl maken, net als voorgaande jaren kans op kaarten voor deze nieuwe show. Daarvoor verschijnt eind december de vertrouwde puzzelpagina. Onder de goede inzenders wordt een groot aantal kaarten verloot.

In de papiereneditie HCnieuws.nl van donderdag meer nieuws.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2016 10:43 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5435
Locatie: Belgie
Goed nieuws zou ik zeggen,
als men kan brengen waar Circus Herman Renz altijd voor heeft gestaan.
Topkwaliteit!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2016 1:27 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Didier schreef:
Zojuist is bekend gemaakt dat de nieuwe show die Circus Herman Renz (Presenteert?) tijdens de kerst in Haarlem gaat laten zien de titel REVIEVEL heeft meegekregen.
Een beetje vreemde naam, want het is geen Nederlands en ook geen Engels. Revival, dat bestaat wel en betekent Herleving.
Kennelijk heeft men daar een Nederlands aftreksel van gemaakt, of het moet plaatselijk dialect zijn.....

http://hcnieuws.nl/lokaal/circus-herman ... vel-167552

'Circus Herman Renz komt terug met Revievel'

Afbeelding

HOOFDDORP Dit nieuws is bekend gemaakt in centrum van Hoofddorp waar al weer enkele jaren de Duuursma Groep het Winter Wonderland organiseert. Dezelfde groep die niet alleen de naam 'Circus Herman Renz' heeft gekocht, maar tevens meerdere beeldbepalende elementen van het 'oude' circus (zoals de kassawagen en entreeboog).

Dat hebben clown Milko en woordvoerder René Duuursma bekend gemaakt in het centrum van Hoofddorp, op loopafstand van de locatie waar Winter Wonderland op 4 november 2016 van start gaat.

Volgens Milko komt Circus Herman Renz ijzersterk terug met een nieuwe, nog grote show en dat in een tent met ruim 1600 zitplaatsen.

Die wordt opgezet in het Reinaldapark in Haarlem, waar de nieuwe show onder de naam 'Reveivel' drie weken zal staan (23-12-2016 t/m 8-1-2017).

Lezers van HCnieuws.nl maken, net als voorgaande jaren kans op kaarten voor deze nieuwe show. Daarvoor verschijnt eind december de vertrouwde puzzelpagina. Onder de goede inzenders wordt een groot aantal kaarten verloot.

In de papiereneditie HCnieuws.nl van donderdag meer nieuws.


in mijn krant staat toch echt: [b][size=200]'Circus Herman Renz komt terug met Revival'[/size][/b]
21-09-2016, 16:16 | Van de redactie
AddThis Sharing Buttons
Share to WhatsAppShare to FacebookShare to TwitterShare to LinkedInShare to E-mail

HOOFDDORP Dit nieuws is bekend gemaakt in het centrum van Hoofddorp waar al weer enkele jaren de Duuursma Groep het Winter Wonderland organiseert. Dezelfde groep die niet alleen de naam 'Circus Herman Renz' heeft gekocht, maar tevens meerdere beeldbepalende elementen van het 'oude' circus (zoals de kassawagen en entreeboog).

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2016 2:12 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Gaaf dat de eerdere nieuwberichtjes echt lijken te kloppen.
Iemand al nieuws over het programma?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2016 4:57 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Paul schreef:
Gaaf dat de eerdere nieuwberichtjes echt lijken te kloppen.
Iemand al nieuws over het programma?



Zingende vrouwelijk spreekstalmeester - Maresca Belle
Clownerie - Milko & Mischa
Antipode - Rhodes Dumas
Rolschaatsen - Skating Lesters
Golden Globe - Diorio's


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 23, 2016 9:41 am 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
A ja, nu ik het zie besef ik dat ik het toch al ergens gezien had. Meer van het programma is dus nog niet bekend?

Volgens mij de eerste keer dat er een Globe of Death bij CHR te zien is? Diorio's... hebben zo'n bol die opengaat terwijl de motards erin rondrijden. Heb ze volgens mij eens gezien ergens. https://www.youtube.com/watch?v=UOO7qkCqx_w


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 23, 2016 2:27 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Paul schreef:
A ja, nu ik het zie besef ik dat ik het toch al ergens gezien had. Meer van het programma is dus nog niet bekend?

