Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 12:53 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2012 8:52 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circus Renz International in Maastricht

Circus Renz International stond tot en met zondag in maastricht en heeft daar bijna alleen maar uitverkochte voorstellingen gespeeld.
Het publiek was erg enthousiast en ging bij diverse acts uit hun dak.

Enkele foto's van afgelopen week.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Tot zover mijn weekje maastricht bij Renz International


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2012 9:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Leuke foto's. Mooi dat de bezoekers de weg naar het circus hebben gevonden en bezocht hebben
Het circus was in Maastricht vlakbij hun vaderland.
In mijn onwetendheid vraag ik mezelf regelmatig af wat de reden is dat dit circus uitsluitend in Nederland reist. De concurrentie in Nederland is groot en plaatsen best lastig te krijgen heb ik vernomen.
Zou circus Renz International in Duitsland niet beter bezocht worden? Waarom Nederland?

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2012 10:54 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circus Renz International heeft dit jaar geen slecht seizoen gedraaid in Nederland mag ik wel zeggen, zolang de Familie het in Nederland nog naar zijn/haar zin heeft en genoeg plaatsen heeft waarom zouden ze niet in Nederland spelen?
We leven immers in een vrij europa en wie weet wordt er in de toekomst wel weer een buitenlandse of combinatietournee gepland.

En Circusondernemingen waar alles in orde is , verzorgd materiaal , verzorgde dieren en een nette show zijn naar mijn mening een goede aanvulling op het Nederlandse circusaanbod. Zo komen ook middelgrote steden waar het Nationaal Circus nooit zal komen ook bezocht door een Middelgroot/groot circus. Daarbij komt er ook dat de familie al ruim 20 jaar in Nederland is waarbij het circus van Franz Renz enkele jaren in Duitsland/Denemarken heeft doorgebracht en nu alweer voor het 3e jaar door Nederland reist.

Het aanbod in Nederland zou saai worden met alleen maar Circus Herman Renz naar mijn mening. 4 echte grote circussen (Herman Renz, Renaissance, Renz Berlin en Renz International) vind ik niet teveel en zeker geen overkill.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 3:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Een circus de grens overduwen. Wat een idee! Vanuit Maastricht is dan altijd België nog dichterbij!
En Polianta, roosje in de knop, heb je je wel eens verdiept in de strijd tussen de circussen in Duitsland? Lijkt me van niet! Die is pas echt moordend hoor!
Kijk maar eens op een Duitse circusagenda zoals http://www.circus-gastspiele.de.
En daar staan nog lang niet alle circussen op, een heel aantal wil niet eens dat de gegevens waar ze staan bekend worden.
Vanuit concurrentieoogpunt, zoiets als hier met de zomercircussen.

Als je snel bent kun je vandaag en morgen een fantastisch circusweekend beleven in Hamburg.
Want daar staan van de grote circussen zowel Charles Knie als Roncalli al minstens een week tegelijk.
En als je daar dan toch bent kun je in dezelfde stad ook nog dit weekend naar Circus Astoria, Circus Frank en Circus Quaiser!
Ja, een waar paradijs, maar of dat de spoeling dikker maakt lijkt me sterk.
Het spijt me, soms schrijf je dingen waardoor het lijkt dat je al jaren in de circuswereld ronddoolt, soms reageer je als iemand die gisteren pas voor het eerst kwam kijken.

En Martijn is ook een beetje de tel kwijt, dat had ik van hem niet verwacht!
Vier echte grote circussen? En waar klasseren we Belly Wien en Freiwald's dan onder? Of horen die bij de kleinere kindercircusjes? Dacht van niet!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 5:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 06, 2012 12:54 pm
Berichten: 183
Grappig blijft het wel om te zien dat de " hokjesduwerij" gewoon doorgaat. Mijn naam Polianta spreekt voor sommigen ook maar steeds tot de verbeelding merk ik.
Is Polianta nu wel ingeburgerd in het circus of is het iemand die slecht geïnformeerd is.
Beiden is waar. Polianta weet alleen iets over zaken ( en lees dit niet als circussen) waar hij belangstelling voor heeft.
Wat de Naam Polianta betreft, neem nu eens echt de moeite om te achterhalen waarom voor die naam gekozen is.
Een circus de grens over duwen. Het idee alleen al komt niet bij mij op! Wat zou hiervoor de reden moeten zijn? Concurrentiestrijd in Duitsland natuurlijk weet ik daarvan. Welke circusliefhebber weet dat niet?
Ik weet dat Martijn H. de rest van zijn naam is mij ook bekend, goed op de hoogte is van het reilen en zeilen binnen circus Renz International.
Het was van mij oprechte belangstelling en een normale vraag. Neemt u mij dat a.u.b. niet kwalijk.

_________________
Wat maakt het uit wat je naam is of wie je bent.
Het gaat erom wat je weet en wie je kent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 6:35 pm 
Offline

Lid geworden op: zo feb 06, 2011 12:08 pm
Berichten: 104
Het aanbod in Nederland zou saai worden met alleen maar Circus Herman Renz naar mijn mening. 4 echte grote circussen (Herman Renz, Renaissance, Renz Berlin en Renz International) vind ik niet teveel en zeker geen overkill.[/quote]

4 echte grote circussen?
Op plaats 1 Circus Herman Renz, dan een poosje niets en dan de rest. Geen appels met peren vergelijken hoor!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 8:20 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
polianta schreef:
Ik weet dat Martijn H. de rest van zijn naam is mij ook bekend, goed op de hoogte is van het reilen en zeilen binnen circus Renz International.
Het was van mij oprechte belangstelling en een normale vraag. .


