Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 4:03 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2014 4:23 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
@ Didier: misschien volgend jaar een link naar deze fotoreportage meesturen naar d'Ancona als finale poging om hem een recensie op te laten tekenen in de tent van Belly Wien ?


Beste Lodewijk,

Zoals het nu lijkt komt Belly Wien niet snel terug in Groningen. Maar je weet maar nooit.....
Aan de andere kant is het niet mijn taak iets dergelijks te doen, daar hebben ze mensen voor in dienst.
Waar het contact overigens maar moeizaam mee verloopt.....
Wat overigens niet slaat op Kevin die op het circusterrein de pers te woord staat.
Dat ik dat toen deed was eenmalig en op verzoek van de toenmalige persman.
Zelf zoek ik zoiets niet bij een bepaald circus, ik ben het liefste neutraal. Voor zover dat kan dan.... Want voorkeuren heb je uiteraard wel....

Ja hè, wel aardige plaatsjes van onze Jos. En dat is heel zwak uitgedrukt....
Wacht maar eens tot zijn buitenopnames tevoorschijn komen......
En binnenkort nog een verrassing: binnen en buiten bij een heel ander circus!
Allemaal redenen het forum goed te blijven volgen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2014 9:16 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 8:15 pm
Berichten: 35
Dank Nik, Lodewijk, Didier voor de positieve opmerkingen!.
@Didier, niet zo hard van stapel lopen, dan kan het alleen maar mee vallen. nb. het kan wel ff duren voordat ik wat kan laten zien.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2014 3:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Toch niet pas na je winterslaap?

Leuk dat je de drie mensen noemt die reageerden, maar ik weet echt zeker dat er nog een paar honderd leden en bezoekers van hebben genoten!
Maar iedereen is nu eenmaal niet even actief......


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2014 7:00 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 8:15 pm
Berichten: 35
Didier schreef:
Toch niet pas na je winterslaap?

Leuk dat je de drie mensen noemt die reageerden, maar ik weet echt zeker dat er nog een paar honderd leden en bezoekers van hebben genoten!
Maar iedereen is nu eenmaal niet even actief......


laat me raden... die bevinden ook?? zich in winterslaap :clown


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2014 2:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Misschien gedeeltelijk, ook dat kan, want steeds met één oog open Afbeelding om te kijken of er alweer van die prachtplaatjes bij zijn gekomen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2014 4:04 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ondertussen heeft de wijsneus van de Partij voor de Dieren in Groningen weer eens het licht gezien:

http://www.gezinsbode.nl/circussen-met- ... e-kan-dat/

Met de nodige halve waarheden en hele leugens zoals we die van doorsnee-dierenactivisten de laatste jaren wel gewend zijn.
Er zijn nog geen reacties en dat is geen wonder, want het lijkt dat dat uitsluitend per facebook kan. De redactie is om opheldering gevraagd.....
Bij een eerdere gelegenheid reageerde ik per mail en dat werd (ook) niet geplaatst!
Ik houd jullie op de hoogte.....

Overigens, en dat schreef ik denk ik al eerder, heb ik 14 dagen in Groningen lopen wachten of meneertje Kelder het aan zou durven het circusterrein met een bezoek te vereren teneinde zijn woorden met eigen ervaringen te kunnen staven. Ik had hem er graag persoonlijk rondgeleid!
Het is niet uitgesloten dat ik hem ben misgelopen, maar ik denk niet dat hij dat heeft aangedurfd. Uit (grote) angst voor dieren, die ventileerde hij al eerder.
Onder meer drie jaar geleden toen Belly Wien besloot het verblijf in Groningen met een week te verlengen en met de olifanten (die er toen nog waren) naar Bakker Bart in de Heerestraat te wandelen teneinde enige publiciteit te genereren.
Leiden was in last, aldus Kelder, want dat deden ze zonder vergunning en de toeschouwers waren aan een groot gevaar ontsnapt!
Tweemaal onzin: door deze brave dieren was er niemand in gevaar gebracht en voor het aan het verkeer deelnemen als voetganger die een olifant begeleidt heb je geen vergunning nodig. Zolang je er maar geen optocht van maakt, en dat gebeurde niet.
Zoals al eerder geconstateerd wordt dit raadslid kennelijk gedreven door een immense angst voor dieren.
Waarschijnlijk ooit als kind lastig gevallen door een vervaarlijke hond of iets dergelijks traumatisch.
Vandaar dat hij vast zijn neus niet durfde te laten zien in het Stadspark ten tijde van Belly Wien....
Met bovendien het risico dat het allemaal een stuk minder erg zou zijn als hij nu iedereen wil laten geloven....

