Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 8:53 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: do nov 06, 2014 3:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Om bij het laatste te beginnen: aan publiciteit -en zeker positieve- willen ze bij Belly Wien altijd wel meewerken!
Eerdere goede ervaringen met ditzelfde programma droegen daar uiteraard aan bij!

Een heel andere invalshoek als wat men ter plekke vertelde, dat wel. Ging dus niet om het overwinnen van angst maar er alles voor over hebben om jouw boodschap aan de wereld te kunnen of mogen brengen.
In dit geval ook nog eens prijzenswaardig, de juffrouw die de kooi in ging is bovendien een regelrechte held!
Jammer dat haar streven wat minder goed uit de verf kwam, er had best iets meer over die organisatie bij mogen staan!

Beste Lodewijk, ik neem toch aan dat je deze poesjes wel zag in Groningen!
Ondanks hun door jou goed geschatte leeftijd zo mak als een lammetje, met name doordat ze door de mens zijn grootgebracht en daar hun ouders in zien. Zo heeft ieder nadeel ook weer zijn voordeel, om Cruyff te citeren.
Maar dat wist die juffrouw niet, vandaar dat ik haar dapperheid prijs!
Hoe je ze ook kon aaien -dat vinden ze erg lekker weet ik uit eigen ervaring- of de fles kan geven, ze hebben uiteraard al wel flinke nagels en slagtanden! Dus helemaal van gevaar ontbloot was het nou ook weer niet.
Maar met de dompteur en het hoofd dierenverzorging erbij in de uitloopkooi kon er maar weinig misgaan!
Wel vermeldenswaard is nog de terecht neutrale opstelling van de NCRV-programmamakers ten aanzien van circusdieren terwijl hun collega's van de KRO jaarlijks de meest indrukwekkende dieren uit de uitzending van het Circusfestival van Monte Carlo knippen!

Ha, die jmk (vrij naar jfk uiteraard), fijn dat je nog leeft! Toch niet al te hevig wakker geschrokken?
Maar evengoed zeer bedankt voor je oplettendheid en de tip!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2014 4:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Onder een ander onderwerp al te zien, maar hier opnieuw geplaatst: tenslotte betrof het Belly Wien in Groningen!
Ja, ja, het betreft beelden en informatie verstrekt door de Partij voor de Dieren.
Zijn jullie in ieder geval gewaarschuwd, want dan weet je wel uit welke hoek de wind gaat waaien!
(Onder het filmpje is nog plaats genoeg voor wat meer oprechte reacties!)

https://www.youtube.com/watch?v=atwKZAa ... e=youtu.be

-Het meest verwerpelijke is natuurlijk dat je niet eens meer ongestoord je broek op kunt hjisen......-

Overigens denk ik me de cameraman -met zo'n lullig klein handcameraatje- wel te kunnen herinneren.
Later wist hij zelfs door te dringen (met toestemming en begeleiding) in de buitenkooi waar de twee jonge tijgertjes verbleven.
Zouden we die ongetwijfeld aandoenlijke beelden hier ook mogen zien?
Of waren die niet geschikt voor èchte dierenliefhebbers?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: di mar 24, 2015 9:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 8:15 pm
Berichten: 35
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: wo mar 25, 2015 2:50 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Mooie foto's !

Knap hoe die clown en andere man zo met de tijgers op foto gaan ook.
Moeten toch wel brave en goed getrainde dieren zijn.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: wo mar 25, 2015 3:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Hoera! Hij is waarlijk uit zijn winterslaap opgestaan! En dat net voor Pasen, het kan geen toeval zijn!
Ja, ik heb het over die fantastische fotograaf, die mij in ieder geval slapeloze nachten bezorgde omdat ik wist wat voor moois hij aldaar geschoten heeft!
Gelukkig wordt geduld beloond!
En geloof me, dit is pas een beginnetje. Er zit nog veel meer prachtigs in het vat. Zoals een papegaaientraining, schitterend!

Wat leuk dat je die andere man zo knap vindt, Circusboy! Want dat is, zeker voor mij, toch wel een BC-er. Wat staat voor Bekend Circusfiguur.
Maar zo bijzonder is het helemaal niet hoor. Misschien schreef ik het al eerder. Deze twee tijgertjes zijn kort na de geboorte door hun moeder verstoten en vervolgens door de mens met de fles grootgebracht. Daardoor zien ze die mensen als hun ouders en blijven ze veel langer tam of mak dan normaal.
Tijdens de fotosessie waren ze ongeveer negen maanden.
Natuurlijk moet je wel een beetje oppassen voor hun bekjes en nageltjes, maar verder waren ze toen in ieder geval nog zo mak als een lammetje of als de poes thuis.
Makker zelfs, want die wil nog wel eens onverwacht uithalen met een bloedspoor tot gevolg.
Daardoor konden in ieder geval toen de kindertjes nog 'gewoon' met ze op de foto in de pauze in de piste, waarbij ze op een postament lagen.
Normaal gesproken is dat na een half jaar wel afgelopen.
Extra leuk wanneer ze de fles kregen -ze lusten intussen ook al wel een biefstukje hoor- was dat ze dan zo'n al behoorlijk dikke voorpoot op je arm legden, zodat je die niet meer weg kon trekken! Nee, geheel dom zijn die kleine rakkers niet!

