Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 2:10 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 17, 2014 10:39 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Alhoewel de opkomst iets minder groot was dan bij het kerstcircus in Tilburg enkele maanden geleden, leed de sfeer daar bij vanavond bij Belly Wien geen moment onder. En alhoewel ik hun voorstelling in 2013 al drie keer had gezien, heb ik me uitstekend vermaakt. Mandy Zinnecker is helemaal in haar rol gegroeid met haar act op de strakke draad en aan een zweefdoek hoog boven de piste. De acrobatiek te paard van Duo Stipka bezorgde me kippenvel. En de entree van giraffe Kenay, mascotte van het circus, zorgde - versterkt door fraaie belichting - voor een wow moment. De artiesten kregen dan ook een staande ovatie na afloop.


Bijlagen:
bw5.jpg
bw5.jpg [ 161.29 KiB | 6590 keer bekeken ]
bew.jpg
bew.jpg [ 437.04 KiB | 6590 keer bekeken ]
bw4.jpg
bw4.jpg [ 113.2 KiB | 6591 keer bekeken ]
bw3.jpg
bw3.jpg [ 242.86 KiB | 6591 keer bekeken ]
Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 18, 2014 2:38 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Mooi zo, en prachtige foto's! (als er nog meer zijn graag even een linkje.....)
Verder maak je me jaloers: zo te zien was je aan de wandel met Kenay!
En inderdaad: dat 'wow-moment' scoort hij echt iedere voorstelling, hoe weinig 'kunst'-zinnig zijn optreden ook is!
Maar imposant......, daar kan niets tegen op!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2014 4:08 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Op WereldCircusdag ben ik voor de tweede keer naar Belly gegaan. Mandy Zinnecker en Duo Stipka verdienen naar mijn smaak zeker een nominatie voor de Circus Award van Circusweb. Enkele andere observaties: Tilburg kent een circusacademie - zouden de studenten daarvan een bijdrage kunnen leveren aan de show, wanneer het circus weer de stad aandoet? Acrobatengroep Satchok zou een keurige aanvulling op de voorstelling zijn, die overigens meer media-aandacht verdiende dan kreeg. Uit het recenter circusonderzoek bleek dat een bericht in het dagblad én weekblad ertoe leidt dat er (12% tot 15%) meer stoelen bezet zijn. Uit hetzelfde onderzoek bleek overigens dat Belly Wien gaat voor zilver: het is het (op Herman Renz na) meest geliefde circus van Nederland, dat op donderdag hoog bezoek kreeg: de familie Renz (Skarlett, Boy en Frans) zat in het publiek.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2014 4:35 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Nog enkele foto's van de show


Bijlagen:
bw7.jpg
bw7.jpg [ 304.81 KiB | 6430 keer bekeken ]
bw6.jpg
bw6.jpg [ 197.85 KiB | 6430 keer bekeken ]
Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma apr 21, 2014 5:46 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Mooie foto's!!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 8:33 am 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Dankjewel! Meer foto's staan op mijn facebookpagina.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di apr 22, 2014 3:31 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ha, toe nou: linkje? Want de foto's zijn absoluut de moeite waard!
Liefst ook toegankelijk voor niet-facebookers, en die zijn er heel wat hoor!

Mooi maar weer: ons zilveren circus!
Had het zelf niet beter kunnen bedenken!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2014 4:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
cedric schreef:
Op WereldCircusdag ben ik voor de tweede keer naar Belly gegaan. Mandy Zinnecker en Duo Stipka verdienen naar mijn smaak zeker een nominatie voor de Circus Award van Circusweb. Enkele andere observaties: Tilburg kent een circusacademie - zouden de studenten daarvan een bijdrage kunnen leveren aan de show, wanneer het circus weer de stad aandoet? Acrobatengroep Satchok zou een keurige aanvulling op de voorstelling zijn, die overigens meer media-aandacht verdiende dan kreeg. Uit het recenter circusonderzoek bleek dat een bericht in het dagblad én weekblad ertoe leidt dat er (12% tot 15%) meer stoelen bezet zijn. Uit hetzelfde onderzoek bleek overigens dat Belly Wien gaat voor zilver: het is het (op Herman Renz na) meest geliefde circus van Nederland, dat op donderdag hoog bezoek kreeg: de familie Renz (Skarlett, Boy en Frans) zat in het publiek.