Wanneer wordt de naam van die partij nu eindelijk eens veranderd in Partij tegen de Dieren?

Ha, nog een leuk grapje in een verhaal van soortgelijke strekking -maar korter- in de gedrukte editie van gisteren: daar wordt hij per abuis PVV-voorman genoemd!
De vergelijking ontgaat me niet: ook in die gelederen wordt nog al eens te pas en te onpas de nodige onzin uitgekraamd!
Die de samenleving er niet bepaald prettiger en aangenamer op maakt!
Maar over dieren denken ze daar dan wel weer een heel stuk anders.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: vr okt 31, 2014 11:37 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Nog een leuke discussie op
http://www.oogtv.nl/2014/10/klassiek-ci ... ren-liegt/

naar aanleiding van
http://www.oogtv.nl/2014/10/pvdd-circus ... gen-faalt/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: vr okt 31, 2014 3:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En dus kon ik het weer eens niet laten me in die discussie te mengen, en ik hield me daarbij zelfs nog in:

Didier zegt:

31 oktober 2014 om 15:48

Als het mag even terug naar de aanleiding tot deze discussie: de gestelde vragen door de PvdD in de gemeenteraad van Groningen.
In die raad werd een aantal jaren geleden een motie van deze partij aangenomen waarin gepleit werd voor een olifantenverbod in de Sinterklaasoptocht en een voorkeursbeleid tegen circussen met wilde dieren.
Het eerste deel van de motie, wat die olifanten betreft, is inmiddels uitgevoerd. Niet ten gevolge van deze overigens aangenomen motie (volgens de indiener Gerjan Kelder bij herhaling zijn belangrijkste wapenfeit gedurende zijn eerste vier jaar in de raad….) maar uitsluitend vanwege de bereidwilligheid van de organiserende Vereniging voor Volksvermaken. Die daar geen gezeur over wilde. Wanneer die daar echter voor zou kiezen lopen over een paar weken de olifanten gewoon weer mee!
Na het overlijden van een paard in deze optocht (dat kan gebeuren, mensen overlijden, paarden helaas ook) deed ditzelfde raadslid een voorstel om tot een algeheel verbod op paarden in de optocht te komen, met uitzondering van het paard van Sinterklaas. Alsof dat niet op hol kan slaan, zoals jaarlijks wel ergens gebeurt…
Dat voorstel haalde het terecht niet.

Wat de circussen met wilde dieren betreft houdt de gemeente Groningen zich keurig aan de motie. Men geeft de voorkeur aan circussen zonder wilde dieren, maar die blijken niet geïnteresseerd in de bovengemiddeld dure standplaats op de Drafbaan (overigens ideaal voor dieren, laten we daar maar wat meer voor strijden…)waar bovendien in de directe omgeving geen mensen wonen.
En dus krijgt, nu al voor de derde keer in vier jaar, Belly Wien wel een vergunning!
Overigens zijn de hierbij betrokken ambtenaren zeer te spreken over de uitermate correcte handelswijze van dit circus.
Jammer dat de heer Kelder in de 14 dagen dat ze daar stonden zelf niet de moeite heeft genomen eens te komen kijken hoe de dieren daar verzorgd worden. Ik had hem er graag rondgeleid! Zoals ik een paar jaar geleden ook een aantal (andere) dierenactivisten deed die het wel aandurfden een kijkje te komen nemen. Ze zagen dat het goed was en ze kwamen nooit meer terug!
In zijn vragen aan het college heeft Kelder het verder onder meer over ‘het Heemskerkse model’. Dit is vakjargon in kringen van dierenactivisten en staat voor een circusbeleid in het geheel zonder dieren. In het hele land kom je die kretologie tegen, vaak in combinatie met de Groningse, Haagse of Amsterdamse evenknie wat wilde dieren aangaat.
Ik help u uit de droom: het Heemskerkse model bestaat helemaal niet!
Vorig jaar zomer stond in die plaats het niet eens geheel onomstreden Circus Iarz Italiano compleet met alle dieren en gaf daar ‘gewoon’ voorstellingen!