Over jonge tijgertjes gesproken: zag onlangs een aankondiging dat een grote dierentuin in Frankrijk gaat beginnen met een grote tijgershow voor het publiek. Zoals dat vroeger bij ons in het land ook heel gebruikelijk was. En theoretisch, we lazen het al, zelfs na de invoering van het wildedierenverbod nog steeds zou mogen!
En wat wil het toeval: een paar jaar geleden schafte die dierentuin een paar welpen aan die afkomstig waren van Belly Wien!
Toen had men de plannen voor die show vast al in de kast liggen, en was het dus heel verstandig om uitgerekend jonge circustijgers aan te schaffen. Die het optreden immers al een paar generaties in de genen hebben! In tegenstelling tot bijvoorbeeld dierentuintijgertjes. En jong bovendien, dus wat makkelijker iets aan te leren.
Denk dat ik daar maar eens ga kijken. Naam en adres volgen.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: do mar 26, 2015 6:59 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 8:15 pm
Berichten: 35
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: vr mar 27, 2015 4:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wat ik al voorspelde: alweer prachtig! Is er nog iemand die niet in sprookjes gelooft?
Alleen wel jammer dat ze tot postzegeltjes gereduceerd zijn, kijken of ik daar iets aan kan doen.....

Bijlage:
_MG_9330.jpg
_MG_9330.jpg [ 201.12 KiB | 5055 keer bekeken ]


Het schattige dochtertje van Duo Stipka met HAAR paard! Zoals ze iedereen liet weten! En erop rijden als een grote, ze kon het eerder dan praten!!
Vreesde even het ergste afgelopen winter bij de paardenvergiftiging bij het wintercircus in Madrid. Want er was één paard aan de gevolgen overleden. Uit de foto's van Belly Wien in Uithoorn bleek dat het gelukkig dit paard niet was!

Bijlage:
_MG_9341.jpg
_MG_9341.jpg [ 272.87 KiB | 5055 keer bekeken ]


Bijlage:
_MG_9358.jpg
_MG_9358.jpg [ 206.45 KiB | 5055 keer bekeken ]


Bijlage:
_MG_9371.jpg
_MG_9371.jpg [ 217.33 KiB | 5055 keer bekeken ]


Bijlage:
_MG_9517.jpg
_MG_9517.jpg [ 281.79 KiB | 5055 keer bekeken ]


Bijlage:
_MG_9500.jpg
_MG_9500.jpg [ 219.21 KiB | 5055 keer bekeken ]


Bijlage:
_MG_9486.jpg
_MG_9486.jpg [ 259.63 KiB | 5055 keer bekeken ]


Bijlage:
_MG_9557.jpg
_MG_9557.jpg [ 179.8 KiB | 5055 keer bekeken ]


Bijlage:
_MG_9577.jpg
_MG_9577.jpg [ 255.17 KiB | 5055 keer bekeken ]


Bijlage:
_MG_9589.jpg
_MG_9589.jpg [ 285.06 KiB | 5055 keer bekeken ]


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: vr mar 27, 2015 4:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En nog een paar, overigens misschien niet allemaal, maar in ieder geval de meeste.
Klik er op en vergroot, terug via de retourknop.

Bijlage:
_MG_9560.jpg
_MG_9560.jpg [ 292.19 KiB | 5052 keer bekeken ]


Bijlage:
_MG_9632.jpg
_MG_9632.jpg [ 336.4 KiB | 5052 keer bekeken ]


Bijlage:
_MG_9595.jpg
_MG_9595.jpg [ 273.55 KiB | 5052 keer bekeken ]


Bijlage:
_MG_9671.jpg
_MG_9671.jpg [ 273.74 KiB | 5052 keer bekeken ]


Bijlage:
_MG_9689.jpg
_MG_9689.jpg [ 219.64 KiB | 5052 keer bekeken ]


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Citeer:
Over jonge tijgertjes gesproken: zag onlangs een aankondiging dat een grote dierentuin in Frankrijk gaat beginnen met een grote tijgershow voor het publiek. Zoals dat vroeger bij ons in het land ook heel gebruikelijk was. En theoretisch, we lazen het al, zelfs na de invoering van het wildedierenverbod nog steeds zou mogen!
En wat wil het toeval: een paar jaar geleden schafte die dierentuin een paar welpen aan die afkomstig waren van Belly Wien!
Toen had men de plannen voor die show vast al in de kast liggen, en was het dus heel verstandig om uitgerekend jonge circustijgers aan te schaffen. Die het optreden immers al een paar generaties in de genen hebben! In tegenstelling tot bijvoorbeeld dierentuintijgertjes. En jong bovendien, dus wat makkelijker iets aan te leren.
Denk dat ik daar maar eens ga kijken. Naam en adres volgen.....


