Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 12:21 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 29, 2018 4:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afscheid van Eindhoven, foto vanuit een luchtballon gemaakt tijdens de laatste speeldag:

Afbeelding

Ondertussen staat de staltent al te wachten in de volgende speelplaats MIERLO:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 09, 2018 4:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Lunchtijd in Mierlo:

Afbeelding

en een was- en koelbeurt voor de paarden:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 15, 2018 4:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ze reizen momenteel van de ene grazige wei (Mierlo) naar de andere (Asten)!

Mierlo:

https://www.facebook.com/renzinter/vide ... 265091687/

Asten:

https://www.facebook.com/renzinter/vide ... 227139924/

https://www.facebook.com/renzinter/vide ... 554113358/

https://www.facebook.com/renzinter/vide ... 310476249/

Afbeelding

Afbeelding

Allemaal leuk en aardig.
Ondertussen is er noch op hun eigen site (dat is al nooit het geval), noch op facebook te lezen WAAR ze op dit moment staan en of er daar ook voorstellingen plaats gaan vinden!
Maar wat niet is kan komen.......

Nog een mooie foto van Mierlo:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 5:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Druk is en was het dezer dagen in Asten:

Afbeelding

Maar dat wil wel met gratis kaarten dankzij een gulle uitkoper!

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2018 5:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat laatste heeft inmiddels ook het Eindhovens Dagblad ontdekt: https://www.ed.nl/helmond/kringloopwink ... ~a5bb285b/

Afbeelding

Kringloopwinkel koopt alle kaartjes op van circus Renz in Asten

ASTEN - Circussen hebben het niet makkelijk. De regels worden overal strenger en er komen minder mensen. Maar in Asten is het deze week volle bak.
Circus Renz International is deze hele week uitverkocht, met dank aan Kringloop ONA. Iedereen mag gratis naar binnen.


Deze week hoeft de familie Renz zich geen zorgen te maken of hun circustent wel is gevuld. Om het 25-jarig bestaan te vieren, heeft Kringloop ONA Asten-Someren alle kaartjes voor het circus voor de hele week gekocht.
Alle voorstellingen kunnen gratis worden bezocht. Op de eerste plaats is het natuurlijk bedoeld als cadeau voor de inwoners van Asten en Someren, maar ook iedereen daarbuiten is welkom.
En dus is het veelal volle bak in de circustent.


Afbeelding

Dat is lang niet altijd zo. Soms worden voorstellingen afgeblazen omdat er niet genoeg kaartjes zijn verkocht.
"Dit is uniek", zegt Theresa Renz. "Nooit eerder waren kaartjes voor ons circus voor een hele week opgekocht. Eén voorstelling, ooit twee, maar dit zijn er zeven."
De 86-jarige oer-oer-oma (zoals ze zichzelf noemt) van de Renz-dynastie is er zichtbaar mee verguld.
Gezeten op haar rollator, overziet ze het optreden in de piste van haar kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen.
Het publiek bestaat deze middag voornamelijk uit moeders met jonge kinderen die opgewonden op de bankjes aanschuiven en hun plezier en bewondering luidkeels laten horen.


Afbeelding


Circusfamilie

Theresa geniet. Dit is circus zoals circus hoort te zijn. Ze stamt uit een circusfamilie, net als haar overleden echtgenoot Franz Renz.
Begin jaren vijftig begonnen ze samen een circus. Zoals haar kinderen nu ook hebben gedaan. Alle zes hebben ze een eigen circus waarmee ze door Europa trekken. Theresa gaat graag mee.
"In het begin hadden we niks. We traden op onder de blote hemel", vertelt ze. "We hadden geen dieren, wel een clown en acrobaten. Maar mensen vonden het prachtig.
Door de jaren heen kwamen er meer acts en dieren. Het begon met twee aapjes. Ieder dorp liep er voor uit. Later kochten we een beer. Nog later volgden andere wilde dieren: leeuwen, tijgers, de olifanten hebben we nog, die staan in een parkje net over de Duitse grens.
In Nederland zijn wilde dieren een paar jaar terug verboden in het circus. Sindsdien is ons publiek gehalveerd. Maar als wij verdwijnen, is er geen romantiek meer."


