Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 17, 2024 8:59 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Belly Wien programma 2012
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 4:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kort voor de start van het nieuwe seizoen meldt de website van Circus Belly Wien een flink aantal indrukwekkende veranderingen.
Elders is sinds kort al te lezen dat de vaste clown van het circus, Robert Zinnecker, na een lange reeks van jaren de stoute zelfstandige schoenen (weer) heeft aangetrokken. Onder meer met zijn gezinsleden wordt het Circus Barani gestart, dat in de loop van maart in ons land zal debuteren.
Geen nieuwe naam, de geruchten waren er al een aardig poosje, met en zonder y op het eind.
Waarom niet voor een geheel nieuwe naam is gekozen is dan ook (voorlopig nog?) in nevelen gehuld.

Er komt een nieuwe clown. Wie dat wordt wil Belly Wien nog niet bekend maken, dat moet dus een verrassing blijven tot de seizoenstart in Houten, eveneens in maart.
Nieuw in het programma zal daar ook het optreden (in meervoud) van de Africaboys zijn. Het betreft een naar verluidt spectaculair paalklimnummer en een zo nodig nog heftiger dansnummer met vuur. Zij gaan mee op tour.

Vreugdevol nieuws, maar met een tijdelijk nadeel: Nadja Scholl is in verwachting van Marlon Zinnecker (maar dat wisten insiders al een poosje, ze vertelde dat al vol trots in oktover vorig jaar in Groningen...) en zal daardoor enige tijd niet optreden. De kleine wordt in april verwacht.

Dan zo mogelijk het allergrootste nieuws, waar overigens niet iedereen geschokt op zal reageren: Ronald Voets is foetsie! Insiders hebben dit wel zien aankomen, het verbaast me dan ook dat niet niet eerder is 'uitgelekt'.
Wat men ook van hem vind of vond, kwaliteiten had hij zeker. Als prima spreekstalmeester, als manusje van alles (en dan bedoel ik niet voor simpele klusjes) in de pers steevast als 'duizendpoot' omschreven, maar bovenal als zeer begenadigd paardentrainer!
In de wereld van het paard zal hij dan ook zeker zijn weg weten te vinden, mocht hij de circuswereld vaarwel zeggen.

Ja, dat betekent dus een fikse verandering bij Belly Wien. Maakt niet uit, dat levert vanzelf ook weer verrassingen op!

Vertrokken zijn (helaas) ook de zes fraaie Friezen, jammer, hebben we de mooie namen voor niets uit het hoofd geleerd! Romeo zal ik persoonlijk het meeste missen.....
Er zijn acht nieuwe Friezen voor teruggekomen, maar die verkeren nog in de trainingsfase. Dus komen ze (voorlopig) nog niet in actie tijdens de voorstelling.

Het thema van Belly Wien is dit seizoen: All Around the World.
Er is de afgelopen tijd naarstig gewerkt aan het renoveren van de tijger- en girafverbijven.
De staltent is vervangen door permanente containerstallen, maar dat wisten we al een poos dank zij Martijn.
Met name de dames zijn tijdens de winterstop bijzonder actief geweest met en bij het vervaardigen van geheel nieuwe kostuums.
En tot slot een vreugdevolle mededeling voor aanstaande bezoekers: de entreeprijzen zullen dit jaar ten opzichte van verleden jaar niet worden verhoogd.
Zoiets vindt ons volkje altijd wel prettig nieuws!

website http://www.bellywien.nl/
agenda http://www.deleeuwtekstbureau.nl/agenda ... anguage=nl
toernieuws viewtopic.php?f=18&t=3877

foto's uit Oosterhout: viewtopic.php?f=4&t=4089


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 5:04 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik heb zo via via al vernomen wie de clownerie gaan doen , ik ben er in ieder geval zeer benieuwd naar.
in 1 van de eerste plaatsen hier in het zuiden eens een kijkje gaan nemen, vanaf vrijdag weer mobiel en de nieuwe auto moet toch ingereden worden dus opgepast martijn on the road =o= :mrgreen:


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Belly Wien programma 2012
BerichtGeplaatst: vr mar 02, 2012 5:40 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
(van de website)
Dit jaar is het thema "All around the world".

Clown Robert reist niet meer mee. Hij en zijn familie gaan dit jaar zelf met een kleine familecircus, "Circus Barani" genaamd door Nederland reizen.

Ook de spreekstalmeester en uitvoerder van diverse paardennummers is zijn eigen weg gegaan.

In verband met de zwangerschap van Nadja doet ook zij even niet mee in de show.

Ook de 6 Friese paarden zijn weg maar inmiddels zijn er weer 8 nieuwe Friese paarden aangeschaft. Deze kunt u wel op ons terrein bezichtigen maar doen nog niet mee in de show. De paarden worden nog getraind.

We hebben dus een andere clown en als klap op de vuurpijl reizen dit jaar ook de Afrikaboys mee. 4 Jongens die in een paal klimmen waar u versteld van zult staan. Ook hebben ze een dansnummer met vuur. Echt een beleving die u moet hebben gezien. De nieuwe clown blijft nog even een verrassing.

Verder zijn ook alle kostuums nieuw en aangepast aan de acts. Tot slot voor u als bezoeker het allerbeste nieuws; Er is besloten om de entreeprijzen niet te verhogen.

website http://www.bellywien.nl/
agenda http://www.deleeuwtekstbureau.nl/agenda ... anguage=nl
toernieuws viewtopic.php?f=18&t=3877

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien programma 2012
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2012 1:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Leuk Heuvels hoor, van de website. Maar voegt het iets toe? Staat er iets in dat Ron (bij Barani) of ik (bovenstaand) nog niet meldden?
Alsof ruimte vandaag de dag helemaal geen geld meer kost!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien programma 2012
BerichtGeplaatst: zo mar 04, 2012 9:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Ik vond onderstaande prachtige educatieve film van AlphenStadTV

http://www.youtube.com/watch?v=GtMxn_JL ... _embedded#!

