Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 3:03 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2017 11:26 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Afwachten maar of er nog een konijn uit de hoge hoed wil komen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2017 12:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
rene schreef:
Denk dat ze gewoon met een andere plaats bezig zijn zat grote plaatsen zonder kerstcircus


Waarom zouden ze weg willen uit Haarlem?

Volgens wikipedia:
"De grootstedelijke agglomeratie Haarlem (Haarlem, Heemstede en Bloemendaal) telt ongeveer 200.000 inwoners[2] en het stadsgewest Haarlem
(Zuid-Kennemerland en IJmond) ruim 400.000 inwoners.

Noem dan nu eens een grote stad met meer inwoners? In het noorden des lands? Valt niks te verdienen want het zijn boeren en is het te dun bevolkt buiten
die paar grote steden als groningen en leeuwarden om. Het zuiden des lands? Valt ook niks te verdienen, kijk maar naar maastricht, want dat was een komen
en gaan van kerstcircussen, cirque d'hiver is opgehouden, het circus waar robert ronday het stokje had overgenomen
is voorbij. Brabant? Valt niks te verdienen, behalve in eindhoven, want tilburg flopte keer op keer omdat er nooit niks fatsoenlijks gestaan heeft, in den bosch is
het een komen en gaan, nijmegen is bezet, breda is nooit wat geweest, ettenleur is een gat en reeds bezet, dordrecht is het een komen en gaan van circussen
en dan blijft de provincie utrecht over met alleen de stad utrecht en die al voorzien is, en dan nog de randstad waar niks vrij is, want rotterdam is bezet door ahoy,
den haag is bezet, dus is er nergens meer een fatsoenlijke grote stad voor een dergelijke grote kerstcircusproductie.
Ik heb al zo vaak op google earth gekeken voor een nog grote plaats met zeer veel inwoners in en rondom een stad, en die zijn er gewoon niet voor
een grootst circus als CHR. En dan wil ik het niet eens hebben over een geschikte locatie, want je staat dan altijd ergens in een slecht bereikbare
en troosteloze vergeethoek weggemoffeld, dus ook niet geschikt om daar een dure kerstcircusproductie op los te laten. Aantal inwoners, bereikbaarheid
en zichtlocatie zijn verantwoordelijk voor het halve succes, dus zoek maar eens zo'n plek. Ga je niet vinden.
Het enige dat ik kan bedenken is de horwood toer op gaan door bv in rotterdam te gaan concurreren met ahoy, maar zelfs die is teruggekomen van z'n
concurrentie avontuur in amsterdam, dus dat lijkt me ook geen verstandige optie. Plaatsen zat, maar of te weinig inwoners of te ver vd bewoonde wereld,
dus ongeschikt voor een grootst kerstcircus als dat van CHR, dus lekker in het vertrouwde Haarlem blijven of gewoon stoppen zou mijn advies zijn.
En dat grasmatje had dan ook al in het voorjaar even rechtgetrokken moeten worden, en is dat geen struikelblok om er niet meer terug te keren imo.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2017 1:45 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
dus is er nergens meer een fatsoenlijke grote stad voor een dergelijke grote kerstcircusproductie.

Hmmm, Almere misschien? de 200.000 inwoners gepasseerd inmiddels. En goed te bereiken vanuit oa het Gooi.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2017 4:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En zijn er echt nog wel meer. Denk aan Zoetermeer (als regiocentrum), Arnhem (in het verleden ook wel succesvol), Amersfoort (snel groeiende kern), Rotterdam (na Oud & Nieuw), Zwolle of Leiden.
Om zo maar even aan paar steden met een flinke regio te noemen, rekening houdend met bestaande of geplande wintercircussen.
Ook bij de plaatsen die al genoemd werden zijn er echt nog wel die succesvol kunnen zijn, mits goed aangepakt.
Overal waar ooit een circus flopte vormt dat nog geen bewijs dat het niet kan.

Maar het ging hier over Haarlem. En de gestelde vraag waarom een boerenknecht dat terrein nog altijd niet hersteld heeft.
Daar speelt wellicht een puntje mee dat in de discussie al eerder naar voren kwam: deze speelplaats was eenmalig en ze zouden toch al naar een andere plek moeten verkassen.
Dat is overigens niet de oorzaak dat er geen nieuwe vergunning is aangevraagd.
Het zou een mogelijkheid zijn wanneer een ander circus met dezelfde achternaam dat eens zou gaan bekijken, dat schreef ik al eerder.
Die kunnen met veel minder kosten (want materiaal, dieren en -deels- artiesten reeds aanwezig) ook best een heel aardig Kerstcircus neerzetten, dat werd al eerder bewezen.

