Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 3:34 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 12, 2016 5:52 pm 
En toch zag Alexander Scholl met zijn ook zeer fraaie Sydney Circus het er 3 jaar geleden niet meer zitten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 12, 2016 5:59 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Alfons Borm schreef:
En toch zag Alexander Scholl met zijn ook zeer fraaie Sydney Circus het er 3 jaar geleden niet meer zitten.


Maar dat had ook andere redenen......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 4:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou, ik heb er even over kunnen nadenken. Maar het juiste woord toch gevonden: schandalig! Iets anders kan ik er niet voor bedenken.

Uiteraard reageert er hier geen (oud-?)PR-manager van dit circus. Die ongetwijfeld er wel het fijne van af weet.
Dus zijn we weer overgeleverd aan veel (eigen) fantasie......
Landgraaf was de laatste speelplaats van dit circus tijdens de Nederlandse tournee in 2015. Ze stonden er op hetzelfde, nu omstreden, terrein.
Succesvol of niet, dat is onbekend.
Vast en zeker zijn er toen (mondelinge) afspraken gemaakt over overwinteren. Met Jan Smeets, die het terrein dat van de gemeente is beheert.
Vervolgens vertrok men naar Luik waar een hoofdrol was weggelegd tijdens het 25e Circusfestival aldaar.
Mogelijk arriveerde men een dag eerder dan gepland weer in Landgraaf. Waar niemand te vinden was en iedereen onbereikbaar. En dus werd het hangslot van de hoofdingang verwijderd.
Ja hoor, het zonder toestemming betreden van andermans terrein heet huisvredebreuk. Maar of het betreden van een braakliggend terrein ook inbraak is is vers twee.
Een nieuw hangslot is in een doe-het-zelfwinkel snel gekocht, misschien had het circus er nog wel een paar op voorraad.
De gemaakte afspraak (ik fantaseer vrolijk verder...) gold een stuk of 20 vrachtwagens (aantal komt aardig in de buurt) en een paar woonwagens.
Die paar zijn door Smeets in verdere discussies teruggebracht tot twee. Ja hoor, twee is een paar, maar vijf is ook nog steeds zolang het er geen honderden zijn....
Keurig werd alles opgebouwd, compleet met een staltentachtige overdekking voor een deel van de dieren.
Ojee, er werd een pin in het minder egale asfalt geslagen. Na afloop vlekkeloos te herstellen met koud asfalt, ook daar heeft dit circus wel ervaring mee....
Nee maar dan de reactie van Smeets op de aanwezigheid van de dieren op zich: daar was helemaal nooit over gesproken! Of had hij misschien verwacht dat de mensen van het circus die, aangekomen aan de grens van Landgraaf, allemaal even zouden omleggen?
Nee hoor, want hij had geen verstand van dieren! Alsof hij ingehuurd was om voor de betreffende periode op het spul te passen en ze te verzorgen!

En dus moesten ze vertrekken, helemaal nadat de gemeente -in de persoon van burgemeester Raymond Vlecken- erbij was gehaald . Er werd met een ultimatum gedreigd en met een dwangsom.
Ja, want nu zelfs de pers zich ermee bemoeide moest die gemeente toch wat. Want hier overwinteren was ongetwijfeld in strijd met het plaatselijke bestemmingsplan, zoals we dat al vaker meemaakte op bedrijven- of industrieterreinen.
Stil ergens staan werd soms gedoogd, maar zodra er ruchtbaarheid aan werd gegeven waren de rapen gaar....
Kijk nog maar eens naar de foto's: we hebben het ook hier niet over een prachtig natuurgebied ofzo, maar over een desolaat en minimaal bestraat terrein waar al meer ouwe trailers en opslag staan.
En dus koos het circus uiteindelijk eieren voor zijn geld en verkaste naar ergens net over de grens in Duitsland.
Arm personeel, net zo keurig opgebouwd binnen een paar dagen weer inpakken en wegwezen....
Ik wil best even koffiedik kijken, maar ik denk niet dat we hen voorlopig terug zullen zien in ons land, en misschien wel nooit meer.
Plannen om weg te gaan waren er al. Maar om op een dergelijke manier weggestuurd te worden laat natuurlijk geen prettige herinnering na....

