Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 9:03 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2014 6:32 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Allereerst paniek bij een nabijgelegen ziekenhuis: het neergestreken circus zou teveel parkeerruimte in beslag nemen en daardoor voor problemen zorgen. Medewerkers van de gemeente verklaren dat het circus zich keurig aan de afspraken heeft gehouden. Een paar keer per jaar circus of iets dergelijks moet kunnen, daar is het terrein tevens voor aangelegd.
Later blijkt die verwachte overlast voor ziekenhuisbezoekers heel erg mee te vallen.
Maar dan ontdekt ook de plaatselijke politiek dat er circus komt in Dordt. En nog wel een circus mèt (wilde) dieren! Met name een plaatselijke partij en Groen Links roeren de trom: dit kan echt niet. Helaas te laat, de vergunning is verleend en het circus houdt zich aan alle regels.
Nou daar zijn de raadsleden van genoemde partijen het uiteraard niet mee eens. Want zij weten dat er landelijke wetgeving op dit gebied in voorbereiding is, en daar moet een gemeente als Dordrecht maar op vooruitlopen..... Kun je het nog gekker bedenken? Vooruitlopen op nog niet bestaande wetten? Bedenk maar wat voorbeelden op andere gebieden! Zou een lekker zootje worden!

En dan een positief bericht: Dordtenaren hebben inmiddels de dieren ontdekt! En wie is weer eens de favoriet? Juist ja, die met die lange nek! En wat gebeurt er? Paniek, want juist die ontsnapt! Nou, als dat niet om ingrijpende maatregelen roept...!
Maar de paniek is van (zeer) korte duur: na zijn uitstapje naar een naastgelegen nòg groener weitje stapt Kenay geheel uit eigen beweging over de draad zijn eigen landje weer in!
Hoezo, niet goed opgevoed?

De link naar het laatste bericht van RTV Rijnmond: http://www.rijnmond.nl/nieuws/14-05-201 ... ctie-dordt

En daarop ook foto's, onder meer van de grote ontsnapper...

Afbeelding

En een filmpje van dezelfde omroep: http://youtu.be/zQsD88a-yJk

Wel even kijken hoor, het is pure promotie voor het circusdier!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2014 11:06 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
een voordeel heel de regio weet nu dat het circus er staat


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 16, 2014 2:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En daar gaat het immers allemaal om!!
Goedkopere en betere reclame kun je niet krijgen!

Gelukkig gebeurt het in den lande nog steeds regelmatig en compleet met maaltijden.
Zoals onlangs in Marum met de olifanten van Renz Berlin. Midden in het winkelcentrum, voor de deur van Albert Heijn.
Ze haalden de voorpagina van een regionale krantensite (met onderstaande foto), die ook op de voorpagina van het grootste huis aan huisblad in de wijde omgeving prijkte. Maar liefst een halve pagina groot!
Helaas pas de week nadat het circus er stond. Maar in het bijschrift wist de redactie nog wel te melden dat de opvallende lunch goed was voor vele tientallen extra bezoekers!

Afbeelding

En dat tijdens de natte moesson....
Let op het kleine Renzje bovenop!

Voor de volledigheid de tekst van De Krant (zo heet het blad...) erbij:
Citeer:
Dames genieten van heerlijke lunch

MARUM – Twee reusachtige Indische olifanten genoten afgelopen vrijdag voor de AH in Marum van een uitgebreide lunch. Beide dames trokken veel bekijks. Dat deerde ze niet, want in een mum van tijd was de met zorg bereide maaltijd op. Medewerkers van Circus Renz – te gast in Marum op de parkeerplaats van de Kruisweg- maakten van de gelegenheid gebruik om vrijkaarten uit te delen. Het openbare optreden van de twee meiden leverde tientallen extra toeschouwers in het circus op.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 17, 2014 10:37 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Spreekstalmeester Kevin van Geet mag een duit in het zakje doen..
http://www.frequency.com/video/in-gespr ... 9/-/5-1369

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2014 4:42 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Vooral allemaal even de uitzending uitkijken, ondanks de 16 minuten nog wat!!
Want misschien niet de allermooiste beelden, maar wel een zeeeeer hoogwaardige opper-spreekstalmeester!
Die zich nooit vast laat praten en overal het juiste antwoord op weet te geven!
Hulde voor die man en dat we nog maar lang van hem in HET CIRCUS mogen genieten!
(Voelden jullie ook niet een beetje kippenvel bij zijn opening van de voorstelling? Zonder speciale aankleding en belichting, zo maar eventjes tussendoor in de open lucht...)
Heel goed gedaan jochie!!