Dat er anderen bezig zijn alsnog een nazomertournee van de grond te krijgen is hier elders al aan de orde geweest, zie viewtopic.php?f=4&t=8075&hilit=apeldoorn

Nog een insidertje over Duursma: iemand die vorig jaar zeer nauw bij het Kerstcircus betrokken was is daar inmiddels weg.
En dan bedoel ik niet een meneer uit Apeldoorn die nog altijd op de site staat met als functie: Adviseur & concept ontwikkeling.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2017 5:20 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
heuvels schreef:
Citeer:
dus is er nergens meer een fatsoenlijke grote stad voor een dergelijke grote kerstcircusproductie.

Hmmm, Almere misschien? de 200.000 inwoners gepasseerd inmiddels. En goed te bereiken vanuit oa het Gooi.


Je moet ook naar de omgeving kijken, dus de plaatsen rondom die verweven zijn, en dan valt almere buiten de boot.
Haarlem stad heeft 160.000 inwoners, maar met de plaatsen rondom die ook onder de gemeente haarlem vallen
loopt het al snel op naar een half miljoen, en daar moet je naar kijken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2017 5:30 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Juist daarom noemde Heuvels als achterland het Gooi, met circa 170.000 inwoners.
Nog te weinig? Dan aan de andere kant Lelystad met ongeveer 90.000.
Komen we toch aardig in de buurt van het gewenste aantal!

De Gemeente Haarlem heeft 158.100 inwoners, en dat is inclusief omliggende dorpen die tot de gemeente behoren.

Maar je kunt het ook anders zien: heel Nederland telt ongeveer 17 miljoen inwoners, dus in feite kun je overal gaan staan......
Tenslotte weten ze vanuit het hele land Cirque du Soleil (o.i.d.) ook wel te vinden!
Nou, niet echt overal natuurlijk. Niet bij die boeren in het Noorden. Want die geven niks om circus of om het uitgeven van hun geld.
Daarom reizen met enige regelmaat diverse circussen daar zo graag!
Hebben ze het wat rustiger dan elders.......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 3:15 am 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
bijvoorbeeld een stad als utrecht wat dit jaar zonder kerstcircus in het verleden heeft louis knie daar met succes gestaan


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 2:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat was dan wel betrekkelijk: er kwam een nieuw soort Wintercircus voor in de plaats, gebracht door dezelfde producent als eerder.
Zoals ook hier te lezen was gingen vaste bezoekers daar heen en waren de meningen verdeeld.
Met name de jeugd vond het prima. De ouderen wilden toch liever een traditionele voorstelling zien en vervolgens ging men (ook) naar het Kerstcircus in Den Haag.
Geheel toevallig van dezelfde producent......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 4:49 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
En zijn er echt nog wel meer. Denk aan Zoetermeer (als regiocentrum), Arnhem (in het verleden ook wel succesvol), Amersfoort (snel groeiende kern), Rotterdam (na Oud & Nieuw), Zwolle of Leiden.
Om zo maar even aan paar steden met een flinke regio te noemen, rekening houdend met bestaande of geplande wintercircussen.
Ook bij de plaatsen die al genoemd werden zijn er echt nog wel die succesvol kunnen zijn, mits goed aangepakt.
Overal waar ooit een circus flopte vormt dat nog geen bewijs dat het niet kan.

Maar het ging hier over Haarlem. En de gestelde vraag waarom een boerenknecht dat terrein nog altijd niet hersteld heeft.
Daar speelt wellicht een puntje mee dat in de discussie al eerder naar voren kwam: deze speelplaats was eenmalig en ze zouden toch al naar een andere plek moeten verkassen.
Dat is overigens niet de oorzaak dat er geen nieuwe vergunning is aangevraagd.
Het zou een mogelijkheid zijn wanneer een ander circus met dezelfde achternaam dat eens zou gaan bekijken, dat schreef ik al eerder.
Die kunnen met veel minder kosten (want materiaal, dieren en -deels- artiesten reeds aanwezig) ook best een heel aardig Kerstcircus neerzetten, dat werd al eerder bewezen.