Afbeelding

Kamelen

Ze is blij met een luisterend oor. Haar familie is heel de dag druk: iedereen heeft meerdere taken; zowel in als buiten de piste.
Zelfs de allerjongste helpt mee. Er is veel te doen. Het is geen makkelijk tijd voor het circus.
In een wereld waarin iedereen druk is en technologie zich in sneltreinvaart ontwikkelt, is er steeds minder oog voor de rondtrekkende artiesten die hun kunst en vakmanschap levend proberen te houden.
"Onze grootste concurrenten zijn computers. Iets oudere kinderen zitten de hele dag achter het scherm. En zonder wilde dieren gaat de magie ook voor een deel verloren.
Kinderen komen vooral voor de dieren", weet Theresa.
Het jonge publiek bewijst haar gelijk. Ieder dier (kamelen, paarden, ossen, pony's) dat de piste betreedt, wordt met gejuich begroet.
Luidkeels en zonder zorgen wordt er genoten van de circusromantiek.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2018 4:26 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Basisschool Het Talent (genoemd naar het circus?) in Asten plaatste de volgende mededeling:

Hoe leuk was dat! Groep 1-2 mocht vanmiddag naar het circus. Wat hebben we genoten!

met een paar foto's ter ondersteuning:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2018 7:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Gisterenmiddag naar Weert getogen om Renz International te bezoeken. Stonden opgebouwd in een buutenwijk maar zodanig dat de dieren goed in het zicht stonden. De kamelen in een kraal, net als de ossen, maar deze wat meer op het terrein, en de paarden in boxen die in de openlucht neergezet waren. Zorg er voortaan voor dat deze voor de voorstelling schoon zijn, dat maakt een betere indruk.
Was jaren geleden dat ik Renz International bezocht. Op artistiek niveau ben ik geen fan van de Renzen. Verrassend is wel dat hrt nummer aan de ring begeleid wordt door een behoorlijke zangeres. Verrassend aan de ene kant was het contracteren van een muzikaal clownsnummer, jammer dat de uitwerking vrij mager is. De kleine 100 toeschouwers zagen ook nogla wat dierennummers en hiet ligt de kracht van de Renzen. Een zonder meer goed paardennummer, acrobatiek te paard, een iets tekort maar leuk ponny nummer en de kamelen met de ossen gaven in elk geval een echt circusgevoel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jun 11, 2018 4:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Gaat het daar niet altijd om, dat ware circusgevoel? En zo was je zondagmiddag dus welbesteed!
Jammer dat er niet wat meer bezoekers waren, maar dat is kennelijke de tand des tijds.
De grotere circussen in ons land doen nog maar een paar voorstellingen per week en nog is het dan niet al te druk.
In verhouding draaien de kleinere dan nog beter, terwijl die vaak een stuk minder kosten hebben.

Voor foto's van dit circus in Weert en een geschreven verslag van de voorstelling (in het Duits) zie ook: viewtopic.php?f=48&t=8727


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2018 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een droom vervuld: een dag te gast als meisjesclown in het circus!

Daarover gaat het uitgebreide verhaal in het Eindhovens Dagblad in de Zomerserie dat vandaag verscheen: https://www.ed.nl/asten/droombaan-meisj ... ~ad05be1f/

Afbeelding
Hanneke van de Nieuwenhof als clown in circus Renz in Asten

Droombaan: Meisjesclown bij Circus Renz in Asten, een attractie

Zomerserie | ASTEN - "Mag ik jou een knuffel geven?" Een klein meisje staat voor me. Als ik ja zeg, reageert ze verrukt. "Mama, het is een meisjesclown".
Ook mam is enthousiast en zet haar dochtertje met mij op de foto. Andere moeders volgen.
Of ik met zoontje wil poseren, met dochter op een paardje, met kleinkind voor de circustent, samen met oma: ik ben een attractie. Vrolijkheid alom.
Dit is waar ik als kind van droomde. Dat ik een lach op ieders gezicht kon toveren.


Als jong meisje zat ik aan de buis gekluisterd als Salto Mortale werd uitgezonden. Een serie over de Zwitserse circusfamilie Doria die grotendeels bestond uit trapezewerkers; the Flying Dorias.
De circussoap sprak me bijzonder aan. Iedere aflevering stond het circus in een andere Europese stad en speelde er een familie- of liefdeskwestie.
Niet dat ik daarvoor keek: met romances was ik nog niet bezig. Maar het trekkende bestaan leek me één groot avontuur. Daar wilde ik graag deel van uitmaken.
Natuurlijk vond ik een trapeze te eng en te hoog, maar ik kon ook rondreizen als clown en mensen aan het lachen maken.
Iedere dag blije gezichten, altijd een feestelijke stemming. Beter kon het toch niet worden

Zielig

Inmiddels zijn we een halve eeuw verder en schrijf ik over innovatie, technologie en multinationals. En ik beken het eerlijk: in al die jaren heb ik nooit een circusvoorstelling gezien!
Mijn moeder had zo haar eigen gedachten over een circus. Zij vond het zielig voor de dieren; die horen in hun natuurlijke habitat.
Ze weigerde principieel een voet in een circustent te zetten. Dus als kind kwam ik er niet. Later taalde ik er zelf niet meer naar.
Maar toen op de redactie werd gevraagd wat wij als kind wilden worden, kwam die eerste droom meteen weer boven: clown.


