Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 6:43 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 19, 2015 5:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kennelijk heeft het gemeentebestuur eieren voor zijn geld gekozen: de tijgers van Circus Belly Wien zijn wel welkom in de Gelderse stad Lochem en staan dan ook 'gewoon' op het circusterrein.
Van optreden zal echter geen sprake zijn, maar dat wist men van tevoren. Dat was in de besprekingen over de vergunning al overeen gekomen.

Zie ook het bericht daarover op de site van De Gelderlander: http://www.gelderlander.nl/regio/achter ... -1.5161303

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ha, en vorige week stond er ook al een circus in Lochem. Maar dat kon onverrichter zake de tent weer afbreken, tot teleurstelling van veel kinderen.
Het ging om Circus Harlekino, dat 'vergeten' had een vergunning aan te vragen. Ja, en dat moet toch alweer een heel poosje....
De sneue kinderen treffen het: zij krijgen nu een herkansing bij Belly Wien!
In het Noorden zouden ze daarop zeggen: het kon minder.....

Zie ook: http://www.gelderlander.nl/regio/achter ... vI.twitter


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 20, 2015 3:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Didier,
Harlekino had niet vergeten een vergunning aan te vragen. Harlekino speelt al jaren op Ruighenrode, en ook op veel andere campings, en daarbij is het normaliter niet verplicht een vergunning aan te vragen daar men speelt op privé terrein voor een besloten publiek (campinggasten). Ik heb zelf 3 jaar de tournee van Harlekino gedaan dus weet hoe het gaat. Jammer dat de gemeente Lochem hier niet wat sympathieker heeft opgetreden.

jammer voor het circus, voor de camping en voor de campinggasten die al massaal kaarten hadden gekocht in de voorverkoop.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 20, 2015 4:26 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kevin,

Misschien kun je je reacties beter richten aan het adres van de Gemeente Lochem of de redactie van De Gelderlander.
Verder dien je wel goed te lezen: vergeten plaatste ik bewust tussen aanhalingstekens. Waardoor er 'zogenaamd vergeten' komt te staan. Waarmee je geen uitspraak doet over oorzaak of schuldvraag.
In ieder geval weet het circus nu terdege dat het aanvragen van een vergunning voortaan wel nodig is, en vast niet alleen in Lochem. Jammer dat ze het op deze manier moesten ontdekken!
Dat veel gemeentes strengere regels hanteren dan in het verleden komt voor een belangrijk deel door het noodlottige ongeval vorig jaar in Haaksbergen.

Blijft overeind dat heel veel kindertjes uit de omgeving -ha, ik zie dat ze daar nog vakantie hebben!- een groot plezier gedaan kan worden door nu ter compensatie van het geleden leed een bezoek te mogen brengen aan Circus Belly Wien!

Succes maar weer!

En uiteraard met heel veel Hjärtliga Hälsningar!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:11 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
De Stentor deed een eigen onderzoekje onder het publiek in Lochem

http://www.destentor.nl/regio/lochem/ci ... -1.5177978

Volgens mij snappen de activisten ook niet waar ze het over hebben... :evil:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2015 11:29 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
heuvels schreef:
De Stentor deed een eigen onderzoekje onder het publiek in Lochem

http://www.destentor.nl/regio/lochem/ci ... -1.5177978

Volgens mij snappen de activisten ook niet waar ze het over hebben... :evil:


Dat hebben we volgens mij wel vaker in de gaten. Nu zij zelf nog....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.