Dat van Ierland hoorde ik ook al eerder. Met of zonder Kevin, geen idee. Eerder dit jaar liet die wel weten het weinig zinvol te vinden om mee te gaan naar een land waar hij de taal niet van beheerst.
Dat sloeg uiteraard op Zweden, dat probleem heeft hij in Ierland niet langer.
Met de tijgers en de olifanten (van Renz International) las ik ook. Die eerste vast wel, die tweede mogelijk niet.
Want hoewel daar ook weinig over wordt bekendgemaakt doet toch al weer een hele tijd het hardnekkige gerucht de ronde dat die 'gewoon' bij dat circus blijven.
En dan kun je nog maar één ding concluderen: ook dat circus verdwijnt uit Nederland! Genoemde mogelijke tourneelanden zijn Frankrijk en Kroatië, wellicht zelfs te combineren.
In het eerste land is uiteraard de concurrentie fors, in het tweede, met name aan de kust, overheerst de Duitse vakantieganger in grotere mate dan bij ons in Zeeland! Compleet met circusliefde in de genen!
Let wel: nog steeds fantasie en niets officieel bekendgemaakt!

Zo, dat zijn dan drie van de grootste circussen die we hier zullen moeten gaan missen. Daar zal vast wel iets voor in de plaats komen, dat schreef ik al eerder. Of dat op hetzelfde niveau is zullen we moeten afwachten......

Een opvallende rol in het geheel speelde Dion Graus. Ergens las ik dat die optrad als woordvoerder voor Jan Smeets, maar dat blijkt niet waar. Hij is juist door Roman Zinnecker van Belly Wien in de arm genomen om een oplossing te bedenken. Ze zijn zelfs samen onderweg geweest teneinde een geschikt alternatief te vinden, waar men althans in Nederland niet in slaagde.
Voor een uitvoerig verslag over zijn rol zie: http://www.gbbl.nl/wp-content/uploads/2 ... 1-2016.pdf
Met mooie foto van de kamelen die ingeladen worden.

Het laatste nieuws erover in De Limburger:
Citeer:
Landgraaf dient mogelijk toch claim in tegen circus

Burgemeester Raymond Vlecken sluit niet uit dat de gemeente Landgraaf alsnog een claim indient tegen het Oostenrijkse circus Belly Wien.

Het circusgezelschap bivakkeerde bijna twee dagen illegaal met onder meer ruim twintig dieren op het Megalandterrein van Pinkpop-baas Jan Smeets.

Het terrein raakte door de zware vrachtwagens beschadigd. De gemeente is eigenaar van dat grondgebied, terwijl Smeets het zakelijk recht heeft.



------------------------------------------

The Bitch is Back!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 6:12 pm 
Didier schreef:
Dus zijn we weer overgeleverd aan veel (eigen) fantasie......
(ik fantaseer vrolijk verder...)

Ik snap jou niet, want als een ander een beetje weg fantaseert of speculeert, dan heb je commentaar
en een grote smoel, maar zelf ben je ook niet vies van wat aannames neer te plempen,
dus vertel eens hoe dat zit? Heb je daar soms het alleenrecht op of zo?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 6:37 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Er mag best fictie zijn, als dit de lezer tenminste duidelijk gemaakt is. En in dit geval is dat zo.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 6:50 pm 
heuvels schreef:
Er mag best fictie zijn, als dit de lezer tenminste duidelijk gemaakt is. En in dit geval is dat zo.

