Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:38 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: do jun 07, 2018 10:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Het laatste nieuws is dat het geen Circus Maximus maar Circus Bravo zal worden. De naam Maximus is volgens circusweb als geregistreerd. In de aankondiging van de artiesten wordt niet gesproken over dierennummers, maar er wordt ook niet gezegd dat het een Circus Bravo zonder dieren zal werken. Is dus afwachten.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: vr jun 08, 2018 10:41 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
En een detail: wordt het Brávo of Bravó ?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: vr jun 08, 2018 4:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het Leidsch Dagblad weet te melden: https://www.leidschdagblad.nl/nieuws/du ... s-bravo-op

Duursma stopt met Herman Renz en richt circus Bravo op

Afbeelding
Clown Milko en zijn varkens in de piste bij Circus Herman Renz

Evenementenorganisator Duursma en circus Herman Renz zijn uit elkaar.
Duursma gaat met het kerstcircus in Haarlem verder onder de naam circus Bravo.


De kans is klein dat circus Herman Renz ooit nog verder gaat. Na het faillissement enkele jaren geleden, werd het personeel ontslagen en werden de circustent en wagens verkocht.
Clown Milko Steyvers probeerde als een van eigenaren van de naam aan het werk te komen en kreeg daarbij hulp van organisator Duursma uit Hippolytushoef.

Twee jaar geleden ging het traditionele kerstcircus in Haarlem weer door onder de naam van Herman Renz.
De tent en de paardenact werden gehuurd van circus Althoff, andere artiesten werden geboekt en ook Milko kon weer de clown uithangen.
Afgelopen winter probeerde Althoff zelf de vergunning in de wacht te slepen, maar Renz won de loting.

Het laatste circus was met 20.000 bezoekers een succes. In april kondigde Renz op Facebook aan dat er een comeback tour zou komen.
Vanaf 21 september zou het circus door Nederland gaan. Op 1 juni werd die tour weer afgeblazen.
Milko trok in de tussentijd met een vlooiencircus door het land.

Gespannen

De relatie tussen Milko en Duursma was volgens insiders gespannen. Milko plaatste donderdag op Facebook het bericht dat de partijen uit elkaar gaan.
,,Op advies van onze adviseur hebben we besloten om de stekker uit de samenwerking met de Duursma Groep te trekken.
De naam Herman Renz zal niet meer verbonden zijn aan het kerstcircus Haarlem.
Wat er wel gaat gebeuren zit nog in de planning we houden u op de hoogte. ’’

Vrijdag is het bericht weer van Facebook gehaald en vervangen door ’Binnenkort meer duidelijkheid circus Herman Renz’.
Volgens Milko is dit niet het einde van Herman Renz, zo laat hij via de mail weten.
,,De samenwerking is beëindigd en Duursma mag de naam Herman Renz niet meer gebruiken. Clown Milko doet niet meer mee.
Het is echt jammer want wij hebben 26 jaar met heel veel plezier in Haarlem gewerkt. We zijn in contact met andere partijen om Herman Renz weer op reis te krijgen’’, blijft hij hoopvol.


Bravo

De Duursma Groep gaat volgens Circusweb.nl gewoon door met het kerstcircus. Daarvoor is een nieuw circus opgericht: circus Bravo.
,,Deze 27ste editie wordt een totaal nieuw concept. Een moderne show met respect voor het klassieke circus met namen van weleer.
Het compleet nieuwe programma zal een eerbetoon worden aan het 250 jarig bestaan van het circus, iets dat dit jaar wereldwijd wordt gevierd’’, meldt circusjournalist en beheerder van de website Gera de Leeuw uit Katwijk.
Dat de naam Herman Renz dan niet aan de tent hangt, vindt zij niet erg. ,,Met al die negatieve publiciteit van de laatste jaren. Alsof alle circussen in Nederland failliet waren, zo voelde dat.
De economie bloeit als nooit tevoren en circussen liften hierop mee. ’’

Bij de Duursma Groep was nog niemand bereikbaar voor commentaar.
De gemeente Haarlem laat weten dat de vergunning voor het kerstcircus nog niet is verleend.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Niet geheel volgens de waarheid, want twee jaar geleden was er in Haarlem geen sprake van een van Althoff gehuurde tent en evenmin een paardenact van dat circus.
Die kwamen pas een jaar later.
Het hanengekraai in Katwijk aan Zee is nog niet verstomd of er is alweer een andere naam uit de hoed getoverd.
Benieuwd of die wel beschikbaar is.......
Het ziet er haast naar uit dat onze circusmoeder des vaderlands de pr gaat verzorgen.
Dat kan nog leuk worden......