Een klein beetje angst dat hij de historische woorden: 'De tijgers gaan niet werken.....' zou gaan uitspreken. Maar dat bleef ons gelukkig bespaard! (Grapje hoor!)

Iets heel anders waarin ik volledig met hem mee ga is zijn verhaal over het orkest.
Toevallig heb ik daar de laatste tijd regelmatig over nagedacht.
In mijn opinie wordt daar ook in de wereld van circuskenners vaak teveel waarde aan gehecht.
Veel mensen vinden dat het er gewoon bijhoort, eerder dan op de kwaliteit te letten.
Daar ben ik het dan volledig mee oneens!
Ik hoor liever uitstekende muziek (van hoge kwaliteit en goed gemonteerd) van de band dan een de hele voorstelling lang een maar doorneuzelend live-orkest. Dat kunstmatig applaus in de hand werkt en dat vaak overstemt.
En dan heb ik het nog niet eens over het kostenplaatje......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 20, 2014 4:13 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En wat ik nog het allermooiste vind aan dit mannetje (mmmmm....) bedacht ik vannacht is dat hij een serieuze opleiding volgt voor een goede baan en vervolgens kiest ........ voor het CIRCUS! Geweldig!
Daarmee is hij het levende bewijs dat ditzelfde circus toekomst heeft en allesbehalve dood is!!
(Maar dat wisten wij allemaal al wel natuurlijk...)

O, er was ook nog een lange radio-uitzending over deze bezigheidsgemoederen.
Met drie gasten in de bus bij Rob Oudkerk. Wist niet dat die ook al verstand van circussen had....
In een lange uitzending praat hij met drie gasten: mevrouw Mullens namens Belly Wien (was Kevin niet beschikbaar?),
de persman van het ziekenhuis en een raadslid van Groen Links. Nou, dan weet je het wel.....

Aldus aangekondigd:

Citeer:
1 op Straat

Circus Belly Wien: een vrolijke voorstelling of een vreselijk volksvermaak (Dordrecht)

Neem wel even de tijd, duurt bijna een half uur.


Afbeelding


Dordrecht. Het circus is in de stad. Komt dat zien! Komt dat zien! Of toch liever maar niet. In Dordrecht lopen de gemoederen hoog op, want circus Belly Wien houdt wilde dieren en dat moet volgens sommige partijen stoppen. De buren van het circus klagen ook: het Albert Schweitzerziekenhuis claimt last te hebben van de circusbezoekers. Aan de andere kant staat Billy Wien niet zomaar ergens: ze hebben een plek toegewezen gekregen van de gemeente en verdienen op legale wijze hun brood. Dus waarom elke keer weer zo’n circus rondom het circus? Slaat onze liefde voor dieren door?



De link:


http://www.radio1.nl/item/195691-%20Cir ... (Dordrecht)%20.html


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 20, 2014 4:29 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Maar gelukkig (en uiteraard) ook in positieve zin. Dat bezighouden van de gemoederen.....
Op de site van het circus http://www.bellywien.nl valt te lezen hoe een blinde mevrouw zich tot het circus wendde met het verzoek de bijzondere dieren eens te mogen 'zien'. En ja, dat doen blinde mensen dus met hun handen.
Geen probleem, ze kreeg een persoonlijke rondleiding van directeur Roman Zinnecker!
Een buitenkans voor haar waren uiteraard de jonge tijgertjes! Maar ook de andere dieren gedroegen zich voorbeeldig...
Behalve een verslag daarvan op de site ook haar dankmail en onderstaande foto.

Bijlage:
IMGP4974.jpg
IMGP4974.jpg [ 66.52 KiB | 6379 keer bekeken ]


