Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 6:41 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 20, 2016 5:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
In De Nieuwsbode, het plaatselijke orgaan in Zeist, alsmede op de site hiervan, staat een leuke en positieve beschrijving over de komst van Circus Renz International naar die plaats. Waar ze deze week staan op het bekende circusterrein naast het zo mogelijk nog bekendere Slot Zeist. Een prachtige plek in een erg mooie omgeving, ik was er eerder dit jaar voor het eerst. Met bushaltes op zeer korte afstand, zo goed als voor de deur.

Het verhaal vindt u hier: http://www.nieuwsbode-zeist.nl/nieuws/c ... n-in-zeist

Afbeelding

Circus Renz International geeft 4 voorstellingen in Zeist

Af en toe komt er iemand langs bij de circuskassa. Skarlett zit er met haar bordercollies. ''Die zijn dag en nacht bij me'', vertelt de hondentrainster die deze ochtend kaartjes verkoopt voor de voorstellingen in Zeist, op het parkeerterrein achter het Slot.

Zeist - Ze stelt haar hondjes voor: zusjes, Alice van 5 en Ginger van 4 jaar, die aan een enkele vingerbeweging genoeg hebben om het baasje te gehoorzamen.
''Ik ben ze gaan trainen toen ze 10 weken oud waren. Altijd op een positieve manier, zodat de honden er ook plezier aan beleven.'' De bordercollie is, net als bijvoorbeeld de herder, een echte werkhond. Die wil graag aan de slag voor de baas. ''Ze zijn bijvoorbeeld heel gewild om schapen te drijven.''

Paardrijden
Skarlett gaat even lopen met haar hondenvriendinnetjes. In de piste maken ze meteen enthousiast een dansje met elkaar. In de voorstelling halen zij de pony's op voor een gezamenlijk optreden. ''Dat is heel speciaal: mijn honden kunnen paardrijden. Dat móet je echt zien!''
Ze vertelt dat ze de puppen eerst laat kennismaken met de pony's. ''Als ze goed bevriend zijn, laat ik ze eens op een pony springen en zo oefen ik steeds een volgende stap.''

Perfect
Dag in, dag uit, oefent Skarlett met haar trouwe viervoeters totdat de show perfect is.
Een bordercollie kan tot op hoge leeftijd meedoen met de show. ''Ze willen graag werken. Als ze op leeftijd zijn, doen ze ook mee, maar meer in de zijlijn.''

Skarlett, Alice en Ginger zijn met een paar andere honden en pony's alle dagen te zien in de voorstelling.

Naar het circus
Circus Renz International staat van 20 tot en met 23 oktober op het grote parkeerterrein achter Slot Zeist aan de Zinzendorflaan. De tent is verwarmd.
De voorstellingen zijn op:
donderdag 20 oktober, 19.00 uur;
vrijdag 21 oktober , 17.00 uur;
zaterdag 22 oktober, 15.00 uur;
zondag 23 oktober, 14.00 uur.
Vrijdag is familiedag; alle plaatsen kosten dan 10,- euro.
U kunt 2 uur lang genieten van mini-pony's, honden, de beroemde paardenshow van Franz Renz, trapezewerkers, acrobaten, jongleurs en clowns.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.