Op de site van het (Duitse) Circus Bravo uiteraard (nog) geen woord over de nieuwe plannen.
Daar doet de Familie Lauenburger uit Aurich gewoon wat ze al jarenlang doen: onderweg zijn van stad tot stad tot genoegen van jong tot oud.
https://www.pressreader.com/germany/all ... 7493213653

Zo zag het er uit in 2012:

Afbeelding

en zo een paar jaar later:

Afbeelding

Tegenwoordig compleet met Olaf en de IJskoningin:

Afbeelding

Dit is de meest recente foto:

Afbeelding

Er is zelfs al een boek over geschreven:

Afbeelding

Met lekker veel dieren, die worden op circusweb in het geheel niet genoemd......


Laatste zin vergeten, een dag later toegevoegd: ben benieuwd hoe het circus morgen gaat heten.......!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: za jun 09, 2018 4:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inmiddels hebben verschillende partijen wel gereageerd en is het verslag in het Leidsch Dagblad dan ook aangepast. Hetzelfde artikel verscheen ondertussen ook in het Haarlems Dagblad.
Met name de reactie van de heer Duursma zorgt daarbij voor ècht nieuws: er komt nog dit jaar wel degelijk een najaarstournee langs een aantal grotere plaatsen, vrijwel zeker met medewerking van Robert Ronday.
Ondertussen laat ook Milko weten met diverse partijen in onderhandeling te zijn om alsnog een najaarstournee van start te laten gaan.
Dat het feitelijk vanaf het begin niet echt boterde tussen de twee organisatoren is geen groot nieuws: alleen al het feit dat Milko permanent over 'meneer Duursma' bleef praten zegt eigenlijk al genoeg.
Daarbij was het uiteraard extra pijnlijk dat wat er de afgelopen twee jaar in Haarlem werd verdiend linea recta naar Hippolytushoef verdween. Niet ten onrechte uiteraard.
Laatste conclusie naar aanleiding van het gewijzigde artikel is (opnieuw) dat mevrouw De Leeuw zich wel heel nadrukkelijk profileert als promotor van het nieuwe Circus Bravo.
Als geen ander kent zij zo te zien al de inhoud van het (bijna) volledige programma, waarbij het sterk opvalt dat er geen dier genoemd wordt.
Het zal bij het huidige tijdsbeeld passen, maar als een basis voor groot succes zie ik dat niet direct.
Interessant wordt ook de gunning van het Kerstrcircus door de gemeente Haarlem. Wellicht dat zowel Duursma als Steyvers maar ook andere oud-gedienden daarvoor inschrijven of al hebben ingeschreven.
Als ik mij niet vergis waren er vorig jaar ook niet minder dan zes kandidaten.

Het gehele artikel opnieuw:

Duursma stopt met Herman Renz en richt circus Bravo op (update)

Afbeelding
Clown Milko en zijn varkens in de piste bij Circus Herman Renz

Evenementenorganisator Duursma en circus Herman Renz zijn uit elkaar. Duursma gaat met het circus verder onder de naam circus Bravo.
Naast Haarlem, waar het kerstcircus staat, wil hij in nog vijf tot zes plaatsen de tenten opzetten.


De kans is klein dat circus Herman Renz ooit nog verder gaat. Na het faillissement enkele jaren geleden, werd het personeel ontslagen en werden de circustent en wagens verkocht.
Clown Milko Steyvers probeerde als een van eigenaren van de naam aan het werk te komen en kreeg daarbij hulp van evenementenorganisator René Duursma uit Hippolytushoef, die ook spullen uit het faillissement van Renz kocht.

