Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 26, 2024 3:21 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2016 3:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Terug naar de basis zou je kunnen zeggen. Het Magic Circus begint binnenkort na enkele jaren afwezigheid aan een heuse stadstour door Breda. De stad waar het allemaal begon.
Misschien niet helemaal wat het circus zelf betreft, maar toch wel wat de ontstaansgeschiedenis van haar gedreven directeur Maurice Veldkamp aangaat.
Wanneer zich dat exact afspeelde is een goed bewaard geheim dat uitsluitend bij echte kenners en andere intimi bekend is.
In de Prinsenstad dus, zelf kom ik uit de latere Prinsenstad, dat schept toch een soortement band....
Wij werden in ieder geval geen Abderieten, Grasburgers, Kakkerlakken (bedoeld als Opsnijders), of Kale Jonkers genoemd.
De plaatselijke pers wil van de komst weten: http://www.dichtbij.nl/breda/regionaal- ... ellig.aspx
Daar is dan weinig aan toe te voegen, behalve:
Geluk, geluk, Breda!
( Dit spreekwoord is ontleend aan een versje, dat met die woorden begon. Men gebruikt het als iets onverwacht gunstig uitvalt.)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zelf had ik het genoegen dit circus te mogen aanschouwen tijdens het verblijf in Zwolle. De eerste helft van de voorstelling, om precies te zijn.
Een uitgestrekt park in de nieuwe wijk Stadshagen, een wijk aan het spoor richting Kampen.
Achter een goed uitgerust winkelcentrum met dezelfde naam met daarvoor een kinderboerderij -met gammele afzetting die je met gemak omver kon plassen....- en erachter een cultuurcentrum en een soort medisch centrum.
Dat laatste was een hoog gebouw, waardoor ze vanuit het winkelcentrum wel aardig aan het zicht waren onttrokken. Wat door veel reclame werd gecompenseerd.
Een groot park, met maar weinig aanplant. Uitgestrekte grasvelden, ideale hondenuitlaatmogelijkheden.
Het woei stevig, herinner ik mij. Een beetje zon tussen de buien door.
Prettige ontvangst. Ja, haast wel Brabants te noemen. Gefopt met een programmaboekje van vorig jaar, maar de nieuwe waren mogelijk nog niet klaar.
Waardoor ik dus niets noteerde, want dat zou ik wel uit dat boekje halen.....
Wat maakt het uit, het leuke programma is hier al tamelijk uitvoerig beschreven.
Opnieuw trof ik het niet, net als de vorige keer in Amsterdam liep er weer een roofdier vrij door de tent.
Maar dit keer was ik ervoor gewaarschuwd, dat scheelde wel, en kon ik me mentaal op de aanwezigheid van Vera de Tijger instellen!
Er werd zelfs gedreigd haar naast me te placeren, maar dat gebeurde niet.
Wel kon ik haar zien zitten. Nou, haar bekje stond geen seconde stil. Werkelijk iedere beweging van welke artiest dan ook moest ze aan haar gezelschap uitvoerig uitleggen!
Blij dat ik niet te dicht in de buurt zat!

In de pauze onderhield ik mij enige tijd genoegzaam met de jongste circusdirectrice van ons land (niet in de recente geschiedenis maar gelukkig in leeftijd....). Daarover elders meer.
Vervolgens was mij de rij voor de dixi's iets te lang en zocht ik mijn heil elders. En pech, de tweede helft was bij terugkeer reeds begonnen....
Om dan alsnog binnen te gaan en met enige moeite een plekje te veroveren, nee, dat ging me te ver.
Dus houd ik de rest van het programma wel tegoed.....

Ha, nog een leuk extra nummer vooraf.
Het was wat drukker dan kennelijk verwacht, in ieder geval op de fronttribune.
Zouden medewerkers elders dan zijn gaan proppen om nog wat plaatsen te creëren, hier werd eenvoudigweg in recordtempo een stuk aan de tribune bijgebouwd! Geweldig!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.