Niet in de laatste plaats omdat reageren op de site van de Groninger Gezinsbode anders dan via facebook niet mogelijk blijkt te zijn.
Dat liet de redactie mij desgevraagd in een mail weten.
Geen wonder dan ook dat op die site nauwelijks een discussie plaats vindt! Kennelijk is daar, na de rooksignalen, dit het enige medium dat men op dit gebeid ontdekt heeft!
Een alternatief was er wel, het sturen van een ingezonden brief. Van maximaal 170 woorden, en dat valt voor mij niet mee!
(Van bovenvermeld citaat zou dat ongeveer de eerste alinea zijn. Te kort om echt mijn ei kwijt te raken...)
Bovendien nog afhankelijk van goedkeuring door de redactie alvorens geplaatst te worden. Daar hoeft dan maar één redacteur te zitten die het met mij oneens is (of een vriendin heeft die dat vindt....) en het is verspilde moeite!
De laatste keer dat ik de moeite nam duurde het bovendien weken voor ik een antwoord kreeg....
Hetzelfde medium besteedde trouwens in de gedrukte versie in het geheel geen aandacht aan de aanwezigheid van Belly Wien in Groningen.
Dat zegt eigenlijk genoeg.....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: vr okt 31, 2014 5:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Speciaal voor Lodewijk:

Afbeelding

en gemaakt tijdens dezelfde voorstelling als waar jij was!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: za nov 01, 2014 8:19 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Altijd even goed op de hoogte die Didier. Waar ik nog blijer van wordt is jouw nieuwtje dat Marylin meedoet aan hun kerstcircus in Etten Leur. Zij is eigenlijk mijn favoriet.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2014 4:10 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
In Groningen zijn op 15 oktober televisie opnames gemaakt voor het programma Man bijt Hond. Ik had verwacht dat de reportage nu wel ongeveer te zien zou zijn, maar tot op heden is dat nog niet het geval. Weet jij hier ook meer van Didier? Of iemand anders natuurlijk. Mocht ik zelf een aankondiging tegenkomen, dan deel ik het tijdstip hier even. Overigens is dit voor Belly Wien niet de primeur in dit programma. Eind 2011 was een trotse Marylin Zinnecker te zien met haar favoriete song "Proud Mary" van Tom Jones. Het fragment is nog altijd terug te kijken op de site:

http://manbijthond.ncrv.nl/seizoenen/20 ... tom-jones/


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 4:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Leuk filmpje, dat ik nog niet eerder zag! Kijk, dat is nou de sterkte van een forum, elkaar aanvullen!
Geen wonder dat Marylin je favoriet is, maar wat vindt René daarvan?

Weet nog wel dat Belly Wien in 2012 te zien was in hetzelfde programma.
Het wildedierenverbod was weer eens actueel en iemand uit Breda kwam dat de dieren vertellen in Delfzijl!
Natuurlijk schrokken de dieren zich een hoedje, alleen dat zie je niet in de uitzending!
Gezocht in het forum.
Daar werd er wel over geschreven maar de link naar het programma stond er niet bij.
Gelukkig zijn alle MbH's heel lang terug te kijken: http://manbijthond.ncrv.nl/seizoenen/20 ... 02-11-2012
Het is het eerste item van de uitzending, dus je valt met je neus in de boter.....

Wat er op het forum over gemeld werd vind je hier: viewtopic.php?f=8&t=4463&hilit=man+bijt+hond

Een paar dagen later kwam onder andere Belly Wien alweer uitgebreid in beeld bij dezelfde omroep (NCRV), dit keer in het programma Altijd Wat.
Dit stond daarover op het forum viewtopic.php?f=3&t=4473&p=35637&hilit=mAN+bijt+hond#p35635 en in het eerste bericht staat de link die het nog altijd doet: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1302504
Ook hier het eerste onderwerp van de uitzending.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 10:04 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Beide fragmenten zijn niet helemaal nieuw voor mij, maar het was een aardigheid om ze nog een keer terug te zien. Dat is het mooie van dit forum inderdaad.

Hopelijk spoedig een nieuwe link naar de opnames van MbH in Groningen. We houden het in de gaten.

Wat Marylin betreft zal René zich er bij neer moeten leggen dat hij zijn vrouw moeten delen zolang zij in de piste staat :-)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: do nov 06, 2014 12:34 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 8:15 pm
Berichten: 35
na de 6de minuut in extreem bericht van man bijt hond

http://manbijthond.ncrv.nl/seizoenen/2014/afleveringen/05-11-2014


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Belly Wien in Groningen
BerichtGeplaatst: do nov 06, 2014 9:05 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Scherp jmk, daar was 'ie al. Hoewel de katjes er niet echt als jonkies meer uit zien (10 maanden volgens mij,) achten wij het waarschijnlijk net iets minder extreem dan de gemiddelde kijker. Grappig dat ze hier aan mee wilden werken bij Belly Wien.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.