Twee jaar geleden ging het traditionele kerstcircus in Haarlem weer door onder de naam van Herman Renz.
De tent en de paardenact werden gehuurd van circus Althoff, andere artiesten werden geboekt en ook Milko kon weer de clown uithangen.
Afgelopen winter probeerde Althoff zelf de vergunning in de wacht te slepen, maar Renz won de loting.

Het laatste circus was met 20.000 bezoekers een succes. In april kondigde Renz op Facebook aan dat er een comeback tour zou komen.
Vanaf 21 september zou het circus door Nederland gaan. Op 1 juni werd die tour weer afgeblazen.
Milko trok in de tussentijd met een vlooiencircus door het land.

Gespannen

De relatie tussen Milko en Duursma was volgens insiders gespannen. Milko plaatste donderdag op Facebook het bericht dat de partijen uit elkaar gaan.
,,Op advies van onze adviseur hebben we besloten om de stekker uit de samenwerking met de Duursma Groep te trekken. De naam Herman Renz zal niet meer verbonden zijn aan het kerstcircus Haarlem.
Wat er wel gaat gebeuren zit nog in de planning we houden u op de hoogte.’’

Vrijdag is het bericht weer van Facebook gehaald en vervangen door ’Binnenkort meer duidelijkheid circus Herman Renz’.
Volgens Milko is dit niet het einde van Herman Renz, zo laat hij via email weten.
,,De samenwerking is beëindigd en Duursma mag de naam Herman Renz niet meer gebruiken. Clown Milko doet niet meer mee.
Het is echt jammer want wij hebben 26 jaar met heel veel plezier in Haarlem gewerkt. We zijn in contact met andere partijen om Herman Renz weer op reis te krijgen’’, blijft hij hoopvol.

Bravo

René Duursma geeft toe dat er een verschil van inzicht is met Milko. ,,Hij was altijd de directeur en dan is het moeilijk de tweede viool te spelen. Wij willen het circus echt vernieuwen.
In Haarlem staan we dit jaar weer onder de naam kerstcircus Haarlem, alleen hangt er dan niet ook ’Herman Renz’ aan de tent. We hebben inmiddels de naam circus Bravo vastgelegd.
Met het circus 2.0 willen we dit najaar het land in gaan. Maar dan niet alle dorpen af, maar in vijf tot zes plaatsen de tenten voor een langere tijd opslaan’’, zet Duursma de plannen uiteen.

Hij vindt het jammer dat de samenwerking met Milko is gestopt.
Spreekstalmeester Robert Ronday komt vrijwel zeker wel in de piste.
Haarlem laat weten dat de vergunning voor het kerstcircus nog niet is verleend.
De kaartverkoop begint wel al deze zomer. ,,Haarlem is echt circus-minded.’’

Beladen naam

Circusjournalist Gera de Leeuw uit Katwijk, die ook de site Circusweb.nl heeft, is niet rouwig over het verdwijnen van de naam Nationaal Circus Herman Renz.
,,Het was een beladen naam, met al die negatieve publiciteit van de laatste jaren. Alsof alle circussen in Nederland failliet waren, zo voelde dat.
De economie bloeit als nooit tevoren en circussen liften hierop mee.’’

Volgens De Leeuw wordt circus Bravo een totaal nieuw concept. ,,Een moderne show met respect voor het klassieke circus met namen van weleer.
Het compleet nieuwe programma zal een eerbetoon worden aan het 250 jarig bestaan van het circus, iets dat dit jaar wereldwijd wordt gevierd.
Het wordt een ruim twee uur durende show met onder andere muzikale clowns, sensationele hogedraad troupe, rola rola act, wipplankacrobatiek, equilibriste, jongleurs, illusionisten, BMX riders, en een adembenemende lasershow gecombineerd met luchtacrobatiek.’’


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2018 10:13 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Intussen bij Milko thuis...
https://www.youtube.com/watch?v=N5IRsE_liCw

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2018 4:37 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Het is op de eerste plaats jammer dat het niet gelukt is om de naam Herman Renz te behouden.
Als ik afgelopen winter voor de voorstelling begon Milko, verplicht door meneer Duursma, programmaboekjes zag verkopen wist ik al hoe laat het was.
Dat had hij Milko nooit mogen laten doen.

