Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 10:03 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Oma Renz in het ziekenhuis....
BerichtGeplaatst: za apr 06, 2019 4:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Gistermiddag was ik voor mijn vrijdagmiddaggebed bij Circus Renz International in het Groningse Marum.
Aan de ene kant mooi dat ze daar stonden, aan de andere kant wellicht niet geheel volgens de regels.....
Want waar ik tourmanagers weleens hoor klagen over toenemende bureaucratie en de stroperigheid en moeizame toegefelijkheid van de dames en heren ambtenaren werd deze speelplaats in een vloek en een zucht geregeld.
Ik hoor over een bestaande regel dat alle vergunningen minimaal zes weken tevoren op orde moeten zijn, en vervolgens niet meer aangepast kunnen worden, ook al heeft iemand bij de gemeente zich vergist.
Blijkt nu alles voor deze speelplaats binnen een dag in kannen en kruiken te zijn gekomen.
Zodat de publicatie over de verleende vergunning -dat is verplicht en daar kan bezwaar tegen aangetekend worden- waarschijnlijk zal plaatsvinden nadat het circus de speelplaats al weer ruim en breed heeft verlaten.
Neemt niet weg: het kan dus wèl!!

Mooi ruim terrein daar in Marum. Ben er duizend keer langsgekomen, maar heb me nooit de grootte gerealiseerd.
Deels verhard, deels grasland.
Het is tevens het plaatselijke kermisterrein. En tussentijds het parkeerterrein van de zeker in het verleden mateloos populaire horeca-uitspanning De Kruisweg.
Niets met Pasen te maken, overigens.
Eén van de laatsten van de familie der grondleggers van De Kruisweg is overigens zeer recent overleden, en dat heeft donderdag wellicht tot wat parkeerproblemen geleid.

Behoorlijk ruim opgesteld met parkeerruimte op eigen terrein.
De dieren en de staltent op het grasland, met uitlopen samen ter grootte van een voetbalveld.
Geen voortent of toegangspoort naar de grote tent, die ik ook wel eens zag.
Realiseerde me dat het al weer vier jaar geleden was dat ik ze zag, schande!
Maar ja, ze komen dan ook niet zo heel vaak in het Noorden.....

Werd desondanks begroet alsof ik vorige week nog langs was geweest! Geweldig.....
Kreeg zelfs nog een kinderkaartje aangesmeerd, merkte ik pas later. Heb me lang niet meer zo jong gevoeld!

Voor een gewone vrijdagmiddag was het aardig druk.
Vind zelf een aanvangstijd van 17.00 uur eigenlijk maar helemaal niks, maar het werkt de omzet aan hotdogs wel grandioos in de hand! Pauze rond etenstijd!

Mooie nummers met lekker veel dieren, wat wil een mens nog meer.
Alleen voor de pauze al wel vier grote dierennummers.
Prachtige paarden -die duidelijk een nieuwe oefening aan het uitproberen waren- , schetige spikkel-shetlandertjes -de ah's en oh's waren niet van de lucht-, mooie hoela hoep te paard en een uitgebreid exotennummer.
Al moet je het daarbij tegenwoordig helaas doen met kamelen, paarden en watusi's.

Opvallend mooi licht hebben ze tegenwoordig, digitaal uiteraard, maar nog wel met een bediende volgspot.
Prachtig effect: op de vier hoeken van de piste (ja hoor, die is rond, maar denkbeeldig dan maar) verborgen in de pisterand vier rookmachines.
Met de juiste belichting er op kun je het echte vuurwerk gerust thuislaten! Erg mooi.

Wie ik miste was spreekstalmeester Jarno Kikkert, die had (hier althans) een vrije dag!

Waar ze na de volgende speelplaats Dokkum naartoe gaan vindt u onder tournieuws. viewtopic.php?f=18&t=9333#p68631



Dan het minder goede nieuws waarop u al vanaf het begin zit te wachten.
Zagen we haar op bewegende beelden van Almelo (het ging over een pasgeboren kameeltje) nog wandelen achter haar rollator, korte tijd later werd Oma Theresia Renz (87) onwel en werd ze in allerijl overgebracht naar een ziekenhuis in Duitsland.
Dat laatste gaan ze steeds weer voor. Houdt niet alleen verband met de verzekering, maar ook met de taal.
En daar verblijft ze op dit moment nog steeds, zij het dat haar situatie nu stabiel genoemd kan worden.

Afbeelding

Na het overlijden van haar man Benhard Renz sr in januari 2012 op 92-jarige leeftijd woonde Oma Renz hoofdzakelijk bij het circus van haar zoon Franz.
Uiteraard wensen wij haar het allerbeste toe!

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 25, 2019 5:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inmiddels ook het àndere Circus Renz bezocht (Berlin), op 1e Paasdag in Blauwestad.
Hoorde daar het goede nieuws dat Oma inmiddels weer thuis is.
En thuis was op dat moment haar woonwagen in Dokkum en inmiddels dus in Arnhem!
Het was allemaal wel een beetje meegevallen, dus niets ernstigs.
Des te beter!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.