Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 9:35 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Belly Wien in Almelo - 1
BerichtGeplaatst: vr apr 11, 2014 5:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
Je houdt van een behoorlijk groot circus met een opvallende uitstraling. Met een mooie tent en leuke aankleding van het terrein. Met mooi en goed onderhouden materiaal. Met zo veel mogelijk dieren die goed verzorgd worden in ruime ruimtes. Met een internationale voorstelling in een sfeervol ingerichte tent die staat als een huis. Met goed licht en geluid. Met aardige mensen waar goed mee te communiceren is. Meer verlang ik eigenlijk niet......
Het spijt me, maar afgelopen zaterdagmiddag vond ik opnieuw wat ik zocht! Circus Belly Wien stond op het Rembrandtveld in Almelo. Een circus dat dus geheel en al aan al mijn verlangens voldoet. Wat kan een mens nog meer wensen!


Nou zeg, kan het een onsje minder? Hierboven hoe mijn broer begon over zijn bezoek aan Belly Wien in Almelo, afgelopen zaterdagmiddag. In plaats van allerlei leuke dingen over dit mooie circus -want dat vind ik ook wel hoor- verdwaalde hij een beetje in een ander onderwerp. Krijg ik de indruk.
Nee, op die leuke dingen zou hij nog terugkomen. Nou weinig dus, en nu mag ik dat van hem doen. Maar goed dat ik er bij was!

Het Rembrandtveld
Eerst even over dat Rembrandtveld, ergens anders was daar al wat over te lezen. Dat de gemeente dat in wil pikken. Om er waarschijnlijk huizen of een winkelcentrum (of allebei) neer te plempen. De bevolking kwam in opstand en wilde dat het bleef zoals het was: een mooi en groot groen terrein, heel erg geschikt voor de jaarlijkse kermis en voor circussen. En dat is helemaal terecht! Ook al zal het het grootste deel van het jaar wel het poepveld zijn voor alle honden uit de buurt. Geen sporen van gevonden trouwens, afgelopen zaterdag!
Mooi ruim stonden ze er opgesteld, zo moest het altijd kunnen. Nog ruimte over zelfs, en zo'n klein bedrijfje is dit nou ook weer niet!

Een nieuwe tent!
Het allereerste (bijna dan) wat ons opviel zorgde voor het eerst voor hele grote spijt dat ik geen camera bij me had.
Goed, wel een telefoontje, maar de kwaliteit daarvan is niet toonbaar.
Want wat zagen wij: ook in Nederland is dus kort geleden een nieuwe circustent onthuld!
Nee, ik bedoel nu niet de grote tent waarin gespeeld werd.
Maar een nieuwe huisvesting, een soort open buitenverblijf, voor het populairste circusdier dat we in ons land kennen. Ja, ik heb het over Kenay.
In de buurt van zijn gebruikelijke woonwagen stond een schitterende, volgens mij unieke soort van pagodetent. Een beetje moeilijk te omschrijven, vandaar dat een plaatje een snelle oplossing zou zijn geweest. Maar die krijgen we vast nog wel eens te zien.
Een soort doorloop- en doorwaaitent, het dak rustend op een zeker tien meter hoge mast in het midden. Het dak in mooie zachte tinten blauwgrijs en gebroken wit.
De uiteinden rustend op een stuk of 26 hoge palen. Waardoor meneer een (vierkante) ruimte van 144 vierkante meter tot zijn beschikking heeft.
Die bescherming biedt tegen regen en overmatige zonneschijn.
Het lijkt heel erg of hij los op het terrein staat, want het enige dat hem binnen zijn verblijf houdt is een dunne stroomdraad op ongeveer twee meter hoogte.
En dus is hij aan vier kanten super benaderbaar voor alle kindertjes die hem handjes gras willen geven! Waardoor hij aan zijn goedgevulde hooinet (aan de middenpaal) in het geheel niet toekomt! Prachtig idee en heel mooi uitgevoerd!