Duursma denkt het zonder de merknaam Herman Renz ook te kunnen. Ik betwijfel het ten zeerste maar we zullen zien. Zoals ik begrijp heeft hij wel de vakman Robert Ronday aan zich gebonden en dat is weer een pluspunt.
Waar Alberto Althoff in het verhaal voorkomt zullen we later zien.
Ik vermoed aan de zijde van Duursma.

Duursma heeft Milko natuurlijk een beetje warm gehouden door hem in 2017 op kermissen in te zetten als publiekstrekker wat niet lukte.
Ook dit jaar is Milko gepaaid met zijn vlooien circus maar veel publiek zal daar niet naar binnen zijn geweest.
Kortom, de spanning liep vermoedelijk vooral bij Milko behoorlijk op.

Dat de naam beladen zou zijn is niet juist. De naam Herman Renz heeft voldoende potentie. Alleen insiders weten van het gerommel achter de schermen en 17 miljoen Nederlanders niet.

Aan de andere kant is een goede promotionele campagne met een nieuwe naam meer waard dan een goede bekende naam alleen.
Duursma wil graag circusdirekteur zijn maar in mijn beleving is hij een kermisman en blijft hij een kermisman.
Geld gaat voor alles.
In plaats van pontificaal in de piste te verschijnen zat hij afgelopen winter in zijn kassahokje van het draaimolentje in de voortent.
En Milko verkocht dus de boekjes omdat dat schijnbaar een paar tientjes meer opleverde.
Foute boel.
Hij had Milko in de watten moeten leggen en als mascotte moeten houden. Dan had hij niet alleen de naam Herman Renz aan zich gebonden maar ook het bekendste figuur van dat circus.
En.. Milko een beetje het direkteurs gevoel moeten geven.
Maar nee. Duursma groep is de baas en dat moet iedereen weten.

Een blik in de toekomst:
Duursma gaat dit jaar nog 1x circusje spelen en komt na het tellen van de centjes erachter dat ook hij niet in staat is uit het niets een kwalitatief goed circus neer te zetten.

Robert Ronday en zijn zoon Justin ontvangen gewoon een lekkere gage en hebben er wel wat lol aan.

Alberto Althoff heeft in ieder geval zijn mooie tent weer verhuurd en levert hoogstwaarschijnlijk het programma.
Hij moet wel plannen maken voor 2019. Want het blijft bij 1 jaar.

En Milko, ach gut. Ja.
Milko gaat overal vertellen dat het allemaal niks is en zal met de naam Herman Renz gaan leuren langs deuren.
Misschien dat Freiwald er wat in ziet.
Geef Milko 1000 euro per week en je hebt een clown en de naam.
Zet hem de direkteurshoed op en aai hem. Dan denk ik dat het niet eens 1000 kost.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2018 10:34 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Milko timmert op zijn manier langs de weg
https://www.bndestem.nl/etten-leur/clow ... ~a143251c/

Afbeelding

Nu in Etten-Leur, in Brabant de markt verkennende voor een Kerstcircus?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2018 11:08 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Uiteraard hoop ik voor Milko dat hij vroeg of laat weer iets met de naam Herman Renz kan doen.
Vreemd vind ik dat hij de naam van Robert Ronday noemt. Omdat Duursma zegt dat het bijna zeker is dat Robert weer met hem meedoet. Afwachten maar weer.

Mijn voorkeur gaat uit naar een combinatie van Milko, Robert en Alberto.
Daar hoeft geen Duursma aan te pas te komen.

Ik wil benadrukken dat mijn vorige stuk geschreven is met enige humoristische invallen. In werkelijkheid gun ik Milko meer respect.
20 jaar lkang keihard werken en een kwalitatief goed Circus in stand houden weegt meer op dan de wat onhandige acties van de laatste tijd.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2018 4:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Naar aanleiding van de PowNed-reportage. Dacht dat dat niet meer bestond, of niet meer uitzond. Misschien alleen op Youtube.

