Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 23, 2024 10:53 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Magic Circus 2016, programma
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2016 10:01 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 13, 2014 8:32 pm
Berichten: 58
Foto's uit onze gloednieuwe show van 2016 Sottosopra. Sottosopra is Italiaans voor 'ondersteboven' als je de show ziet, dan begrijp je al snel waarom:

Jofri & Marianna
Afbeelding

Stepan Stafik
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anna Jednorowicz
Afbeelding

Veronica Navas
Afbeelding

Leo Navas
Afbeelding
Foto's: Foto: Piet-Hein Out
Dit en meer: https://www.facebook.com/MagicCircusNederland/


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Magic Circus 2016
BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2016 4:17 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mooie foto's!
Maar wanneer je op de link klikt krijg je dit te lezen: Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar.
Wellicht zit er een foutje in?


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Magic Circus 2016
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 7:49 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ondersteboven van Sottosopera


Ja, Sottosopera – de nieuwe show van hét Nederlands Stadscircus - slaat op alle trucs die ondersteboven worden gedaan; kopstand op de Washington Trapeze, een deckenlaufnummer, een acrobaat die ondersteboven uit een dwangbuis moet ontsnappen, een artieste die op de bijzonderste manieren ondersteboven aan een grote paraplu hangt en heel veel handstanden. Maar wat mij betreft is er nog een reden waarom de show Sottosopera (ondersteboven op z’n Italiaans) heet; ik was ondersteboven van de show!


Want het is ‘gewoon’ echt een heel goed programma. Er zitten leuke overgangetjes in en de artiesten zijn echt goed. Bijvoorbeeld Leo Navas, echt een rasartiest, hij was zelfs al eerder bij Magic, in 2013. Net als toen laat hij als eerste nummer na de pauze geweldige trucs in de Chinese Mast zien. De manieren hoe de Zuid-Amerikaanse showman soms naar beneden ‘valt’ en zich op het laatste moment weer opvangt zijn gewoon onwijs spectaculair. De interactie met een vrouw in de loge is gebleven, super leuk bedacht!
Maar zijn topnummer is het deckenlaufnummer, letterlijk onder het dak van de tent. Met z’n voeten aan lussen hangend loopt hij van trapeze naar trapeze en terug. Zonder valbeveiliging. Het blijft zinderend om dit te zien, een perfect pauzenummer.


Maar dé topper (van alle topartiesten!) van de voorstelling was voor mij de Let Stepan Stafik. Hij is een veelzijdige acrobaat/goochelaar maar blinkt vooral uit door z’n uitstraling; cool en soms komisch. Met het openingsnummer zorgt hij gelijk al voor sfeer en doet vooral de naam Magic Circus eer aan. Ongelofelijk hoe hij alle kleurige paraplu’s te voorschijn tovert. Het bruggetje naar de bijzondere luchtact van Anna Jednorowicz is leuk bedacht, misschien gaat dit nog mooier worden gemaakt.
Oké, op technisch gebied is ze misschien niet super bijzonder, maar je kan niet zeggen dat haar luchtnummers standaard zijn ofzo. Vorig jaar trad ze op in een spiraal en dit jaar aan een grote paraplu. Ze benut de mogelijkheden van haar rekwisiet heel goed op een originele manier, door dit en haar uitstraling blijven haar nummers altijd leuk op naar te kijken.


Het stoelbalancenummer van Stepan is origineel, vooral door de komische interactie met Jofri maar ook doordat hij tussendoor de stoelen schuin neerzet, iets dat ik nog niet eerder heb gezien. Jammer van die irritante muziek, ik hoop dat het nog veranderd wordt. Bij zijn handstandnummer is de muziek juist top. Al is het technisch natuurlijk nog is de opbouwfase, het is nu al één van m’n lievelings handstandnummers. Zijn act – als matroos – is grappig en met een zwabber creëert hij nog meer mogelijkheden voor leuke trucs zodat de act echt één geheel wordt. Het is het finalenummer, en met die zwabber willen ze misschien meer gaan doen.