Volgens mij de eerste keer dat er een Globe of Death bij CHR te zien is? Diorio's... hebben zo'n bol die opengaat terwijl de motards erin rondrijden. Heb ze volgens mij eens gezien ergens. https://www.youtube.com/watch?v=UOO7qkCqx_w
het is een een 4 persoon's globe de groep komt uit brazile


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 23, 2016 3:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zo, dat komt er nu van wanneer je over dit onderwerp een persconferentie belooft voor begin september en zo nu en dan mondjesmaat enkele deelnemende artiesten opsomt. Die persconferentie heeft nog steeds niet plaatsgevonden, mogelijk omdat het programma nog altijd niet rond is.
Dat zal ook zeker niet meevallen, zoals al eerder werd geconstateerd, ondanks de medewerking van een ervaren manager. Het aantal kerstcircussen blijft maar toenemen, kijk straks maar eens hoeveel er alleen in Duitsland bijkomen: 1e Weihnachtscircus in Huppeldepup......, we lazen er al diverse. En allemaal willen ze uiteraard de beste artiesten.....
Een deel werd eerder ook hier al bekendgemaakt zie: viewtopic.php?f=85&t=6855&hilit=kerstcircus+haarlem

Dan was er een persconferentie over Winter Wonderland in Hoofddorp waar men kennelijk mondeling (veel) reclame maakte voor het Kerstcircus in Haarlem. Milko was er tenslotte niet voor niets bij. Tja, en dan denkt een journalist de Engelse taal machtig te zijn en komt het verhaal in de krant en op de site zoals hierboven geciteerd. Dat is het risico wanneer je zonder een fatsoenlijk persbericht nieuws gaat verspreiden!
De fout is inmiddels ingezien en op de site hersteld. Maar goed dat ik de tekst integraal kopieerde, anders zou ik de schuld nog krijgen!

Nog even voor alle duidelijkheid: de show gaat dus REVIVAL heten en geen Revievel.
Maar dat las u al.....


Laatst gewijzigd door Didier op vr sep 23, 2016 5:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr sep 23, 2016 4:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Ach ja... we zullen het wel zien. Als het programma goed genoeg is ga ik zeker kijken. Antipodisten vind u nu niet mega spectaculair.
Lijkt me inderdaad heel moeilijk met een goed programma te komen met al die concurrentie aan kerstcircussen.
Vraag me dan ook altijd af wat die artiesten dan de rest van het jaar doen...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za sep 24, 2016 12:00 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Gelezen op 23-9-2016 om 23.55 op de FB pagina van Adri Lammers

.............Vandaag kwam de projectgroep voor het Kerstcircus Haarlem in Apeldoorn bijeen. Hoofdthema de persbijeenkomst van 5 oktober aanstaande, een ontmoeting waarvoor de uitnodigingen straks de deur uitgaan.

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 5:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En dat grote nieuws lekt natuurlijk uit: vanaf zondag in veel media te vinden, een bericht over het Kerstcircus in Haarlem gevolgd door een tournee in een tent volgend jaar.
Zoals in het Brabants of Eindhovens Dagblad: http://www.ed.nl/regio/helmond/circus-v ... -1.6478811

Circus van Herman Renz komt terug met kerstshow en tour

Met een archieffoto uit 2013 van bij de Helmondse watertoren

Afbeelding

Hebben we nog geluk dat ze er geen actuele foto bijplaatsten........

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Of zoals RTL meldt:


Clown Milko dolblij met comeback Circus Renz: dit redt mijn huwelijk

Ex-directeur Milko Steyvers is door het dolle heen met de terugkeer van Circus Herman Renz en zijn nieuwe rol daarbij. "Dit had ik nooit durven dromen. Iedereen mag weten hoe blij ik ben."

Een jaar na het faillissement keert Circus Renz weer terug in Nederland. Nog geen jaar geleden ging het circus op de fles als gevolg van een torenhoge belastingschuld. Maar met dank aan de Noord-Hollandse ondernemer René Duursma, die de bedrijfsvoering overnam, maakt het circus komende winter een doorstart in Haarlem.

Daarin is opnieuw een belangrijke rol weggelegd voor oud-directeur Milko Steyvers. Hij keert terug in zijn oude vertrouwde rol als clown. Steyvers: "Dit had ik nooit durven dromen. Iedereen mag weten hoe blij ik ben. Dit geeft mij zo'n enorm goed gevoel."

