Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 7:37 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 1:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar verder is het vandaag in de landelijke pers oorverdovend stil. Denk dat ze het wel geloven en/of wachten tot het bijna zover is in Haarlem.
Lijkt me ook zinvoller trouwens. Op de pagina's Cultuur en Uit is op donderdag bovendien nergens plaats. Die zijn vaak al eerder gemaakt en gevuld met nieuwe evenementen, tentoonstellingen en verschijnende films.
De actuele nieuwswaarde is miniem mede doordat het links en rechts al wel gemeld is.
Maar wellicht morgen beter.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 2:11 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
PowNed was ook aanwezig https://www.youtube.com/watch?v=09DfKAQt_40


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 2:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Leuk item, alleen weer zonder onderscheid in diersoorten. Dieren zullen er niet meer zijn, dus verkleden mensen zich maar als dier, in die geest. En niemand die het tegenspreekt....
Er is nog heel veel veldwerk te verzetten.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 4:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zo ook het Algemeen Dagblad, met een iets uitgebreider filmpje: http://www.ad.nl/dossier-nieuws/circus- ... ~a2a3100d/

Op de site van deze krant:

'Circus Renz zonder paarden? Dat kan niet!'

Circus Herman Renz komt deze winter terug met de kerstshow 'Revival'. Het gezicht van Renz, Milko de clown, blijft ook van de partij. René Duursma heeft het circus overgenomen en wil het in een modern jasje steken.

Een jaar geleden was het faillissement aangevraagd voor Herman Renz. "Toen stortte m'n hele wereld in'', zegt Milko Steyvers, oud-directeur en clown van het circus. "Ik dacht Circus Herman Renz gaat verloren. Drie maanden later kwam René Duursma in het vizier en nu staan we hier. Een blijer mens kan je me niet maken. Ik kan weer doen waar ik goed in ben, lekker de clown uithangen.''

Het circus blijft de naam van Herman Renz houden. "Het mes snijdt aan twee kanten'', zegt Milko. "Ik ben nog steeds de eigenaar van de naam Herman Renz. René gaf aan dat hij de naam over wilde nemen, hij zei dan huur ik jou en de naam in. Zolang hij mij inhuurt, mag hij de naam gebruiken zolang als hij wil!''

Minder oubollig
Het programma van het circus wordt minder oubollig. "We hebben een regisseur in dienst genomen die er een modern programma van gaat maken!'' Wel blijven er een paar traditionele facetten aanwezig, zoals de paarden. "Herman Renz zonder paarden dat kan niet. Het wordt een strak programma in een modern jasje.''


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 4:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zo ook het Leidsch Dagblad. Een uitgebreid filmpje met Milko en René Duursma aan het woord. En een bijzondere rol voor Adri Lammers, want ik vermoed dat een deel van de geluidstechniek het af liet weten. Ze hebben nog even de tijd om te oefenen voor Haarlem begint.....

http://www.leidschdagblad.nl/algemeen/b ... ef=r_video

Helaas kunnen we zonder abonnee te worden het artikel niet lezen. Wel de aanhef, en die bevat al nieuws:


Circus Herman Renz: groter en spectaculairder

HAARLEM - Circus Herman Renz staat op. Spectaculairder, frisser en groter dan ooit. Met musicaldans en -zang. Een geoliede machine trekt in december 2016 Haarlem binnen voor de kerstshow Revival.

Alles is nieuw. Er is een compleet nieuw tentencomplex dat plaats biedt aan maar liefst 1600 bezoekers. Ontwerpster Dian van de Ven zet negentig nieuwe, spectaculaire kostuums in elkaar. En er is samenwerking gezocht met Dansacademie Lucia Marthas.

De acts worden aan elkaar gezongen en gedanst met als afsluiter een zang- en dansact....


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tja, en de rest is alleen bestemd voor vaste lezers......
Het filmpje werkt overigens wel gewoon.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 06, 2016 11:09 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Didier schreef:
Leuk item, alleen weer zonder onderscheid in diersoorten. Dieren zullen er niet meer zijn, dus verkleden mensen zich maar als dier, in die geest. En niemand die het tegenspreekt....
Er is nog heel veel veldwerk te verzetten.....
er is een exoten nummer (kamelen & alpaca's) een nummer met friese paarden en een honden nummer er zijn dus gelukkig wel dieren jammer dat milko het in het interview niet meld


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2016 3:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En dat ook nog niet te zien of te lezen is op de site van het Kerstcircus Haarlem, met uitzondering van twee hondjes.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr okt 07, 2016 4:23 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zelfde artikel als in andere kranten ook te vinden in de IJmuider Courant, wel met andere foto:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2016 7:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
rene schreef:


?? Ik dacht dat al het materiaal door de belasting verkocht was, maar ik zie toch de kassa containers en ander wagenmateriaal.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2016 7:23 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
stalknecht schreef:
rene schreef:


?? Ik dacht dat al het materiaal door de belasting verkocht was, maar ik zie toch de kassa containers en ander wagenmateriaal.
gekocht door de Duursma groep de organisator


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2016 9:40 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
rene schreef:
stalknecht schreef:
rene schreef:


?? Ik dacht dat al het materiaal door de belasting verkocht was, maar ik zie toch de kassa containers en ander wagenmateriaal.
gekocht door de Duursma groep de organisator


Oké, dat wist ik niet. En weet je ook toevallig wat er met de tent en tribune is gebeurt, nadat het op die veiling voor een prikkie opgekocht is geworden?
Was dat niet eurocircus tenten verhuur of zoiets? En mij staat iets bij dat die opkoper gezegd zou hebben dat Milko het altijd kan huren voor z'n kerstcircus,
maar ik meen hier toch een keer andere foto's gezien te hebben van een heel andere tent die nu gebruikt gaat worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2016 10:17 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
stalknecht schreef:
rene schreef:
stalknecht schreef:
En weet je ook toevallig wat er met de tent en tribune is gebeurt, nadat het op die veiling voor een prikkie opgekocht is geworden?


Quote uit Rotterdams krantje:
De circustent van Herman Renz heeft tijdens een veiling vrijdag in Ermelo 80.000 euro opgeleverd. De tent is verkocht aan twee ondernemers uit Zwanenburg. Het is de bedoeling de tent in te zetten bij festivals in het land.

http://www.ad.nl/binnenland/circustent- ... ~af4dceef/

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2016 3:12 am 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
stalknecht schreef:
rene schreef:
stalknecht schreef:

?? Ik dacht dat al het materiaal door de belasting verkocht was, maar ik zie toch de kassa containers en ander wagenmateriaal.
gekocht door de Duursma groep de organisator


Oké, dat wist ik niet. En weet je ook toevallig wat er met de tent en tribune is gebeurt, nadat het op die veiling voor een prikkie opgekocht is geworden?
Was dat niet eurocircus tenten verhuur of zoiets? En mij staat iets bij dat die opkoper gezegd zou hebben dat Milko het altijd kan huren voor z'n kerstcircus,
maar ik meen hier toch een keer andere foto's gezien te hebben van een heel andere tent die nu gebruikt gaat worden.
de tent is gekocht door een verhuur bedrijf en is alleen nog te zien op muziek festivals de tent die in haarlem wordt gebruikt is van
emmanuel horwood die tevens de meeste artiesten heeft geregeld


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2016 2:34 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Voor zover bij mij bekend.......

Diorios 4 motoren in bol
The Skating Lesters Rolschaatsen [Kimberly Lester en Sam Pellegrom]
Milko en Mischa Clownerie
Rhodes Dumas Antipode
Duo Gartner Dodenrad
Wolf family jonglage
Jessica Bengtsson Friese paarden
Jessica Bengtsson alpacas en kamelen
Groot zingend showballet (Institute for Peforming Arts Lucia Marthas)
Rhodes Dumas honden
Marco Lorador laserman
Wolf family ladderbalans
Armando Liazeed Handstand
Alex Bozic Orkest
Maresca Belle Spreekstalmeesteres

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2016 3:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
?? Ik dacht dat al het materiaal door de belasting verkocht was, maar ik zie toch de kassa containers en ander wagenmateriaal.


De hele gang van zaken omtrent de verkoop is hier uitgebreid aan de orde geweest.
Natuurlijk mag iedereen iedere vraag stellen die hij of zij maar wil, maar met een klein beetje zoeken zijn de antwoorden hier ook nog steeds te vinden.
Niet al het materiaal, maar uitsluitend de tent en de tribunes zijn in opdracht van de belastingdienst verkocht.
De rest is verkocht door de rechtmatige eigenaar en vervolgens geveild.


Fijn dat we nu een deelnemerslijst hebben, zij het nog steeds onder voorbehoud.
Op de weinig actieve site van dit kerstcircus is zoiets niet te vinden!
Daar moeten we het nog steeds doen met een aantal foto's, en lang niet van alle genoemde artiesten.
Ze worden kennelijk net zo gemakzuchtig als bijvoorbeeld Carré, ook daarvan is de complete lijst vooralsnog (weer) niet te vinden!
Nou kan ik me bij het WereldKerstCircus nog voorstellen dat veel publiek als vanzelfsprekend aanneemt dat het met het programma dik in orde zal zijn, bij de Haarlemse Revival is dat maar de vraag.
Er werden ons enige tijd geleden voorstellingen beloofd op een niveau dat nog nooit vertoond zou zijn en die zijn weerga in de Nederlandse circuswereld niet zou kennen.
Iedereen die ook maar een beetje in circus geïnteresseerd was zou zeker naar Haarlem komen, want het gebodene absoluut niet willen missen!
Kennelijk gokt de organisatie er daar ook op dat het grote publiek vanzelf wel komt!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.