Ook laat Stepan zich ondersteboven ophijsen en moet dan uit een dwangbuis zien te ontsnappen. Het misschien niet zo spannend als Hans Klok het doet, met de ‘Jaws of Dheat” maar toch blijft het ongelofelijk om te zien.
Maar helaas, de show moest toch worden ingekort, dus de tweede voorstelling was het nummer er al uit. Stepan is trouwens ook nog een luchtacrobaat in de straps, maar niet in Sottosopera. Ook de leuk bedachte eendenparade van Miss. Brendelina (Brenda Boekschooten) mocht na de eerste show de piste niet meer beterden, misschien jammer, maar ik snap het wel.
Gelukkig is de pleegmoeder van alle circusdieren nog wel met de twee geiten te zien. Het is geen heel indrukwekkende dressuur ofzo, maar het blijft grappig om te zien wat de dieren allemaal kunnen. Zowel voor als achter de schermen is goed te zien dat wederzijdse liefde het aller belangrijkst is.

Nieuw dit jaar is de pony, hij zal waarschijnlijk nog in Rotterdam z’n pistedebuut maken. Maar een speciale mat – om te voorkomen dat hij zijn poten (of benen, wat u wilt) breekt – is nog niet binnen.

Het hoge niveau van de voorstelling is goed te zien in de korte Washington trapeze act van Veronica Navas uit Peru. Op je hoofd op een trapeze balanceren, ik zag het Elisabeth Axt het al eens bij Herman Renz doen en ook nu ben ik weer diep onder de indruk. Bovendien is de muziek prachtig.
Over haar hoelahoepnummer kan ik kort zijn; het boeide me niet zo veel. Al zat er een leuk verhaaltje omheen en kwam haar goede uitstraling hier beter tot haar recht dat tijdens haar trapezeact, wat ze laat zien is absoluut niet bijzonder. Maar er werd mij dan ook verteld dat het eigenlijk bedoelt is als inleiding voor een illusie, die komt later nog in het programma.


De act van de Italiaanse Marianna Boldini is verrassend en duidelijk het ‘nieuwe circus’. Ze is dan ook afgestudeerd aan de bekende circusopleiding van Brussel, met een hand op hand nummer. Haar nummer met een houten doos wel grappig en origineel, maar kwa prestaties moet ze echt nog groeien. Maar goed, haar trucs zien er heel leuk uit, en als ze eenmaal in de houding staat laat ze zien toch echt wel iets te kunnen.
Voordat de show begint vermaakt ze het publiek alvast als accordeonist, samen met Jofri. Ik hoorde dat ze ook nog kok (in Rotterdam) is.


En dan is er tenslotte hét gezicht van het Magic Circus; clown Jofri.
Hij is gewoon geniaal. Een topgoochelaar en een topclown is één. Jofri is niet iemand die zomaar grappig wil zijn. Hij brengt ongelofelijke goocheltrucs (met assistentie uit het publiek) die hij op een sympathieke manier presenteert. Vooral als je goed oplet zijn z’n acts niet alleen verbazend maar ook hilarisch.
En soms zijn z’n reprises zelfs licht ontroerend. De bekende act met drie ringen die op onverklaarbare wijze in en uit elkaar gaan bijvoorbeeld. Zo mooi met prachtige muziek, het ontroerd gewoon écht . Je ziet het niet vaak, maar hij weet de lachende traan te creëren; dan ben je voor mij een topclown.


Het is nu al een fantastische voorstelling, en het gaat nog mooier worden. Nieuwe illusies, misschien een andere volgorde, eventueel nog iets met het licht, effecten of muziek. Bij Magic is de show nooit 1,2,3 af. Daarom ben ik nu alweer nieuwsgierig naar de volgende voorstelling.


En oh ja, laten we tot slot ook niet de grote man achter dit geheel vergeten. Maurice Veldkamp.
Hij is niet alleen directeur maar ook een uitstekende gastheer. En ook hij kan meer. Tussen de acts door stelt hij een aantal vragen over een vakantie aan iemand in het publiek. Dat heeft uiteindelijk weer een verband met een kistje dat Jofri voor de show naar boven heeft gehesen. Wat er dan gebeurt kunt u misschien wel raden, maar het beste is natuurlijk om het zelf te gaan zien. Want het is ook niet twee keer hetzelfde, en dat maakt het alleen maar bijzonderder. Zou er dan toch iets zijn tussen hemel en Magic Circus…….?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 01, 2016 3:27 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5433
Locatie: Belgie
Leo Navas is inderdaad een zeer goede artiest.
Vorig jaar zag ik hem aan het werk bij het Wiener Circus in België.
Toen met zijn Chinese mast/interactie met loge, een strapaten act en deckenlaufnummer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mar 01, 2016 8:48 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Leuk verslag. Ziet er een fijne voorstelling uit daar bij Magic circus!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 13, 2016 11:53 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Nog een leuk verslag van de tour door het Westland

http://www.westlanders.nu/agenda/optred ... gen-16486/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.