(op het gevaar af dat hij hier al ergens op het forum staat)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien programma 2012
BerichtGeplaatst: ma mar 05, 2012 1:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja, erg leuk. Maar al weer een beetje gedateerd. Weet niet of hij er al eerder stond, heb hem laatst wel iemand hier aanbevolen die beeldmateriaal zocht.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien programma 2012
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2012 1:19 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Circus Belly Wien staat deze week in Tilburg, op het terrein 't Laar. Ik heb zeer van hun show genoten en de wagens, campers, heftrucks en de tenten zagen er (wederom) fraai uit. Het blijft een mooi en fier circus. Ik miste wel enkele acts ten opzichte van hun vorige optreden (in Udenhout), zoals de genoemde Friezen en de earial silk act. Waarschijnlijk is dat nummer uit de voorstelling gehaald, omdat acrobratice Nadja Scholl hoogzwanger is. Helaas is ook hun hondje (Balto) weggelopen, die in eerdere shows een fraaie rol speelde. De Afrika Boys zijn erg goed, inclusief een mooie act met een slangenmens.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien programma 2012
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2012 11:07 am 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Er is vandaag in Tilburg GEEN voorstelling zoals door miscommunicatie tussen tourmanager en webmaster wel op de site vermeld stond. Dit is inmiddels aangepast op de site.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien programma 2012
BerichtGeplaatst: di apr 10, 2012 7:59 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Gelukkig is het hondje Balto weer teruggevonden. Een van de buren van het circus had het onderdak geboden. Zodra hij vernam dat zijn tijdelijke gast bij het circus hoorde, heeft hij het hondje teruggebracht naar zijn eigenaren. Was dit overigens niet tevens het hondje dat als volleerd ruiter op de rug van een pony reed?
Zelf had ik in een energieke bui bijna al mijn studenten (700+) opgeroepen een oog open te houden, voor het verdwaalde hondje. Nu zijn mijn studenten in ieder geval wel op de hoogte van de aanwezigheid van dit fraaie circus.
Jammer dat zij hun kerstoptreden niet in Tilburg hebben verzorgd; die show leek me fenomenaal mooi (afgaand op de foto's).


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien programma 2012
BerichtGeplaatst: za apr 14, 2012 3:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ander groot nieuws bij Belly Wien: op dinsdag 10 april is een nieuwe circusartieste geboren!
Nadja Scholl en Marlon Zinnecker zijn vanaf die dag de ouders van een welgeschapen dochter, die de fraaie naam Dylaila kreeg!
Trotse ouders: van harte gelukgewenst uiteraard!!!
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien programma 2012
BerichtGeplaatst: za apr 14, 2012 6:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Mooi nieuws! Mijn hartelijke gelukwensen aan de ouders. Ik merkte dat iedereen op het terrein in opperbeste stemming was. Als Tilburger ben ik trots dat er nu een stadgenoot bij Belly Wien is.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien programma 2012
BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2012 12:20 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
silletje schreef:
Kijk.... op dat nieuws zat ik te wachten :).
Nu nog bedenken wat orgineel is als geboorte cadeaus.
Gelijk goed excuus om fam op te zoeken, de nieuwe show te zien, en geboorte presentje af
Te leveren.

Iemand orgineel idee?


Heb je zojuist enkele ideeen doorgemaild. Je kon gisteren merken aan de voorstelling dat er een kindje geboren was: iedereen was in topvorm en alles lukte. Heerlijke voorstelling - ik kan iedereen aanraden die vanmiddag (14:00) in Tilburg te gaan zien of volgende week in Gemert-Bakel.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien programma 2012
BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2012 4:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
silletje schreef:
Iemand orgineel idee?


Nee, want dan is het niet origineel meer!

En Cedric, geweldig hoe je je ontpopt als Belly Wien-promotor! En terecht!
Alleen ik weet niet zeker of de nieuwe aanwinst wel een Tilburgse is en je gepaste trots juist.
Want de famile heeft er wel een handje van zodra er iets medisch plaats moet vinden voor een Duits ziekenhuis te kiezen! Zelfs in Groningen, met twee uitstekende ziekenhuizen waarvan één academisch, ging het neefje van de pasgeborene, die last had van chronische bronchitus, in sneltreinvaart de grens over.
Vanwege de taal, inderdaad bij medische toestanden wel zo handig. En wellicht ook om verzekeringstechnische redenen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien programma 2012
BerichtGeplaatst: do aug 02, 2012 8:31 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Olifanten trekken bekijks tijdens pootje baden op strand Cadzand

CADZAND-BAD - Eén van de twee olifanten van circus Belly Wien lijkt van vreugde een koprol te maken in zee bij Cadzand.
Omdat het kwik richting dertig graden steeg, mochten de dikhuiden, die vlakbij aan Ringdijk-Noord tijdelijk domicilie houden, woensdagmiddag een half uurtje pootje baden.

Afbeelding

Lees artikel op
http://www.bndestem.nl/regio/zeeland/11 ... adzand.ece

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien programma 2012
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 10:04 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dit zijn de betere berichten over circussen en circusdieren. Waarom kan zoiets in België niet, waar elk circus "berucht" wordt genoemd?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.