Dat er anderen bezig zijn alsnog een nazomertournee van de grond te krijgen is hier elders al aan de orde geweest, zie viewtopic.php?f=4&t=8075&hilit=apeldoorn

Nog een insidertje over Duursma: iemand die vorig jaar zeer nauw bij het Kerstcircus betrokken was is daar inmiddels weg.
En dan bedoel ik niet een meneer uit Apeldoorn die nog altijd op de site staat met als functie: Adviseur & concept ontwikkeling.


Het gaat om een kerstcircus dat 10 tot 14 dagen draait, dus moet je wel naar inwonersaantallen kijken en Haarlem en de directe omgeving
is goed voor rond de 600.000 inwoners, en dat heb je hard nodig als je een dure productie neer gaat zetten, en wat dus niet te vergelijken
is met een duits familie circus waar de de hele familie 3/4 van het goedkope programmaatje voor hun rekening neemt, en dan ook genoegen
kan nemen met een kleinere plaats met minder inwoners.
Verder hebben grote en kleinere circussen het al tig keer geprobeerd in de gemeentes die je noemde, en als dat een succes geweest
zou zijn, dan zouden ze zo'n plaats niet meer opgeven, want opgestaan is plaats vergaan. En CHR heeft nou geen kapitalen in de kast liggen
om nu weer jarenlang eerst een naam op te moeten bouwen, dus kunnen ze beter in Haarlem blijven, want Haarlem is al decennia lang
vertrouwd met CHR. Verder schrijf je dat het terrein maar eenmalig was, maar dat is dan geen reden om het dan maar zo nu alweer
bijna 8 maanden er zo bij te laten liggen, en dat dus zoals ik al zei, voor een paar peanuts in orde gemaakt had kunnen zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 5:16 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
Juist daarom noemde Heuvels als achterland het Gooi, met circa 170.000 inwoners.
Nog te weinig? Dan aan de andere kant Lelystad met ongeveer 90.000.
Komen we toch aardig in de buurt van het gewenste aantal!

De Gemeente Haarlem heeft 158.100 inwoners, en dat is inclusief omliggende dorpen die tot de gemeente behoren.


Daar vergis je eigen toch een beetje.

Volgens wikipedia:
"De grootstedelijke agglomeratie Haarlem (Haarlem, Heemstede en Bloemendaal) telt ongeveer 200.000 inwoners[2] en het stadsgewest Haarlem
(Zuid-Kennemerland en IJmond) ruim 400.000 inwoners."

Dus goed voor 600.000 inwoners.

Btw, je kunt cirque de soleil niet met een "gewoon"circus als CHR vergelijken, want cirque de soleil is een multinational waar
wereldwijd meerdere producties tegelijk draaien en waar tientallen miljoenen omzet in rond gaan, en die dan een een gruwelijk groot
budget hebben voor de reclame. Ik weet natuurlijk hoeveel, maar ik denk dat dat meer is dan de totale productie van CHR kost,
dus nogmaals niet te vergelijken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 5:26 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
CHR bestaat niet meer.
Ben benieuwd hoe het zit met de rechten op die naam. Ook dat weten we niet. Alleen dat Duursma die (tijdelijk?) in bruikleen had van Milko.
Mochten de twee inderdaad mot hebben, zoals wel wordt gesuggereerd, dan kan dat nog een interessant staartje krijgen.
Dezelfde mensen beloofden ons trouwens een groot reizend circus in dit najaar, de plaatsen werden zelfs al genoemd.
Vandaar dat er nu andere (nou ja, deels dezelfde....) lichten zijn opgestaan die zich verdiepen in de mogelijkheden.

De tijdsduur van een Kerst- of Wintercircus is minder belangrijk dan je schetst.
Rotterdam is nooit langer dan tot Oud & Nieuw en ontegenzeggelijk nog altijd succesvol, mede door het uitstekende programma.

Je mag gerust ook Amsterdam meerekenen tot de regio Haarlem (wat is nou 10 km....), dan kom je ver boven de miljoen inwoners!

Een Duits familiecircus kan een uitstekend Kerstcircus neerzetten, dat is meermalen bewezen.
Met hun in verhouding geringe kosten zouden ze in een plaats als Haarlem goud kunnen verdienen!
De weg is vrij: er is bij mijn weten op dit moment nog geen vergunning voor die periode aangevraagd of verleend.
Dat er niets aan het terrein werd gedaan lijkt me een duidelijke aanwijzing dat ze (dus dat voormalige CHR) geen belang meer bij die speelplaats hebben.
Dan staat het een ieder vrij die plaats in te nemen.
Komen we op een heikel en voor velen niet te begrijpen volgend punt: het zal de doorsnee bezoeker worst zijn hoe Renz van zijn voornaam heet!

