Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 10:47 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2014 5:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Twee berichten die te vinden zijn onder de tourinformatie van Belly Wien, maar belangrijk genoeg om als zelfstandig onderwerp te melden:



Citeer:
MartijnH


Bericht geplaatst: ma okt 27, 2014 10:24 pm


Bergeijk mag niet doorgaan.....

http://www.ed.nl/regio/kempen/bergeijk/ ... -1.4598217


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Citeer:
Didier


Bericht geplaatst: di okt 28, 2014 4:36 pm


Terwijl de vergunning al geruime tijd geleden wel degelijk verleend is volgens de officiële mededelingen van de gemeente, alleen voor een andere periode:

Evenementenvergunning
Op 23 september (verzonden 23 september) 2014 is vergunning verleend
aan:
• de heer Westerveld voor het houden van circusvoorstellingen op 2,
3, 4 en 5 oktober aan het weiland aan het Eykereind gelegen tussen
huisnummers 94A en 98 te Bergeijk.


En daarin zit hem mogelijk het probleem. Dus zeker niet te laat aangevraagd, zoals de gemeente nu meldt, eerder te vroeg!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2014 5:40 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De heer Westerveld had vergunning met Bellmondo volgens de brief die ik eind vorig jaar kreeg. Een vergunning kan in Bergeijk niet omgezet worden naar een ander circus, zelfs al werd het door dezelfde tourmanager omgezet. Denk dat daar het probleem zal zitten..... wel jammer, het seizoensprogramma had ik nog niet gezien.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2014 5:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Goeie uitleg, daar hebben we iets aan! Bedankt!

(Neemt niet weg dat in de vergunning-vermelding wel de naam van de aanvrager maar niet van het circus is genoemd....
Voer voor een jurist!)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 28, 2014 6:57 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 8:15 pm
Berichten: 35
op facebook:

Onzekerheid over optredens in Bergeijk - OFFICIËLE VERKLARING.
Zoals u wellicht al heeft vernomen in de media, zijn is de nodige commotie ontstaan rondom onze optredens in Bergeijk, waarvan morgenavond de eerste voorstelling zou plaats vinden. Door fout/misverstand in onze interne organisatie is géén vergunning aangevraagd voor het geven van circusoptredens. Het is voor ons, als gerenommeerd circus dat al 10 jaar door Nederland reist, vanzelfsprekend dat dit wel had moeten gebeuren.
Nogmaals, er is geen sprake van opzet, maar het gevolg van een fout die nooit gemaakt had mogen worden. De speelvergunning om in Bergeijk te mogen spelen is overgenomen van een ander circus dat wel toestemming had, maar hier van geen gebruik heeft gemaakt. Bij nader inzien blijkt dat de Gemeente hier niet van op de hoogte was, en deze daarom in eerste instantie de circusoptredens aan het Eijkereind heeft verboden. Echter, hier is door ons inmiddels bezwaar tegen aangediend met een eventuele gerechtelijke (spoed)procedure als gevolg. We doen er alles aan om toch te kunnen spelen (alle reclame is inmiddels al gemaakt en we willen de inwoners van Bergeijk e.o. niet teleurstellen), maar kunnen niks beloven.
We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen.
Kevin van Geet
PR Circus Belly.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2014 1:58 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Maar weer bedankt voor je oplettendheid!
Het betoog van Kevin sluit volledig aan bij de uitleg van Martijn!
Nu (ook voor hem, want hij mag dit prachtige programma echt niet missen!) maar flink duimen en hopen dat het goed komt!
Zou toch haast wel moeten wanneer je bedenkt dat de gemeente toestemming geeft aan een circus van beduidend mindere kwaliteit -dat ze bovendien naar ik aanneem niet eens gezien hebben!- en die vervolgens weigeren aan een kwaliteitscircus dat volledig opgebouwd ter plaatse is.
Een makkelijker inspectie nog dichter bij huis lijkt me onmogelijk!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2014 5:06 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Didier schreef:
Een makkelijker inspectie nog dichter bij huis lijkt me onmogelijk!
Afwijken van de rechte lijn is heel lastig voor gemeenten.... :|

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2014 5:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat weet ik. Maar het is het proberen waard. Wie weet werken en besturen daar in Bergeijk (want zo heet de gemeente ook) wel een paar èchte mensen.
Met hart en ziel voor hun inwoners en voor de samenleving! Je weet maar nooit!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2014 5:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het duurde een flinke poos, maar nu staat mijn (laatste) reactie op de site van het Eindhovens Dagblad er dan bij:


Citeer:
Een aanvullende reactie, mede na berichtgeving hierover op een circusforum. In de door mij geciteerde officiële mededeling van de gemeente is sprake van een verleende vergunning aan de heer Westerveld. De naam van het circus wordt daarin niet genoemd, maar zal ongetwijfeld (mag ik hopen voor de gemeente...) wel in de vergunning zelf staan. Het betrof Circus Bellmondo, dat begin dit jaar een paar Nederlandse speelplaatsen aandeed om na enkele weken alweer terug te keren naar Duitsland. Over de kwaliteit van een circus kun je twisten (en dat gebeurt dan ook doorlopend...) maar dat circus was naar de mening van kenners niet van de hoogste kwaliteit. Het lijkt me ook niet dat de (veiligheids-)ambtenaren van de gemeente dit circus indertijd hebben bezocht. Nu blijkt een ander circus die vergunning als het ware 'overgenomen' te hebben, helaas zonder dit specifiek en tijdig aan de gemeente te hebben gemeld. Een circus met een voorstelling van hoge kwaliteit en met een uitstekende zorg voor de dieren. Dat circus staat ter plaatse al opgebouwd, dus een en ander is snel en gemakkelijk te constateren. Voor de inwoners van Bergeijk en omgeving is het dan ook te hopen dat de gemeente daartoe bereid is! Een aantal reageerders sleepte de verschrikkelijke gebeurtenis in Haaksbergen er zelfs bij ten einde een vergunning te weigeren. Dat gaat echt veel te ver. Hoe erg het ook is wat zich daar afspeelde, het is niet meer dan een incident. Wekelijks vinden er in ons land tientallen, nee honderden evenementen plaats waarbij de toeschouwers enig of meer risico lopen. Dat risico volledig uitbannen is onmogelijk. Tenslotte sluit je ook geen weg voorgoed of verbied je autoverkeer nadat zich ergens een ernstig ongeval met dodelijke afloop heeft voorgedaan. In de tien jaar dat dit circus in Nederland te zien is heeft zich nog nooit een dergelijk incident met fatale gevolgen voorgedaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2014 8:41 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Definitief geen voorstellingen in Bergeijk volgens Belly Wien op facebook.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo okt 29, 2014 8:58 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het is heel vervelend maar had voorkomen kunnen worden door het circusbeleid te lezen.

Punt 3 in het circusbeleid vermeld namelijk:

Citeer:
3. Tussen worden geen (vervangende) speelvergunningen verleend;


een oud krantenartikel (http://www.ed.nl/regio/kempen/bergeijk/ ... -1.4119580) vermeld de komst van Circus Renaissance en Bellmondo.
Beide hebben geen gebruik gemaakt van de vergunning waardoor Bergeijk nu al 2 jaar geen circus meer had.
Vorig jaar zelf ook geprobeerd een vergunning over te nemen en daaruit kwam na gesprekken met de desbetreffende ambtenaar dat ze na negatieve ervaringen in het verleden géén vergunningen meer verstrekken aan andere circus na het verlenen in oktober/november

De vergunning in het najaar was dus voor de Heer Westerveld met Bellmondo, dit heeft hij proberen te omzeilen waarschijnlijk door geen naam bij de uiteindelijke definitieve datumaanvraag te vermelden, helaas kwam dit nadelig uit.

De gemeente Bergeijk heeft dus correct gehandeld, helaas in het nadeel van Circus Belly Wien (wat ik zelf ook jammer vind want ik had morgen graag de show bezocht :))


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2014 2:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Martijn, misschien kun je het circusbeleid wat uitvoeriger citeren want het ene zinnetje dat je nu plaatste is geen goed Nederlands en dus onbegrijpelijk....
Als het in zijn geheel van dit soort kromme opmerkingen bevat is het inderdaad voer voor juristen.....

En wat ik al eerder constateerde (maar dan moeten we de hele tekst van de vergunning eerst zien): wanneer de vergunning daadwerkelijk op naam staat van de heer Westerveld (en er geen circusnaam in voor komt) dan zit de gemeente dus nu echt goed fout!

Maar naar het zich laat aanzien in dit geval helaas te laat voor Belly Wien!

Zou nog wel benieuwd zijn wat er ging gebeuren wanneer de voorstelling gewoon begon! De ME er op af?
Dat het circus dit risico niet durft te nemen houdt vast en zeker verband met de goede naam die ze de laatste jaren hebben opgebouwd!

Als aanvulling op wat Guido schreef de tekst op hun facebookpagina:

Citeer:
Circus Belly Wien

19 uur geleden

De voorstellingen in Bergeijk kunnen op last van de gemeente en na uitspraak van de rechter niet door gaan.
Helaas... We hebben er alles aan gedaan maar zonder succes. Nogmaals onze excuses.


Uit de reacties daarop valt op te maken dat men voornemens is naar Tilburg te verkassen.
Of het aldaar om optredens gaat valt te betwijfelen, Alberto Althoff is daar koud weg....

Ook te volgen op de site van Omroep Brabant, inclusief verhelderende discussie:

http://www.omroepbrabant.nl/?news/21906 ... roken.aspx


Laatst gewijzigd door Didier op do okt 30, 2014 3:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2014 3:30 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Het woord tussen moet Tussendoor zijn.

de punten ervoor vermelden alleen wanneer de vergunningen vergeven zijn , deze zijn destijds vergeven aan Renaissance en Bellmondo.
Duidelijk genoeg!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2014 3:45 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wel een interessant woord: tussendoor! Waar tussendoor?, is dan een logische volgende vraag....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2014 3:51 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Didier schreef:
Wel een interessant woord: tussendoor! Waar tussendoor?, is dan een logische volgende vraag....


Na het geven van de vergunningen worden tussendoor geen andere (vervangende) vergunningen vergeven.
weer duidelijk genoeg!

ik snap wel dat je de gemeente graag de schuld wil geven maar die hebben het dit keer gewoon naar behoren gehandeld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2014 4:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja, het gaat me wel om de letter (van de wet...). Wanneer je namelijk 'tussendoor' gebruikt slaat dat nergens op wanneer je geen begin- en eindtijd/-datum vermeldt!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.