Afbeelding

Maar hoe maak je zo'n droom waar voor een dag? Niet met een clownsopleiding of een dagje meelopen met Cliniclowns. Hoe mooi hun werk ook is; het heeft niets uit te staan met mijn kinderdroom.
Die draaide juist om dat reizende bestaan. Vrijheid, avontuur, autonomie trokken me, al kon ik dat als kind uiteraard niet zo verwoorden. Het moest een circus worden.
In een mail aan Circus Renz vroeg ik of ik als clown zou mogen aantreden en verklaarde mijn kinderdroom.
Nog dezelfde dag kreeg ik een reactie. Dat ik van harte welkom was. Kleding moest ik zelf meenemen, Circus Renz zorgde voor de schmink.

Flapschoenen

En zo arriveer ik op de afgesproken dag met een zak vol August-kleding, rode flapschoenen en een oranje pruik bij Circus Renz.
Na een broodje en koffie word ik naar de wagen van de Hongaarse clownsfamilie gebracht.
Vader, moeder, dochter en twee zoons voeren iedere voorstelling een muzikale clownsshow op.

Moeder tekent met vaste hand de clown op mijn gezicht en legt ondertussen uit hoe ze werken. Gaandeweg haar verhaal ontdekken we dat mijn deelname geen onverdeeld genoegen wordt, zeker niet voor het publiek.
Want deze familie is heel muzikaal en in hun show bespelen ze meerdere instrumenten. Nou kan ik wel een vrolijke noot inbrengen, maar de familie improviseert nooit.
De kracht van de voorstelling zit juist in het minutieus uitgewerkte scenario. En, niet onbelangrijk, het zijn Pierrots! Daar past mijn August niet bij.

Pauze

Dus eindig ik niet in de piste, maar loop ik tijdens de pauze van de voorstelling in vol ornaat buiten tussen het publiek om lichtgevend plastic speelgoed te verkopen.
De dame van de trapeze zie ik ondertussen suikerspinnen draaien, in een andere wagen verkoopt haar collega frisdranken.
Dit half uur is belangrijk om de inkomsten op te schroeven. En dus werkt iedereen mee.
Geen Salto mortale dus, geen spannende ontwikkelingen in exotische oorden maar hard werken in een beperkt deel van Europa want andere circussen hebben ook een territorium.
Ik krijg het warm in mijn clownsoutfit en betreur het dat ik een illusie armer ben.
Tot een kleuter me aanspreekt. „Zijn er ook babyclowns?”
Gelukkig zijn er nog die in de circusromantiek geloven.
Net als ik vijftig jaar geleden.


Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2018 5:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Renz International scoort in de paardenwereld...... https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... ellen.html

Circus Renz klant bij zadelmaker Jan Snellen

Afbeelding

Jan Snellen uit het Brabantse Leende staat al jaren bekend als zadelmaker. Vanuit de hele wereld zijn er klanten voor de handgemaakte artikelen van JS Horsetack.
Dit jaar kreeg Snellen een bijzondere aanvraag van Circus Renz International; het maken van nieuwe tuigen voor vier paarden en een Shetlandpony die in het circus lopen.


Circus Renz

‘Begin dit jaar kreeg ik de vraag van Circus Renz of ik nieuwe tuigen kon maken. Ik ben er geruime tijd mee bezig om het tot in de perfectie af te werken.
De paarden lopen vrijwel dagelijks in het tuig dus moet het goed zijn. Afgelopen week was alles klaar en heb ik het persoonlijk naar het circus gebracht dat was neergestreken in Cadzand.
Een tiental jaren geleden heb ik ook al eens iets gemaakt voor het circus en ze blijven terugkomen. Dan doe je toch iets goed.’


Mooiste compliment

‘Er komen hier veel ruiters met specifieke vragen waarvoor ik dan een oplossing bedenk.
Het is vooral meedenken met de ruiters en amazones, inzicht hebben in de paardensport en creatief kunnen denken. Als ik het daarna nog kan omzetten in een leren fabricaat dan is de opdracht geslaagd.
Wanneer het werk klaar is en de ruiter er thuis mee gaat rijden, krijg ik een berichtje dat het ontzettend goed werkt; dat is toch wel het mooiste compliment dat je kunt krijgen!’


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 09, 2018 5:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nog een verhaal over hetzelfde onderwerp met meer foto's: https://www.heeze24.nl/home/artikel/120 ... national#1

Afbeelding

Leendenaar maakt paardentuig voor Circus Renz International

LEENDE - Er komen klanten naar Leende uit heel de wereld voor het vakwerk van Jan Snellen (57) van JS Horsetack.
Jan maakt veelal paardentuig en kleine accessoires van leer maar allemaal op maat en geheel naar wens van de klant.
''Er zijn nog denk ik een viertal collega's van mij in Nederland maar voor de springpaarden ben ik de enige die dit nog maakt.''