René was de enige die dacht dat CHR het elders wilde gaan proberen, waarop deze hele discussie nu is gebaseerd.
Dat is verder nergens uit gebleken.

Zowel Arnhem, Zoetermeer, Almere als Tilburg (nog niet eerder door mij genoemd) waren ooit succesvol, en niet in de vorige eeuw.
Van Tilburg ben je altijd het minste te spreken. Waarom denk je dat daar dit jaar een nieuw Kerstcircus komt?
Omdat de initiatiefnemer zo dom is en/of geld teveel heeft? Denk geen van beide! Eerder omdat hij er kijk op heeft, wat hij al diverse keren heeft bewezen!

Wat het inwonersaantal van Haarlem betreft vergis ik mij niet, het genoemde cijfer is afkomstig van de site van de gemeente zelf. Tenzij die het zelf ook niet meer weten......
Op datzelfde Wikipedia staat ook:

Haarlem behoort tot de middelgrote steden in de Randstad. Tot de gemeente Haarlem behoren de stad Haarlem en het westelijke deel van het dorp Spaarndam.
De gemeente telt 159.340 inwoners[1] en is daarmee na Amsterdam de op een na grootste stad van Noord-Holland en de twaalfde gemeente van Nederland.


dus dat komt aardig overeen.

Jij schreef: Haarlem stad heeft 160.000 inwoners, maar met de plaatsen rondom die ook onder de gemeente haarlem vallen
loopt het al snel op naar een half miljoen, en daar moet je naar kijken.


Je mag er bij tellen wat je wilt (zoals ik al schreef, zelfs Amsterdam), maar die plaatsen behoren niet tot de Gemeente Haarlem.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 8:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo nov 27, 2011 5:47 pm
Berichten: 163
Locatie: Weert
Misschien wordt een vergunning aanvraag van andere circussen voorlopig wel ietsepietse 'vertraagd', door de toch wat gekleurde marktmeester Ed Mense :roll: en tevens grote vriend van..... Je weet het maar nooit. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou zo maar eens kunnen. :mrgreen:

_________________
De mening van Rick Laresteijn is OnbelangRick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 18, 2017 9:36 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jul 04, 2016 11:54 am
Berichten: 288
Didier schreef:
CHR bestaat niet meer.
Ben benieuwd hoe het zit met de rechten op die naam. Ook dat weten we niet. Alleen dat Duursma die (tijdelijk?) in bruikleen had van Milko.
Mochten de twee inderdaad mot hebben, zoals wel wordt gesuggereerd, dan kan dat nog een interessant staartje krijgen.
Dezelfde mensen beloofden ons trouwens een groot reizend circus in dit najaar, de plaatsen werden zelfs al genoemd.
Vandaar dat er nu andere (nou ja, deels dezelfde....) lichten zijn opgestaan die zich verdiepen in de mogelijkheden.

De tijdsduur van een Kerst- of Wintercircus is minder belangrijk dan je schetst.
Rotterdam is nooit langer dan tot Oud & Nieuw en ontegenzeggelijk nog altijd succesvol, mede door het uitstekende programma.

Je mag gerust ook Amsterdam meerekenen tot de regio Haarlem (wat is nou 10 km....), dan kom je ver boven de miljoen inwoners!

Een Duits familiecircus kan een uitstekend Kerstcircus neerzetten, dat is meermalen bewezen.
Met hun in verhouding geringe kosten zouden ze in een plaats als Haarlem goud kunnen verdienen!
De weg is vrij: er is bij mijn weten op dit moment nog geen vergunning voor die periode aangevraagd of verleend.
Dat er niets aan het terrein werd gedaan lijkt me een duidelijke aanwijzing dat ze (dus dat voormalige CHR) geen belang meer bij die speelplaats hebben.
Dan staat het een ieder vrij die plaats in te nemen.
Komen we op een heikel en voor velen niet te begrijpen volgend punt: het zal de doorsnee bezoeker worst zijn hoe Renz van zijn voornaam heet!

René was de enige die dacht dat CHR het elders wilde gaan proberen, waarop deze hele discussie nu is gebaseerd.
Dat is verder nergens uit gebleken.

Zowel Arnhem, Zoetermeer, Almere als Tilburg (nog niet eerder door mij genoemd) waren ooit succesvol, en niet in de vorige eeuw.
Van Tilburg ben je altijd het minste te spreken. Waarom denk je dat daar dit jaar een nieuw Kerstcircus komt?
Omdat de initiatiefnemer zo dom is en/of geld teveel heeft? Denk geen van beide! Eerder omdat hij er kijk op heeft, wat hij al diverse keren heeft bewezen!