Een beetje tegenstrijdig, allemaal. Milko die over het vlooiencircus beweert: 'Dit is mijn toekomst', maar ondertussen vol andere plannen zit.
Heeft kritiek op het afgelopen Kerstcircus: 'Dat was kwalitatief niet helemaal mijn ding' en 'niet-Renzwaardig', terwijl ik toch ook las dat die productie al aardig beter was dan de eerste (in deze samenstelling) een jaar eerder. Daar werd ik persoonlijk niet al te opgewonden van.
Naar eigen zeggen gaat er dus dit jaar niets worden ondernomen, de planning is nu vanaf september 2019.
Dat betekent dus waarschijnlijk ook geen twee- (of meer-...) strijd aangaande het Kerstcircus in Haarlem.
Na een jaar daar zonder de naam Herman Renz zal het geen logische zaak zijn dat hij het jaar daarop in die stad terugkeert, of Duursma (of een andere winnaar) moet wel een hele scheve schaats rijden.
(Die plannen zijn er ook niet, maar er wordt gedacht aan Brabant, laat hij elders weten)


Dan de komst van het vlooiencircus naar Etten-Leur.

Het hele verhaal in BN De Stem dan maar:

Afbeelding

Clown Milko komt naar Etten-Leur: van groot circus Renz naar piepklein vlooiencircus

HELMOND - Milko Steijvers was directeur van circus Herman Renz, het grootste van Nederland. Dat ging failliet.
Nu staat de Helmonder weer aan het hoofd, van een heus vlooiencircus.
Daarmee gaat Clown Milko evenementen af. Zo staat hij volgende maand op de kermis in Uden.



,,Ik heb zelf een circus gebouwd, helemaal op mijn maat, op mijn stijl. Op tafelformaat", aldus Steijvers. ,,Daar doe ik een show in van twaalf minuten.
Dat gaat in lopende band door. Er kunnen twintig mensen in.
Milko ziet het als een onemanshow, een soort cabaretvoorstelling: ,,Ik heb vijf artiesten uit de hele wereld, zo begin ik mijn verhaal. Vlooien die overal vandaan komen.
Ik doe dit helemaal in mijn eentje: ben tentenbouwer, directeur, verzorger, manusje van alles."

Afbeelding

Dit is nu zijn broodwinning. In december draaide hij nog onder de vlag van de Duursma Groep het kerstcircus in Haarlem.
Samen met ex-zwager Robert Ronday, met wie hij na een conflict de strijdbijl heeft begraven.
Het contract met Duursma is verbroken. ,,Ik vond het niet helemaal Renz-waardig. De naam Herman Renz blijft van mij.
Ik ben met verschillende partijen in gesprek om in Brabant een wintercircus te gaan doen. En in het najaar dinershows. Met Robert."

Helmond

Maar nu dus het vlooiencircus. ,,Dit is mijn broodwinning. Ik heb al proefgedraaid. Zo stond ik onlangs op een festival, Showman's Fair in Weesp. Dat was een succes.
Uden wordt de eerste grote plaats. Venlo en Etten-Leur komen er aan."
En zijn woonplaats Helmond? ,,Dat heeft nog geen belangstelling getoond."

Bij het woord 'vlooiencircus' hoort onvermijdelijk de gelijknamige hit van het Cocktail Trio.
Steijvers: ,,Klopt, dat nummer draai ik buiten continu. Mensen krijgen het niet meer uit hun hoofd."


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2018 7:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Ik heb sterk de indruk dat Milko in een kwade bui zich heeft losgemaakt van Duursma en nu de huilende detde is. Ronday en althoff gaan in zee met Duursma omdat de centjes dan zeker zijn en Milko heeft elke dag nieuwe niet onderbouwde plannen.