Ik heb wat geruchtjes gehoord over wat kerstcircussen, maar wilde die niet plaatsen vanwege het gezeik dat je dan weer gaat krijgen,
maar ik ga het dan toch maar plaatsen onder het mom van gefantaseer, want dan is het toch prima volgens jou?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 7:39 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
Didier schreef:
Genoemde mogelijke tourneelanden zijn Frankrijk en Kroatien........


kroatien scheidet leider aus :wink: ....wildtierverbot :!:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 8:03 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Circusfan, als het niet zomaar gefantaseer is, doe het! En anders, een beetje discussieren over wat we hopen te zien - zoals Akkerman over Carré al deed - is (vind ik dan) ook leuk!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 8:04 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
georg schreef:
Didier schreef:
Genoemde mogelijke tourneelanden zijn Frankrijk en Kroatien........


kroatien scheidet leider aus :wink: ....wildtierverbot :!:



En ik weet niet waarvandaan dat gerucht komt, als er andere landen zijn waar ze heen zouden gaan is het in ieder geval niet één van de twee bovengenoemde landen.

Frankrijk zal wel in de geruchtenmolen gekomen zijn doordat Franz Renz Jr. daar wat galavoorstellingen deed met zijn olifanten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 8:11 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Het was toch allemaal gefantaseer?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2016 8:28 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
de Engelsen hebben er een mooie term voor, "educated guess".

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2016 2:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Het was toch allemaal gefantaseer?


Nou moet je ook weer niet gaan overdrijven! Wanneer je het hele bericht secuur over leest bevat het meer waarheid dan je voor mogelijk acht!

Bedankt Georg, voor de aanvullingen wat genoemde landen betreft.
Ook dat was geen fantasie, maar hoorde eigenlijk thuis in de geruchtenmachine.
Was in eerste instantie te vroeg om te melden -want lang niet zeker- en dat is het kennelijk nog steeds niet.
Wat dan ook weer veroorzaakt wordt doordat de meeste circussen (op dat niveau) niet overlopen van het verspreiden van wel juiste informatie.
Vanuit concurrentieoverwegingen wel begrijpelijk.
Aan de andere kant is het ook niet uitgesloten dat je concurrentie juist buiten de deur houdt door tijdig te melden dat je in 2016 'gewoon' in Nederland blijft.

Nog even over die prachtige foto bij het verhaal. Hoop dat iedereen die zag, is helaas niet te kopiëren.
Met iedereen bedoel ik dan met name de dierenactivisten, die altijd met name de stress tijdens de transporten gebruiken als argument dat ALLE dieren in circussen verboden moeten worden!
Wat nou stress? Slechts de goede richting opgestuurd door één of twee mannetjes lopen ze geheel vrijwillig en volkomen ontspannen van hun verblijf de trailer in.
Waarin ze al even relaxed gewoon los staan of liggen, kom daar maar eens om bij veetransporten.
Prachtige foto, wat zijn ze mooi in de winter!
Middenvoor die prachtige brave witte, waarvan intimi sinds de kerstdagen weten dat ik daar een hele intieme band mee heb!

De correctie vertaling van educated guess is beredeneerde gok.

--------------------------

The Bitch is Back!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2016 2:59 pm 
Nik Boris schreef:
Circusfan, als het niet zomaar gefantaseer is, doe het! En anders, een beetje discussieren over wat we hopen te zien - zoals Akkerman over Carré al deed - is (vind ik dan) ook leuk!


We gokken, gissen, speculeren en fantaseren allemaal wel eens wat, en we doen ook wel eens hardop (mee)denken van hoe bepaalde dingen
(anders) zouden moeten gaan of beter kunnen, enzovoort, en dat doe je niet alleen met nieuws van dit forum, maar ook op andere forums
waar men over de dagelijkse gang van zaken des levens bericht, dus is het toch gewoon doodnormaal als je eigen mening/idee geeft over
een bepaald onderwerp?
Neem nou de geruchtenmachine. Geruchten zijn verhalen van horen zeggen maar zonder bron of zekerheid, en bladen als de story en privé
zijn er rijk mee geworden, dus wat maakt het uit of iets niet helemaal klopt, want het is toch maar een gerucht, en word het dan toch
ook bij vermeld dat het om een gerucht gaat, dus dan is het toch duidelijk dat de waarheid ergens in het midden zal liggen?