"Begin dit jaar kreeg ik van Circus Renz International de vraag of ik nieuwe tuigen kon maken voor vier paarden die in het circus lopen en een Shetlander pony.
Afgelopen week was alles klaar en heb ik het persoonlijk naar het Circus gebracht dat was neergestreken in Cadzand."
Een bijzondere opdracht die Snellen met de grootste precisie tot in de perfectie heeft voltooid. HeezeLeende24 sprak Jan in zijn werkplaats aan de Oostrikkerstraat in Leende.

''Er komen hier springruiters uit heel de wereld met specifieke vragen waarvoor ik dan een oplossing bedenk.
Ik ken alle reglementen van de FEI waardoor ik feilloos weet wat is toegestaan en zowel ruiter als paard kan helpen.
Wanneer het werk klaar is en de ruiter er thuis mee gaat rijden krijg ik een berichtje dat het ontzettend goed werkt, dat is toch wel het mooiste compliment dat je kunt krijgen.''

Ook op de grote internationale concoursen wordt Jan regelmatig uitgenodigd en kennen de ruiters hem.
Het paardentuig dat hij afgelopen week afleverde bij Circus Renz International was een mooi karwei. ''Ik ben er geruime tijd mee bezig om het tot in de perfectie af te werken.
De paarden lopen vrijwel dagelijks in het tuig dus moet het goed zijn. Een tiental jaren geleden heb ik ook al eens iets gemaakt voor het circus en ze blijven terug komen. Dan doe je toch iets goed.''

Het persoonlijk contact, het vakmanschap en het inzicht zorgen ervoor dat de wereldtop naar Leende komt.
Zo heeft Jan de 'Cardi boot' door ontwikkeld. Een leren band voor om de benen van het paard zodat het edele dier nog beter kan lopen.
''Een geweldig product dat ik net in de markt heb gezet maar nu al loopt als een tierelier. Het is vooral meedenken met de ruiters en amazones, inzicht hebben in de paardensport en vooral creatief kunnen denken.
Als ik het daarna nog kan omzetten in een leren fabricaat dan is de opdracht geslaagd.''

Nieuwsgierig geworden? Neem gerust een kijkje op de Facebookpagina van JSHorstack


Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 09, 2018 6:47 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Dieren worden extra gekoeld deze dagen

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/107 ... -de-warmte

met filmpje

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2018 5:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Schiedam 24 heeft de komst van Circus Renz International ontdekt: https://schiedam24.nl/nl/nieuws/uit-cul ... -stad/9456
Met sfeervolle herfstbeelden....

Circus Renz is in de stad

Afbeelding

SCHIEDAM - Op de Maasboulevard wordt hard gewerkt om woensdag de eerste gasten te kunnen ontvangen. Circus Renz Internationaal is in de stad.

Tien voorstellingen staan er op de rol. Met arcrobaten, kamelen, clowns en paarden en runderen.
Ze kwamen uit Wychen en zullen dus woensdag hun eerste show verzorgen.
Zondag over een week kan Schiedam voor de laatste keer - dit jaar - het circus zien, horen en ruiken.
Komt dat zien, komt dat zien!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 4:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Lopen ze niet weg dan zitten ze wel klem......
Maakt niet uit, de pers wordt gehaald!

Zoals van de week in Meppel: https://www.destentor.nl/meppel/paard-c ... ~a9edaf11/

Afbeelding

Paard Circus Renz International zit vast in hekwerk in Meppel

Een paard van Circus Renz International is de nieuwe week erg vervelend begonnen.
Het dier is maandagochtend in Meppel, waar het circus onlangs is neergestreken, klem komen te zitten in een hek.
De brandweer is opgeroepen om het dier te bevrijden.


Toen de hulpdiensten arriveerden, was het dier al bevrijd. Dat gebeurde door medewerkers van het circus zelf.
Het paard zou geen verwondingen hebben opgelopen.

Het circus is nog aan het opbouwen en zal van donderdag 8 tot en met zondag 18 november zijn optredens verzorgen in de grote tent aan het Zuideinde.
Donderdag om 17.00 uur is de première.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2018 10:54 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 07, 2011 1:21 am
Berichten: 311
Didier schreef:
Lopen ze niet weg dan zitten ze wel klem......
Maakt niet uit, de pers wordt gehaald![/b]


Ik vind dit een misplaatste opmerking Didier.
De pers is erbij ja, maar dit is ook weer voer voor de anti circusdieren organisaties. En dat paard zal best wel, ondanks niet verwond, pijn hebben gehad.

_________________
Het nieuws van vandaag...is morgen weer oud.
Hadeja is Hans (de Jager)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.