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2014 1:23 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nog een kleine aanvulling: ik was woensdag in Dordrecht (waarover later wellicht meer) en kreeg uitvoerig het verhaal over het bezoek van die blinde mevrouw te horen.
Het was heel indrukwekkend geweest, met name door het (afwijkende) gedrag van de dieren!
Een voorbeeldje? Nou, wanneer je naar bovenstaande foto kijkt is het dus geen stofdoek ofzo die mevrouw in haar linkerhand heeft, maar een poot van het jonge tijgertje, wat het spontaan gaf!
En moet je normaal gesproken bij dat nu vijf maanden oude spul toch echt wel goed oppassen voor nagels of tandjes, in dit geval was daar geen sprake van!
Van iemand met wat meer verstand van zaken hoorde ik dat dat kwam doordat er totaal geen sprake was van oogcontact!
Heel bijzonder.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2014 3:20 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nou, zoveel ophef, dat moest ik uiteraard met eigen ogen gaan bekijken!
Dus afgelopen woensdag naar het voor mij verre Dordrecht.
En wat ik al verwachtte: alle ophef(jes) bleken stormen in evenzovele glaasjes water!
Paniek bij het ziekenhuis vanwege parkeerruimtetekort? Ik was er tijdens het bezoekuur en er was de hele middag plenty ruimte over!
En dat was dus de hele week al het geval geweest: nooit is het ruime parkeerterrein helemaal vol geweest!
Overigens zorgen hier bij ons ziekenhuizen voor hun eigen parkeergelegenheid....
Maar misschien is het terrein en beheer wel van de gemeente en dus een mooie bron van inkomsten.....
Viel ook wel weer mee: € 5,20 voor een kleine vier uur. Met extra gecreëerde parkeerruimte zelfs pal voor de kassawagen, wat een luxe!

Het werd een leuke ervaring, want ik was samen met een vriendin uit de paardenwereld die verder weinig met circus heeft.
Eigenlijk voelde ze zich daar 'te groot' voor, denk ik. In ieder geval dus niet haar eerste interesse....
Mede doordat ik aardig wat over dit circus kon vertellen vermaakte ze zich echter prima. Buiten en tijdens de voorstelling.
Met diverse keren een openvallende mond zelfs! Ja, dat is een leuke ervaring, met zo iemand naar het circus....
Ook was ze soms wel kritisch hoor, en dat sloot zelfs aan bij wat ik vond, zonder dat ik dat ook maar liet merken.
Het meeste niet noemenswaard.
Het enige waar we het wel over eens waren is dat die ellenlang uitgesponnen filmscène echt veel te lang duurt.
Ik vond dat al eerder, maar dacht dat dat kwam doordat ik het al zo vaak gezien had.
Zij zag het voor het eerst, en verzuchtte na de vijfde herhaling: ja, nu heb ik het wel gezien!
Een beetje meer clownerie in de voorstelling zou volgens haar ook geen kwaad kunnen.
De tweede korte scène -met de lekkende koffer- vond ze, net als ik, heel leuk.
Maar die kan nog een stuk beter door bijvoorbeeld centraal in de piste te spelen en beter uit te lichten, zeker de ontknoping! Nu ontgaat een deel van het publiek de grap!

Maar verder was ze dus heel goed te spreken over de voorstelling en trouwens het hele circus.
Het mooie materiaal, de prachtige dieren en de goede verzorging, ondanks dat het hier woekeren met de ruimte was.
En ze kreeg een hand van de directeur, ook daar was ze van onder de indruk, terwijl ze die kort tevoren pas voor het eerst zag, maar dan afgebeeld op de Edition 50-truck!

Een nieuw diertje erbij: een jong herdertje, nu al kampioen ontsnappen! Tot genoegen van de jeugd die hem hielp vangen!
Wat stonden ze op een mooie glooiende wei, voor de ingang van de ijsbaan, die kamelen!
Kenay had zelfs een eigen (extra) perceel verderop, binnen bouwhekken. Maar kort voor en tussen de voorstellingen dus gewoon bij zijn eigen wagen op de sintels.
Ha, indrukwekkend was ook de metamorfose die de spreekstalmeester tijdens de voorstelling doormaakte.....
Begon Roman Zinnecker in zijn overigens zeer charmante beste Nederlands (te vergelijken met Prins Bernhard tijdens zijn hoogtijdagen...), na de pauze bleek hij ineens een jaar of 30 jonger en wel perfect Nederlands te kunnen spreken!
Nee hoor, ik denk haast dat Kevin tijdens de voorstelling los was gelaten op school.....

Vond ik in Almelo nog dat er helaas geen Nederlandse artiest aan het programma meewerkte, nou, dat was nu dan toch wel drastisch veranderd!! Want wie presenteerde zeer volleerd de exoten? Juist ja, diezelfde Kevin van der Geet!
Niet geheel zonder risico overigens, want zo'n lieverdje is Julius nu eenmaal niet altijd! Op zo'n indrukwekkende hoorn moet je met zoveel kilo duwvermogen niet terecht willen komen! En hij kan soms best heel humeurig zijn.....
Maar het ging allemaal prima.