Nieuwe voorzieningen
Nou, ik hoop niet dat ik over alles wat ik zag zo uitvoerig ga schrijven want dan ben ik over een week nog niet klaar! En ik heb ook nog wel iets meer te doen....
Opvallend nieuw vergeleken bij voorgaande jaren: een mooie en schone hagelnieuwe toiletunit in een felgele container. Waardoor die toch een beetje aftandse lange toiletwagen (vaak allesbehalve schoon...) eindelijk kon verdwijnen.
Niet alleen aan de bezoekers is gedacht, ook het personeel kreeg een soortgelijke unit, zelfs compleet met wastafels en douches! Waar veelvuldig gebruik van werd gemaakt, want er waren speciale vlonders nodig om er met droge voeten te kunnen komen!
Een personeelsverblijf- en restauratiewagen, zag ik ook nog niet eerder.

Nieuwe dieren
Ja die waren er ook, en niet weinig bovendien!
De twee drie maanden oude tijgertjes, elders zag u al een filmpje gemaakt tijdens hun tijdelijke buiten-huis-plaatsing.
Niet minder dan ZES jonge kameeltjes, die meneer de vader heeft flink zijn best gedaan en een ware geboorte-explosie veroorzaakt!
Genoemd werd ergens 'zelfs een witte' als heel bijzonder. Nou dat is het helemaal niet! Want ik ken de kudde waar die vader vandaan komt en daar is meer dan de helft wit! Nou ja, gebroken wilt dan, want helemaal helderwit blijven ze niet lang...
Bij die zes was er wel één met een hele mooie kleur, namelijk grijs! Dat is wel heel apart, zeker wanneer die dat blijft....
Centraal tussen de dieren in hun weitjes stond nog een nieuwe aanwinst: een mooi Shire.
Naar ik aanneem bewust afgeschermd van het publiek, dat verder als gebruikelijk overal toegang had.
Naar de bedoeling kan ik wel raden: dit grootste paardenras ter wereld is natuurlijk uitermate geschikt voor een fraaie Groot en Klein!
Ook nieuw, in de ruimte bij de lama's, een Alpaca.
Die zie je de laatste tijd steeds vaker bij circussen, en dat is niet zo verwonderlijk. Zij zijn aardig handelbaarder dan die grotere exemplaren en zien er bovendien veel knuffelbaarder uit.
Ze zijn niet rechtstreeks verwant aan de lama, wel gedomesticeerd.
In ons land en naar ik aanneem ook in België zijn tegenwoordig Alpacafarms waarbij het houden van de dieren hoofdzakelijk om de wol gaat. De gevarieerdheid in kleuren is haast onbeperkt!
(Vreemd genoeg staan ze in België niet op de lijst van toegestane circusdieren, het bewijs dat daar te kort over is nagedacht of door niet ter zake kundigen!)

Nou, zo maar even. Heb nog wel veel meer nieuws, maar m'n tijd is op.....
Er komt een vervolg, maar dat kan nog wel een dag of wat duren!
Tot dan!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Almelo - 1
BerichtGeplaatst: vr apr 11, 2014 10:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
jammer zeg circusmeisje dat ik je niet heb gezien. Ik ben de hele week in Almelo geweest.
En de giraffetent was er trouwens al sinds Amersfoort vorig jaar, fotos zie mijn facebookpagina.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Almelo - 1
BerichtGeplaatst: za apr 12, 2014 3:33 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Als je hier nou even een linkje zet naar die facebookpagina dan kunnen we allemaal meegenieten van dat prachtige verblijf!
Want mooi is het zeker, of niet dan! In ieder geval hoe die er daar in Almelo bij stond.
Ja, de ruimte moet het allemaal wel toelaten, natuurlijk! En dat is helaas niet overal het geval!
Maar goed, ik zag hem dus niet eerder en heel veel is tie dan ook nog niet gebruikt.
Overkapping, mast en palen zagen er behoorlijk nieuw uit!
Ha, misschien wel in Spanje tegen de zon!!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Almelo - 1
BerichtGeplaatst: ma apr 14, 2014 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Kom nog steeds niet aan Deel 2 toe, nog maar even geduld....

Bijpassende beelden bij bovenstaande tekst vinden jullie ook op viewtopic.php?f=45&t=5313


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.