Wat het inwonersaantal van Haarlem betreft vergis ik mij niet, het genoemde cijfer is afkomstig van de site van de gemeente zelf. Tenzij die het zelf ook niet meer weten......
Op datzelfde Wikipedia staat ook:

Haarlem behoort tot de middelgrote steden in de Randstad. Tot de gemeente Haarlem behoren de stad Haarlem en het westelijke deel van het dorp Spaarndam.
De gemeente telt 159.340 inwoners[1] en is daarmee na Amsterdam de op een na grootste stad van Noord-Holland en de twaalfde gemeente van Nederland.


dus dat komt aardig overeen.

Jij schreef: Haarlem stad heeft 160.000 inwoners, maar met de plaatsen rondom die ook onder de gemeente haarlem vallen
loopt het al snel op naar een half miljoen, en daar moet je naar kijken.


Je mag er bij tellen wat je wilt (zoals ik al schreef, zelfs Amsterdam), maar die plaatsen behoren niet tot de Gemeente Haarlem.


Het hete toch kerstcircus herman renz de afgelopen keer?
Dat milko en duursma wel eens mot met elkaar zouden kunnen hebben, ging al eerder door m'n hoofd toen ik dit nieuws las, maar
wilde dat niet hardop zeggen, maar als je alles even logisch op een rijtje zet, dan wijst het wel in die richting.
Er komt geen najaars tournee, er is geen vergunning in Haarlem aangevraagd, en het terrein ligt er nog steeds zo bij waardoor
de gemeente nu zo teleurgesteld en terecht kwaad is, dat ze dreigen om geen vergunning meer te verlenen. Duursma geeft niet thuis,
en milko zwijgt in alle talen, want die is natuurlijk bang dat hij de plaats kwijt raakt, en er dan 10 anderen in de rij staan om het
goudmijntje daar over te nemen, want dat was het wel altijd in de tijd toen CHR nog het "echte"CHR was.

Verder zeg ik niet dat een duits circus geen leuk programma kan maken, want dat kunnen ze wel, maar dan ook nog eens
véél goedkoper dan een dure productie als nu van milko/duursma, en daarom kan een duits circus ook wat verdienen
in wat kleinere gemeentes met veel minder inwoners in en rondom de gemeente. Maar ondanks dat, zie je toch wel dat
ook zij niet honkvast zijn, want ik kan er geen 5 opnoemen die nu voor, ik zeg maar wat, de 4e of 5e keer alweer
terug komen in dezelfde plaats, dus geeft dat wel aan dat het voor hun zelfs niet rendabel genoeg is geweest,
en dan moet je al helemaal niet aankomen met een dure productie als CHR, want die moeten zo'n beetje
alles inhuren.

Verder heb ik de gemeente haarlem zelf eens gebeld gehad in het najaar van 2015 , en daar vertelden ze dat als chr niet meer terug zou
komen in 2016/17, ze dan zelf bij de vnco gaan aankondigen dat circussen zich kunnen aanmelden om het stokje over te nemen,
en dan niet volgens wie het eerst komt, het eerst maalt, maar een circus dat het beste in de smaak valt bij de beleidsmakers in Haarlem,
want ze willen professionaliteit en klasse. Dus als duursma nu de stekker er uit trekt, dan is milko ook de plaats kwijt, want ik denk niet
dat de gemeente hem de hand boven het hoofd blijft houden, vooral niet nu dat ze een puinhoop hebben achtergelaten,
en dat laatste vind ik dan ook zo'n gruwelijke domme zet, want die paar sporen en een beetje blubber had echt voor een appel
en een ei gemaakt kunnen zijn, of het moet een een of ander duur designer grassoort zijn die sprietje voor sprietje door
tuingoeroe rob verlinden is ingeplant, maar dat denk ik toch van niet, dus wat is er dan zo moeilijk aan om die
paar sporen en een beetje blubber even om te ploegen, een roller er over, graszaad zaaien en klaar is kees/milko/duursma?
Ik vind het vreselijk dat CHR failliet is gegaan, want het was een mooi circus en had het een goede naam, en die dan
voor zo'n kleinigheidje zooo gruwelijk ten grabbel gooien vind ik dan ook erg dom allemaal.