Een paar opmerkingen.
Hoezo voor de tweede keer? Ben je de tel kwijt? Oké, voor de tweede keer nu ze (weer) in Tilburg staan....

Wat betreft je volgende observatie een in mijn ogen haast overbodig advies. Wanneer je zo vaak bij dit circus komt mag ik toch haast wel aannemen dat je de mensen inmiddels ook persoonlijk een beetje hebt leren kennen. Dan weet je dat daar heel goed mee te praten is en ze een behoorlijk grote bereidheid tonen nieuw talent een kans te geven. Dat zou heel leuk zijn bovendien, want het programma van nu kent, met uitzondering van de prima spreekstalmeester, geen Nederlandse inbreng.
Tenzij die spreekstalmeester ook eens een kunstje gaat doen, dat kan hij prima hoor!
Zou het bij het circus niet lukken dan kan je altijd nog contact opnemen met hun tourmanager, die woont in Tilburg! Of met de organisator van het volgende kerstcircus aldaar, op hetzelfde adres!
Juist dat laatste lijkt me een uitgesproken mogelijkheid, omdat het niet ondenkbaar is dat rond die tijd opnieuw een aantal van de huidige acts elders zal vertoeven en men bovendien niet met hetzelfde programma als nu zal willen komen.

Jaja, ze gaan voor zilver, maar dan wel met een gouden randje!

Jammer dat je weer over die award begint, ik hoopte stiekem dat we daarvan verlost zouden blijven.....
Want, zoals ik vorig jaar al schreef, het is geen waardering van het (grote) publiek voor de beste of origineelste act van het seizoen, maar eenvoudig een wedstrijd netwerken! En wie het netste werkt krijgt de meeste stemmen!

En de familie Renz in het publiek? Dat lijkt me sterk, die hadden, als we tenminste hun site mogen geloven, op exact dezelfde tijden voorstellingen in Budel!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2014 8:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr dec 09, 2011 5:00 pm
Berichten: 179
Belly Wien heb ik de afgelopen week twee keer bezocht; met de kerst overigens ook. Alhoewel ik een zwak heb voor het circus en het graag promoot onder mijn studenten, ken ik de Zinneckers niet persoonlijk. Donderdag was de Fam. Renz er; Skarlett werd naar haar plaats gevolgd door het licht van een schijnwerper. (Zaterdag zullen ze zelf opgetreden hebben.) De Award vind ik een prima initiatief om nieuw talent in de schijnwerpers te zetten. Net zoals ik jouw suggestie om bij de kerstshow ruimte te geven aan AcaPA talent ook een goed idee vind.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2014 9:00 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
De Circusweb Award is een vorm van positieve reclame daar wordt het circus in het algemeen beter van.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 24, 2014 3:28 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Sorry Cedric, ik las inderdaad te snel en verwarde de twee dagen dat je er was. Wat de aanwezigheid van Keizer Franz en zijn gevolg betreft.
Jammer dat ze weg zijn want die aanspreekbaarheid is absoluut waar! Alsmede bereidwilligheid op dit gebied, ik maakte het elders mee.

De award ZOU een prima initiatief kunnen zijn om nieuw talent in de schijnwerpers te zetten. Omschrijf het dan ook zo en baseer de prijs daarop! Tot op heden was dat niet het geval.
En bedenk een oprechtere manier van stemmen in plaats van dat netwerken zoals dat de afgelopen twee jaar bepalend was.
(Ik fantaseer niet op dit gebied hoor, ik weet namelijk dat de afgelopen keer zeker 40 tot 50 mensen gestemd hebben die niet of nauwelijks ooit maar een circus bezoeken! En vervolgens wordt er beweerd dat iedere stemmer streng gecontroleerd is.....!)
Dus: vindt een betere modus!
De publiciteitswaarde werd tot op heden hoofdzakelijk uitgebuit (en terecht) door het circus van de winnaar.
Wat Hugo vindt vindt kennelijk niet iedereen zolang bijvoorbeeld onze nationale trots het niet op prijs stelt (om het woord 'verbieden' te vermijden....) dat daar spelende artiesten zich kandidaat (laten) stellen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 24, 2014 8:01 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Laat ik het anders formulen: de circusweb award zou een fantastische reclame voor het circus in het algemeen kunnen zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 25, 2014 2:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Bij die formulering sluit ik me graag van harte aan!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.