Oma Diana was deze week de koningin (dat is ze altijd al...) te rijk! Want al haar kinderen en kleinkinderen waren in Dordrecht!
Vooraf zag ik al een jongetje tussen de woonwagens dat mij in keurig Nederlands vertelde dat dit circus van zijn oma en opa was.
Dat bleek dus Joy te zijn, drie turven hoog! Sprekend een Scholl om te zien, grote gelijkenis met papa René, jullie weten vast nog wel, de man van de olifanten.
Die was er zelf niet, het circus draaide gewoon door in Zweden, waar ze nu het enige zijn waar nog olifanten optreden.
In een ander circus zijn er nog, maar niet meer actief met ingang van dit seizoen, door hun vergevorderde leeftijd.
René heeft overigens eerder dit jaar een ingrijpende operatie ondergaan, maar nu is alles weer tiptop en hij voelt zich als herboren.
Moeder Marylin, die vorig jaar zo'n lelijke val maakte waarbij ze haar bekken brak, was er dus wel.
Met zwangerschapsverlof in eigen Circus Schollini, ze verwacht een kleine in augustus. En moest onderweg nog 'even' een metalen plaat laten verwijderen.....
Het is toch wat, met die topsporters.....

Nou, meer nieuws schiet me nu niet te binnen, alleen dat de volgende standplaats Oudenbosch zal zijn. En dat is te doen vanuit Dordrecht.....
Waar jullie nog tot en met zondag terecht kunnen, ondanks dat ze al heel tevreden waren over de publieke belangstelling tot dan toe......

Ha, en het fijnste voor mij: de tijgers gingen vandaag dus wèl werken! In tegenstelling tot de vorige keer in Almelo, toen ik op dit gebied pech had.
Dat kwam doordat dompteur Roman toen op bezoek was bij zijn ernstig zieke moeder in Beieren. Waarvan de toestand op dit moment stabiel is.
In het roofdierennummer waren overigens diverse nieuwe dingen te zien, alweer een reden om zelf te gaan kijken!
Ha, en de vier Andalusiërs deden een deels heel sterke dressuur, die kwamen in Almelo eveneens nog niet in actie.
Op sommige punten moet er nog getraind worden, maar wat ze al wel lieten zien was ronduit spectaculoos!
(Zo en nu vertel ik lekker niet wat ze deden....!)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 24, 2014 3:57 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Bedankt voor dit leuke stukje tekst. Ben jij journalist geweest?? :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2014 9:21 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Vrijdagavond de show gezien en die viel me niet tegen, mooie dierennummers en de rest van de nummers zijn stuk voor stuk sterk. De clownerie vond ik wat minder. Geen Kevin in de piste vrijdagavond. De foto's zijn te vinden op mijn facebook.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2014 5:46 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Yoshi Berends schreef:
Bedankt voor dit leuke stukje tekst. Ben jij journalist geweest?? :wink:


Nee hoor, daar ben ik, zoals je weet, te jong voor! Doei!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2014 5:47 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Guido schreef:
Vrijdagavond de show gezien en die viel me niet tegen, mooie dierennummers en de rest van de nummers zijn stuk voor stuk sterk. De clownerie vond ik wat minder. Geen Kevin in de piste vrijdagavond. De foto's zijn te vinden op mijn facebook.


En aldus vonden we bijna hetzelfde.....
Linkje naar je facebookfoto's zou bijzonder vriendelijk en handig zijn! Want ik mis jouw vaak mooie foto's hier wel!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2014 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Citeer:
Juist ja, diezelfde Kevin van der Geet!


Sorry, kleine correctie: het moet uiteraard Kevin van Geet zijn. Zonder 'der'.
Het moest 'even snel', en geen tijd het goed na te lezen.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 26, 2014 8:27 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
circusmeisje schreef:
Guido schreef:
Vrijdagavond de show gezien en die viel me niet tegen, mooie dierennummers en de rest van de nummers zijn stuk voor stuk sterk. De clownerie vond ik wat minder. Geen Kevin in de piste vrijdagavond. De foto's zijn te vinden op mijn facebook.


En aldus vonden we bijna hetzelfde.....
Linkje naar je facebookfoto's zou bijzonder vriendelijk en handig zijn! Want ik mis jouw vaak mooie foto's hier wel!


Voeg me maar toe op Facebook. Heel veel oude en nieuwe circus foto's te vinden op Facebook.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.