De rest van mijn naam staat ook diverse keren hier op circusweb, ik heb ook geen geheim wie ik ben.
Zoals de één meer weer van Herman Renz , de ander meer van Belly wien (het 5e grote circus wat ik inderdaad vergeten was) weet ik wat meer hoe het er bij Renz international aan toe gaan, breng daar veel vrije tijd ook door.

De belangstelling is oprecht en u heeft daarvoor ook het antwoord gekregen, het circus blijft voorlopig nog in Nederland rondtouren zover ik weet :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 12:05 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De historie leert ons dat er bijna altijd wel vier "grotere circussen" in Nederland hebben gereisd. Het is nu minder druk dan enkele jaren geleden. Al waren daar toch ook veel kleinere circussen bij die zich wel als groot presenteerden. Er zijn nu (dankzij Amara en Barani) wel wat meer kleine circussen. Maar een zaak met 120 zitplaatsen kun je toch echt geen bedreiging noemen voor de andere circussen. Of het moet zijn dat gemeenten maar een of twee vergunningen per jaar verstrekken. Dan is iedereen concurrent van iedereen...

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 12:43 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ron_Mikkenie schreef:
Of het moet zijn dat gemeenten maar een of twee vergunningen per jaar verstrekken. Dan is iedereen concurrent van iedereen...


Dat laatste is in sommige (grote) gemeenten het geval, in een klein dorp worden 2 x per jaar vergunning vergeven maar in een grote stad als bijv. Venlo maar 1x per jaar.
Terwijl in een stad makkelijker 2x per jaar circus kan staan dan in een dorpje.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 4:05 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ha, en dan was ik opnieuw nog niet compleet. Want Iarz-Italiano vergeten, toch ook niet een heel klein zaakje.
Kwam dit jaar in de plaats van Sydney. En wordt volgend jaar opgevolgd door...... wie het weet mag het zeggen!
En Martijn vond Freiwald leuk, als ik me goed herinner, maar meetellen gebeurt nog niet!

Nog iets, over dat aantal plaatsen.
Zag 120 staan voor die kleinere circussen.
Nou, ben dit voorjaar naar Kastello geweest, dat ook in die categorie past, en telde 165 bezoekers zonder dat de tent helemaal vol was!
Menig 'groot' circus is soms jaloers op dit aantal!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 5:09 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
ja waar leg je de lat 'groot circus'.
De één vindt alleen Circus Herman Renz een groot circus.
Terwijl Renz International en Renz Berlin een net zo grote tent hebben, en volgend jaar zelfs groter als de nieuwe tent komt van Circus Herman Renz.

Renz International heeft trouwens ook een van de hoogste tenten met 12,50 meter binnen en 14 meter masten.
En als het nieuwe gedeelte van de tribune klaar is kunnen er ook ruim 1100 mensen in de tent.

Freiwald valt niet in de categorie klein maar ook niet echt in de categorie groot.
Middelgroot zou de juiste benaming zijn.

Citeer:
Nou, ben dit voorjaar naar Kastello geweest, dat ook in die categorie past, en telde 165 bezoekers zonder dat de tent helemaal vol was!
Menig 'groot' circus is soms jaloers op dit aantal!


Kastello krijgt met de huidige opstelling in Nederland/België zo'n 250 bezoekers binnen , wat nog uitgebreidt kan worden naar 300.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 6:38 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Dus het loopt goed bij Renz International? Is 1100 niet een beetje veel. Als Herman Renz al met een kleinere tent gaat reizen. En de masten blijven bij Herman Renz gewoon de zelfde grote. En nog een vraagje: Stond in zutphen de hele tribune opgebouwd bij Renz International? Wens ze wel veel succes en een vaak een volle tent als de nieuwe tribune er is


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 6:57 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Tja, wat wordt onder "groot" verstaan?
Moeilijke vraag.
Om praktische redenen vind ik de ruimte belangrijk die een circus nodig heeft om hun tenten, wagens, materiaal en dieren te plaatsen op een terrein.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo okt 14, 2012 6:57 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Yoshi Berends schreef:
Dus het loopt goed bij Renz International? Is 1100 niet een beetje veel. Als Herman Renz al met een kleinere tent gaat reizen. En de masten blijven bij Herman Renz gewoon de zelfde grote. En nog een vraagje: Stond in zutphen de hele tribune opgebouwd bij Renz International? Wens ze wel veel succes en een vaak een volle tent als de nieuwe tribune er is


Het wordt geen compleet nieuwe tribune maar een aanvulling op de huidige die opgebouwd kan worden maar ook weggelaten.
En de eerste plannen daarvoor zijn gemaakt en zal in de toekomst toegevoegd worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2012 12:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Een circus kan niet door het aantal trucks, grootte van tent of dierenbestand of alleen het aantal zitplaatsen op grootte worden gekwalificeerd als het aan mij ligt.... combinatie van al deze bovenstaande factoren komt al meer in de richting. maar misschien nog beter: de dagkosten.. maarja die zijn natuurlijk prive. Toch kun je door een inschatting te maken denk ik wel een redelijke vergelijking maken.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.