Naam behouden

Op initiatief van de ondernemer ging het balletje eerder dit jaar rollen. "Drie maanden na het faillissement kwam ik in gesprek met René Duursma en die zei: ik ben opgegroeid met Circus Herman Renz, mijn kinderen zijn opgegroeid met Circus Herman Renz en ik wil dat deze naam voor Nederland behouden blijft."

Samen werkten ze aan de nieuw opzet. "Meneer Duursma zei: ik ga de financiën doen, jij treedt weer op als clown en met kerst is de eerste voorstelling. Fantastisch natuurlijk, als ik maar mag doen waar ik goed in ben: de clown spelen", zegt de ex-directeur die na alle financiële malaise zelf geen circus meer mag beginnen in Nederland.

Nieuwe rol

De nieuwe rol als werknemer bevalt hem uitstekend. "Vooral het combineren van directeur zijn én optreden als clown vond ik erg lastig. Nu ben ik werknemer, ontvang salaris en ben daar gewoon erg blij mee. Er valt een grote last van mijn schouders af."

Door alle problemen rondom het circus kwam zelfs zijn eigen huwelijk in gevaar. "Mijn vrouw wilde na vorig jaar nooit meer iets met het circus te maken hebben. Zo teleurgesteld was ze. Maar in deze nieuwe situatie kan zij thuisblijven en haar eigen dingen doen. Terwijl ik minder tijd kwijt ben aan het circus. Mijn huwelijk is hierdoor gered."

Toch gaat het hem financieel nog altijd niet voor de wind. "Al ben ik zelf niet failliet gegaan, gaat het financieel nog steeds klote. Ik kan de vaste lasten van 2000 euro niet meer ophoesten en moet waarschijnlijk veel bezittingen verkopen. Ook wil ik kleiner gaan wonen."

Drie jaar de kans

Maar met de doorstart van het circus gloort er weer hoop aan de horizon. "Meneer Duursma heeft verstand van geld verdienen. Hij zei: we gaan het drie jaar proberen. Het eerste jaar kost het geld, het tweede jaar draaien we quitte en het derde jaar moet er winst komen. Zo niet: even goede vrienden maar dan stoppen we ermee."

Steyvers beseft goed dat hij deze tweede kans met beide handen moeten aangrijpen. "Er is veel geld ingepompt, met veel restauraties en ook prachtige nieuwe kostuums. Het moet dus nu gebeuren. Maar ik heb er meer dan 200 procent vertrouwen in dat het gaat lukken."


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

METRO nuanceert de tour van volgend jaar:
Citeer:

Het circus gaat in de zomer in een kleinere tent naar al bestaande evenementen. Daarnaast kan het circus ingehuurd worden voor bedrijfsfeesten. Voor het najaar 2017 staat een tour in een grote tent gepland.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 9:01 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
De persconferentie van de "Revivel" is dus morgen - een jaar na de inbeslagname. In het Reinaldpark, waar een kleine witte tent én het mooie Herman Renz-front zijn opgebouwd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 4:15 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Nik Boris schreef:
De persconferentie van de "Revivel" is dus morgen - een jaar na de inbeslagname. In het Reinaldpark, waar een kleine witte tent én het mooie Herman Renz-front zijn opgebouwd.


Het was weer gezellig. Die Adri Lammers is wel een paar kilo'tjes aangekomen. Wat die 'vergader' cultuur niet met een mens doet.

De persconferentie 'live' terugkijken kan hier: https://www.facebook.com/haarlem.oost/?pnref=story

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 05, 2016 5:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ha, de naam van de nieuwe show is zelfs in de titel van deze berichtenserie door de moderator aangepast......

Ook een beetje vreemd is dat het eerste medium dat vandaag officieel de doorstart meldt het FaillissementsDossier.nl is!
Kennelijk volgen die hoe het verder gaat met betrokken bedrijven!

http://www.faillissementsdossier.nl/nie ... achen.aspx

met als kop:

Clown Milko kan weer lachen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 10:31 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Wieringer Nieuws besteedt ook aandacht aan het herboren Herman Renz, maar nog meer aan René Duursma die uit deze regio komt.
http://www.wieringernieuws.nl/nieuws/25 ... shoef.html

met als bonus film van de opbouw van de Amsterdamse kermis van 2015, waar Duursma de hand in had.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.