Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 2:00 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: za apr 27, 2013 6:30 pm 
Offline

Lid geworden op: za apr 27, 2013 3:28 pm
Berichten: 2
In de 50-er jaren traden de Rastellis (ook) op onder de naam Les Chocolats et Comp.
Bron: het boek Circus uit de serie Terra Magica uit 1960.

Zelf heb ik de groep in 1966 als Rastellis zien optreden bij het Italiaanse circus Heros van de gebroeders Togni.
Daar was ik toen best van onder de indruk, want was nog niet veel gewend.
De fragmenten op YouTube heb ik bekeken. Die wijken daar niet veel van af.

In de volgende link valt het nodige te lezen over deze clownsgroep:
http://www.circopedia.org/The_Rastellis


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: za apr 27, 2013 11:31 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 05, 2012 9:28 pm
Berichten: 396
Dat klopt dat ze toen nog anders heten: omdat ze toen een zwarte august hadden die chocolat heette.

Ze deden toen ook een erg goed trampoline nummer.
De jongste zoon is geen onverdienstelijk jongleur ( net zoals de allerberoemdste rastelli telg) Het zou me niet verbazen moest hij bij Rennaissance ook een jongleernummer doen.

En inderdaad de act heeft zicht de mee dan 75 jaar dat hij onder tussen bestaat nauwelijks veranderd !! De bezetting veranderd van tijd tot tijd.
Maar de gags en de requisieten blijven dezelfde.

In de jaren 60 was het een echte topact. Maar toen is zowat elke clownact er elementen aan gaan ontlenen: de twee gelijk gekleden en geschminkte augusten,
de tuba klankbeker die over het hoofd vliegt enz...
De dag van vandaag heb je al die gags al wel eens gezien.

Nochtans hebben ze voornamelijk in Blackpool Tower heel veel andere nummers gedaan. Maar ik heb Live alleen maar hun bekende muzikale entree gezien. En op video eigenlijk ook.
Is het zelfde verhaal als bij de Chicky's: ze kenden een zeer groot repertoire, maar toch wilde elke directie datzelfde nummer!

_________________
Mario Rutelli: weissclown, clown blanc, witte clown musical


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: di apr 30, 2013 12:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Afgelopen weekend in Oudenbosch de voorstelling van Renaissance bezocht. Hoogtepunten mr. Dalmatin, met zijn zoontje David, en the Rastelli's. Verder drie nummers van The Vassalo's, de overbekende Yusef, kamelen gepresenteerd door Alberto, Andrey en Thomasz met hun hand op hand acrobatiek (gebracht op het podium), Dzerassa aan de doeken en natuurlijk ook weer de koeien. Niet gezien het exotennummer en the Haraldos.
Dat was natuurlijk wel een gemis. De pauze was er na 40 minuten en de totale voorstelling duurde 1 uur en drie kwartier. Mij overigens prima vermaakt en het circus stond mooi opgebouwd.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: vr mei 10, 2013 9:41 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Ik bezocht hemelvaartsdag 9 mei de avondvoorstelling. Hooguit 100 bezoekers in de tent, de middag was daarentegen heel goed bezocht hoorde ik. De show leed er niet onder en het publiek maakte herrie voor 200. Het programma zoals op de website klopt niet meer, zoals Hugo ook al meldde.
Voor de pauze, die inderdaad nogal snel kwam, was de show een beetje gezapig met koorddansen, jonglage, laddernummer, koeien en kamelen (geen zebra's en andere exoten, wel een schitterend uitgedoste Alberto in een Mongools pak).
Na de pauze begon het echt. Mr. Dalmatin, een tissuenummer, hand op hand, African boys... allemaal grote klasse. Ook enorm genoten van de Rastellies, muzikale clowns met een grote voorraad attributen en grappen, waarvan de meesten behoorlijk origineel zijn. De leukste clowns die ik sinds tijden gezien heb in dit land.

Verder zie ik elke keer als ik dit circus bezoek weer nieuwe aankleding in de tent, en uitbreiding in de restauratie. Nu was er een espressobarretje bijgekomen, met absoluut de allerlekkerste koffie die je in een circus kunt krijgen! En ik hoorde dat Youssef binnenkort een nostalgische snackbar krijgt.

Dit circus moet iedereen dit jaar een keer gezien hebben (of meer). Voelt als een warm bad en de wilde dieren heb ik niet echt gemist.

foto's volgen nog, maar er staan er ook al veel op de eigen website.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: za mei 11, 2013 11:34 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
vanavond naar renaissance geweest in een bijna volle tent een geweldige show gezien de tijd vloog voorbij met als hoogte punten mr dalmatin rastellie clowns en de jonge dame met het lange doeken het publiek genoot ook erg van de african boys echt een aanrader om te bezoeken


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: zo mei 12, 2013 3:52 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
En hier dan de foto's

Afbeelding

en de rest op:
http://www.circusforum.nl/album/displa ... play_media

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: ma mei 13, 2013 2:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Op Hemelvaartsdag een bezoek gebracht aan Circus Renaissance. Het circus stond netjes opgesteld op een mooie zichtplek in Rotterdam. De sfeer in de voortent en de speeltent is nog steeds top netals de show trouwens.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: ma mei 13, 2013 2:28 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: ma mei 13, 2013 2:32 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover vanuit Rotterdam.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 4:46 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Een filmpje uit Den Bosch: http://www.youtube.com/watch?v=5S0GYDp0oEw


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: zo mei 19, 2013 10:29 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
zo te zien in het filmpje zijn hier wel de zebra's aanwezig zeker een plus met al een top programma


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 3:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
Afgelopen zaterdag in Duiven genoten van de voorstelling, Tot mijn verrassing werden de kamelen en koeien door Tonie Teutenberg voortgebracht.
8)

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 4:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Leuke woordspeling, voortgebracht! Wierp hij ze in één voorstelling? Inderdaad, heel spectaculoos!

