Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 12:24 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mar 16, 2015 5:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Hier lazen we het nog niet, maar de tijgers van Belly Wien reizen 'gewoon' mee zolang dat kan en mag.
Optreden is er inderdaad niet meer bij. Maar te zien zijn ze dus wel degelijk, zoals op onderstaande foto blijkt in de nieuwe speelplaats Dronten, waar ze deze week staan.
Aandachtig kijken ze naar de opbouw van de tent!
Opvallende (nieuwe?) pakwagen in afwijkende kleurstelling staat daar trouwens.
Zo zie je maar weer, het nieuws ligt op straat (of op het circusterrein....).

Afbeelding

En ik neem aan -maar ook dat is koffiedikkijken zolang er geen foto's van verschijnen-, dat hetzelfde geldt voor de exoten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 16, 2015 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De tijgers zijn aanwezig maar doen niet mee in de show.
Kamelen, Lama en de Runderen doen gewoon mee in de show.

De Restauratiewagen is o.a. ook nieuw bij Belly Wien. de oude zou richting Skandinavië verkocht zijn met nog wat materialen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 18, 2015 9:18 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Wel jammer dat de tijgers niet meer in de voorstelling voorkomen.
Men heeft ze toch steeds bij?

Vanaf dat het niet meer zou mogen, kan me ze toch uit de voorstelling nemen?

Men had wel een mooie restauratiewagen, nu is hij een stuk kleiner dacht ik.
Op een foto van Martijn gezien te hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 19, 2015 3:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Om met het laatste te beginnen: ik kan me er nog geen foto van herinneren. Wel van een verkoopmoment, maar niet van de hele wagen.
Die oude was mooi en vertrouwd, jammer dat die weg is. Maar zo gaat dat: niets is eeuwig in dit leven.....

Wat die tijgers betreft was het handiger geweest wanneer hun persvoorlichter daar iets zinnigs over gemeld had. Maar die heeft het ongetwijfeld heel erg druk met belangrijker zaken.....
Het is wel zo dat heel wat gemeenten moeilijk deden over voorstellingen met daarin wilde dieren. Soms hing zelfs het verkrijgen van een vergunning daarvan af, ook al was er theoretisch geen sprake van gemeentelijke bevoegdheid op dit gebeid. Teneinde van die discussie verlost te zijn heeft men kennelijk de beslissing genomen ze dan maar vanaf begin van het seizoen niet meer in het programma op te nemen. Sterk dat dan in Zeeland een gemeentebestuur laat weten dat ze best hadden mogen optreden. Overigens dus wel geheel en al volgens de bestaande wetgeving!

Dan wat de exoten betreft, waarvan Martijn meldde dat die nog 'gewoon' in het programma zitten. Anders dan de kamelen staan die in het programma op de site niet vermeld. Mede gezien de verder toch uitgebreide fotoreportage gemaakt door Jack Apon van de eerste voorstelling in Uithoorn -die hier te zien was- concludeerde ik dat de exotische runderen en de lama eveneens niet meer in actie kwamen.
Dat alle dieren nog wel meereizen zo lang dat is toegestaan is verder alleen maar te prijzen. Zo zijn we tenminste nog in staat er een beetje fatsoenlijk afscheid van te nemen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 19, 2015 3:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Gemeente Dronten heeft geen bezwaar tegen optreden van exotische dieren dus hier werken de tijgers gewoon.
We maken hier echter geen extra reclame mee, om geen moeilijkheden bij andere gemeentes te krijgen. De exoten doen ook gewoon mee.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 19, 2015 4:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou kijk eens aan, toch nog een duidelijke reactie vanuit het circus! Zodat aspirant bezoekers weten waar ze aan toe zijn!
Gezien de reactie van het gemeentebestuur van de Zeeuwse hoofdstad mogen we dus voorzichtig aannemen dat ze daar ook te zien zullen zijn! En dat is uitstekend nieuws voor alle liefhebbers! Komt dat zien, zeker zo lang het nog kan!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 21, 2015 12:03 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Ik vind het fantastisch dat dit circus haar tijgers mee op reis neemt. Nog mooier vind ik het om te lezen dat er zelfs plaatsen zijn waar zij zullen werken. Een goede zaak en dat zeg niet alleen omdat ik een enorme liefhebber van roofdieren ben, maar ook omdat dit circus bezoekers de gelegenheid geeft deze schitterende dieren van dichtbij te bewonderen.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 22, 2015 2:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wrauwwwwwww!

(Overigens werken wij niet. Nu niet en nooit niet. Daar houden wij niet van. Optreden, dat vinden we daarentegen weer wel heel leuk! En bij ons baasje blijven, dat is ook wel behoorlijk prettig!)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 22, 2015 5:24 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
De Restauratiewagen is o.a. ook nieuw bij Belly Wien. de oude zou richting Skandinavië verkocht zijn met nog wat materialen.

Was heel mooi die oude restauratiewagen. Is er veel materiaal verkocht?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.