Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 6:13 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 4:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Aldus meldt ons het Haarlems Dagblad in de krant van gisteren.
De Gemeente Haarlem is hevig verontwaardigd dat de behoorlijke schade die het afgelopen kerstcircus aan het Reinaldapark toebracht nog steeds niet is hersteld.
Het artikel is helaas alleen voor abonnees te lezen.

De kop:

Haarlem boos op Circus Renz

Afbeelding


Gelukkig is er nog even te gaan tot Kerst, maar de eerste indruk is geen fijne.
Er werd overigens al eerder gemeld dat het circus in genoemd park niet meer kon terugkeren.
De reden werd niet gegeven, maar inmiddels klagen omwonenden steen en been vanwege overlast door drugsdealers en tippelende prostituees.
Dat valt uiteraard slecht te combineren met een circus....

Ons aller Circusweb weet van de hoed en de rand, zo zeer zelfs dat het ´nieuws´ al tot in Duitsland is doorgedrongen:

Gemeente Haarlem boos op Herman Renz

HAARLEM – De gemeente Haarlem wil geen vergunning verstrekken aan Circus Herman Renz totdat de schade is vergoed die gemaakt is in het Reinaldapark.
Voor omwonenden van het Reinaldapark en een aantal raadsleden is het al een tijdje een grote ergernis hoe het terrein is achtergelaten door het circus, gezien de hoeveelheid Facebookposts over de bende.
Circusweb heeft het al eerder aangekaart bij de organisator René Duursma, maar heeft daar geen antwoord op gekregen.
Een woordvoerder van Circus Renz is behoorlijk verbolgen over deze toestanden, opnieuw wordt de naam Renz schade toegebracht en daar hebben andere circussen weer last van.
De regionale kranten staan er momenteel weer bol van.


Tot zover de onderzoeksjournalistiek van dit medium. Dat er een vogelvluchtfoto van het voormalige Circus Herman Renz (in volle glorie) bijplaatste. En een modderfoto van januari.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 4:47 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5416
Locatie: Belgie
Jammer dat het circus dit niet in orde heeft gebracht!
Een 'comeback' in mineur dan toch...

Het is nu niet dat men het de afgelopen maanden te druk had door een tournee...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 5:33 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Circusboy schreef:
Jammer dat het circus dit niet in orde heeft gebracht!
Een 'comeback' in mineur dan toch...

Het is nu niet dat men het de afgelopen maanden te druk had door een tournee...


De Duursma groep heeft het druk zat met de organisatie van diverse Kermissen...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo apr 16, 2017 10:13 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Lijkt mij zaak om dit op te lossen. Anders geen Kerstcircus Herman Renz meer. En inderdaad circusweb citeert een medewerker van Circus Renz. Welke Renz? Dat staat er niet bij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 18, 2017 3:50 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wèlke medewerker of woordvoerder, dat is nog veel belangrijker!
Want de enige woordvoerder van dit circus is, tenzij de boel weer helemaal in de war is, René Duursma.
Of diens rechterhand in dit soort aangelegenheden Adri Lammers.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 18, 2017 7:02 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Inderdaad, maar het zou ook een woordvoerder van een van de andere Renzen kunnen zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 19, 2017 4:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zoals het er staat is dat zo, maar dat wordt denk ik niet bedoeld......
Maar je weet maar nooit......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 15, 2017 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook de NOS bracht dit verhaal: http://nos.nl/artikel/2170175-circus-re ... -niet.html


Circus Renz herstelt vernield grasveld niet

Afbeelding

Circus Herman Renz heeft het Reinaldapark in Haarlem na het kerstcircus als een modderpoel achtergelaten en, ondanks beloftes, nog niets gedaan om de grond weer op te knappen, schrijft de regionale omroep NH.


Met Kerst maakte het failliete circus zijn doorstart in het park. Bij het opdoeken van de tent werd het grasveld kapotgereden. Na klachten van de buurt en dreigementen van de gemeente, beloofde de eigenaar van het circus dat de grond hersteld zou worden.

Op Facebook schreef clown Milko dat het allemaal wat langer duurde vanwege het hoge grondwaterpeil, maar dat het park weer in de originele staat zou worden gebracht.

Geen vergunning meer

Sinds die toezegging, ruim vier maanden geleden, is er nog niets veranderd. De gemeente krijgt de eigenaar bijna niet meer aan de lijn en ook omroep NH wordt niet teruggebeld.

Omwonende en wijkraadslid Wim Kleist snapt er niets van en wil het circus alleen terugzien wanneer het de grond netjes herstelt. "Wij hopen dat ze heel snel de zaak gaan regelen met de gemeente. Het is geen gezicht en het is doodzonde voor het aanzien van het park."

De gemeente Haarlem dreigt het circus voor komende shows geen vergunning meer te geven.