Nogmaals is hij het beste af als hij naar een bestaand circus gaat en zichzelf met de naam Herman Renz erbij verhuurd.
Echter ben ik bang dat het zogenaamde Renz waardig tot de verleden tijd behoort.
Denk dat het toch een beetje modder gooien is geweest van hem want het afgelopen Kerst circus was zeer zeker het bekijken waard.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2018 11:07 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Heb het sterke vermoeden dat je inderdaad de juiste conclusie trekt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: wo jun 13, 2018 8:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jun 23, 2011 11:12 am
Berichten: 113
Het heeft zeker veel weg van moddergooien.

Naar mijn bescheiden mening mogen we blij zijn dat de Duursma Groep het Kerstcircus in Haarlem in leven houdt en heeft gehouden.

Er is mijn inziens niks mis mee dat Milko programmaboekjes verkoopt in het circus. Wellicht verhoogt dat de omzet. Bij Circus Sijm vind ik het ook een sterk punt dat de directeur gewoon mee werkt en bijvoorbeeld in de pauze de consumpties verkoopt.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: do jun 14, 2018 10:10 am 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Circus Sijm in een klein circus waar je met om en nabij de 10 personen alles doet.
Een grotere zaak behoeft een directie die zich met de belangrijke zaken moet bezighouden.
Zoals het ontvangen van prominente personen, een praatje met de pers, etc.

Ik gaf aan hou je Milko aan je kan binden en daarbij de naam Herman Renz. Niet door hem vlaggetjes te laten verkopen in ieder geval.
Ik zeg niet dat hij er vies van is maar het bevorderd niet zijn zelf toegeeigende stardom.

Overigens wil ik nog aantekenen dat Milko een iets te hoge dunk heeft van de naam Herman Renz.
Na de 15 succesvolle jaren na de dood van Herman en Diana was deze niets meer of minder waard dan de de andere Renzen.
Oftewel goed voor 100 a 200 personen per voorstelling.

Hij blijft hangen in het verleden. Neem van mij aan dat het nooit meer terug komt zoals het was. Zelfs niet wat er op lijkt.
Alleen zaken als Sijm zijn nog mogelijk.
Neem van mij aan dat zelfs familiebedrijven als de Renzen het moeilijk hebben.

En Milko blijft dromen van het echte circus Herman Renz. Dat mag.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: do jun 14, 2018 11:28 am 
Offline

Lid geworden op: do jun 23, 2011 11:12 am
Berichten: 113
Dat was ook het verhaal! Milko was in dat circus geen directeur. Pers en prominenten ontvangen werd door andere mensen gedaan.

In een reactie van de heer Duursma in het Haarlems Dagblad staat dat Milko daar ook moeite mee had om 2e viool te spelen. Hij was de clown en 1 van de artiesten en geen directeur meer.

Het klopt dat de naam Herman Renz zijn glans grotendeels heeft verloren. Ook de naam Milko is niet zo´n trekker, op de kermissen waar hij ter promotie is ingehuurd kwam het grote publiek niet opdagen. Laten wij hopen dat die met het vlooiencircus succes heeft.

Helaas ben ik het met jou eens dat er waarschijnlijk geen groot circus meer rendabel door Nederland kan reizen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Herman Renz come back tour
BerichtGeplaatst: do jun 14, 2018 1:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Daar zit hem het puntje.
Milko was geen direkteur meer maar wilde dat wel zijn. Daarom zou ik hem, als ik de naam Herman Renz aan mij zou willen binden, hem wel het idee geven.
Althans voor de schijnwerpers. Ik ken Milko's ego namelijk.
Geen kritiek maar gewoon zijn karakter.

Zet hem de hoed op en je hebt hem goedkoop.
Weinigen weten dat Joop van den Ende de meeste grote jongens heeft binnengehaald door ze een belangrijke functieomschrijving te geven inclusief luxe visitekaart. Liever een ton minder verdienen maar wel een dure naam op het kaartje.

Kijk, als Duursma nu zelf een representatieve persoon was geweest, was het iets anders. Maar hij verkocht liever 3 kaartjes extra in zijn kassahokje dan het publiek, pontificaal gekleed, welkom te heten in zijn circus.

In de wintershow van afgelopen jaar was Robert Ronday de winnaar. Als je niet beter wist, was hij de direkteur.
Ach, je hebt het, of je hebt het niet.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.