Waar ik echter meer benieuwd naar ben is of het (grote) publiek de weg naar het Horsterpark ook heeft kunnen vinden.
Zoals wellicht bekend organiseerde men ter plaatse jarenlang een (gratis toegankelijk) paardensportevenement met daarbij ondermeer een rommelmarkt, een kleine kermis en een groter circus. Waar dan wel gewoon entree moest worden betaald.
Ieder jaar een ander, voor de afwisseling of omdat ze niet terug wilden keren.
Van Belly Wien tot Humberto, van Renz Berlin tot Werona.
Vorig jaar nog met Freiwald's, dat er het zout in de pap niet verdiende.

Van die combinatie met dat andere evenement is men afgestapt. Nu kwam het circus dus een paar weken later.
Het is een gigantisch terrein en uitermate geschikt voor circussen.
Het Horsterpark is de natuurlijke scheiding tussen de woonkernen Westervoort en Duiven, met gemiddeld rond de 18.000 inwoners.
Probleem is echter dat de Horsterparkweg, waar het terrein aan ligt, geen verbindingsweg tussen de plaatsen is, en er behalve recreanten geen of weinig mensen passeren. Allesbehalve een zichtlocatie dus.
Het trekken van publiek komt dus voor 100% aan op publiciteit die gemaakt moet worden in beide plaatsen, die op dezelfde afstand van het terrein gelegen zijn.
In het verleden gebeurde het wel dat één van de twee plaatsen niet van reklamedrukwerk werd voorzien.
Vorig jaar klopten bovendien de aanvangstijden op de posters niet.
Ja, dan wordt het lastig....
Vandaar dus: benieuwd hoe het Renaissance nu is vergaan.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: di jun 11, 2013 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mei 07, 2010 5:52 pm
Berichten: 329
Locatie: Doetinchem
circusmeisje schreef:
Leuke woordspeling, voortgebracht! Wierp hij ze in één voorstelling? Inderdaad, heel spectaculoos!

Waar ik echter meer benieuwd naar ben is of het (grote) publiek de weg naar het Horsterpark ook heeft kunnen vinden.
Zoals wellicht bekend organiseerde men ter plaatse jarenlang een (gratis toegankelijk) paardensportevenement met daarbij ondermeer een rommelmarkt, een kleine kermis en een groter circus. Waar dan wel gewoon entree moest worden betaald.
Ieder jaar een ander, voor de afwisseling of omdat ze niet terug wilden keren.
Van Belly Wien tot Humberto, van Renz Berlin tot Werona.
Vorig jaar nog met Freiwald's, dat er het zout in de pap niet verdiende.

Van die combinatie met dat andere evenement is men afgestapt. Nu kwam het circus dus een paar weken later.
Het is een gigantisch terrein en uitermate geschikt voor circussen.
Het Horsterpark is de natuurlijke scheiding tussen de woonkernen Westervoort en Duiven, met gemiddeld rond de 18.000 inwoners.
Probleem is echter dat de Horsterparkweg, waar het terrein aan ligt, geen verbindingsweg tussen de plaatsen is, en er behalve recreanten geen of weinig mensen passeren. Allesbehalve een zichtlocatie dus.
Het trekken van publiek komt dus voor 100% aan op publiciteit die gemaakt moet worden in beide plaatsen, die op dezelfde afstand van het terrein gelegen zijn.
In het verleden gebeurde het wel dat één van de twee plaatsen niet van reklamedrukwerk werd voorzien.
Vorig jaar klopten bovendien de aanvangstijden op de posters niet.
Ja, dan wordt het lastig....
Vandaar dus: benieuwd hoe het Renaissance nu is vergaan.


De zaterdagavondvoorstelling waar ik aanwezig was, was matig bezocht.
Inderdaad geen zicht lokatie, ik was met trein en kon het moeilijk vinden.
Het vroegere circus-terrein van Duiven (vlak bij het station) is jammer genoeg voor een deel bebouwd en te klein voor circus geworden.
In de kern van Duiven was nu tergelijketijd met het circus kermis. Ook niet heel handig lijkt mij!!!
8)

_________________
Henk Onstenk
(circusliefhebber)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus Renaissance 2013
BerichtGeplaatst: wo jun 12, 2013 4:09 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Bedankt voor je reactie!
Veel van wat ik schreef blijkt dus wel te kloppen.
Ja, en dan zijn er ook nog circussen die geen waarde hechten aan de landelijke vermelding van speelplaatsen en -data en denken dat uitsluitend publiciteit ter plaatse voldoende is! Maar dit geldt niet voor Renaissance hoor!

Had maar even vooraf gemeld dat je per trein ging.
In voorkomende gevallen is het handig om lid te zijn van OV-fiets.
Kost iets van een tientje per jaar en dan huur je op zo'n 150 plaatsen in het hele land een fiets (vast wel eens gezien, van die geel-blauwe) voor € 3.15 per 24 uur.
Zowel bij station Westervoort als Duiven te vinden in fietskluizen. Binnen vijf minuten had je op het circusterrein gestaan!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.