Ik schreef bv dat ik gehoord heb dat Robert Ronday wellicht met een eigen circus op reis zal gaan, en dat is een gerucht dat ik niet
hard kan maken, dus mag ik het dan ook niet opschrijven? Er worden wel meer geruchten hier geschreven die achteraf niet kloppen,
en daar valt dan toch ook niemand over? Als er dan ook een gerucht de wereld in geholpen word, dan is het toch aan de lezers
die wellicht het circus of de persoon in kwestie kent, even te contacteren en vragen hoe het zit, en als die daar dan iets over los wil laten,
dat dan hier even neer te zetten? En het vervelende is dat hier niemand z'n eigen stoort aan dergelijke berichtgeving,
behalve the Bitch zoals hij z'n eigen nu noemt in z'n onderschrift, dus wie maakt het dan onmogelijk voor anderen om hier nog
iets te melden, zonder meteen afgeblaft te worden?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2016 3:12 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Een gerucht moet als een gerucht gepresenteerd worden en niet als vaststaand gegeven, hoe logisch het gerucht ook tot stand is gekomen.
Soms dringen bepaalde gedachten zich zo op, dat je gaat denken dat het wel zo moet zijn. Maar de werkelijkheid is niet altijd even logisch.
De ellende, vooral op internet, is dat geruchten zo gaan rondzingen dat het uiteindelijk doorgaat voor de waarheid. En dan moet dat allemaal weer ontzenuwd worden.
Gelukkig is dit forum naast een geruchtenfabriek ook een ontzenuw-fabriek.
En zo blijven we met z'n allen van de straat af....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2016 6:44 pm 
heuvels schreef:
Een gerucht moet als een gerucht gepresenteerd worden en niet als vaststaand gegeven, hoe logisch het gerucht ook tot stand is gekomen.
Soms dringen bepaalde gedachten zich zo op, dat je gaat denken dat het wel zo moet zijn. Maar de werkelijkheid is niet altijd even logisch.
De ellende, vooral op internet, is dat geruchten zo gaan rondzingen dat het uiteindelijk doorgaat voor de waarheid. En dan moet dat allemaal weer ontzenuwd worden.
Gelukkig is dit forum naast een geruchtenfabriek ook een ontzenuw-fabriek.
En zo blijven we met z'n allen van de straat af....


Je hebt dan ook niet voor niets de geruchtenmachine, en alles wat daar staat is dan geen vast gegeven, en word er dan ook niet
de suggestie gewekt dat het gerucht waar is, want het heet dan ook niet voor niets de geruchtenmachine, dus hoe duidelijker
kun je het nog maken dat het dus niet op feiten berust is, en het dan ook met een korrel zout genomen dient te worden?
Bovendien ben ik dat topic niet eens begonnen, en werd er door de topic starter zelfs een beetje geklaagd dat niemand
wat te melden had, en nou was ik dan bereid om een gerucht de wereld in te helpen, en dan word het weer afgekraakt
en als overbodig afgedaan, en je kunt toch niet zeggen dat ik het zo heb laten overkomen alsof het een vaststaand feit is.
Dan had de topic starter het nog over dat een gerucht nog een kern van waarheid moet bevatten, maar daar ben ik het
niet mee eens, en ik durf voor 1000 euro te wedden dat o.a. Henk van der Meijden het helemaal met mij eens is,
en die is er zelfs rijk van geworden!
Een gerucht is dan ook een nieuwtje waarvan je dus niet zeker bent of het klopt en waar het vandaan komt, behalve
van diegene waar jij het weer van gehoord hebt, en de vraag of er nog een kern van waarheid in zit, dan maar in het midden
gelaten word.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.