We zijn inmiddels weer een paar weken verder, ben benieuwd of er al iets gebeurd is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 1:05 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Als je dit zo leest, dan vraag ik mij af of het circus wel zo'n succes is geweest dan ze beweren, en lijkt het er meer op
dat het met de hakken over de sloot is gesprongen of dat er zelfs geld bij is gemoeten, en duursma dus geen geld heeft
of wil uitgeven om de schade te betalen. Er stond dus niet het oude circus renz maar was alles ingehuurd, dus een berg
extra kosten die dan wel terug verdiend moeten worden en toen ik de foto's en filmpjes zag van de voorbereidingen,
is er niet op een euro meer of minder gekeken, dus wellicht is Duursma een beetje te enthousiast geweest met de doorstart.
Maar goed, we kunnen alleen maar afwachten en zal de tijd leren hoe de vork in de steel zit.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 3:17 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Op andere plaatsen werd hier ook al over gediscussieerd, zie onder meer: viewtopic.php?f=97&t=8021&p=60627&hilit=duursma#p60569

Misschien herhaal ik mezelf, maar de opzet was van het begin af aan: het eerste jaar draaien we verlies, het tweede jaar spelen we quitte en het derde jaar maken we winst.
Elders schreef ik al dat ik twijfel aan dat eerste verlies. Maar wel wanneer je al de uren rekent van iedereen die erbij betrokken is geweest.
Zoals je weet is uren rekenen iets wat in de circuswereld niet bestaat, want dan waren ALLE circussen al lang verdwenen!

Te arbeidsintensief zou volgens mij de belangrijkste reden kunnen zijn wanneer er geen vervolg komt.
Wat we overigens ook nog steeds niet zeker weten......

(Kennelijk was er nog wel een potje voor een boot tijdens de recente Gay Pride in Amsterdam, waar de naam van Duursma op prijkte. Die nam deel als een van de weinige in de categorie Bedrijven.
Maar misschien valt dit onder de afdeling Nieuwe Hobby´s?).


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 7:34 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Ben benieuwd. Op de evenmentenkalender van de Gemeente staat nog niets over het Kerstcircus. Betekent overigens niet dat het niet door zal gaan. Al zet ik daar wel vraagtekens bij. Afwachten maar.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2017 12:26 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Op andere plaatsen werd hier ook al over gediscussieerd, zie onder meer: viewtopic.php?f=97&t=8021&p=60627&hilit=duursma#p60569

Misschien herhaal ik mezelf, maar de opzet was van het begin af aan: het eerste jaar draaien we verlies, het tweede jaar spelen we quitte en het derde jaar maken we winst.
Elders schreef ik al dat ik twijfel aan dat eerste verlies. Maar wel wanneer je al de uren rekent van iedereen die erbij betrokken is geweest.
Zoals je weet is uren rekenen iets wat in de circuswereld niet bestaat, want dan waren ALLE circussen al lang verdwenen!

Te arbeidsintensief zou volgens mij de belangrijkste reden kunnen zijn wanneer er geen vervolg komt.
Wat we overigens ook nog steeds niet zeker weten......

(Kennelijk was er nog wel een potje voor een boot tijdens de recente Gay Pride in Amsterdam, waar de naam van Duursma op prijkte. Die nam deel als een van de weinige in de categorie Bedrijven.
Maar misschien valt dit onder de afdeling Nieuwe Hobby´s?).


Ik begrijp dus dat ook de geplande tournee niet doorgaat, en dan ga je toch denken dat duursma geen zin meer heeft in z'n circusavontuur,
want anders zou op z'n minst dat terrein in haarlem in orde gemaakt en een nieuwe vergunning aangevraagd zijn, want het kerstcircus
is nog maar 4 maanden verwijderd, en in circustermen is dat al kort dag aan het worden.
En ik begrijp ook dat waar de gemeente ook naar toe belt, er geen gehoor gegeven word, dus niet bij duursma en niet bij milko,
dus zouden duursma en milko soms overhoop liggen met elkaar? En jij kent milko toch persoonlijk? Dus waarom bel je hem
niet een keer op met de vraag wat hij wel en niet los wil laten?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2017 7:29 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Tournee gaat inderdaad niet door, door het missen van het juiste team erachter.
Duursma krijgt de aankomende weken 2 nieuwe kermisattracties uitgeleverd en is daar momenteel erg druk mee maar achter de schermen wordt aan het kerstcircus nog wel gewerkt wat ik weet vanuit enkele bronnen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2017 10:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
MartijnH schreef:
Tournee gaat inderdaad niet door, door het missen van het juiste team erachter.
Duursma krijgt de aankomende weken 2 nieuwe kermisattracties uitgeleverd en is daar momenteel erg druk mee maar achter de schermen wordt aan het kerstcircus nog wel gewerkt wat ik weet vanuit enkele bronnen.


De gemeente krijgt de eigenaar nauwelijks te spreken en ligt die modderpoel er nu al bijna 8 maanden zo bij,
en dreigt de gemeente zelfs om dan maar geen vergunning aan CHR te geven, dus hoe kunnen ze dan met het kerstcircus
bezig zijn als ze de vergunning dreigen kwijt te raken, door al 8 maanden te vertikken om dat terrein in orde te maken?
En wat kost het dan om in het voorjaar met een tractor de boel even om te ploegen, roller er over en een beetje graszaad instrooien?
Een 16 jarige boerenzoon die even de spullen van pa leent om voor 100 euro voor de diesel en graszaad en 200 euro zakgeld
en 2 kratten bier dat klusje met veel plezier wel even komt klaren?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2017 4:03 am 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
Denk dat ze gewoon met een andere plaats bezig zijn zat grote plaatsen zonder kerstcircus


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.