Verder heb je het over tilburg en waarom ik daar het minst over te spreken ben, en dat is omdat daar nog nooit 1 fatsoenlijk circus
het zout in de pap heeft kunnen verdienen tijdens de kerstvakantie en met de nadruk op kerstvakantie want daar gaat het hier over,
en het daar dan ook een komen en gaan van menig kerstcircus is geweest. En nu de afgelopen 3? of 4? keren heeft de familie mullens het
weer eens geprobeerd, met als gevolg dat er elk jaar geld bij moest, en ze schuldeisers achter zich aan hebben gekregen en zelfs de
rekening bij de gemeente niet konden betalen, dus hoeveel meer bewijzen moet je nog willen hebben om in te zien dat het daar gewoon
armoede troef is? Zelfs een 8 of 10 masten tent is er nog naast gezet geweest om er een kerstmarkt in te organiseren en om zo meer
bezoekers ook naar het circus te krijgen, en ook dat was weer een flop, dus hoe meer bewijst dat dan dat je in tilburg
weg moet blijven? Nu gaat Kevin het proberen, en wel omdat de gemeente de familie mullens zat is, en ze kevin met open
armen ontvangen, en moet het nog plaatsvinden, dus dat is nog even afwachten allemaal.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 19, 2017 3:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Voorop gesteld dat ik het tot aan de alinea over Tilburg met Stalknecht eens ben.
Over die laatste stad straks meer.

Wat me enigszins verbaast over 'Haarlem' is dat Stalknecht als eerste op 15 augustus reageert op een bericht van 15 mei. Dat is dus drie maanden later!
Wie zegt mij (tenzij Stalknecht is wezen kijken, wat ik niet denk) dat het terrein er inderdaad nog steeds zo slecht bij ligt?
Het is niet meer dan een vermoeden.... Misschien kan er iemand in de buurt eens langs rijden en ons de huidige situatie beschrijven?
De Duursma Groep organiseert jaarlijks rond de 40 kermissen en nog tientallen andere evenementen. Die vinden lang niet allemaal plaats op geplaveide pleinen of wegen, dus er zal in de loop van het jaar wel eens vaker een terrein hersteld moeten worden.
Maak me sterk dat die organisatie daar zelfs een vast contract met een gespecialiseerd bedrijf voor heeft.
Een peulenschil om dus de situatie in Haarlem binnen de kortste keren op te lossen!
Niet uitgesloten is dat het de Gemeente Haarlem (leer me de ambtenaren kennen....) zelf dwars ligt. Wellicht (ja, ik speculeer...) zouden ze het zelf op hun manier willen herstellen en daar bij voorbaat al een prijskaartje aan hebben gehangen.
Of stellen ze als eis dat een bedrijf waar ze een relatie mee hebben dat gaat uitvoeren. Kan maar zo......
En waar hebben we het helemaal over? Een in een uithoek van de stad gelegen voormalige vuilstortplaats, die zo goed als uitsluitend gebruikt wordt als hondenuitlaatplaats en waar de aanpalende buurt permanent over klaagt vanwege overlast door drugsdealers en tippelende prostituees.
Tot zover het (verder) altijd zonnige Haarlem......

Wat Tilburg betreft ben ik het niet met je eens dat daar nog nooit een circus in de Kerstperiode het zout in de pap heeft verdiend.
Iarz Italiano heeft dat wel en Belly Wien zeker, om er maar een paar te noemen. Van dat laatste is Kevin ongetwijfeld op de hoogte, anders was hij wellicht niet met dit nieuwe plan gekomen.
Tenslotte heeft hij het met Etten-Leur ook al aardig druk......
Dat de Familie Mullens er elk jaar geld bij moesten leggen is ook maar een inschatting. Zelf denk ik dat niet, zeker in het begin (samen met, opnieuw, Belly Wien) niet!
De eerste forse tegenslag kwam door de mislukte Kerstmarkt, die jij aanvankelijk helemaal zag zitten, je rekende zelfs voor hoeveel ze daarmee zouden gaan verdienen!
Dat ze de rekening van de vergunning van een jaar eerder vorig jaar niet konden betalen is al evenmin juist, er werd een juridisch steekspel gespeeld door de gemeente omdat die (omstreden) rekening niet tijdig was voldaan. Dat is heel wat anders.

Maar genoeg hierover, ik denk dat iedere circusliefhebber Kevin alle goeds toewenst en er misschien zelfs wel een reisje naar die stad voor over heeft.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 19, 2017 3:40 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

gezien op facebook

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.