...schreef ik hier eerder. Voor verdere informatie zie: viewtopic.php?f=45&t=4984#p46236


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: vr mar 27, 2015 10:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 8:15 pm
Berichten: 35
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: za mar 28, 2015 1:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zien jullie wel, ik beloofde weer in het geheel geen woord teveel!
En sterker nog: ze worden per keer mooier! Of meer apart, of origineler, net wat je wilt.
Want de momenten waarop de foto's gemaakt zijn en de invalshoeken zijn wel degelijk behoorlijk uniek!
Verspreid over verschillende dagen, soms bij weer en wind, en tijdens de afbouw!
En dat we er geduld voor moesten hebben, ach, dat moeten we maar op de koop toe nemen......
JMK bedankt!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: di mar 31, 2015 11:18 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 8:15 pm
Berichten: 35
Helaas, voor Didier, voorlopig de laatste foto's.

Overigens dank voor de complimenten Circusboy en Didier!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2015 9:50 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
jmk schreef:
Helaas, voor Didier, voorlopig de laatste foto's.

Overigens dank voor de complimenten Circusboy en Didier!

Ook namens mij en alle andere bezoekers dank voor jouw fotografische bijdragen! We kijken al uit naar het vervolg!

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: wo apr 01, 2015 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Helaas, voor Didier, voorlopig de laatste foto's.

Overigens dank voor de complimenten Circusboy en Didier!


Helemaal niet helaas, ook al krijg ik er nooit genoeg van!
Het was prachtig en we hebben genoten.
En heus niet alleen Circusboy, Heuvels en ik. Kijk maar eens naar de kijkcijfers: de teller staat op bijna 2.000, waarvan een groot deel voor de laatste berichten, dus jouw foto's!
Ik slijm nog wel even door, want dat is niet al te moeilijk.
Nog nooit, ik herhaal: NOOIT, zag ik zo'n complete en indrukwekkende fotoserie van een circus en met name de afbouw!
Indrukwekkend, dat is het enige juiste woord! Jammer dat de markt zo beperkt is, want daar zou dus een boek van moeten komen! Maar we lazen hier eerder hoe je met zo'n fotoboek moet steggelen om het überhaupt uitgegeven te krijgen!
De Avonturen van een Clown, zou een mooie titel geweest zijn. Want tjeminee, wat speelt die een nadrukkelijke hoofdrol in het hele verhaal!
Natuurlijk ken ik hem al een poosje en weet dus terdege wat voor een belangrijke rol hij speelt in dit circus. Onvervangbaar, en ook nog eens hondstrouw!
Zelden iemand ontmoet die langer bij hetzelfde circus werkte.....
En al zeker niemand die bij een circus meer deed dan hij!
Hoofd van alles en nog wat, van op- en afbouw tot transport. Hoofd energiecentrale en onderhoud wagenpark en materieelrestauratie. Een vakman op al die gebieden!
Maar bovenal hoofd dierenverzorging, waarschijnlijk zijn grootste passie! En verdwijnt de vaste clown bij het circus? Nou, dan doen we dat er toch 'gewoon' even bij!
Juist die laatste combinatie (die er overigens op dit moment niet meer is) heeft geleid tot de meest unieke foto's van JMK!

Zoals eerder gezegd: het was het wachten meer dan waard. Alleen al omdat die foto's eenvoudigweg eeuwigheidswaarde hebben!
Nogmaals, vast en zeker ook namens al die honderden bezoekers, ten zeerste bedankt!

-En hou nu maar op met blozen, de koffie staat klaar en jij weet waar! Doen hoor!-


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: do apr 02, 2015 6:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ha, over de magische grens van 2.000, op dit moment 2.018!
En dat zelfs zonder een reactie van Lodewijk, dat was toch wel het minste dat we verwacht hadden.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: vr apr 03, 2015 10:29 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Soms beperkt mijn activiteit op dit forum zich vooral tot het in stilte genieten. Zoals van deze langverwachte foto's van jmk die natuurlijk van een buitencategorie zijn. Hoewel ze inmiddels wat verder van mij verwijderd zijn, ga ik het nieuwe programma van Belly Wien dit jaar zeker bewonderen. Er zijn veel nieuwe ontwikkelingen bij ze. Bijzonder vond ik dat het duo Stipka, ondanks dat het programma al vol was, alsnog een jaar mee mag na een voor hen heel lastige winter ( http://circusweb.nl/circusnieuws/stipka ... e-bladzij/ )

Echter morgen eerst naar Roncalli in Oldenburg, waarvan ik de e-ticket nu ga kopen. Na enige twijfel vanwege het ontbreken van wilde dieren, toch aangestoken hier door o.a. jou Didier. Qua presentatie en uitstraling kan het zich wel met Belly Wien meten zo te zien.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.